Täytyy kattoa ku pääsen autolle, oon nyt taas muutaman päivän poissa. Jos oletetaan, että se ei pyöris, niin meneekö tuosta sulake vai kärähtääkö siitä moottori vai miten se "kuolee"
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 735iA ´02 - muutama kysymys
Collapse
X
-
Originally posted by SkyMan View PostTäytyy kattoa ku pääsen autolle, oon nyt taas muutaman päivän poissa. Jos oletetaan, että se ei pyöris, niin meneekö tuosta sulake vai kärähtääkö siitä moottori vai miten se "kuolee"
Jos flekti ei pyöri niin tarkista vielä että liitin on kunnolla kiinni...itsellä oli auto moniurahihnojen vaihdossa keväällä ja olivat epähuomiossa hieman liitintä raottaneet ja ei pyörinyt...
Saksasta löytyi uusi "sopuhintaan" ja vaihto kävi ihan tuosta vain...puolen tunnin homma.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
itellä oli samanmoista ongelmaa toukokuussa, syyksi paljastui pikkukivi mikä oli hypännyt puhaltimen moottorin sisälle jumiuttaen = estäen pyörimisen.
Kivi pois, ja välittömästi rupes ropeli pyöriin ja kabiini kylmettymään.
Kokeile siis ensiksi sormilla että pyöriikö ko. ropeli ollenkaan...
Ropelin saa pois paikaltaan ilman että purkaa puskuria, jos tarve vaatii.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostEihän tuonne pääse kunnolla näkemään, iso flekti syylärillä pyörii kyllä, mutta muuta ei pääse kyllä näkemään. Olisko vähän koordinaatteja, mistä yrittää päästä käsiks?
Ja sehän ei siis pyöri koko aikaa vain vaan kun ilmastointi on päällä ja sittenkin hetken kestää ennen kuin lähtee käyntiin, joten rauhassa kannattaa muutama minuutti odotella.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Eli se siis pelaa sen ison flektin kautta, ok. Takasin lähtöruutuun, koska iso flekti pyörii kyllä.
EDITTIÄ: Kun osais edes vähän kattoa noita ropelleja, niin onhan siinä tosiaan tuossa syylärin etupuolellakin iso flekti, joka ei lähde pyörimään. Jumissa se ei kuitenkaan ole, koska tikulla kokeiltuna se pyörii ihan vapaasti.Last edited by SkyMan; 06-07-2014, 20:48.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostEDITTIÄ: Kun osais edes vähän kattoa noita ropelleja, niin onhan siinä tosiaan tuossa syylärin etupuolellakin iso flekti, joka ei lähde pyörimään. Jumissa se ei kuitenkaan ole, koska tikulla kokeiltuna se pyörii ihan vapaasti.
Eli se on siis se ilmastoinnin flekti ihan siinä etummaisena....jumissa ei ollut minunkaan vaan moottori sökö. Haistele josko haisee palaneelta, omani ainakin selvästi löyhkäsi hajonneelta sähkölaitteelta. Sitä liitintä kannattaa myös iroitella ja laittaa takaisin, se on siinä vasemmalla puolella syylärin reunassa. Iso liitin pitäisi helposti löytyä.
Pitäisi kyllä myös antaa vikakoodia jos on hajonnut...electric fan failure muistaakseni....tai jotain sinnepäin. Joten ennen kuin lähdet ostamaan niin käy luetuttamassa varmuuden vuoksi...mutta aika suurella todennäköisyydellä tuo on syyllinen.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostPyöriikö flekti? Jos flekti ei pyöri ei toimi ilmastointi.
Paska flekti ei suoraan estä ilmastointia toimimasta,mutta esim tyhjäkäynnillä järjestelmän paine nousee liikaa. Vauhdissa toimii kuitenkin moitteetta.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostPaska flekti ei suoraan estä ilmastointia toimimasta,mutta esim tyhjäkäynnillä järjestelmän paine nousee liikaa. Vauhdissa toimii kuitenkin moitteetta.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
No niin, koodit on luettu ja tuota flektiähän se sielläkin herjas. Koitan vielä syöttää sille suoraan virtaa ja kattoa lähteekö pelaamaan, jos ei, niin uushan se on hommattava. Ripper hommas vissiin ebaystä, vai?
ABS / DSC -valot ja parking brake failure + brake/drive failure johtunee sitten vissiin viallisesta ABS-anturista oikeassa takakulmassa. Sieltä ainakin anto vikakoodia.
Etujarrujen kulumisilmaisinta ei saatu kuitattua ei sitten millään. Hommahan on niin, että tuo em. valo ei edes aiemmin palanut, mutta menin sitten ite noita salavalikoita ihmettemään ja sain sen sitten vahingossa palamaan, ja sen jälkeen se onkin jäänyt palamaan ja nytkin väittää, että service overdue -9000km, vaikka paloissa on pintaa vaikka ja kuinka. Outoa sinänsä, että se päästää kyllä siihen valikkoon ja etujarruja nollaamaan, mutta ei vaan nollaannu, vaikka ilmottaakin, että reset ok.
Mutta näillä mennään! Kiitokset kaikille jo tässä vaiheessa, lisävinkit ko. auton suhteen edelleen tervetulleita!Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostNo niin, koodit on luettu ja tuota flektiähän se sielläkin herjas. Koitan vielä syöttää sille suoraan virtaa ja kattoa lähteekö pelaamaan, jos ei, niin uushan se on hommattava. Ripper hommas vissiin ebaystä, vai?
64546921379
Tuolla numerolla vaan saksan ebaysta etsimään...runsaasti näyttää vieläkin löytyvän...hintahaitaria on huomattavasti enemmän kuin viime vuonna...mutta sopuisastikin näyttää löytyvän...
Suora virta ei sinällään kerro mitään kun tuolla on se elektroniikka välissä mikä kytkee sen vain tarvittaessa päälle...et oikeastaan pääse millään syöttämään sinne virtaa suoraan millään.
Parking Brake Failurea en tiedä antaneen ABS anturivian takia, mutta jos sinne vikakoodi viittaa niin vaihtoon vaan.
Tämä kait tuntee tuon jarrupalojen vaihtovälinkin...nollaa se vain sieltä salavalikosta niin sitten lakkaa herjaamasta....tosin voi olla että tarvitsee ihan inpalla nollata.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostOon yrittäny nollata noita jarrupaloja salavalikosta tuhannen kertaa. Eilen viimeks näytti, että vaihtoajankohta ylitetty 160 km:llä, nollasin ja se heitti ylitykseks 9tkm. Tänä aamuna lähin liikkeelle ja ylitystä oli 80km. Yritettiin eilen nollata sitä kaiketi Inpalla ja DIS:llä, ei onnistunu.
edit: Saman numeron antaa flektistä http://realoem.com/bmw/showparts.do?...08&hg=64&fg=55Last edited by hetfield; 08-07-2014, 09:05.- E65 730d 2003
Comment
-
Comment