Announcement

Collapse
No announcement yet.

730d -00 laatikko ongelma!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • icebox
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 194
    • Tampere

    #16
    Minulla on purussa 10/1998 valmistettu 730d, jos päädyt vaihtamaan koko laatikon niin pistä viestiä.
    "Without Hope,
    Without Fear"

    Comment

    • hemmopää
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 12
      • Kantahäme

      #17
      Paikallisesaa bosch car servisessä oli vian etsinnässä ja sanoivat että oli noita vika koodeja ja olivat poistanut mutta ei lähtenyt toimimaan. Sitten ne vaihto öljyt eikä vaikuttanut asiaan. Eilen kävin hakemassa auton pois ja kokeilin itse ajaa niin liikkuu varmaan vielä huonommin kuin korjaamolle vietäessä eli juuri ja juuri pääsee liikkeelle kun oli pakko siirtää että sai vedettyä lavalle. Pakilla liikkuu normaalisti. Korjaamolla sanoivat että mekaaninen vika, pakat loppu tai joku laatikon sisäinen tunnistin rikki. Tuntuisi että laatikko luistaa hurjasti ja haju on myös vähän paha.. itsestäiin tuntuu että olisi mekaaninen vika..

      Comment

      • ihu412
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 263
        • Tampere/Rovaniemi

        #18
        Kattoivatko tulevatko vikakoodit uudestaan kuittauksen ja öljyvaihdon jälkeen? Vaihdettiinko suodatin, paljonko öljyä vaihdettiin?Tuo palaneen haju ei tietysti hyvältä kuulosta. Jos päädyt vaihto osaan niin olen kiinnostunut tuosta vauriolootasta. Laita vaikka numeros mulle privaan niin soittelen ja kyselen vähän lisää oireista.

        Comment

        • rahjami
          Newbiemmer
          • Jun 2007
          • 5

          #19
          Mulla 730 dA 2000. Oli ihan samat vaivat: pakki pelas normaalisti, eteenpäin vain iso vaihde päällä ja turbiinilla luistattamalla sai liikkeelle. Vikatila päällä.
          Aukaisin laatikon ja syyksi selvisi A kytkinrummun katkeaminen lukkorengasuran kohdalta. Oli rikkonut männän tiivisteen ja päästi paineet pois.
          Uusin rummun (vahvistettu malli jenkeistä) ja vaihdoin levyt ja tiivisteet. Mielenkiintoista oli että levyt olivat lähes uusissa mitoissa 400 000 km jälkeen!

          Laatikko tuli kuntoon tuolla erää. Myöhemmin on tullut turbiininlukko vaiva, josta on tarkoitus kysellä. Eli turbiinille olisi tarvetta!

          Alla muutama kuva vauriosta.
          Attached Files

          Comment

          • rahjami
            Newbiemmer
            • Jun 2007
            • 5

            #20
            Turbiinin lukko aukeilee

            Jatkoa tuohon lock upin nykimiseen. Inpa ei anna mitään vikakoodeja. Lukko pysyy kiinni > 100 km/h ja 80-100 lukitsee ja aukeaa. Vaiva alkoi muutama kuukausimlaatikkoremontib jälkeen.

            Live datasta ( analog 1) voi päätellä seuraavaa:
            - EDS4 (käsittääkseni lukon painepropon ohjaus) on n. 50% ohjauksella n 70...100 km/h ja nousee lähemmäs 100 % kun nopeus kasvaa
            - kun lukko luiskahtaa, heilahtelee tuo paine jossain 40..60 % alueella

            Analog 2 kertoo noi pyörimisnopeudet ja luistot, samoin load signal %. Siinä häiritsevä seikka on, että load % nousee hyvin pienellä kaasupolkimen lisäyksellä yli 100% , joka 400 % ja huutomerkki edessä. Tämä menee yli skaalan ja aiheuttanee ongelmia jossain laskureissa varmaan.

            Onko kukaan tsekannut livedatalla miten EDS4 käyttäytyy erin nopeus ja vaihtotilanteissa? Entä tuo load signal % käytös?

            Alla taas kuvaa
            Attached Files

            Comment

            • rahjami
              Newbiemmer
              • Jun 2007
              • 5

              #21
              Originally posted by icebox View Post
              Minulla on purussa 10/1998 valmistettu 730d, jos päädyt vaihtamaan koko laatikon niin pistä viestiä.
              Mulla olisi tarve kunnossa olevalle turbiinille

              Comment

              • |parsakaali|
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 997

                #22
                Originally posted by rahjami View Post
                Jatkoa tuohon lock upin nykimiseen. Inpa ei anna mitään vikakoodeja. Lukko pysyy kiinni > 100 km/h ja 80-100 lukitsee ja aukeaa. Vaiva alkoi muutama kuukausimlaatikkoremontib jälkeen.

                Live datasta ( analog 1) voi päätellä seuraavaa:
                - EDS4 (käsittääkseni lukon painepropon ohjaus) on n. 50% ohjauksella n 70...100 km/h ja nousee lähemmäs 100 % kun nopeus kasvaa
                - kun lukko luiskahtaa, heilahtelee tuo paine jossain 40..60 % alueella

                Analog 2 kertoo noi pyörimisnopeudet ja luistot, samoin load signal %. Siinä häiritsevä seikka on, että load % nousee hyvin pienellä kaasupolkimen lisäyksellä yli 100% , joka 400 % ja huutomerkki edessä. Tämä menee yli skaalan ja aiheuttanee ongelmia jossain laskureissa varmaan.

                Onko kukaan tsekannut livedatalla miten EDS4 käyttäytyy erin nopeus ja vaihtotilanteissa? Entä tuo load signal % käytös?

                Alla taas kuvaa
                Voin loppuviikosta tarkistaa samanmoisesta autosta. Miltä välilehdeltä haluat ja minkälaisella ajolla?

                PS. Ota kuvankaappauksella kuva mielummin kuin kameralla.... PrtSc (jos haluat vain pelkästä valittuna olevasta ikkunnasta niin alt + PrtSc) nappi ja liität vaikka painttiin, jos ei muuta ohjelmaa ole.

                Comment

                • rahjami
                  Newbiemmer
                  • Jun 2007
                  • 5

                  #23
                  Originally posted by |parsakaali| View Post
                  Voin loppuviikosta tarkistaa samanmoisesta autosta. Miltä välilehdeltä haluat ja minkälaisella ajolla?

                  PS. Ota kuvankaappauksella kuva mielummin kuin kameralla.... PrtSc (jos haluat vain pelkästä valittuna olevasta ikkunnasta niin alt + PrtSc) nappi ja liität vaikka painttiin, jos ei muuta ohjelmaa ole.
                  ANALOG 1 sivu ja LOAD SIGNAL % kun kiihdytät täydellä kaasulla. Mulla nousee likema jopa 400%:iin.
                  ANALOG2 sivu ja EDS4 arvot tasanopeudella 80..100 km/h. Ja nopeudella n. 110..120 km/h.

                  Ps. IPadilla ?....

                  Comment

                  • |parsakaali|
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 997

                    #24
                    Originally posted by rahjami View Post
                    ANALOG 1 sivu ja LOAD SIGNAL % kun kiihdytät täydellä kaasulla. Mulla nousee likema jopa 400%:iin.
                    ANALOG2 sivu ja EDS4 arvot tasanopeudella 80..100 km/h. Ja nopeudella n. 110..120 km/h.

                    Ps. IPadilla ?....
                    Ok. Testaan perjantaina. Tarkoitin pc:tä jolla käytät inpaa. Lähetä vaikka sähköpostilla itsellesi ipadiin tai lataa suoraan johonkin kuvapalveluun inpa koneella. Tuosta kuvasta ei saa selvää mitä siinä on.

                    Comment

                    • |parsakaali|
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 997

                      #25
                      Originally posted by rahjami View Post
                      ANALOG 1 sivu ja LOAD SIGNAL % kun kiihdytät täydellä kaasulla. Mulla nousee likema jopa 400%:iin.
                      ANALOG2 sivu ja EDS4 arvot tasanopeudella 80..100 km/h. Ja nopeudella n. 110..120 km/h.

                      Ps. IPadilla ?....
                      Load arvo nousi vajaaseen 400% mutta käytös lähes sama. Analog 2 välilehdelle en päästy, kun inpa hävitti yhteyden.

                      Tosin tuosta asteikon ylityksestä ei kannata huolestua. Esim syötön määr per tahti on 0-20 ja kuitenkin alkuperäinen arvo on maksimissaan n.66mg eli reippaasti yli asteikon.

                      Comment

                      • hemmopää
                        Newbiemmer
                        • Jun 2013
                        • 12
                        • Kantahäme

                        #26
                        mä kävin hakemassa icebox:lta ehjän laatikon ja asentelin sen paikalleen ja nyt toimii. toden näköisesty vika tossa vanhassa laatikossa on tuo sama kruunun hajoaminen, mutta en sitten viittiny rupee availeen laatikkoo vaa vaihdoin toisee. minkä hintanen tommonen vahvistettu kruunu oli?

                        Comment

                        • rahjami
                          Newbiemmer
                          • Jun 2007
                          • 5

                          #27
                          Originally posted by hemmopää View Post
                          mä kävin hakemassa icebox:lta ehjän laatikon ja asentelin sen paikalleen ja nyt toimii. toden näköisesty vika tossa vanhassa laatikossa on tuo sama kruunun hajoaminen, mutta en sitten viittiny rupee availeen laatikkoo vaa vaihdoin toisee. minkä hintanen tommonen vahvistettu kruunu oli?
                          Muistaakseni alle 100 taalaa

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎