Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 750i tyyppiviat; KIIRE!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kronometri
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 15
    • Lohja

    E65 750i tyyppiviat; KIIRE!!!

    Tervehdys,

    uuden (käytetyn) auton osto olisi taas ajankohtaista. Alfan, Chryslerin ja Mersun jälkeen ajattelin kokeilla Bemaria. Pidin 300C Hemistä, joten kiikarissa olisi tuollainen facelifti E65 750i -malli. Saksasta olisi tarkoitus hankkia.

    Palkkasin asiamiehen koeajamaan pirssiä maanantaina. Nyt pitäisi viikonlopun aikana listata kaikki tyyppiviat ja muut koeajossa huomioitavat seikat. Eli APUA KAIVATAAN KIIRREELLISESTI! Lueskelin foorumilta aiheesta ja ainakin tuo mahdollinen jäähdytysnesteen vuoto on tiedossa. Mutta mitä muuta? Sähköviat?

    Saa tietenkin muutenkin kommentoida mallin mielekkyyttä käyttöautona. Jos oiken olen ymmärtänyt, niin korjaukset ovat kalliita, mutta muuten käyttökustannukset ovat kohtuullisilla kilometreillä (alle 15000/v.) vielä siedettäviä?

    Toivottavasti ehtisitte kommentoida. Hieman puntti tutisee, kun lueskelee noita pahimpia kauhukertomuksia E65:n luotettavuudesta...

    T. Krono
  • raven82
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 378
    • tampere

    #2
    Tässä nyt muutamia vika kohteita N62 moottorilla ja 6HP26 varustetusta 7.sta voi löytyä.









    Akkujen kanssa on ollut myös monella ongelmia. Jos haluat BMW,n suositteleman paremman akun maksaa se hunajaa.

    Kardaanin niin sanottu Hardy kumi tahtoo kulua ajan myötä ja on myös vaihdettavien osien listalla.

    Ja kuka tietää Onhan näistä n62 sylinteri seinämiäkin tuhoutunut.

    Lisäksi venttiikopan tiivisteet vuotaa ja kalvot niiden päällä repeytyvät. http://www.youtube.com/watch?v=qTptfhPJBOs

    Lopuksi voin sanoa varoituksen sanana että E65 ja kiire. On kallis yhdistelmä. Puhutaan sen hinta luokan autosta. Varsinkin korjaamolla huollattamisessa. Että kiire ei saa olla kun auton kuntoa tutkitaan. Jos omistat oman auto tallin. Ja paljon aikaa ja tupakkia niin se on taas toinen juttu. Puhumattakaan siitä että löydät luotto henkilön joka osaa lukea vikakoodit ja tarkastella live dataa.

    Tee ainakin tämä testi ennenkuin ostat.

    Last edited by raven82; 01-03-2014, 10:47.

    Comment

    • Kronometri
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 15
      • Lohja

      #3
      Kiitoksia vastauksesta. Aika paljon potentiaalisia vikakohteita myös N62:ssa. Minä kun luulin, että kiisselit ovat niitä ongelmallisempia... Myyjä tarjoaa maksusta vuoden takuuta (virhevastuun lisäksi luonollisesti), voisi olla aiheellista? :think

      Asiamies käy tosiaan maanantaina auton koeajamassa. Eli letkun päähän autoa ei saada, mutta tarkistaa varmasti muuten pyydettävät kohdat. Siis sellaiset mitä nyt pihassa tarkistaa voi. Kiire on lähinnä saada tietää tarkistuskohteet ennen maanantaita. En ole koskaan pelkästään toisen arvioon autonostossa luottanut ja kieltämättä hieman arveluttaa. Toisaalta aika paljonhan näitä Saksasta asiamiesten avulla hankitaan.

      Comment

      • hetfield
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 330
        • pirkkala

        #4
        Ne asiamiehet ei sitten tiedä hevon v*ttua autoista vaikka kuinka monta vuotta kehuvat hommaa tehneensä, harvoin myöskään silmät toimivat.
        Jos et itse pääse autoa katsomaan, niin sitten on vain tyydyttävä siihen mitä tuleman pitää.

        Pitäisin kuitenkin maalipintaa aika tärkeässä roolissa auton ostamisessa. Tekniikkaa saa aina korjattua, mutta kolhujen ja naarmujen paikkaus on aina vähän hankalampi homma. Omalla kohdalla vaihtaisin mielummin koko voimalinjan, kuin seuraisin kyljen puhkeamista kukkaan jonkun "koritaiteilijan" jäljiltä kun "asiamiehellä" nyt ei vaan kaikki osu aina silmään.

        ps: Ehkä hieman karkea yleistys, mutta kaikkeen kannattaa varautua jos shoppailun ulkoistaa

        pps: Ja käyttökustannukset ei 750 mallissa ole mitenkään kohtuulliset. Jos pitää korjauksien hintaa miettiä, niin tuskin on varaa tolla koneella ajella muutenkaan.
        Last edited by hetfield; 01-03-2014, 14:29.
        - E65 730d 2003

        Comment

        • raven82
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 378
          • tampere

          #5
          Sanotaanko vaikka näin että jokainen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa. Korjaukset ovat kalliita jos käytät autoa korjaamolla. Kyseiset autothan ovat siinä hinta luokassa Käytettynä. Että samalla rahalla saa jo tuoreen kansan auton. Vikoja ja kalliita sellaisia löytyy monesta yksilöstä.

          Se taas kenellä on rahaa mihinkin on jokaisen itse päätettävä. Vierestä olen erästäkin tapausta seurannu. Ja voin sanoa ettei ole halpaa hupia kyseisen vehkeen ylläpito. Jokku tykkää matkustella toiset tykkää juopetella. Joillekkin se auto on mieluisa harrastus. Ainakin itse pidän tämän tason vehkeitä harrastus autona. En niinkään ns. Järki sijoituksena.

          Nuo viat mitä yllä luettelin kannattaa jokaisen potenttiaaliseen 7.n ostajan tietää. Siinä voi sitten itse omassa mielessään summailla ostanko vai jätänkö ostamatta.

          Se mitkä viat osuu kenenkin kohdalla on "tuuri peliä".

          Kannattaa ottaa asioista selvää ja pähkäillä. Ei näitä maito purkin hinnalla sieltä liikkeen pihasta haeta.

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #6
            Voi itku tällaisia kyselyitä. Ei pitäis lukea, nyt mun pommissa on enemmän vikoja kuin kolmeen lääkärikirjaan mahtuu.
            Anteeksi OT.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • hetfield
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2013
              • 330
              • pirkkala

              #7
              En huomannutkaan että Hemi Chrysleri on ollut alla, polttoaineen kulutus ei siis tule yllätyksenä, ja jos kivikautinen työntötankohelistin on miellyttänyt niin 750 on varmaan todella passeli peli

              Ajelin ~8 vuotta audin vinkkelillä ja jossain vaiheessa se polttoaineen hukkaan kaataminen vaan rupesi kismittämään. 300hp nyt ei vaan ollut sen arvoista että 15L keskikulutuksia jaksaisi näillä bensan hinnoilla katsella, vaikkei se ruuan/oluen määrään vaikuttaisikaan. Ainakin itse olen nykyään sitä mieltä, että jos sitä tehoa pitää olla, niin sitten sitä pitää olla reilusti.

              OT/ Mutta olihan se aikoinaan kivaa kun "hieman" piristetty urS4 (R5) liimasi selän penkkiin vielä kahdesta ja puolesta sadasta, jos sitä joskus taas jaksaisi rakentaa... Ja kuten sanottua, kaikki tekee rahoillaan mitä lystää Nim. 5.4l/100km Tampereelta saaristoon ja takaisin, eikä siltikään renkaat pidä moottoritien rampissa
              Last edited by hetfield; 01-03-2014, 16:05.
              - E65 730d 2003

              Comment

              • Kronometri
                Newbiemmer
                • Mar 2014
                • 15
                • Lohja

                #8
                Joo, kyllähän tuollaisen pitäminen kallista on verrattuna johonkin perus pikkuautoon. Jos tuo yhdistetty 11,4 litraa on yhtään totuutta lähellä, niin ei siihen kuitenkaan vielä kamelin selkä katkea näillä vuotuisilla kilometreillä. Kallista se tuntuu auton pitäminen aina olevan, joten kai sitä voisi vähän "extraa" maksaa, jotta saa ajella mukavalla pelillä. Vikojakin on autossa kuin autossa, mutta tässä tosiaan mietityttää korjausten melkoisen suuret kustannukset. Ja eipä tällä otannalla näköjään kovin rohkaisevia kokemuksia ole ollut!

                Comment

                • Kronometri
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 15
                  • Lohja

                  #9
                  No niin. Terveen skeptisten puheenvuorojen jälkeen yritin viikon verran löytää kiinnostavaa ”järkiautoa”. Kahta meinasin ostaakin, mutta ei ne loppujen lopuksi natsanneet. Niinpä painoin fuck it –nappulaa ja palasin alkuperäiseen suunnitelmaan. Asiamies kirjoitti juuri kauppakirjat vuoden 2007 750i:stä, ajettu ruhtinaalliset 44 tkm... Viikon päästä pitäisi lentää Saksaan hakemaan. Tällainen oli varusteluettelo:

                  S220A NIVEAUREGULIERUNG Self-levelling suspension
                  S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable
                  S2BLA LM R. DOPPELSPEICHE 174/NOTLAUF BMW LA wheel/double spoke 174flat-runn.
                  S2VAA ADAPTIVE DRIVE Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
                  S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG automatic trunk lid mechanism
                  S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrated universal remote control
                  S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
                  S322A KOMFORTZUGANG Comfort access
                  S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Soft-Close-Automatic doors
                  S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Climate comfort windscreen
                  S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical
                  S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear
                  S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours
                  S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
                  S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip
                  S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip
                  S442A GETRAENKEHALTER Drink holder
                  S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Climatised front seats
                  S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory
                  S464A SKISACK Ski bag
                  S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Lumbar support, driver and passenger
                  S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
                  S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Seat heating, rear
                  S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
                  S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights
                  S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
                  S541A AKTIVE GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Active cruise control
                  S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant
                  S601A TV-FUNKTION TV function
                  S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
                  S611A BMW NIGHT VISION BMW Night Vision
                  S612A BMW ASSIST BMW Assist
                  S616A BMW ONLINE BMW Online
                  S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control
                  S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business
                  S654A DAB TUNER DAB tuner
                  S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
                  S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system
                  S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
                  S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices
                  S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite
                  P7R7A INNOVATIONSPAKET Innovation package
                  P7R8A INNOVATIONSPAKET PLUS Innovation package plus
                  L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY
                  S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
                  S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German
                  S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.
                  S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP

                  Ainut selkeä puute on mielestäni Hifi-Professional. Muuten onkin aika lailla kaikki tarpeellinen ja vähän päälle. Nyt sitten jännäämään millaisessa kunnossa kiesi oikeasti on...

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #10
                    Kaikennäköistä turhaa rompetta, mutta vetokoukku löytyy

                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Kronometri
                      Newbiemmer
                      • Mar 2014
                      • 15
                      • Lohja

                      #11
                      Tietääkös kukaan mitä nuo P7R7A INNOVATIONSPAKET ja P7R8A INNOVATIONSPAKET PLUS sisältävät? Ei löytynyt varmaa vastausta kuukkelista. Vai sisältääkö ne juuri noita romppeita, mitä oli lueteltu ylempänä?

                      Comment

                      • hetfield
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 330
                        • pirkkala

                        #12
                        Onnea uudesta kulkineesta! Tuolla ikä/ kilometrisuhteella tämän luokan autot ovat kyllä todellisia harvinaisuuksia. Varusteet on kyllä kattavat, toivottavasti on mitä pitääkin
                        - E65 730d 2003

                        Comment

                        • Kronometri
                          Newbiemmer
                          • Mar 2014
                          • 15
                          • Lohja

                          #13
                          Kiitoksia. Käsiraha maksettu ja paperit tehty. Tällaisella Aku Ankalla saattaa tietysti vielä vaikka mitä tulla vastaan, ennen kuin auto on kotipihassa.

                          Noita kilometrejä ihmettelin itsekin. Ensimmäinen omistaja oli joku yritys, liekö ollut edustusautona. Selittäisi pienet kilsat. Toinen omistaja oli myös yritys, mutta ilmeisesti vain yhden henkilön käytössä. Tämä pappa oli kaksi vuotta sitten sairastunut ja auto ollut käytännössä ajamatta sen jälkeen. Kun en pelkkään asiamiehen huoltokirjan mulkoiluun osannut luottaa, soitin VIN-numeron perusteella Suomen päässä Bemarin huoltoon. Merkkihuollossa tehdyt merkinnät tukivat kilometrimäärää. Edelllinen huolto tehty pari vuotta sitten, jonka jälkeen on ajettu vain muutamia satoja kilometrejä.

                          Comment

                          • hetfield
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 330
                            • pirkkala

                            #14
                            Originally posted by Kronometri View Post
                            Tietääkös kukaan mitä nuo P7R7A INNOVATIONSPAKET ja P7R8A INNOVATIONSPAKET PLUS sisältävät? Ei löytynyt varmaa vastausta kuukkelista. Vai sisältääkö ne juuri noita romppeita, mitä oli lueteltu ylempänä?
                            "Innovation package, incl. Adaptive headlights, high-beam assist, comfort access"
                            "Innovation package Plus, incl. active cruise control and BMW Night Vision"



                            Edit: Vero veikkaus 15665e
                            Last edited by hetfield; 16-03-2014, 10:56.
                            - E65 730d 2003

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by Kronometri View Post
                              Kiitoksia. Käsiraha maksettu ja paperit tehty. Tällaisella Aku Ankalla saattaa tietysti vielä vaikka mitä tulla vastaan, ennen kuin auto on kotipihassa.

                              Noita kilometrejä ihmettelin itsekin. Ensimmäinen omistaja oli joku yritys, liekö ollut edustusautona. Selittäisi pienet kilsat. Toinen omistaja oli myös yritys, mutta ilmeisesti vain yhden henkilön käytössä. Tämä pappa oli kaksi vuotta sitten sairastunut ja auto ollut käytännössä ajamatta sen jälkeen. Kun en pelkkään asiamiehen huoltokirjan mulkoiluun osannut luottaa, soitin VIN-numeron perusteella Suomen päässä Bemarin huoltoon. Merkkihuollossa tehdyt merkinnät tukivat kilometrimäärää. Edelllinen huolto tehty pari vuotta sitten, jonka jälkeen on ajettu vain muutamia satoja kilometrejä.
                              Ei millään pahalla mutta minä kyllä suhtautuisin erittäin epäluuluisesti tuollaisiin tapauksiin. Valtaosa ruuvauksista mitkä Saksan päässä itsellä tulee ilmi jää kiinni siitä että loppupäästä on ruuvattu, merkkiliikkeessä historia loppuu parin vuoden taakse ja jostain kumman syystä autolla ei ole juurikaan ajettu parin viimeisen vuoden aikana.
                              Sitten kun paikan päällä pistää piuhat kiinni niin vikakoodit on saatettu joskus jopa pyyhkiä (jos ei ole yhtään koodia, herättää sekin kysymyksiä,
                              jos autolla oikeasti on ajettu vain vähän parin viimeisen vuoden aikana, takuuvarmasti siellä pitäisi olla muutama vikakoodi mm. jännitteestä)
                              mutta monesti infokoodit on jääny pyyhkimättä ja esim. valomoduulilta löytyykin "yllättäviä" km-lukemia valojen palamisista...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎