Ajetaan kone kuumaksi. Suuttimen kiinnityspannan kaksi mutteria hieman löysäten. Kone näyntiin. Naps, suutin irtoaa hieman poterostaan (kuulee, kun alkaa puhaltaa välistä). Imusarja (ei tarvi irrottaa 1-pytyn suuttimella), suuttimen PA-linja ja liitin irti niin suuttimen voi pääsääntöisesti nostaa sormin pois paikaltaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Itse otin tuon suuttimen irti irti ihan perinteisellä liukuvasaralla johon olin koneistanut sopivan välikappaleen suuttimen yläpäähän.
Aluksi olin vain poistanut suuttimen solenoidiosan asianmukaisella työkalulla. Hylsy
Mikäli näin otat suuttimen irti. Pidä huolta ettei suuttimen solenoidiosassa oleva pieni jousi ja prikka katoa. Hommaa helpottaa huomattavasti se että aina suihkuttelet irroitusöljyä suuttimen juureen muutaman päivän ennen remonttia.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Ajetaan kone kuumaksi. Suuttimen kiinnityspannan kaksi mutteria hieman löysäten. Kone näyntiin. Naps, suutin irtoaa hieman poterostaan (kuulee, kun alkaa puhaltaa välistä). Imusarja (ei tarvi irrottaa 1-pytyn suuttimella), suuttimen PA-linja ja liitin irti niin suuttimen voi pääsääntöisesti nostaa sormin pois paikaltaan.
Tämäkin konsti varmasti toimii. Itseä pelotti vain se ettei panta pidä ja suutin lentää katosta läpi.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Tämäkin konsti varmasti toimii. Itseä pelotti vain se ettei panta pidä ja suutin lentää katosta läpi.
Pitää vaan välttää olemasta itse siinä tulilinjalla.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ajetaan kone kuumaksi. Suuttimen kiinnityspannan kaksi mutteria hieman löysäten. Kone näyntiin. Naps, suutin irtoaa hieman poterostaan (kuulee, kun alkaa puhaltaa välistä). Imusarja (ei tarvi irrottaa 1-pytyn suuttimella), suuttimen PA-linja ja liitin irti niin suuttimen voi pääsääntöisesti nostaa sormin pois paikaltaan.
Ehkä mulla on sitten vaan aina ollut hyvä tuuri näiden kanssa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jos suutin ei lähde yhtään irtoamaan tuolla aiemmin mainitulla proseduurilla, niin liukuvasarastakaan ei yleensä ole kovasti iloa. Yrittäisin hommata jostain lainaan Klann:in irrotustyökalun, niin ei riko paikkoja turhaan. KLIK
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment