Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 750 iA -94 pientä käynti propleemaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpk75
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 88
    • finland

    BMW 750 iA -94 pientä käynti propleemaa?

    Elikkäs, auto seisoo käytännössä talvet lukuun ottamatta pientä käyttöä max.kaksi kertaa kuukaudessa.

    Ongelmat:

    Auto käy kylmänä ravistaen ja liikkeelle lähtiessä tuntuu että ravistaa enemmän.
    Auton kun sammuttaa ja käynnistää vaiva häviää??
    Lämpinänäkin tuntuu ettei kaikki puhti tule ulos kuin viiveellä eikä silloinkaan aina kunnolla...
    Kick Downikaan ei toimi niinkuin pitäisi ( INPA:lla katsottu, että Kick Down
    täppi toimii) , ei juuri merkitystä???

    Ei vikakoodeja???


    Vaihdetut osat:

    Bensan suodatin
    Virranjakajat + pyörijät
    Ilmansuodattimet
    Ilmamassamittarit
    Tulpat
  • jpk75
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 88
    • finland

    #2
    Aina kun painaa kaasua ajettaessa, kuuluu ääni aivan kuin "puluparvi" pyrähtäs lentoon??? Vain ajaessa ja ikkunat auki??
    Onko normaalia?

    Onko molemmila nokka-akseleilla asennontunnistin?
    Onko nokka-akselin ja kampiakselintunnistin vaikea vaihtaa?

    Tyhjäkäynti edelleen ajoittain ravistavaa, mutta kierroslukumittarin mukaan käynti hyvää...

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #3
      en tiiä puluparvista, mutta vain vasemmalla lohkolla on asentotunnistin. Lukitusruuvi (kuusiokolo) on vähän ahtaassa paikassa, avaimia putoilee helposti pohjalevyn päälle.

      Mutta tuohon ravistukseen: jos kerran data ei näytä mitään outoa, kaikki arvot on kartalla ja voimat on tallella, niin sitten joku moottorin ulkopuolinen vika tulee mieleen.
      - moottorin tyynyt?
      - kampiakselin värinänvaimennuskiekko?
      - ilmastoinnin kompura?

      Mutta ikävämpi on sitten tuo voiman ulostulon viive ja kickdownin puute: olisko turbiini entinen, ja siitä tulisi tuo tärinäkin?
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • jpk75
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 88
        • finland

        #4
        Originally posted by BeamR View Post
        en tiiä puluparvista, mutta vain vasemmalla lohkolla on asentotunnistin. Lukitusruuvi (kuusiokolo) on vähän ahtaassa paikassa, avaimia putoilee helposti pohjalevyn päälle.

        Mutta tuohon ravistukseen: jos kerran data ei näytä mitään outoa, kaikki arvot on kartalla ja voimat on tallella, niin sitten joku moottorin ulkopuolinen vika tulee mieleen.
        - moottorin tyynyt?
        - kampiakselin värinänvaimennuskiekko?
        - ilmastoinnin kompura?

        Mutta ikävämpi on sitten tuo voiman ulostulon viive ja kickdownin puute: olisko turbiini entinen, ja siitä tulisi tuo tärinäkin?
        Hittolainen, auto on ollut vai kesäkäytössä ja viime syksynä laitoin talviteloille täysin kunnossa.
        Talvella käytetty säännöllisesti pienellä rundilla ja toimi ok.

        Elikkäs,vika tuli esiin tuossa keväänkorvalla kun ajokausi alkoi.
        Pyörijät ja virranjakajien kannet olivat aivan lopussa ja ilmamassamittari sökö.
        Ne vaihdettu uusiin käynti parani ja vedot palasi. Seuraavaksi vaihdettu tulpat ja bensan suodatin...

        Tuo voiman ulostuloviive on sellainen välillä, kun joskus painaa äkisti kaasua moottori ja vaihdelaatikko ei reagoi mitenkään.... (satunnaisesti tekee näin).
        S :llä ajettaessa voima tulee ulos hyvin ja auto kiihtyy hyvin, mutta kiihytyksen aikana n.160km/h nopeudessa huomaa selvästi pienen potkun jolloin auto kiihtyy vielä paremmin. Voiko bensapumpussa olla vikaa?

        Liikkeelle lähdöissä useimmiten moottori/vaihdelaatikko ei reagoi nopeaan kaasun painallukseen kuin ketken miettimisen jälkeen...

        Vai onko tuo sitten turbiini vikaa??

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Kun sanot ettei reagoi, niin nouseeko kierrokset mutta liikkeelle lähtö on hidasta? Vai nouseeko kierrokset viiveellä?

          Jos kiekat nousee viiveellä, on vika koneen päässä, kun taas jos moottori vastaa muttei vauhti lisäänny niin vika on laatikon päässä

          Comment

          • jpk75
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 88
            • finland

            #6
            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Kun sanot ettei reagoi, niin nouseeko kierrokset mutta liikkeelle lähtö on hidasta? Vai nouseeko kierrokset viiveellä?

            Jos kiekat nousee viiveellä, on vika koneen päässä, kun taas jos moottori vastaa muttei vauhti lisäänny niin vika on laatikon päässä

            Jep, viiveellä nousee kierrokset.

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #7
              Taitanee kaasuläppien moottorit jumittaa..

              Comment

              • jpk75
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 88
                • finland

                #8
                Originally posted by Perlenbacher View Post
                Taitanee kaasuläppien moottorit jumittaa..
                Onko noille moottoreille mitään tehtävissä kotikonstein?

                INPALLA tsekattuna molemmat moottorit reagoivat viiveellä....

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  puhdistus usein auttaa
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • jpk75
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 88
                    • finland

                    #10
                    Originally posted by BeamR View Post
                    puhdistus usein auttaa

                    Imusarjojen päässä oleva venttiili jää auki asentoon kun antaa hanaa... eli kova suhina kuuluu apukuskin puoleisesta imusarjasta.

                    Sinne päähän kun suihkauttaa puhdistusainetta suhina lakkaa joksikin aikaa...

                    Onko tuo venttiili mahdollista irroittaa ilman imusarjojen irroitusta?

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #11
                      imusarjan etu vai takapää?
                      Originally posted by jpk75 View Post
                      Imusarjojen päässä oleva venttiili jää auki asentoon kun antaa hanaa... eli kova suhina kuuluu apukuskin puoleisesta imusarjasta.

                      Sinne päähän kun suihkauttaa puhdistusainetta suhina lakkaa joksikin aikaa...

                      Onko tuo venttiili mahdollista irroittaa ilman imusarjojen irroitusta?
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • jpk75
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 88
                        • finland

                        #12
                        Originally posted by BeamR View Post
                        imusarjan etu vai takapää?
                        Takapäässä olevat venttiili http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...e_ventilation/

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #13
                          periaatteessa pystyy, mutta pelkääjän puolella edellyttää moottorin johtosarjan siirtämistä sivuun.

                          muista vaihtaa sitten myös venakoppaan tuleva kumitutti.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • MouTine
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2011
                            • 803
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by jpk75 View Post
                            S :llä ajettaessa voima tulee ulos hyvin ja auto kiihtyy hyvin, mutta kiihytyksen aikana n.160km/h nopeudessa huomaa selvästi pienen potkun jolloin auto kiihtyy vielä paremmin. Voiko bensapumpussa olla vikaa?
                            Itse vikaan en valitettavasti ota kantaa, mutta tuo quottaamassani oleva tekstisi kuulostaa enempi ominaisuudelta, joka on kaikissa M70 + automaatti yhdistelmissä. Näistä M73:sta en tiedä. Katsoppa YouTubesta 750 ja 850 topspeed hakusanoilla pätkiä, niin kaikissa vedoissa välityksistä riippuen 140-160kmh kohdilla kierrokset nyykähtävät hetkeksi kunnes taas jatkaa menoa. Oma 850 teki myös tätä.
                            Nykyiset...
                            '14 E500 Coupe

                            Ollut joskus...
                            '07 MB CL63 AMG
                            '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                            '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                            '94 Audi A8 4.2i V8
                            '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                            '92 BMW 850i 5.0i V12
                            '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                            '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                            '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                            '77 Ford Capri 2.8i V6

                            ...Ja pienet sille!

                            Comment

                            • jpk75
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 88
                              • finland

                              #15
                              Originally posted by BeamR View Post
                              periaatteessa pystyy, mutta pelkääjän puolella edellyttää moottorin johtosarjan siirtämistä sivuun.

                              muista vaihtaa sitten myös venakoppaan tuleva kumitutti.
                              Mikä merkitys tuolla venttiilillä on?
                              Välillä se pysyy kiinni kun laittaa puhistusainetta...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎