Originally posted by Rale
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 735i pölläyttää
Collapse
X
-
Miten vanos vaikuttaa öljynkulutukseen?[/QUOTE]
En osaa sanoa mikä tässä n62 mallissa sitä tekee. Mitään muuta selkeää vikaa ei omassa ollut kuin toi vanos(bank2) ja vakuumipumppu.
Puristukset mitattiin ja kaikki ne oli priima kunnosa. Vaihdoin noi kalvot, saaste venttiilit, vakuumipumpun, lisäilmapumpun, DISA:n, IMM:n, venakopan tiivisteet ja REPULLISEN antureita.
Eikä ne vaikuttanut tohon ongelmaan mitenkään. Jos noi kalvot on vialliset niin nää vehkeet ei yleensä nätisti käy, vaan tulee yleensä sytytys häiriöinä ilmi ensimmäisenä.
Vähän tietenkin harmittaa ettei tullut tota vanosta vielä kokeiltua, mutta puolustuksenani pidän edellä mainittujen osien vaihtoon kulunutta summaa.
Tekeekös Cell seuraavaan n62:een vanosremontin jos mä ostan ajoitus työkalut ja kalrez vaihto tiivisteet?
Comment
-
-
Ei tule välttämättä N62:een kun imusarjan alipaine on niin pieni normaalitilassa vrt. muut koneet. Onko olettamus vanoksen ja öljynkulutuksen yhteydestä siis siitä peräisin, että se on ainoa jäljellä oleva vika? Vanoksen korjaus varmasti kannattaa tehdä, mutta en keksi kyllä miten se öljynkulutuksen poistaisi :think
Onhan noissa uusissa mielenkiintoa taas eri tavalla, yks N62:n valvetronic-tarkastus onkin jo odottamassa sopivaa aikaa.
hcaape: Huohottimet löytyy kun otat koneen suojamuovit pois, siinä venakoppien päällä. http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/ Nro 13. eli sama kuva kun Morkai tuossa laittoi. Muovikansi pois ja sen alta löytyy kalvo.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi tule välttämättä N62:een kun imusarjan alipaine on niin pieni normaalitilassa vrt. muut koneet. Onko olettamus vanoksen ja öljynkulutuksen yhteydestä siis siitä peräisin, että se on ainoa jäljellä oleva vika? Vanoksen korjaus varmasti kannattaa tehdä, mutta en keksi kyllä miten se öljynkulutuksen poistaisi :think
Onhan noissa uusissa mielenkiintoa taas eri tavalla, yks N62:n valvetronic-tarkastus onkin jo odottamassa sopivaa aikaa.
hcaape: Huohottimet löytyy kun otat koneen suojamuovit pois, siinä venakoppien päällä. http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...er_head_cover/ Nro 13. eli sama kuva kun Morkai tuossa laittoi. Muovikansi pois ja sen alta löytyy kalvo.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMitä jos kuitenkin vaihtaisit ne huohottimet tai edes tarkastaisit?
Miten vanos vaikuttaa öljynkulutukseen?
vaihto on varmaan aika helppo vaisDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Postno tilasin huohottimet mitenkä noi vaikuttaa ja mihinkä :think
vaihto on varmaan aika helppo vaisigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostNe huohottimen kalvot säätää painetta, jolla kampikammio hengittää öljyhuuruja moottorin imupuolelle. Kun kalvot menee rikki/koviks niin paineensäätö ei onnistu ja öljyä alkaa pääsemään sitä kautta imusarjaan jonka seurauksena savua ja öljynkulutusta.
yli 10 min niin öljyt tulee putkesta ulos
vai mitenkä noiden antautumine näkyy:thinksDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
ainakin
Originally posted by hcaape View Posteli voisi noitten antautuminen aiheutta sen jos auto käy tyhjäkäyntiä
yli 10 min niin öljyt tulee putkesta ulos
vai mitenkä noiden antautumine näkyy:think
Comment
-
Comment