Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrokset seilaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1367
    • Lempäälä

    #76
    Originally posted by Supa View Post
    6HP humppaa pintakaasulla kylmänä pelkästään. Vedossa ok sekä moottorijarrulla. Myöskin laatikko kuumana ei ongelmaa.
    Myöskin turbiinivikaa vai jotain muuta?
    ääni vaihtoehdolle b) jotain muuta.
    kokeile ilman egr ja ilman maf samaa ajotilannetta.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • AlliumPorrum
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 316
      • Suomi

      #77
      Originally posted by Arnolds View Post
      Ei tarvii laatikkoa irroittaa jos megatroniikan korjaa.

      Tänään auto halliin klo 9 ja ulos 13.30 korjattuna. Ei enää viisari värähdä väärässä paikassa.

      Kiitos Jarkolle Maaningalle vielä kerran!!!!
      Siis täh; venttiiliremonttiko tuossa ajassa??? Mitä sinne siis tehtiin? Ja tosiaan minuakin kiinnostaisi että mitä kustansi...?

      Comment

      • Tomas745
        Newbiemmer
        • Jun 2014
        • 24
        • Finland

        #78
        Originally posted by Arnolds View Post
        Ei tarvii laatikkoa irroittaa jos megatroniikan korjaa.

        Tänään auto halliin klo 9 ja ulos 13.30 korjattuna. Ei enää viisari värähdä väärässä paikassa.

        Kiitos Jarkolle Maaningalle vielä kerran!!!!
        Juu ei tarvi laatikkoa irrottaa kun tekee pelkän megatroniikka korjauksen. Tarkoitin lähinnä että vaikka mega korjauksen tekee niin edeleen voi humpata ja syy turpiini. Varmasti kaikki haluamme että kerralla tulisi kuntoon..hyvä että sinulla taas pelaa bemu..

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #79
          Originally posted by Ile R View Post
          Saako kysyä mitä kustansi?
          Originally posted by AlliumPorrum View Post
          Siis täh; venttiiliremonttiko tuossa ajassa??? Mitä sinne siis tehtiin? Ja tosiaan minuakin kiinnostaisi että mitä kustansi...?
          Rahalla selvisi eikä ollut paha hinta mielestäni. Se mitä kaikkea tehtiin on vaikee tyhmänä sanoa mutta lyhyesti korjattiin megatroniikka ja vaihdettiin öljyt huuhtelemalla.
          Joka tapauksessa sanoisin, että jos et tiedä mitä teet niin jätä tuo korjaus ammattilaiselle. Voi muuten tulla lisää kuluja.
          Ja tuolla http://www.siekkinen.net/ homma hoidettiin.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #80
            Originally posted by Tomas745 View Post
            Tarkoitin lähinnä että vaikka mega korjauksen tekee niin edeleen voi humpata ja syy turpiini.
            Juuri näin mutta ymmärsin, että riippuen oireista tulee kuntoon megatroniikan korjauksella.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #81
              Originally posted by repsa View Post
              ääni vaihtoehdolle b) jotain muuta.
              kokeile ilman egr ja ilman maf samaa ajotilannetta.
              Nyt kyseessä Jagge. Ei humppaile läheskää nii paljoa jos ollenkaa jos ajelee pakko vitosella. Kutosella lähinnä tekee tuota.
              Olisko niinkin yksinkertainen kuin jokin solenoidi vaihtokunnossa?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1367
                • Lempäälä

                #82
                Originally posted by Supa View Post
                Nyt kyseessä Jagge. Ei humppaile läheskää nii paljoa jos ollenkaa jos ajelee pakko vitosella. Kutosella lähinnä tekee tuota.
                Olisko niinkin yksinkertainen kuin jokin solenoidi vaihtokunnossa?
                Nenäkkäämpi tuumais että ne vikakoodit, mutta ei taida olla tommoiseen helpolla saatavilla lukijaa :think

                Kylmänä ja vain kutosella pienillä kierroksilla ? Onkos tässä minkälainen moottori ?
                Balansoitu v6/v8 turbo kahdella ahtimella vai mitenkä ?

                Jos ois siis tuollainen tuplaturpo niin kuormituksen tasaamiseen liittyy maffit, ahtimien säätöelementit, suihkusuuttimet ja egr millä tehdään nopea transienttisäätö balanssin saavuttamiseksi.

                Mut, no, menee vähän ohi jo kun ei tiedä mitään koodeista - eikä kyl jageistakaan, ylläoleva koskee näit bmw-säätöprosesseja.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #83
                  Joo ei auta kun yleistesterillä tutkailla mitä irtoaa. Tekee se tuota jollain muullakin vaihteella mutta on paljon tarkempi että saa juuri oikean kuormitustilanteen että alkaa humppaamaan. Veikkaan että liittyy turbiinin lukituksen ohjaukseen ehkä.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • heifetz
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2015
                    • 429
                    • Finland

                    #84
                    edit: vastattu jo.
                    Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                    Ex. E81 118d LCI Bluewater

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      #85
                      Originally posted by Supa View Post
                      Nyt kyseessä Jagge. Ei humppaile läheskää nii paljoa jos ollenkaa jos ajelee pakko vitosella. Kutosella lähinnä tekee tuota.
                      Olisko niinkin yksinkertainen kuin jokin solenoidi vaihtokunnossa?
                      Ottaisin ja kysyisin mitä ko asiasta sanoo mestari Siekkinen.
                      Saatas tulla kuntoon nopeestikkin jos Jagessa sama laatikko kun bemarissa.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #86
                        Originally posted by Arnolds View Post
                        Rahalla selvisi eikä ollut paha hinta mielestäni. Se mitä kaikkea tehtiin on vaikee tyhmänä sanoa mutta lyhyesti korjattiin megatroniikka ja vaihdettiin öljyt huuhtelemalla.
                        Joka tapauksessa sanoisin, että jos et tiedä mitä teet niin jätä tuo korjaus ammattilaiselle. Voi muuten tulla lisää kuluja.
                        Ja tuolla http://www.siekkinen.net/ homma hoidettiin.
                        #67 tuolla se hinta on mutta kannattaa kysyä itse mitä kustantaa jos vie laatikkonsa korjaukseen
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • AlliumPorrum
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 316
                          • Suomi

                          #87
                          Aika Siekkiselle varattu, eiköhän tuosta vielä hyvä tule :think

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #88
                            Originally posted by AlliumPorrum View Post
                            Aika Siekkiselle varattu, eiköhän tuosta vielä hyvä tule :think
                            Mitä mieltä Siekkinen oli meneekö venttiiliremontilla vai vaihdetaanko turbiini samalla? Onko miten pitkät jonot tällähetkellä korjaukseen?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              #89
                              Originally posted by markok View Post
                              Mitä mieltä Siekkinen oli meneekö venttiiliremontilla vai vaihdetaanko turbiini samalla? Onko miten pitkät jonot tällähetkellä korjaukseen?
                              Mulle sanoi Jarkko, että jos kierrosten humpaus on luokkaa 200-300 niin silloin menee Megatroniikan korjauksella ja näin myös kävi.
                              Jos kerrokset seilaa 500 tai yli on silloin jo kyseessä myös turbiinin vaihto/korjaus, kuulema.
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • AlliumPorrum
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 316
                                • Suomi

                                #90
                                Originally posted by markok View Post
                                Mitä mieltä Siekkinen oli meneekö venttiiliremontilla vai vaihdetaanko turbiini samalla? Onko miten pitkät jonot tällähetkellä korjaukseen?
                                Sain ajan tammikuun ekalle viikolle, lupasi että kun aamulla tuon niin iltapäivällä on homma hoidettu. Ja oli sillä kantilla että näillä oireilla ei missään nimessä kannata lähteä turbiinia vaihtamaan vaan tsekataan mekatroniikka (toisin kuin muutamat paikalliset "ammattilaiset" arvailivat).
                                Last edited by AlliumPorrum; 18-12-2015, 09:08.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎