En ole saanut dataa ulos vieläkään, kun inpa ja ista vittuilee. Yritän säätää niitä kun ehdin.
Mutta nyt tosta tulppien vaihdon lisäksi tarkistin ne huohottimet ja on kunnossa. Tänään vaihdoin kaksi puolaa (kun siellä oli kaksi mitkä selvästi vahvempia ja erilaiset kuin kuusi muuta) ja auto muuttui lähes normaaliksi.
Jäljelle jäi enää se, että tyhjäkäynti seilaa ihan vähän ylösalas (n. 650-750 välillä) ja tekee sitä lähinnä silloin kun kierrokset laskee ja tasaantuu sitten. Ja tyhjäkäynnillä tuntuu että täristäisi ihan vähän, mutta todella vähän verrattuna aiempaan, jolloin se tuntui tosiaan ihan siltä että yksi sylinteri olisi kokonaan hukassa. Lisäksi tyhjäkäynnillä ääni pakoputkista "röpöttää" ihan vähän. Kun antaa vähänkin kierroksia - siis ihan niin vähän kun vaan pystyy - niin käynti on aivan normaalia. Ja ajossa ei huomaa yhtään mitään vikaa enää. Aiemmin se tuntui stopille tai valoihin pysähtyessä siltä, että sammuisi kun kierrokset laski niin alas ja tärisi paljon - tätä ongelmaa ei käytännössä huomaa ollenkaan enää kun äänen röpötys ei kuulu sisälle yhtään ja tärinä on melkein huomaamatonta. Tuntuu lähes siltä, että tyhjäkäynti vain jostain syystä olisi vähän alhaalla eikä muuta, sen lisäksi siis, että se hiukan hakee paikkaansa ensin kierrosten tippuessa.
Ja se vielä, että kylmänä ja lämpimänä ei käytännössä mitään eroa käynnissä, ehkä tyhjäkäynti lämpinä ihan vähän parempi, mutta se nyt lienee yleisesti normaalia.
Tosiaan se akku selkeästi on vähän huono kun tosi äkkiä virta päällä valittaa, että lataa akku, mutta jotenkin oon miettiny, että se ei voisi aiheuttaa noita ongelmia auton käydessä.
Mutta nyt tosta tulppien vaihdon lisäksi tarkistin ne huohottimet ja on kunnossa. Tänään vaihdoin kaksi puolaa (kun siellä oli kaksi mitkä selvästi vahvempia ja erilaiset kuin kuusi muuta) ja auto muuttui lähes normaaliksi.
Jäljelle jäi enää se, että tyhjäkäynti seilaa ihan vähän ylösalas (n. 650-750 välillä) ja tekee sitä lähinnä silloin kun kierrokset laskee ja tasaantuu sitten. Ja tyhjäkäynnillä tuntuu että täristäisi ihan vähän, mutta todella vähän verrattuna aiempaan, jolloin se tuntui tosiaan ihan siltä että yksi sylinteri olisi kokonaan hukassa. Lisäksi tyhjäkäynnillä ääni pakoputkista "röpöttää" ihan vähän. Kun antaa vähänkin kierroksia - siis ihan niin vähän kun vaan pystyy - niin käynti on aivan normaalia. Ja ajossa ei huomaa yhtään mitään vikaa enää. Aiemmin se tuntui stopille tai valoihin pysähtyessä siltä, että sammuisi kun kierrokset laski niin alas ja tärisi paljon - tätä ongelmaa ei käytännössä huomaa ollenkaan enää kun äänen röpötys ei kuulu sisälle yhtään ja tärinä on melkein huomaamatonta. Tuntuu lähes siltä, että tyhjäkäynti vain jostain syystä olisi vähän alhaalla eikä muuta, sen lisäksi siis, että se hiukan hakee paikkaansa ensin kierrosten tippuessa.
Ja se vielä, että kylmänä ja lämpimänä ei käytännössä mitään eroa käynnissä, ehkä tyhjäkäynti lämpinä ihan vähän parempi, mutta se nyt lienee yleisesti normaalia.
Tosiaan se akku selkeästi on vähän huono kun tosi äkkiä virta päällä valittaa, että lataa akku, mutta jotenkin oon miettiny, että se ei voisi aiheuttaa noita ongelmia auton käydessä.
Comment