Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 38 suuttimen irrotus???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vesaxahonen
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 1
    • hausjärvi

    e 38 suuttimen irrotus???

    eli olisko kellään kokemusta miten tollases 730 d saa suuttimet irti ????
    siis ruikutus suuttimet!!!
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Tuossa BMW:n ohjeet ko. asennukseen. http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/50

    Lähtee siis vetämällä ylös, mutta jos suutin on tiukassa, niin saattaa vaatia ulosvetäjän.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #3
      Ja saattavat joskus ollu "kohtuu" jumissa
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1295
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by intfreak View Post
        Ja saattavat joskus ollu "kohtuu" jumissa
        http://www.youtube.com/watch?v=nK8MqxEeMJY
        Siinä on pojilla asenne vehkeet käytössä

        Voin omasta kokemuksesta sanoa että loppupään suuttimet on varmasti tiukassa tämän ikäisissä autoissa
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          #5
          Ajetaan kone kuumaksi. Suuttimen kiinnityspannan kaksi mutteria hieman löysäten. Kone näyntiin. Naps, suutin irtoaa hieman poterostaan (kuulee, kun alkaa puhaltaa välistä). Imusarja (ei tarvi irrottaa 1-pytyn suuttimella), suuttimen PA-linja ja liitin irti niin suuttimen voi pääsääntöisesti nostaa sormin pois paikaltaan.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Itse otin tuon suuttimen irti irti ihan perinteisellä liukuvasaralla johon olin koneistanut sopivan välikappaleen suuttimen yläpäähän.

            Aluksi olin vain poistanut suuttimen solenoidiosan asianmukaisella työkalulla.
            Hylsy

            Mikäli näin otat suuttimen irti. Pidä huolta ettei suuttimen solenoidiosassa oleva pieni jousi ja prikka katoa. Hommaa helpottaa huomattavasti se että aina suihkuttelet irroitusöljyä suuttimen juureen muutaman päivän ennen remonttia.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Ajetaan kone kuumaksi. Suuttimen kiinnityspannan kaksi mutteria hieman löysäten. Kone näyntiin. Naps, suutin irtoaa hieman poterostaan (kuulee, kun alkaa puhaltaa välistä). Imusarja (ei tarvi irrottaa 1-pytyn suuttimella), suuttimen PA-linja ja liitin irti niin suuttimen voi pääsääntöisesti nostaa sormin pois paikaltaan.
              Tämäkin konsti varmasti toimii. Itseä pelotti vain se ettei panta pidä ja suutin lentää katosta läpi.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #8
                Originally posted by BreeZi View Post
                Tämäkin konsti varmasti toimii. Itseä pelotti vain se ettei panta pidä ja suutin lentää katosta läpi.
                Pitää vaan välttää olemasta itse siinä tulilinjalla.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1295
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ajetaan kone kuumaksi. Suuttimen kiinnityspannan kaksi mutteria hieman löysäten. Kone näyntiin. Naps, suutin irtoaa hieman poterostaan (kuulee, kun alkaa puhaltaa välistä). Imusarja (ei tarvi irrottaa 1-pytyn suuttimella), suuttimen PA-linja ja liitin irti niin suuttimen voi pääsääntöisesti nostaa sormin pois paikaltaan.
                  Ei toiminu.. kokeiltiin kyllä
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Soininen View Post
                    Ei toiminu.. kokeiltiin kyllä
                    Ehkä mulla on sitten vaan aina ollut hyvä tuuri näiden kanssa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Ehkä mulla on sitten vaan aina ollut hyvä tuuri näiden kanssa.
                      Ei pelkästään sinulla, kyllä tuo konsti on täälläkin hyvin toiminut Ensviikolla tuuria taas koetellaan
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Soininen
                        BTCF Member
                        • Nov 2006
                        • 1295
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Ehkä mulla on sitten vaan aina ollut hyvä tuuri näiden kanssa.
                        Siitä en tiedä mutta 5 ja 6 pyttyjen suuttimet ei inahtanukkaan.. 5 lähti kun hakattiin lyöntivasaralla tarpeeksi kauan... 6 katkesi kanteet
                        E28 "525i" M52 -84
                        F11 520d xDrive -16

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9142
                          • Oulu

                          #13
                          Jos suutin ei lähde yhtään irtoamaan tuolla aiemmin mainitulla proseduurilla, niin liukuvasarastakaan ei yleensä ole kovasti iloa. Yrittäisin hommata jostain lainaan Klann:in irrotustyökalun, niin ei riko paikkoja turhaan. KLIK
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎