Käy tai pyydä nyt kuitenkin joku tekemään sulle toi vanostesti. Se ei maksa maltaita ja saat kuitenkin hyvää tietoa samalla. Onko sulla vetoja miten hyvin tossa tyhjäkäynniltä-> 2500-3000rpm välillä (voi olla eroa tossa kierrosluku alueella entiseen b44:een verrattuna). Vai tuleeko sellainen todella selkeä repäisy kun kierroset ylittää noita lukemia. Vai onko sulla ollut toi pöläyttely vika alusta ettet osaa verrata yhtään.
Mulla on nyt toi oma E61:en samalla koneella kun toi entinen 745i, niin toi kyllä menee koko kierrosalueen erittäin tasaisesti ilman kuvailemaani selkeää tehon lisäys "tunnetta"
no vuoden ajellut ja vasta tänään huomasin kun jouduin seisomaan valoissa 10 min.muuten auto vetää hyvin ja jos joku voisi tulle tekemään ton testin hyvinkäälle niin siitä plussaa
En osaa sanoa mikä tässä n62 mallissa sitä tekee. Mitään muuta selkeää vikaa ei omassa ollut kuin toi vanos(bank2) ja vakuumipumppu.
Puristukset mitattiin ja kaikki ne oli priima kunnosa. Vaihdoin noi kalvot, saaste venttiilit, vakuumipumpun, lisäilmapumpun, DISA:n, IMM:n, venakopan tiivisteet ja REPULLISEN antureita.
Eikä ne vaikuttanut tohon ongelmaan mitenkään. Jos noi kalvot on vialliset niin nää vehkeet ei yleensä nätisti käy, vaan tulee yleensä sytytys häiriöinä ilmi ensimmäisenä.
Vähän tietenkin harmittaa ettei tullut tota vanosta vielä kokeiltua, mutta puolustuksenani pidän edellä mainittujen osien vaihtoon kulunutta summaa.
Tekeekös Cell seuraavaan n62:een vanosremontin jos mä ostan ajoitus työkalut ja kalrez vaihto tiivisteet?
Ei tule välttämättä N62:een kun imusarjan alipaine on niin pieni normaalitilassa vrt. muut koneet. Onko olettamus vanoksen ja öljynkulutuksen yhteydestä siis siitä peräisin, että se on ainoa jäljellä oleva vika? Vanoksen korjaus varmasti kannattaa tehdä, mutta en keksi kyllä miten se öljynkulutuksen poistaisi :think
Onhan noissa uusissa mielenkiintoa taas eri tavalla, yks N62:n valvetronic-tarkastus onkin jo odottamassa sopivaa aikaa.
hcaape: Huohottimet löytyy kun otat koneen suojamuovit pois, siinä venakoppien päällä. http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/ Nro 13. eli sama kuva kun Morkai tuossa laittoi. Muovikansi pois ja sen alta löytyy kalvo.
Ei tule välttämättä N62:een kun imusarjan alipaine on niin pieni normaalitilassa vrt. muut koneet. Onko olettamus vanoksen ja öljynkulutuksen yhteydestä siis siitä peräisin, että se on ainoa jäljellä oleva vika? Vanoksen korjaus varmasti kannattaa tehdä, mutta en keksi kyllä miten se öljynkulutuksen poistaisi :think
Onhan noissa uusissa mielenkiintoa taas eri tavalla, yks N62:n valvetronic-tarkastus onkin jo odottamassa sopivaa aikaa.
hcaape: Huohottimet löytyy kun otat koneen suojamuovit pois, siinä venakoppien päällä. http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/ Nro 13. eli sama kuva kun Morkai tuossa laittoi. Muovikansi pois ja sen alta löytyy kalvo.
Mä en ainakaan mitään muuta järjellistä keksinyt, mikä nyt ei tietysti mitään todista. Sen takia tähän vastailinkin, että olisko ollut samoilla "vioilla" kun omassa oli eli juuri tuo vanos koodi päällä. Voihan ne toki noi venttiilinvarren kumitkin olla, mutta kai se silloin tussauttaisi muulloinkin. Toivon että esim. sinä olisit se "pieoneeri" joka purkaisi tän konetyypin vanokset osiin. Itse voin todella osallistua noihin ajoitustyökalujen kustannuksiin(olikohan ne 300€) ellei sulla niitä jo olekin? Sekä avittaa noiden tiivisteiden hankinnassa. Mitä mieltä itse olet tosta kalrez:ista materiaalina mieltä. Omasta mielestä se voisi olla se pitkäikäisin ja kestävin materiaali näihin sovelluksiin, vaikka se ei halpaa olekaan muihin verrattuna.
no tilasin huohottimet mitenkä noi vaikuttaa ja mihinkä :think
vaihto on varmaan aika helppo vai
Ne huohottimen kalvot säätää painetta, jolla kampikammio hengittää öljyhuuruja moottorin imupuolelle. Kun kalvot menee rikki/koviks niin paineensäätö ei onnistu ja öljyä alkaa pääsemään sitä kautta imusarjaan jonka seurauksena savua ja öljynkulutusta.
Ne huohottimen kalvot säätää painetta, jolla kampikammio hengittää öljyhuuruja moottorin imupuolelle. Kun kalvot menee rikki/koviks niin paineensäätö ei onnistu ja öljyä alkaa pääsemään sitä kautta imusarjaan jonka seurauksena savua ja öljynkulutusta.
eli voisi noitten antautuminen aiheutta sen jos auto käy tyhjäkäyntiä
yli 10 min niin öljyt tulee putkesta ulos
vai mitenkä noiden antautumine näkyy:think
eli voisi noitten antautuminen aiheutta sen jos auto käy tyhjäkäyntiä
yli 10 min niin öljyt tulee putkesta ulos
vai mitenkä noiden antautumine näkyy:think
minulla syttyi se mootorin/päästöjen keltainen varotusvalo/auton kuva kojetaulussa.Mulla meni molemmat kerralla, kun metroauto oli sekoittanut tietokoneen.Sanoivat,että kävi huono tuuri, kun menivät molemmat. Että metroauto, joo
Samaa tautia havaitsin tänään 745iAssani. Otin noita suojamuoveja pois ja huohottimen kalvot esille, ne olivat ehjät. Antureita näyttäis olevan pirusti, mikäs noista irrotetaan, jotta saadaan ne imuvenat kokonaan auki?
Comment