Joo, mistä näistä koskaan varmasti tietää. Toisaalta, jos omistaja ei ole neljän viimevuoden aikana vaihtunut, niin miksi kahden viimeisin vuoden aikana olisi yhtä'äkkiä tullut niin monta kymmentä tuhatta kilometriä enemmän kuin aiemmin, että kannattaisi lähteä ruuvailemaan? Se nyt on tuon ikäisessä autossa ostajan kannalta aivan sama onko kilometrejä 44 tuhatta tai vaikka 70 tuhatta. Vähän ajettu silti. Varsinkin kun autoa myy firma, eikä yksityinen, niin en näe siihen myyjän kannalta järkeä. Mutta niin kuin sanottu, who knows...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 750i tyyppiviat; KIIRE!!!
Collapse
X
-
Originally posted by Kronometri View PostVarsinkin kun autoa myy firma, eikä yksityinen, niin en näe siihen myyjän kannalta järkeä. Mutta niin kuin sanottu, who knows...
ostetaan auto, jolla on ajettu saman verran kuin aiemminkin, ja ruuvataan sen puuttuvan huoltoleiman takia siitä kahden vuoden ajot pois, ja äkkiä tuleekin muutama tonni lisää katetta...Last edited by MajorDrake; 15-03-2014, 21:56.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Eli meinaat, että kun samalla ajokertymällä kilsoja olisi tullut n. 62 tuhatta, niin siitä kannattaisi silpaista pois 18 tuhatta, että saa paremmin voittoa? Typerä suunnitelma mielestäni, kun tuon ikäisten hintapyynnöt vähillä kilometreillä muutenkin vaihtelee useammilla tuhansilla. Mutta jokainen tietenkin uskokoon mitä tahtoo. Itsehän autoa en ole nähnyt, mutta asiamiehen mukaan renkaat ja jarrupalat/-levyt näyttää uusilta. Kun kyselin Suomen päästä, mitä autolle on viimehuollossa tehty, niin se sisälsi mm. juuri noiden vaihdon. Mikäli autolla on ajeltu niin hissun kissun, että nämä vaikuttavat edelleen uusilta, minulle on aivan sama onko siitä silpaistu 18 tuhatta pois vai ei. Jännityksellä tietenkin odotellaan mitä siellä loppujen lopuksi odottaa!
Comment
-
-
Originally posted by Kronometri View PostEli meinaat, että kun samalla ajokertymällä kilsoja olisi tullut n. 62 tuhatta, niin siitä kannattaisi silpaista pois 18 tuhatta, että saa paremmin voittoa?
Vastaavia vain on tullut vastaan useampia vuosien varrella,
toivottavasti ei tule jälkikäteen tietoon jos oli ruuvattu ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
No jos nyt käyt saman tien katsomassa Mobilen ja Autoscoutin kaikki 2007-2008 seiskat, joilla on ajettu n. 40-80 tuhatta, niin ei se ainakaan lineaarisesti pyyntihintaan vaikuta. Useamman tuhannen eroja pyynneissä on joka tapauksessa suuntaan ja toiseen, kilsoista huolimatta. Kyse on tietysti tällaisessa kauppamuodossa myös luottamuksen määrästä asiamieheen ja tämän ammattitaitoon. Vai mitä Majuri?
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKyllähän se ko. autossa hintaan vaikuttaa pari tonnia.
Vastaavia vain on tullut vastaan useampia vuosien varrella,
toivottavasti ei tule jälkikäteen tietoon jos oli ruuvattu ;-)
Noh helpoin tapa jokatapauksessa kilometrien selvittämiseen on uuden akun hankinta joka Kronometrillä takuuvarmasti on edessä...kun uuden akun koodaa sisään näyttää ohjelmisto edellisten akunvaihtojen km määrät.
Onnea vaan Kronometrille uudesta kulkiasta.
Kyllä noita vähän ajettua 750 näkyy olevan tarjolla joten en nyt näe suurta syytä epäillä tässä yhteydessä mitään vilppiä, vaikka eihän sitä koskaan teidä.
Kuskin penkin kunto on yleensä aika hyvä indikaattori varsinkin näissä seiskoissa joissa nahkamateriaali on huomattavasti huonompaa (heikompaa, mutta mukavampaa) kuin esim 5-sarjalaisissa...jos penkki on ehjä ja hyväkuntoinen niin Verrokkina voin sanoa että omassa reilut 80tkm ajetussa on jo penkki kulunut vasemmasta sivustaan ja sauma hieman repsottaa.
Hienot nuo Innovative paketit...varsinkin tuo aktiivicruise on takuulla mahtava varuste!F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostEikös sentään tämän ikäisissä jo tuo "ruuvaaminen" ole melkolailla mahdotonta. Eli ainoa mahdollisuus olisi nollata lukemat ja siitäkin jää muistiin tietoa.
Noh helpoin tapa jokatapauksessa kilometrien selvittämiseen on uuden akun hankinta joka Kronometrillä takuuvarmasti on edessä...kun uuden akun koodaa sisään näyttää ohjelmisto edellisten akunvaihtojen km määrät.
joko jää kiinni paikan päällä vika-/infokoodeista,
tai kun historia kysytään merkkiliikkeestä niin sieltä löytyy isompia lukemia kuin mitä mittarissa... Ja nämä on yleensä olleet E6x sarjan LCI malleja mitä nyt enimmäkseen tuon.
Viime reissulla tuli vastaan X5 -04 jossa oli 190 tkm mittarissa,
auto oli käynyt kuukautta aiemmin merkkiliikkeessä 211 tkm ajettuna.
Sopivasti kun ruuvasi niin jäi huoltokirjaan merkitsemätön huolto "huomaamatta"...
Inpalla näkee akun koodaukset ilman akun vaihtojakin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post
Inpalla näkee akun koodaukset ilman akun vaihtojakin...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Nyt on auto haettu ja ensityypit siis takana. Yleisesti ottaen tässä yhdistyy ajettavuus ja mukavuus kyllä todella hienosti. Ilo ajaa. Kaikki perusasiat OK. Sisusta on hyvässä kunnossa, vain pientä kulumaa ja käytönjälkeä. Siinä mielessä pienet kilometrit voisivat pitää paikkansa.
Kommentti asiamiehen puusilmäisyydestä piti valitettavasti paikkansa. Tähän mennessä ilmenneitä vikoja: toinen comfort access -avain ei toimi, ilmastointi pihisee, vaan ei viilennä ja cd-vaihtaja on jumissa. Toivottavasti avaimesta on vain patteri loppu ja ilmastointikin olisi vain huoltoa vailla. Cd-vaihtajan korjaus saattaapi maksaa jo jotain?
Eniten vituttaa lommot. asiamiehen huomaama yksi pienehkö lommo ja kiveniskemät olivat kuvatun kaltaisia. Valitettavasti samalaisia lommoja on joka ovessa. Eli tällaisia parkkipaikalla hankittuja pieniä lommoja/vekkejä. Yhdessä ovessa on neljä lommoa, joista asiamies ei nähnyt ainuttakaan! Kriteereitä on varmaan erilaisia, mutta on se nyt ihme...
Lommot on tietysti joko ihan ovien reunassa tai kahvojen alapuolella menevässä pokkauksessa. Eli ilman maalausta, pelkästään oikomalla, ei taida onnistua. Jos priimaa haluaa (ja kukapa ei haluaisi), olisi pakkeloitava ja maalattava konepelti ja ovet pokkaukseen asti. Ehkä onkin tässä tapauksessa hyvä, että värinä on perusmusta, eikä metalliväri. Saattaapi maalaukset onnistua paremmin...
Comment
-
-
Noita pieniä oven lommoja kannattaa käydä näytättämässä vaikka autokeskuksessa...ovat hakoja oikomaan noita kuulemma...jos ei maalipinta rikki ole eivätkä liian syviä niin pitäisi aika nätisti oieta.
Miten on cd-vaihtaja jumissa? Ei anna kasettia ulos vai ei soita mitään? Ensimmäiseksi kannattanee kaivaa se ulos sieltä ja rasvata kaikki liikkuvat osat. Jos tosiaan on auto ollut pitkään käyttämättä (tai ei muuten vain ole vaihtajaa pahemmin käytetty) saattaa nuo mekanismit joskus jumittaa.
Toki pelottavampi vaihtoehto on että on väkivalloin tuo kasetti lykätty sisään ja aiheuttanut vahinkoa..silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin uusi/käytetty vaihtaja. Joka voi olla kyllä kalliskin...olettaisin kyllä että on sama vaihtaja kuin muissa samanikäisissä malleissa mutta en voi vannoa. Voi olla halvempi ratkaisu rakentaa mp3 soitin...
Niin tämä siis virtalukoton malli? Silloin avaimessa patteri muutoin akku. Patterin vaihto ensin.
Ilmastointihuolto kannattaa ensimmäiseksi tehdä.
Onko tätä saanut perusmustanakin? Oletin kaikkien mustien olevan metallivärejä...
Onnea kuitenkin hankinnasta ja jos ajettavuus on kunnossa ja tärkeimmät pelaa niin nämä loput ovatkin vain pikkuhuolia.
Edit:
Itsellä muuten kävi vähän samoin ja oli pari hieman pahempaa vauriota puskureissa kuin piti...asiamiehet ovat hieman puusilmiä ja kiireisiä...mutta käytetyssä ei parane aina näistä valittaa...Last edited by TheRipper; 22-03-2014, 21:00.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Tuota lommojen oikaisua vaikeuttaa se, että eivät ole keskellä ovea, vaan reunassa, jossa on tuplapelti, sekä pokkauksen kohdalla, joka on vaikea paikka oikaista. Lisäksi ne ovat aika terävän näköisiä. Mutta toki käyn kysymässä arvioita, esim. Autodent luultavasti tietää mitä on tehtävissä ilman maalauksia.
Cd-vaihtaja on jumissa sisällä, eikä tule ulos. Kun painaa eject-namiskuukkelia, niin luukku aukeaa ja jää auki asentoon, mutta kasetti ei tule ulos. Vika on ollut pidempään, sillä viimeisen huollon paperin mukaan sen korjauksesta on otettu arvio kaksi vuotta sitten, mutta ei sitten korjautettu.
Perusmustana on saanut, mutta kovin ovat harvassa. Samoin kuin perus puusisustus, ei lakattu "arvopuu". Tässä on hillot mätetty lisävarusteisiin, eikä estetiikkaan. Onneksi molemmat ovat ihan ok näköisiä.
Ja tottahan toki on, että perustoimivuus (kone, vaihteisto, voimansiirto jne.) on se tärkein juttu. Perfektionistina meinaa vaan nuo toisarvoisemmatkin viat raastaa...
Comment
-
-
Kannattaa yrittää hieman avittaa sitä kasettia josko sitten tulisi ulos, mutta varovasti. Jos ei niin sitten ulos koko roska ja pöydälle auki ja manuaalisesti ratasta pyörittämällä kasetti pihalle ja sitten katselemaan mikä olisi syynä ettei ulosta.
"Peruspuu"-sisusta on minullakin...ihan ookoo sekin on...mutta ikävän vaurioaltis vain...itselläkin pieni vaurio keskikonsolissa matkustajan puolella...pala pois. :(
Vaikea myös pitää kiiltävänä...tavalliset vinyylinpuhdistusaineet (autoglym ja sen semmoiset) jättävät ikävän niinkuin rasvaisen pinnan niille...en oikein tiedä millä pitäisi hoitaa...huonekaluöljyllä?
Ikävästi ovat sitten nuo lommot sattuneet...tuo pokkaus onkin ovessa juuri ikävässä paikassa, siihen helposti toisen ovi osuu...Itsellä onneksi näitä lommoja ei ole lainkaan...Tosin eipä ollut vanhassakaan ja ensimmäisenä vuonna tuli heti kaksi! Perkuleen parkkipaikkaterroristit!F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Kronometri View PostTuota lommojen oikaisua vaikeuttaa se, että eivät ole keskellä ovea, vaan reunassa, jossa on tuplapelti, sekä pokkauksen kohdalla, joka on vaikea paikka oikaista. Lisäksi ne ovat aika terävän näköisiä. Mutta toki käyn kysymässä arvioita, esim. Autodent luultavasti tietää mitä on tehtävissä ilman maalauksia.
Cd-vaihtaja on jumissa sisällä, eikä tule ulos. Kun painaa eject-namiskuukkelia, niin luukku aukeaa ja jää auki asentoon, mutta kasetti ei tule ulos. Vika on ollut pidempään, sillä viimeisen huollon paperin mukaan sen korjauksesta on otettu arvio kaksi vuotta sitten, mutta ei sitten korjautettu.
Perusmustana on saanut, mutta kovin ovat harvassa. Samoin kuin perus puusisustus, ei lakattu "arvopuu". Tässä on hillot mätetty lisävarusteisiin, eikä estetiikkaan. Onneksi molemmat ovat ihan ok näköisiä.
Ja tottahan toki on, että perustoimivuus (kone, vaihteisto, voimansiirto jne.) on se tärkein juttu. Perfektionistina meinaa vaan nuo toisarvoisemmatkin viat raastaa...
ei juuri kärsi tikkua tukkia ikkunan välistä....-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Itse puuvenemiehenä pidän tuosta "peruspuusta". Muistuttaa mäntyfiskarini sisustaa, eikä ole niin muovisen näköinen kuin huonoimmat lakatut puusomisteet. Seiskassa näyttäisi kyllä lakattu "jalopuukin" olevan vakuuttavan näköistä.
Ei pitäisi varmaan pienistä lommoista hirveästi ressailla käytetyssä, jos muuten toimii. Totta varmasti. Kummasti vaan silmä niihin kokoajan hakeutuu, kun tietää mihin katsoa. Perskeles. Täytyy varmaan odotella puolisen vuotta, niin sen jälkeen pystyy ehkä objektiivisemmin arvioimaan mitkä noista oikeasti ovat aiheellisia korjata.
Comment
-
Comment