Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 735iA ´02 - muutama kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    #16
    Täytyy kattoa ku pääsen autolle, oon nyt taas muutaman päivän poissa. Jos oletetaan, että se ei pyöris, niin meneekö tuosta sulake vai kärähtääkö siitä moottori vai miten se "kuolee"
    Coffee isn´t my cup of tea

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5019
      • Paimio

      #17
      Originally posted by SkyMan View Post
      Täytyy kattoa ku pääsen autolle, oon nyt taas muutaman päivän poissa. Jos oletetaan, että se ei pyöris, niin meneekö tuosta sulake vai kärähtääkö siitä moottori vai miten se "kuolee"
      Itsellä ainakin moottori kärähti niin että jopa johdot olivat sulaneet. Sulaketta tuolle ei taida ollakaan...ei ainkaan kummassakaan sulaketaulussa...ellei näissä sitten joku salainenkin ole vielä.

      Jos flekti ei pyöri niin tarkista vielä että liitin on kunnolla kiinni...itsellä oli auto moniurahihnojen vaihdossa keväällä ja olivat epähuomiossa hieman liitintä raottaneet ja ei pyörinyt...

      Saksasta löytyi uusi "sopuhintaan" ja vaihto kävi ihan tuosta vain...puolen tunnin homma.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • SkyMan
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 518
        • Sirius

        #18
        Ok, täytyypi sunnuntaina koittaa tutkailla. Kiitos vinkistä!
        Coffee isn´t my cup of tea

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1367
          • Lempäälä

          #19
          itellä oli samanmoista ongelmaa toukokuussa, syyksi paljastui pikkukivi mikä oli hypännyt puhaltimen moottorin sisälle jumiuttaen = estäen pyörimisen.
          Kivi pois, ja välittömästi rupes ropeli pyöriin ja kabiini kylmettymään.

          Kokeile siis ensiksi sormilla että pyöriikö ko. ropeli ollenkaan...
          Ropelin saa pois paikaltaan ilman että purkaa puskuria, jos tarve vaatii.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • SkyMan
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 518
            • Sirius

            #20
            Eihän tuonne pääse kunnolla näkemään, iso flekti syylärillä pyörii kyllä, mutta muuta ei pääse kyllä näkemään. Olisko vähän koordinaatteja, mistä yrittää päästä käsiks?
            Last edited by SkyMan; 06-07-2014, 11:06.
            Coffee isn´t my cup of tea

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5019
              • Paimio

              #21
              Originally posted by SkyMan View Post
              Eihän tuonne pääse kunnolla näkemään, iso flekti syylärillä pyörii kyllä, mutta muuta ei pääse kyllä näkemään. Olisko vähän koordinaatteja, mistä yrittää päästä käsiks?
              Siis se flekti joka on siinä nokalla ensimmäisenä/ulommaisena...heti kun avaat konepellin niin siinä se on...

              Ja sehän ei siis pyöri koko aikaa vain vaan kun ilmastointi on päällä ja sittenkin hetken kestää ennen kuin lähtee käyntiin, joten rauhassa kannattaa muutama minuutti odotella.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • SkyMan
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 518
                • Sirius

                #22
                Eli se siis pelaa sen ison flektin kautta, ok. Takasin lähtöruutuun, koska iso flekti pyörii kyllä.

                EDITTIÄ: Kun osais edes vähän kattoa noita ropelleja, niin onhan siinä tosiaan tuossa syylärin etupuolellakin iso flekti, joka ei lähde pyörimään. Jumissa se ei kuitenkaan ole, koska tikulla kokeiltuna se pyörii ihan vapaasti.
                Last edited by SkyMan; 06-07-2014, 20:48.
                Coffee isn´t my cup of tea

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5019
                  • Paimio

                  #23
                  Originally posted by SkyMan View Post
                  EDITTIÄ: Kun osais edes vähän kattoa noita ropelleja, niin onhan siinä tosiaan tuossa syylärin etupuolellakin iso flekti, joka ei lähde pyörimään. Jumissa se ei kuitenkaan ole, koska tikulla kokeiltuna se pyörii ihan vapaasti.
                  No niin nyt olet kartalla!

                  Eli se on siis se ilmastoinnin flekti ihan siinä etummaisena....jumissa ei ollut minunkaan vaan moottori sökö. Haistele josko haisee palaneelta, omani ainakin selvästi löyhkäsi hajonneelta sähkölaitteelta. Sitä liitintä kannattaa myös iroitella ja laittaa takaisin, se on siinä vasemmalla puolella syylärin reunassa. Iso liitin pitäisi helposti löytyä.

                  Pitäisi kyllä myös antaa vikakoodia jos on hajonnut...electric fan failure muistaakseni....tai jotain sinnepäin. Joten ennen kuin lähdet ostamaan niin käy luetuttamassa varmuuden vuoksi...mutta aika suurella todennäköisyydellä tuo on syyllinen.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • SkyMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 518
                    • Sirius

                    #24
                    ........
                    Last edited by SkyMan; 21-07-2014, 20:14. Reason: joutavaa
                    Coffee isn´t my cup of tea

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      #25
                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Pyöriikö flekti? Jos flekti ei pyöri ei toimi ilmastointi.

                      Paska flekti ei suoraan estä ilmastointia toimimasta,mutta esim tyhjäkäynnillä järjestelmän paine nousee liikaa. Vauhdissa toimii kuitenkin moitteetta.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5019
                        • Paimio

                        #26
                        Originally posted by exautisti View Post
                        Paska flekti ei suoraan estä ilmastointia toimimasta,mutta esim tyhjäkäynnillä järjestelmän paine nousee liikaa. Vauhdissa toimii kuitenkin moitteetta.
                        Ei toiminut minulla...tai kaiketi riippuu vähän sitten tuosta vauhdista...
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • SkyMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 518
                          • Sirius

                          #27
                          No niin, koodit on luettu ja tuota flektiähän se sielläkin herjas. Koitan vielä syöttää sille suoraan virtaa ja kattoa lähteekö pelaamaan, jos ei, niin uushan se on hommattava. Ripper hommas vissiin ebaystä, vai?

                          ABS / DSC -valot ja parking brake failure + brake/drive failure johtunee sitten vissiin viallisesta ABS-anturista oikeassa takakulmassa. Sieltä ainakin anto vikakoodia.

                          Etujarrujen kulumisilmaisinta ei saatu kuitattua ei sitten millään. Hommahan on niin, että tuo em. valo ei edes aiemmin palanut, mutta menin sitten ite noita salavalikoita ihmettemään ja sain sen sitten vahingossa palamaan, ja sen jälkeen se onkin jäänyt palamaan ja nytkin väittää, että service overdue -9000km, vaikka paloissa on pintaa vaikka ja kuinka. Outoa sinänsä, että se päästää kyllä siihen valikkoon ja etujarruja nollaamaan, mutta ei vaan nollaannu, vaikka ilmottaakin, että reset ok.

                          Mutta näillä mennään! Kiitokset kaikille jo tässä vaiheessa, lisävinkit ko. auton suhteen edelleen tervetulleita!
                          Coffee isn´t my cup of tea

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5019
                            • Paimio

                            #28
                            Originally posted by SkyMan View Post
                            No niin, koodit on luettu ja tuota flektiähän se sielläkin herjas. Koitan vielä syöttää sille suoraan virtaa ja kattoa lähteekö pelaamaan, jos ei, niin uushan se on hommattava. Ripper hommas vissiin ebaystä, vai?
                            Ebaysta hyvinniin...

                            64546921379
                            Tuolla numerolla vaan saksan ebaysta etsimään...runsaasti näyttää vieläkin löytyvän...hintahaitaria on huomattavasti enemmän kuin viime vuonna...mutta sopuisastikin näyttää löytyvän...

                            Suora virta ei sinällään kerro mitään kun tuolla on se elektroniikka välissä mikä kytkee sen vain tarvittaessa päälle...et oikeastaan pääse millään syöttämään sinne virtaa suoraan millään.

                            Parking Brake Failurea en tiedä antaneen ABS anturivian takia, mutta jos sinne vikakoodi viittaa niin vaihtoon vaan.

                            Tämä kait tuntee tuon jarrupalojen vaihtovälinkin...nollaa se vain sieltä salavalikosta niin sitten lakkaa herjaamasta....tosin voi olla että tarvitsee ihan inpalla nollata.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • SkyMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 518
                              • Sirius

                              #29
                              ............
                              Last edited by SkyMan; 21-07-2014, 20:15. Reason: .turhuutta.
                              Coffee isn´t my cup of tea

                              Comment

                              • hetfield
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 330
                                • pirkkala

                                #30
                                Originally posted by SkyMan View Post
                                Oon yrittäny nollata noita jarrupaloja salavalikosta tuhannen kertaa. Eilen viimeks näytti, että vaihtoajankohta ylitetty 160 km:llä, nollasin ja se heitti ylitykseks 9tkm. Tänä aamuna lähin liikkeelle ja ylitystä oli 80km. Yritettiin eilen nollata sitä kaiketi Inpalla ja DIS:llä, ei onnistunu.
                                Ei tosiaan nollaudu jos anturi on puhki, sinne jää aika paljon pintaa reserviin vielä siinä vaiheessa. Voithan kokeilla kytkeä anturin piuhat yhteen --> nollautuuko?

                                edit: Saman numeron antaa flektistä http://realoem.com/bmw/showparts.do?...08&hg=64&fg=55
                                Last edited by hetfield; 08-07-2014, 09:05.
                                - E65 730d 2003

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎