Se voi olla eccentricshaft nimellä. Toi intake valvelift oli korkea jos moottori oli normi käynti lämmin. Vähän vielä testi ajoa. Jos mikään ei muutu, niin itse vaihtaisin venttiilikopan tiivisteet. Myös noi erot vanoksissa oli aika isot toisiinsa nähden. Niitä solenoideja voisi kanssa sillä istalla testailla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 745 käyntiongelma [korjattu]
Collapse
X
-
Ajaa oletettavasti voi vaikka vika on olemassa? Kun se kerran ei ole kuin tyhjäkäynnillä ja vikakoodit on vain misfiret niin ajo ei ehkä hajota heti mitään lisää? En nyt sitä meinaa jatkuvaan ajoon ottaa, mutta mietin vähän koeajoa välillä ja tankkaamassa käydä.
Noita tiivisteitä mietin vaan sitä, että jotenkin tuntuu että ongelma pitäisi olla olemassa sitten kylmällä koneella myös, mutta nyt se kyllä ei ole ollut vaan tullut nyt viime kerran takaisin vasta kuumalla koneella.
Tiivisteiden vaihtoa joutuu siirtämään vähän eteenpäin kun nyt ei kiinnosta viedä mihinkään pajalle ja maksaa tonneja ja itsellä en tiedä kuinka nopeasti on aikaa. Tietty jos sattuis olemaan täällä Turun suunnalla joku joka korvausta vastaan haluaa vaihtaa tai avustaa vaihtamaan niin sitten.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Hoblaa. Nyt bongasin yhden lisäoireen. Varsinkin kylmänä tulee vähän valkoista savua ja tippuu ihan vähän vettä myös putkesta. Ja kun käyttänyt paikallaan vähän aikaa putken alla maassa näkyy höyrystä tullutta kosteutta jonkin verran.
Vanhoissa jenkeissä tämä tietty oli aina kannentiiviste. Mutta olisiko se näissä mahdollisesti oire noista venttiilikopan tiivisteistä?Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Vähän lisää koeajoa ja nyt taas alun toimimisen jälkeen vika tuli takaisin entistä pahempana. Tuntuu vähän, että kierroksilla myös olisi sylinteri tai kaksi hukassa kun aiemmin ongelma ei ole ollut millään tavalla mukana muuten kuin tyhjäkäynnillä. Misfiret näytti nyt toistaiseksi vain sylintereistä 1 ja 3, jotka on muuten juuri ne kaks joissa oli erilaiset puolat ja vaihdoin samoihin mitä muualla.
Käyntiääni kuulostaa myös siltä, että olisi pientä nakutusta ja jostain kuuluisi kova suhina tyyliin imu/puhallus, mutta en saanu paikannettua, että mistä. Otin pienen videon. Mutta pitää sanoa, että mikki on ottanut äänen aika kovana ja se ei kyllä livenä noin pahalta kuulosta. Konepelti kiinni ei kuule mitään. Mutta kuitenkin: http://kpn.kahvipannu.fi/foobar/ista/kayntiaani.mp4Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Ja nyt se vika palautui taas sellaiseksi mitä on ollutkin, että vain tyhjäkäynnillä. Soittelin yhteen bmw korjaamoon vaan kysyäkseni hintaa tiivisteiden vaihdolle, niin siellä oltiin sitä mieltä et ei voisi olla vika siinä jos puolat ja tulpat ei ole öljyiset vaan vika pitäisi olla ennemmin sähköissä, että puolat/puolanjohdot katsoisi ensin. Mutta pidän site ite jotenkin outona, kun misfire tullut välillä kaikista sylintereistä ja välillä vaan yhdestä tai kahdesta ja ongelmaa ei käytännössä ole ollut kuin tyhjäkäynnillä.
En nyt tosiaan tiedä itse mitä tutkia enemmän enää täl hetkel taas jos joku ei sattumalta noista istan datoista bongaa jotain mahdollisuutta.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Ei taida tän kanssa oikeen olla muita vaihtoehtoja, kuin viedä pajalle. Kun en itse oikeen tiedä mitä tutkia seuraavaksi. Mutta nyt oli vika hiukan lisääntynyt kun auto seissyt reilun viikon.
Ensin lähti huonosti käyntiin ja sammui (mitä ei ole tehnyt ikinä). Sitten uuden startin jälkeen tyhjäkäynti tippui ensin tosi alas ja sitten nousi 1,5k paikkeilla ja sitten "tasaantui" sinne 700 tienoille ja käy huonosti tyhjäkäyntiä niinku ennenkin. Ylemmillä kierroksilla edelleen ok.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Originally posted by sepppo View PostEi taida olla mitattu. Pystyykö sen jotenkin tekemään itse?
ohjeet ja arvot nyt kuitenkin tuolta: https://workshop-manuals.com/bmw/7_s...ressure_(n62)/F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by sepppo View PostToivottavasti joku ehtisi katsoa ja saisi näistä jotain ideaa mistä hakea vikaa seuraavaksi... Voin lukeaa lisää dataa tarvittaessa kyllä.
No lambda-arvot ainakin heittää häränpyllyä, tyhjäkäynnillä kummatkin laihalla ja 2000 rpm:llä juuri tuo bank ykkönen. Oisko siellä nyt jotain ilmavuotoa ja vielä lähempänä ykkösbankin imusarjaa?
Comment
-
-
Nyt muuten kun kävin taas testailemassa, niin kävi normaalisti puolisen tuntia ja ei vikakoodeja.
Sitten alkoi kuulua puhiseva ääni bank 1 puolelta ja ekana tuli misfire cylinder 1 ja 3 (käytännössä aina ne koodit tulee kolmoseen ekana). Ja käyntimuuttui taas huonoksi tyhjäkäynnillä. Ja se "puhina" ei lähtenyt nyt pois taas enää ja käynti ei tasaantunut.
Mutta äsken pitkät kokeilun ja datojen lukemisen lopuksi oli misfire koodit kaikissa sylintereissä paitsi seiskassa. Useimmiten se antaa ne hetkellisesti jossain välissä kaikista, mutta eniten kiukuttelee juuri 3 ja lähes yhtä paljon 1.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Tämä oli nyt pajalla diagnosoitavana. Purettu ei ole näkyviin vielä, mutta eilen se soitteli ja sanoi että vika melko varmasti valvetronicissa.
Hänen mukaan ongelma on eniten läsnä vain sylinterissä 3. välillä vikakoodi tulee myös ykköseen ja satunnaisesti johonkin muualle, mutta vain
kolmonen on se joka kiukuttelee lähes kokoajan. Aiheuttaako valvetronic helposti tälläistä ja mahdollisesti joku muu, kuin akselin kuluminen?
Ja siis tosiaan, kun valvetronic moottoreista johdot pois paikalta vika oli olemassa samanlaisena tai jopa pahempana.Last edited by sepppo; 14-05-2020, 08:31.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
Comment