Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 735i pölläyttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    #16
    Originally posted by Rale View Post
    Käy tai pyydä nyt kuitenkin joku tekemään sulle toi vanostesti. Se ei maksa maltaita ja saat kuitenkin hyvää tietoa samalla. Onko sulla vetoja miten hyvin tossa tyhjäkäynniltä-> 2500-3000rpm välillä (voi olla eroa tossa kierrosluku alueella entiseen b44:een verrattuna). Vai tuleeko sellainen todella selkeä repäisy kun kierroset ylittää noita lukemia. Vai onko sulla ollut toi pöläyttely vika alusta ettet osaa verrata yhtään.

    Mulla on nyt toi oma E61:en samalla koneella kun toi entinen 745i, niin toi kyllä menee koko kierrosalueen erittäin tasaisesti ilman kuvailemaani selkeää tehon lisäys "tunnetta"
    no vuoden ajellut ja vasta tänään huomasin kun jouduin seisomaan valoissa 10 min.muuten auto vetää hyvin ja jos joku voisi tulle tekemään ton testin hyvinkäälle niin siitä plussaa
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      #17
      Miten vanos vaikuttaa öljynkulutukseen?[/QUOTE]

      En osaa sanoa mikä tässä n62 mallissa sitä tekee. Mitään muuta selkeää vikaa ei omassa ollut kuin toi vanos(bank2) ja vakuumipumppu.

      Puristukset mitattiin ja kaikki ne oli priima kunnosa. Vaihdoin noi kalvot, saaste venttiilit, vakuumipumpun, lisäilmapumpun, DISA:n, IMM:n, venakopan tiivisteet ja REPULLISEN antureita.

      Eikä ne vaikuttanut tohon ongelmaan mitenkään. Jos noi kalvot on vialliset niin nää vehkeet ei yleensä nätisti käy, vaan tulee yleensä sytytys häiriöinä ilmi ensimmäisenä.

      Vähän tietenkin harmittaa ettei tullut tota vanosta vielä kokeiltua, mutta puolustuksenani pidän edellä mainittujen osien vaihtoon kulunutta summaa.

      Tekeekös Cell seuraavaan n62:een vanosremontin jos mä ostan ajoitus työkalut ja kalrez vaihto tiivisteet?

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Ei tule välttämättä N62:een kun imusarjan alipaine on niin pieni normaalitilassa vrt. muut koneet. Onko olettamus vanoksen ja öljynkulutuksen yhteydestä siis siitä peräisin, että se on ainoa jäljellä oleva vika? Vanoksen korjaus varmasti kannattaa tehdä, mutta en keksi kyllä miten se öljynkulutuksen poistaisi :think

        Onhan noissa uusissa mielenkiintoa taas eri tavalla, yks N62:n valvetronic-tarkastus onkin jo odottamassa sopivaa aikaa.


        hcaape: Huohottimet löytyy kun otat koneen suojamuovit pois, siinä venakoppien päällä. http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/ Nro 13. eli sama kuva kun Morkai tuossa laittoi. Muovikansi pois ja sen alta löytyy kalvo.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Ei tule välttämättä N62:een kun imusarjan alipaine on niin pieni normaalitilassa vrt. muut koneet. Onko olettamus vanoksen ja öljynkulutuksen yhteydestä siis siitä peräisin, että se on ainoa jäljellä oleva vika? Vanoksen korjaus varmasti kannattaa tehdä, mutta en keksi kyllä miten se öljynkulutuksen poistaisi :think

          Onhan noissa uusissa mielenkiintoa taas eri tavalla, yks N62:n valvetronic-tarkastus onkin jo odottamassa sopivaa aikaa.


          hcaape: Huohottimet löytyy kun otat koneen suojamuovit pois, siinä venakoppien päällä. http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/ Nro 13. eli sama kuva kun Morkai tuossa laittoi. Muovikansi pois ja sen alta löytyy kalvo.
          Mä en ainakaan mitään muuta järjellistä keksinyt, mikä nyt ei tietysti mitään todista. Sen takia tähän vastailinkin, että olisko ollut samoilla "vioilla" kun omassa oli eli juuri tuo vanos koodi päällä. Voihan ne toki noi venttiilinvarren kumitkin olla, mutta kai se silloin tussauttaisi muulloinkin. Toivon että esim. sinä olisit se "pieoneeri" joka purkaisi tän konetyypin vanokset osiin. Itse voin todella osallistua noihin ajoitustyökalujen kustannuksiin(olikohan ne 300€) ellei sulla niitä jo olekin? Sekä avittaa noiden tiivisteiden hankinnassa. Mitä mieltä itse olet tosta kalrez:ista materiaalina mieltä. Omasta mielestä se voisi olla se pitkäikäisin ja kestävin materiaali näihin sovelluksiin, vaikka se ei halpaa olekaan muihin verrattuna.

          Comment

          • hcaape
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 837
            • hyvinkää

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Mitä jos kuitenkin vaihtaisit ne huohottimet tai edes tarkastaisit?

            Miten vanos vaikuttaa öljynkulutukseen?
            no tilasin huohottimet mitenkä noi vaikuttaa ja mihinkä :think
            vaihto on varmaan aika helppo vai
            sDrive23i A E89 Roadster -10

            ex E92 325i -09

            ex E65 735i -02
            ex E38 730d -98 ;(

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #21
              Originally posted by hcaape View Post
              no tilasin huohottimet mitenkä noi vaikuttaa ja mihinkä :think
              vaihto on varmaan aika helppo vai
              Ne huohottimen kalvot säätää painetta, jolla kampikammio hengittää öljyhuuruja moottorin imupuolelle. Kun kalvot menee rikki/koviks niin paineensäätö ei onnistu ja öljyä alkaa pääsemään sitä kautta imusarjaan jonka seurauksena savua ja öljynkulutusta.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • hcaape
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 837
                • hyvinkää

                #22
                Originally posted by Morkai View Post
                Ne huohottimen kalvot säätää painetta, jolla kampikammio hengittää öljyhuuruja moottorin imupuolelle. Kun kalvot menee rikki/koviks niin paineensäätö ei onnistu ja öljyä alkaa pääsemään sitä kautta imusarjaan jonka seurauksena savua ja öljynkulutusta.
                eli voisi noitten antautuminen aiheutta sen jos auto käy tyhjäkäyntiä
                yli 10 min niin öljyt tulee putkesta ulos
                vai mitenkä noiden antautumine näkyy:think
                sDrive23i A E89 Roadster -10

                ex E92 325i -09

                ex E65 735i -02
                ex E38 730d -98 ;(

                Comment

                • junkkri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 679
                  • Järvenpää

                  #23
                  ainakin

                  Originally posted by hcaape View Post
                  eli voisi noitten antautuminen aiheutta sen jos auto käy tyhjäkäyntiä
                  yli 10 min niin öljyt tulee putkesta ulos
                  vai mitenkä noiden antautumine näkyy:think
                  minulla syttyi se mootorin/päästöjen keltainen varotusvalo/auton kuva kojetaulussa.Mulla meni molemmat kerralla, kun metroauto oli sekoittanut tietokoneen.Sanoivat,että kävi huono tuuri, kun menivät molemmat. Että metroauto, joo

                  Comment

                  • JebuE65
                    Newbiemmer
                    • Sep 2014
                    • 1
                    • Maapallo

                    #24
                    Samaa tautia havaitsin tänään 745iAssani. Otin noita suojamuoveja pois ja huohottimen kalvot esille, ne olivat ehjät. Antureita näyttäis olevan pirusti, mikäs noista irrotetaan, jotta saadaan ne imuvenat kokonaan auki?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎