Minulla on purussa 10/1998 valmistettu 730d, jos päädyt vaihtamaan koko laatikon niin pistä viestiä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
730d -00 laatikko ongelma!?
Collapse
X
-
Paikallisesaa bosch car servisessä oli vian etsinnässä ja sanoivat että oli noita vika koodeja ja olivat poistanut mutta ei lähtenyt toimimaan. Sitten ne vaihto öljyt eikä vaikuttanut asiaan. Eilen kävin hakemassa auton pois ja kokeilin itse ajaa niin liikkuu varmaan vielä huonommin kuin korjaamolle vietäessä eli juuri ja juuri pääsee liikkeelle kun oli pakko siirtää että sai vedettyä lavalle. Pakilla liikkuu normaalisti. Korjaamolla sanoivat että mekaaninen vika, pakat loppu tai joku laatikon sisäinen tunnistin rikki. Tuntuisi että laatikko luistaa hurjasti ja haju on myös vähän paha.. itsestäiin tuntuu että olisi mekaaninen vika..
Comment
-
-
Kattoivatko tulevatko vikakoodit uudestaan kuittauksen ja öljyvaihdon jälkeen? Vaihdettiinko suodatin, paljonko öljyä vaihdettiin?Tuo palaneen haju ei tietysti hyvältä kuulosta. Jos päädyt vaihto osaan niin olen kiinnostunut tuosta vauriolootasta. Laita vaikka numeros mulle privaan niin soittelen ja kyselen vähän lisää oireista.
Comment
-
-
Mulla 730 dA 2000. Oli ihan samat vaivat: pakki pelas normaalisti, eteenpäin vain iso vaihde päällä ja turbiinilla luistattamalla sai liikkeelle. Vikatila päällä.
Aukaisin laatikon ja syyksi selvisi A kytkinrummun katkeaminen lukkorengasuran kohdalta. Oli rikkonut männän tiivisteen ja päästi paineet pois.
Uusin rummun (vahvistettu malli jenkeistä) ja vaihdoin levyt ja tiivisteet. Mielenkiintoista oli että levyt olivat lähes uusissa mitoissa 400 000 km jälkeen!
Laatikko tuli kuntoon tuolla erää. Myöhemmin on tullut turbiininlukko vaiva, josta on tarkoitus kysellä. Eli turbiinille olisi tarvetta!
Alla muutama kuva vauriosta.
Comment
-
-
Turbiinin lukko aukeilee
Jatkoa tuohon lock upin nykimiseen. Inpa ei anna mitään vikakoodeja. Lukko pysyy kiinni > 100 km/h ja 80-100 lukitsee ja aukeaa. Vaiva alkoi muutama kuukausimlaatikkoremontib jälkeen.
Live datasta ( analog 1) voi päätellä seuraavaa:
- EDS4 (käsittääkseni lukon painepropon ohjaus) on n. 50% ohjauksella n 70...100 km/h ja nousee lähemmäs 100 % kun nopeus kasvaa
- kun lukko luiskahtaa, heilahtelee tuo paine jossain 40..60 % alueella
Analog 2 kertoo noi pyörimisnopeudet ja luistot, samoin load signal %. Siinä häiritsevä seikka on, että load % nousee hyvin pienellä kaasupolkimen lisäyksellä yli 100% , joka 400 % ja huutomerkki edessä. Tämä menee yli skaalan ja aiheuttanee ongelmia jossain laskureissa varmaan.
Onko kukaan tsekannut livedatalla miten EDS4 käyttäytyy erin nopeus ja vaihtotilanteissa? Entä tuo load signal % käytös?
Alla taas kuvaa
Comment
-
-
Originally posted by rahjami View PostJatkoa tuohon lock upin nykimiseen. Inpa ei anna mitään vikakoodeja. Lukko pysyy kiinni > 100 km/h ja 80-100 lukitsee ja aukeaa. Vaiva alkoi muutama kuukausimlaatikkoremontib jälkeen.
Live datasta ( analog 1) voi päätellä seuraavaa:
- EDS4 (käsittääkseni lukon painepropon ohjaus) on n. 50% ohjauksella n 70...100 km/h ja nousee lähemmäs 100 % kun nopeus kasvaa
- kun lukko luiskahtaa, heilahtelee tuo paine jossain 40..60 % alueella
Analog 2 kertoo noi pyörimisnopeudet ja luistot, samoin load signal %. Siinä häiritsevä seikka on, että load % nousee hyvin pienellä kaasupolkimen lisäyksellä yli 100% , joka 400 % ja huutomerkki edessä. Tämä menee yli skaalan ja aiheuttanee ongelmia jossain laskureissa varmaan.
Onko kukaan tsekannut livedatalla miten EDS4 käyttäytyy erin nopeus ja vaihtotilanteissa? Entä tuo load signal % käytös?
Alla taas kuvaa
PS. Ota kuvankaappauksella kuva mielummin kuin kameralla.... PrtSc (jos haluat vain pelkästä valittuna olevasta ikkunnasta niin alt + PrtSc) nappi ja liität vaikka painttiin, jos ei muuta ohjelmaa ole.
Comment
-
-
Originally posted by |parsakaali| View PostVoin loppuviikosta tarkistaa samanmoisesta autosta. Miltä välilehdeltä haluat ja minkälaisella ajolla?
PS. Ota kuvankaappauksella kuva mielummin kuin kameralla.... PrtSc (jos haluat vain pelkästä valittuna olevasta ikkunnasta niin alt + PrtSc) nappi ja liität vaikka painttiin, jos ei muuta ohjelmaa ole.
ANALOG2 sivu ja EDS4 arvot tasanopeudella 80..100 km/h. Ja nopeudella n. 110..120 km/h.
Ps. IPadilla ?....
Comment
-
-
Originally posted by rahjami View PostANALOG 1 sivu ja LOAD SIGNAL % kun kiihdytät täydellä kaasulla. Mulla nousee likema jopa 400%:iin.
ANALOG2 sivu ja EDS4 arvot tasanopeudella 80..100 km/h. Ja nopeudella n. 110..120 km/h.
Ps. IPadilla ?....
Comment
-
-
Originally posted by rahjami View PostANALOG 1 sivu ja LOAD SIGNAL % kun kiihdytät täydellä kaasulla. Mulla nousee likema jopa 400%:iin.
ANALOG2 sivu ja EDS4 arvot tasanopeudella 80..100 km/h. Ja nopeudella n. 110..120 km/h.
Ps. IPadilla ?....
Tosin tuosta asteikon ylityksestä ei kannata huolestua. Esim syötön määr per tahti on 0-20 ja kuitenkin alkuperäinen arvo on maksimissaan n.66mg eli reippaasti yli asteikon.
Comment
-
-
Originally posted by hemmopää View Postmä kävin hakemassa icebox:lta ehjän laatikon ja asentelin sen paikalleen ja nyt toimii. toden näköisesty vika tossa vanhassa laatikossa on tuo sama kruunun hajoaminen, mutta en sitten viittiny rupee availeen laatikkoo vaa vaihdoin toisee. minkä hintanen tommonen vahvistettu kruunu oli?
Comment
-
Comment