Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #16
    Originally posted by amisqo View Post
    Moro!

    Kaveri on katsellut e65sta, joten olisi kiva kuulla onko siinä minkälaisia "tyyppivikoja"?
    Moottoria tietämättä, varma tyyppivika on ainakin comfort access-varusteen yhteydessä ovenkahvojen toimimattomuus. Ts. ovi ei aukeakaan kahvasta repäisemällä => kahva vaihtoon. Mulla meni e65:sta kuskin kahva ja harvoin käytetty kuskin puolen takaoven kahva...

    Hydraulisen takaluukun toiminnasta on kuulunut paljon murheita.

    Laatikon toiminta on vähän kulmikasta, mutta ei varsinaisesti korjattava vika. Näin ainakin 730dA:ssa.

    Plus kaikki muut läppäjutut yms kuin muissakin penareissa
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Jonael
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 152
      • Helsinki

      #17
      Terve! Olisi 2003 740d kiikarissa, ajettu jo 220tkm, tuontiauto.

      Eniten huolettaa turbot ja kilometrien paikkansa pitävyys.

      Kauankos näissä turbot pitäisi kestää`?

      Onko jotain mitä minun pitäisi etukäteen tietää näin paljon ajetussa autossa?

      Pitäisi pitkä aikaiseksi autoksi ottaa, sillä on ovat vielä suht hinnoissaan ja äkkiä on 300tkm mittarissa, jonka jälkeen alkaa olemaan jo aika vaike myydä autoa tai saada siitä mitään järkevää hintaa. Ei ole aikaisemmin dieseliä ollut joten ei oikein tietoa että paljonko kestävät

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Facelift diesel malleja tässä olen kattonut.
        Pärjääkö 3 litrasella, jaksaako se liikkua mihinkään käytännössä? Entä onko kellään kokemusta pitääkö tehtaan ilmoittama 9litran keskikulutus kuinka paikkansa 745d:ssä?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • heiskate
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 424
          • Tammela

          #19
          Itsellä tuo 730da facelift. Suhteellistahan se on miten tuolla pärjää, mutta ei sillä nyt jalkoihin liikenteessä jää. Sanoisin, että ihan kohtuullisesti liikkuu tuon kokoiseksi ja painoiseksi autoksi.

          Ohjelma tuohon omaan tuli hommattua ja sen avustuksella vois sanoa, että kulku on jo vähintäänkin kohtuullista, suorastaan ihan rivakkaa.

          730da:lla pääsee matka-ajossa kyllä mukavan pieniin kulutuksiin. Alle kuuden ja puolen litran, eikä nyt vielä tarvitse mitenkään erityisesti yrittää. Ja ihan laskemalla olen kulutuksen mitannut, enkä luottanut pelkästään ajotietokoneeseen, joka ei sekään kyllä hirveästi heitä. Termarit pitää tietty olla kunnossa, koska vaikuttaa yllättävän paljon kulutukseen.

          Oma ajo noin 90% matkaa ja keskikulutus jää alle seitsemän litran. En osaa noista isommista koneista kyllä sanoa mitään.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by heiskate View Post
            Itsellä tuo 730da facelift. Suhteellistahan se on miten tuolla pärjää, mutta ei sillä nyt jalkoihin liikenteessä jää. Sanoisin, että ihan kohtuullisesti liikkuu tuon kokoiseksi ja painoiseksi autoksi.

            Ohjelma tuohon omaan tuli hommattua ja sen avustuksella vois sanoa, että kulku on jo vähintäänkin kohtuullista, suorastaan ihan rivakkaa.

            730da:lla pääsee matka-ajossa kyllä mukavan pieniin kulutuksiin. Alle kuuden ja puolen litran, eikä nyt vielä tarvitse mitenkään erityisesti yrittää. Ja ihan laskemalla olen kulutuksen mitannut, enkä luottanut pelkästään ajotietokoneeseen, joka ei sekään kyllä hirveästi heitä. Termarit pitää tietty olla kunnossa, koska vaikuttaa yllättävän paljon kulutukseen.

            Oma ajo noin 90% matkaa ja keskikulutus jää alle seitsemän litran. En osaa noista isommista koneista kyllä sanoa mitään.
            Ok, kyllähän se pienellä menee.
            Täytyy kyllä joskus käydä testailemassa melkeen jossain liikkeessä noita. E38 korissa 730d oli ainakin omaan makuun hieman hengetön.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • heiskate
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 424
              • Tammela

              #21
              Joo itsellä oli myös aiemmin tuollainen -01 E38 juurikin 730d ja kyllä tämä E65 liikahtaa ihan eri lailla. Onhan tehoeroakin kuitenkin jo n. 40hv ja vääntöäkin jonkin verran enempi.

              Comment

              • heiskate
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 424
                • Tammela

                #22
                Sen verran täytyy tähän omaan tekstiin nyt kyllä lisätä, että kun sain "mutkan" kautta tietää omani olleenkin jo lastutettu ennestään, niin ero on varmaan senkin takia tuntunut ehkä isommalta, kuin mitä se vakioita verratessa on.

                Tässä yhteydessä voisikin sitten kehaista tuota uutta Superschipsin ohjelmaa, joka tuli otettua, että tuosta edellisestä en tiedä, missä ja kenen tekemä on, mutta todellakin eron on huomannut. Että ohjelmissa ja ohjelmissa on tosiaan eroja.

                Dynotettu ei vielä tosiaan ole, mutta perstuntuma ja suurimpana se, että kulutus on tippunut todella paljon, verrattuna edelliseen kertoo kyllä paljon.

                Noita kulutuksia tulee aika paljon seurattua ja helpoksi sen tekee se, että auton päivärutiinit, ovat päivästä toiseen jokseenkin samanlaisia. Eli matka-ajoa se n. 90-95% kaikesta/kolme-viisi lyhyempää pätkää päivässä.

                Työmatkastahan se ajo pääosin koostuu, 105km aamulla toiseen suuntaan ja ip:llä takaisin. Normi maantietä n. 80% ja moottoritietä 20% ajonopeus yleensä hiukan rajoituksen päälle n. 10km/h ja välillä muutama ohitus.

                No aiemmin, siis tällä vanhemmalla ohjelmalla en nollannut n. 3800km aikana ajotietokonetta lainkaan ja keskikulutus vakiintui tasan 6,5 litraan sadalla, keskinopeuden ollessa melko lailla tasan 75km/h. Superchipsin ohjelman vaihtaessani ajattelin katsella lähteekö kulutus mitenkään tippumaan, kun sellaista oikein takuun kanssa heidän sivuillaan luvataan. Parisataa kilsaa ajelin vielä nollaamatta ja alkoi näyttää 6,4 litraa sadalla. No eihän se tietenkään kovin nopeasti voi vaikuttaa, kun alla on jo tuonkin verran kilometrejä ilman nollausta.

                Nollasin sitten kulutukset ja nyt noin 1100km ajettuna keskikulutus näyttää 6,1l/100km, keskinopeus se 75km/h!!! Ajo ja matkat ovat päivittäin lähes identtisiä, mistä kertoo jo tuo keskinopeuskin ja kun vertaan ajotietokoneen omia lukuja keskenään, nuo ovat mielestäni täysin vertailukelpoisia. Olen tietenkin muutamaan kertaan oikein laskenut tuon kulutuksen. Tankki täyteen ja ajoa ja taas tankki täyteen ja heitto ajotietokoneen lukemaan on ollut 0,2-0,3 desiä, joten oikea kulutuskaan ei kovin huimaa mielestäni ole tuollaiselle seiskan kokoiselle ja painoiselle kulkineelle ja noilla tehoilla, jotka pitäisi olla lähellä 275hv ja ehkä hiukan alle 600 Nm vääntöä.

                Jos oikein rajoitusten mukaan ajelisi ja pelkkää matkaa, niin sanoisin, että ihan oikea laskettu kulutus ei olisi yhtään yli 6 litran. Ajotietokoneella kesken ajon kokeilin nollata ja 5,7 näytti n. 80 km:n jälkeen kulutus. keskinopeus oli hiukan yli 90km/h koska jonkin verran oli moottoritietä.

                Muutoinkin käytös tuntuu hienolta, vastaa hyvin kaasuun ja yhteistoiminta laatikon kanssa on kyllä loistavaa, että olen kyllä todella tyytyväinen tuohon!

                Edit. Niin tämä siis talvirajoituksilla, kesällä varmaan vähän nousee johtuen jo renkaistakin.

                Originally posted by heiskate View Post
                Joo itsellä oli myös aiemmin tuollainen -01 E38 juurikin 730d ja kyllä tämä E65 liikahtaa ihan eri lailla. Onhan tehoeroakin kuitenkin jo n. 40hv ja vääntöäkin jonkin verran enempi.
                Last edited by heiskate; 23-11-2012, 12:58.

                Comment

                • SergeyPRKL
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 11
                  • Åland/Savonlinna

                  #23
                  Terve mieheen. Tässä on mersumiehellä paha olo kun ei oo mersua jonka voisi 2000 luvulta hankkia. Siksipä jäljelle jäi parempi vaihtoehto eli 7 sarjan diesel. Mersut eli W220 S-sarja mätänee silmissä ja ruosteista paskaa en halua. Samoten ilmajousitus on luokattoman surkea. Siitä syystä BMW.

                  Mutta asiaan. Kiikariss aon ollut lähinnä 730D. Minkälainen alusta näissä on? rautajouset? ilma? vai mikä? Koneesta olen sen verran tietoinen että pitäisi ne läpät poistaa pikimiten. Ohjelmoimalla saisi vielä asialliset tehotkin.

                  Ittellä on ruuvaajan vikaa joten ajattelin nuo läpät esimerkiksi itse poistaa jne. mutta Nyt kun tätä asiaa mietin ja vertaan aina mersuun, niin millaisia kalliita remontteja tuollaiseen 2004 malliseen on tulossa ja mikä on kallis remontti? Sellaisia siis joita ei voi tehdä ilman erikoistyökaluja?

                  Kaiken lisäksi Bemari on ulkonäöltään valovuoden edellä mersusta joka on auttamattoman 90 lukulaisen näköinen. EN halua siitäkään syystä mersua vaikka mielestäni W220 onkin hyvännäköinen linjakas kori.
                  Last edited by SergeyPRKL; 01-12-2012, 17:03.

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    #24
                    Originally posted by SergeyPRKL View Post
                    Terve mieheen. Tässä on mersumiehellä paha olo kun ei oo mersua jonka voisi 2000 luvulta hankkia. Siksipä jäljelle jäi parempi vaihtoehto eli 7 sarjan diesel. Mersut eli W220 S-sarja mätänee silmissä ja ruosteista paskaa en halua. Samoten ilmajousitus on luokattoman surkea. Siitä syystä BMW.

                    Mutta asiaan. Kiikariss aon ollut lähinnä 730D. Minkälainen alusta näissä on? rautajouset? ilma? vai mikä? Koneesta olen sen verran tietoinen että pitäisi ne läpät poistaa pikimiten. Ohjelmoimalla saisi vielä asialliset tehotkin.

                    Ittellä on ruuvaajan vikaa joten ajattelin nuo läpät esimerkiksi itse poistaa jne. mutta Nyt kun tätä asiaa mietin ja vertaan aina mersuun, niin millaisia kalliita remontteja tuollaiseen 2004 malliseen on tulossa ja mikä on kallis remontti? Sellaisia siis joita ei voi tehdä ilman erikoistyökaluja?

                    Kaiken lisäksi Bemari on ulkonäöltään valovuoden edellä mersusta joka on auttamattoman 90 lukulaisen näköinen. EN halua siitäkään syystä mersua vaikka mielestäni W220 onkin hyvännäköinen linjakas kori.
                    Osta multa toi 740d. Olen tässä jonkun aikaa jo haeskellut 745d;tä
                    veikkaisin ettei tehosta eikä varusteista jää kiinni.(varsinkaan tehosta)
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • SergeyPRKL
                      Newbiemmer
                      • Jan 2010
                      • 11
                      • Åland/Savonlinna

                      #25
                      Kiitos tarjouksesta mutta en ala suomesta autoa ostamaan kun hinnoissa on 25% liikaa Tässä kun on sivutoimisesti autontrokausta harrastamassa niin tuleehan se haettua muilta mailta.

                      Tuo V8 kyllä myös kiinnostaisi, Minkälaista ylläpitokulujen kasvua se tuo verrattuna tuohon kutoskoneeseen?

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #26
                        Originally posted by SergeyPRKL View Post
                        Kiitos tarjouksesta mutta en ala suomesta autoa ostamaan kun hinnoissa on 25% liikaa Tässä kun on sivutoimisesti autontrokausta harrastamassa niin tuleehan se haettua muilta mailta.

                        Tuo V8 kyllä myös kiinnostaisi, Minkälaista ylläpitokulujen kasvua se tuo verrattuna tuohon kutoskoneeseen?
                        Kahteen vuoteen ei oo tarvinnu kun tankata,joten ei oo oikein tietoa tuosta
                        Ei tämä mikään pisaralla pisimmälle vehje ole,mutta entä sitten.Voimaa v8 saa virittämällä hyvin...todella hyvin
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • pimoT
                          Newbiemmer
                          • Dec 2012
                          • 4
                          • Vantaa

                          #27
                          Alkanut tälläinen vehje himottaa enemmän ja enemmän. Luettuani vioista ja ongelmista on jäänyt mieleen vain pari kysymystä. Mites ajettavuus talvella?

                          Mielessäni pyörii viime vuotinen episodi takavetoisella Mesen automaatilla. Jäätiin jumiin tasaiselle parkkipaikalle kun oli lunta satanut jonkin verran tallautuneen lumen päälle. Itse onneksi istuin pelkääjän paikalla viinaksia nauttien. Muuten olisi ollut Mersu tulessa vartin jälkeen

                          Ja tosiaan, onko 730d ja 740d:n todellisissa kulutuksissa suuria eroja? Entäpä huoltojen hinnoissa?
                          Last edited by pimoT; 13-12-2012, 17:55.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Mitkä nuo napit on ratissa? Mikä nappi puuttuu ilmastoinnin paneelista, joissain on tuossa kohtaa pyöreä nappi?
                            Last edited by Bmw Master; 23-03-2013, 15:51.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Mitkä nuo napit on ratissa? Mikä nappi puuttuu ilmastoinnin paneelista, joissain on tuossa kohtaa pyöreä nappi?
                              Ihan voi vaihteita vaihtaa manuaalisesti jos haluaa.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Mitkä nuo napit on ratissa? Mikä nappi puuttuu ilmastoinnin paneelista, joissain on tuossa kohtaa pyöreä nappi?
                                Noista napeista tosiaan vaihtuu pienemmälle. Ratin takana on toiset nappulat, joista saa potkittua isompaa vaihdetta.

                                Ilmastointipaneelista puuttuu toisen puolen puhallinnopeuden säätö.
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎