Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e65 735 ei puhalla lämmintä
e65 735i -02, ei puhalla aina lämmintä sisälle. Termostaatti, vesiventtiilit? Minkälaisia vaihtoehtoja ja hintoja korjaamiselle? Auto ei omani (vielä?) mutta ennakkoon kiinnostaisi lisätiedot isompien ongelmien välttämiseksi. Ei ongelmia lämpöjen kanssa. Käytetty liikkeessä jossa jotain kuulemma kokeiltu säätää? mutta ei vaikutusta, ehdottivat tod.näköisimpänä termostaattia vian syyksi.
Vaikea kertoa enempää vielä mutta jos kokemuksia omaat niin kerro ihmeessä kiitos! Jatkan aiheesta jos eteenpäin asiassa päädyn..
Inpan otan mukaan kun autoa pääsen katsomaan, olisiko vikakoodeissa jotain mitä erityisesti kannattaa huomata? Kauppaan vaikuttavia asioita siis haetaan jos vikaa enemmänkin..
Leave a comment:
-
-
missähän diesel suodatin sijaitsee??? pohjassa,mutta kummalla puolen? niin siis 730d kyseessä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Janza182 View PostEikö toimi kontista mekaaninen avaus? Sen pitäisi siirtää koko lukitusmoottori paikaltaan ja seuraavankerran lukitsemalla siirtää automaattisesti takaisin.. kylläkin se muovinaru melko heppoisen oloinen, mutta ei vielä itsellä ainakaan mistään ole katkennutolen ihmetellyt mikä se on
nerokas on tuollainen systeemi, ei tarvitse rikkoa luukkua jos jäässä ja tankki tyhjänä
Leave a comment:
-
-
onko kellään apua ongelmaan.
toinen avaimista toimii moitteetta ja toisessa vain lukkoon laitto ja käynnistys.. Yritin etsiä paritus ohjeita muttei tälläiselle avaimelle tahtonut löytyä vain avaimen muotoisille avaimille
Leave a comment:
-
-
Originally posted by e65 730d View PostJep, pari kertaa kävi sama juttu viime talvena. Eikä tietysti tullut mieleen koko kesänä... ennen kuin tänä aamuna kun yritin mittarin vieressä tempoa luukkua auki
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostMitä öljyvuotoja tarkoitat?
Itsellä on tällä hetkellä alla seitsemäs 3-litrainen kutosturbo, eri korimalleissa toki. Koskaan ei ole mennyt yhdestäkään ainuttakaan suutinta eikä turboa. Pakosarja jos on sökö se on 200e, alkuperäinen kestää +- 200tkm. Sen joutuu vaihtamaan pahimmassa tapauksessa sen yhden ainoan kerran. Termostaatteja voi mennä, ne on 40e/kpl joista EGR-termarin voi suosiolla poistaa kokonaan kummittelemasta. Peruskoneen päälle ei mikään käy kunhan öljyjä muistaa vaihtaa. Kun nuo perusmetkut tietää tsekata niin se on siinä. Joka moottorissa omansa oli sitten bensa tai diesel...
Varsin luotettavia myllyjä ja paras tapa vertailla on verrata myös dieselien ajosuoritteita vrt. bensakoneet, näillä oikeasti ajetaan paljon. Montakohan kutosdieseliä löytyy yhtä bensakasia kohden tästä maasta (useita kymmeniä vai jopa sata?), näin on myös topikkeja vioista foorumeilla hieman enemmän.
Itse pelkään bensakasia huomattavasti enemmän tässä kopassa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostYksi mikä kannattaa muuten tehdä tässä vaiheessa talvea on voidella jollain pakkasenkestävällä tankinluukun lukitsintappi. En tiedä onko muilla ollut samaa ongelmaa, mutta mulla pääsi viimetalvena kerran jäihin eikä ollu kivaa kylmäasemalla range nollilla kun luukku ei aukee. Tuolla kertaa oli sen verran tuuria matkassa, että vierestä löytyi lämmin parkkihalli ja matka jatkui kun auto ehti hetken sulaa...mutta aina ei ole yhtä hyvä tsägä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMutta onhan dieseleissä aika paljon muutakin...halkeavat pakosarjat, suutinongelmat, turbot, mitä ihmeellisemmät öljyvuodot ym ym ym...kyllä noistakin äkkiä muutaman tuhannen laskut saa aikaan.
Itsellä on tällä hetkellä alla seitsemäs 3-litrainen kutosturbo, eri korimalleissa toki. Koskaan ei ole mennyt yhdestäkään ainuttakaan suutinta eikä turboa. Pakosarja jos on sökö se on 200e, alkuperäinen kestää +- 200tkm. Sen joutuu vaihtamaan pahimmassa tapauksessa sen yhden ainoan kerran. Termostaatteja voi mennä, ne on 40e/kpl joista EGR-termarin voi suosiolla poistaa kokonaan kummittelemasta. Peruskoneen päälle ei mikään käy kunhan öljyjä muistaa vaihtaa. Kun nuo perusmetkut tietää tsekata niin se on siinä. Joka moottorissa omansa oli sitten bensa tai diesel...
Varsin luotettavia myllyjä ja paras tapa vertailla on verrata myös dieselien ajosuoritteita vrt. bensakoneet, näillä oikeasti ajetaan paljon. Montakohan kutosdieseliä löytyy yhtä bensakasia kohden tästä maasta (useita kymmeniä vai jopa sata?), näin on myös topikkeja vioista foorumeilla hieman enemmän.
Itse pelkään bensakasia huomattavasti enemmän tässä kopassaLast edited by Gonzalez; 23-12-2014, 17:35.
Leave a comment:
-
-
Yksi mikä kannattaa muuten tehdä tässä vaiheessa talvea on voidella jollain pakkasenkestävällä tankinluukun lukitsintappi. En tiedä onko muilla ollut samaa ongelmaa, mutta mulla pääsi viimetalvena kerran jäihin eikä ollu kivaa kylmäasemalla range nollilla kun luukku ei aukee. Tuolla kertaa oli sen verran tuuria matkassa, että vierestä löytyi lämmin parkkihalli ja matka jatkui kun auto ehti hetken sulaa...mutta aina ei ole yhtä hyvä tsägä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Elevator67 View Postonkos ollu kellään ongelmana sisäkahvan/kahvojen jäätyminen tai jumittaminen. Nyt sunnuntaina oli kuskin kahva sisältä "jäässä" hetken ajonjälkeen alkoi toimia. Ulkopuolelta toimii moitteetta.
tänään ei kahva pelannut taas sisältä muutenkuin että nuppi nousi ylös tämän jälkeen ei toiminut enään ulkoakaan
vaijerin vaihdoin kesällä uuteen kun oli haurastunut hieman ja oli "löysä".
ongelmana on siis ainoastaan kuskin kahvan jumittaminen kylmänä. Autoa ei pesty pakkasten aikaan ja on yöt tallissa vika esiintyy mikäli on ollut pakkasessa useamman tunnin
Leave a comment:
-
-
onkos ollu kellään ongelmana sisäkahvan/kahvojen jäätyminen tai jumittaminen. Nyt sunnuntaina oli kuskin kahva sisältä "jäässä" hetken ajonjälkeen alkoi toimia. Ulkopuolelta toimii moitteetta.
tänään ei kahva pelannut taas sisältä muutenkuin että nuppi nousi ylös tämän jälkeen ei toiminut enään ulkoakaan
vaijerin vaihdoin kesällä uuteen kun oli haurastunut hieman ja oli "löysä".
ongelmana on siis ainoastaan kuskin kahvan jumittaminen kylmänä. Autoa ei pesty pakkasten aikaan ja on yöt tallissa vika esiintyy mikäli on ollut pakkasessa useamman tunnin
Leave a comment:
-
-
V8 on kyllä hyvä, dieselinä. Ostapa täältä poies moinen, tekis mieli vähän pienempää sporttia..
Kutos dieselissä on ne omat pikkukommervenkkinsä, mutta aika hyvin dokumentoituja ominaisuuksia ja halpoja ajaa. Ei ne osat siis mitenkään pahanhintaisia ole, vaikka kaikki sattus pahimmassa tuurissa kerralla osumaan omalle kohdalleen.
Bensan propleemat on vähän paskamaisempia. Vesiletku pamahtaa -> pari kolme päivää pois ajosta.
Pinnoite lähtee -> viikko pois ajosta
Hitto, käytettyjä autojahan nämä kaikki on, ja kaikissa vanhoissa on omat pikkupropleemansa. Mikä on vain se taso minkä oma osaaminen / pinkka sallii ?
Mielummin vähän vettätihkuvalla bensakasilla höröttäs menemään hymyssäsuin kun kahisis tuulipukupäällä uuteen harmaaseen korollaan prisman parkkiksella, monikin meistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMutta onhan dieseleissä aika paljon muutakin...halkeavat pakosarjat, suutinongelmat, turbot, mitä ihmeellisemmät öljyvuodot ym ym ym...kyllä noistakin äkkiä muutaman tuhannen laskut saa aikaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: