Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Jatketaan uuteen topikkiin. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=318316

    Leave a comment:


  • HerraHuu
    replied
    e65 735 ei puhalla lämmintä

    e65 735i -02, ei puhalla aina lämmintä sisälle. Termostaatti, vesiventtiilit? Minkälaisia vaihtoehtoja ja hintoja korjaamiselle? Auto ei omani (vielä?) mutta ennakkoon kiinnostaisi lisätiedot isompien ongelmien välttämiseksi. Ei ongelmia lämpöjen kanssa. Käytetty liikkeessä jossa jotain kuulemma kokeiltu säätää? mutta ei vaikutusta, ehdottivat tod.näköisimpänä termostaattia vian syyksi.

    Vaikea kertoa enempää vielä mutta jos kokemuksia omaat niin kerro ihmeessä kiitos! Jatkan aiheesta jos eteenpäin asiassa päädyn..

    Inpan otan mukaan kun autoa pääsen katsomaan, olisiko vikakoodeissa jotain mitä erityisesti kannattaa huomata? Kauppaan vaikuttavia asioita siis haetaan jos vikaa enemmänkin..
    Last edited by HerraHuu; 18-01-2015, 18:48. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by sammy2 View Post
    missähän diesel suodatin sijaitsee??? pohjassa,mutta kummalla puolen? niin siis 730d kyseessä
    Vasemmalla...

    Leave a comment:


  • sammy2
    replied
    missähän diesel suodatin sijaitsee??? pohjassa,mutta kummalla puolen? niin siis 730d kyseessä

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Eikö toimi kontista mekaaninen avaus? Sen pitäisi siirtää koko lukitusmoottori paikaltaan ja seuraavankerran lukitsemalla siirtää automaattisesti takaisin.. kylläkin se muovinaru melko heppoisen oloinen, mutta ei vielä itsellä ainakaan mistään ole katkennut
    Hyvä tietää että se "naru" on tuota varten olen ihmetellyt mikä se on nerokas on tuollainen systeemi, ei tarvitse rikkoa luukkua jos jäässä ja tankki tyhjänä

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    onko kellään apua ongelmaan.

    toinen avaimista toimii moitteetta ja toisessa vain lukkoon laitto ja käynnistys.. Yritin etsiä paritus ohjeita muttei tälläiselle avaimelle tahtonut löytyä vain avaimen muotoisille avaimille

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Originally posted by e65 730d View Post
    Jep, pari kertaa kävi sama juttu viime talvena. Eikä tietysti tullut mieleen koko kesänä... ennen kuin tänä aamuna kun yritin mittarin vieressä tempoa luukkua auki
    Eikö toimi kontista mekaaninen avaus? Sen pitäisi siirtää koko lukitusmoottori paikaltaan ja seuraavankerran lukitsemalla siirtää automaattisesti takaisin.. kylläkin se muovinaru melko heppoisen oloinen, mutta ei vielä itsellä ainakaan mistään ole katkennut

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Gonzalez View Post
    Mitä öljyvuotoja tarkoitat?

    Itsellä on tällä hetkellä alla seitsemäs 3-litrainen kutosturbo, eri korimalleissa toki. Koskaan ei ole mennyt yhdestäkään ainuttakaan suutinta eikä turboa. Pakosarja jos on sökö se on 200e, alkuperäinen kestää +- 200tkm. Sen joutuu vaihtamaan pahimmassa tapauksessa sen yhden ainoan kerran. Termostaatteja voi mennä, ne on 40e/kpl joista EGR-termarin voi suosiolla poistaa kokonaan kummittelemasta. Peruskoneen päälle ei mikään käy kunhan öljyjä muistaa vaihtaa. Kun nuo perusmetkut tietää tsekata niin se on siinä. Joka moottorissa omansa oli sitten bensa tai diesel...

    Varsin luotettavia myllyjä ja paras tapa vertailla on verrata myös dieselien ajosuoritteita vrt. bensakoneet, näillä oikeasti ajetaan paljon. Montakohan kutosdieseliä löytyy yhtä bensakasia kohden tästä maasta (useita kymmeniä vai jopa sata?), näin on myös topikkeja vioista foorumeilla hieman enemmän.

    Itse pelkään bensakasia huomattavasti enemmän tässä kopassa
    Kah. Veit sanat suusta, eli seitsemäs on täälläkin menossa. Kaikkea muuta on hajonnut, mutta noissa myllyissä itsessään ei ole ollut vikoja.

    Leave a comment:


  • e65 730d
    replied
    Originally posted by Gonzalez View Post
    Yksi mikä kannattaa muuten tehdä tässä vaiheessa talvea on voidella jollain pakkasenkestävällä tankinluukun lukitsintappi. En tiedä onko muilla ollut samaa ongelmaa, mutta mulla pääsi viimetalvena kerran jäihin eikä ollu kivaa kylmäasemalla range nollilla kun luukku ei aukee. Tuolla kertaa oli sen verran tuuria matkassa, että vierestä löytyi lämmin parkkihalli ja matka jatkui kun auto ehti hetken sulaa...mutta aina ei ole yhtä hyvä tsägä...
    Jep, pari kertaa kävi sama juttu viime talvena. Eikä tietysti tullut mieleen koko kesänä... ennen kuin tänä aamuna kun yritin mittarin vieressä tempoa luukkua auki

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta onhan dieseleissä aika paljon muutakin...halkeavat pakosarjat, suutinongelmat, turbot, mitä ihmeellisemmät öljyvuodot ym ym ym...kyllä noistakin äkkiä muutaman tuhannen laskut saa aikaan.
    Mitä öljyvuotoja tarkoitat?

    Itsellä on tällä hetkellä alla seitsemäs 3-litrainen kutosturbo, eri korimalleissa toki. Koskaan ei ole mennyt yhdestäkään ainuttakaan suutinta eikä turboa. Pakosarja jos on sökö se on 200e, alkuperäinen kestää +- 200tkm. Sen joutuu vaihtamaan pahimmassa tapauksessa sen yhden ainoan kerran. Termostaatteja voi mennä, ne on 40e/kpl joista EGR-termarin voi suosiolla poistaa kokonaan kummittelemasta. Peruskoneen päälle ei mikään käy kunhan öljyjä muistaa vaihtaa. Kun nuo perusmetkut tietää tsekata niin se on siinä. Joka moottorissa omansa oli sitten bensa tai diesel...

    Varsin luotettavia myllyjä ja paras tapa vertailla on verrata myös dieselien ajosuoritteita vrt. bensakoneet, näillä oikeasti ajetaan paljon. Montakohan kutosdieseliä löytyy yhtä bensakasia kohden tästä maasta (useita kymmeniä vai jopa sata?), näin on myös topikkeja vioista foorumeilla hieman enemmän.

    Itse pelkään bensakasia huomattavasti enemmän tässä kopassa
    Last edited by Gonzalez; 23-12-2014, 17:35.

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Yksi mikä kannattaa muuten tehdä tässä vaiheessa talvea on voidella jollain pakkasenkestävällä tankinluukun lukitsintappi. En tiedä onko muilla ollut samaa ongelmaa, mutta mulla pääsi viimetalvena kerran jäihin eikä ollu kivaa kylmäasemalla range nollilla kun luukku ei aukee. Tuolla kertaa oli sen verran tuuria matkassa, että vierestä löytyi lämmin parkkihalli ja matka jatkui kun auto ehti hetken sulaa...mutta aina ei ole yhtä hyvä tsägä...

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    onkos ollu kellään ongelmana sisäkahvan/kahvojen jäätyminen tai jumittaminen. Nyt sunnuntaina oli kuskin kahva sisältä "jäässä" hetken ajonjälkeen alkoi toimia. Ulkopuolelta toimii moitteetta.

    tänään ei kahva pelannut taas sisältä muutenkuin että nuppi nousi ylös tämän jälkeen ei toiminut enään ulkoakaan
    vaijerin vaihdoin kesällä uuteen kun oli haurastunut hieman ja oli "löysä".

    ongelmana on siis ainoastaan kuskin kahvan jumittaminen kylmänä. Autoa ei pesty pakkasten aikaan ja on yöt tallissa vika esiintyy mikäli on ollut pakkasessa useamman tunnin
    Sama vika, esiintyi tänään ekan kerran koko autonolo aikana, ei tunnu auttavan kuin lämmin :/

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    onkos ollu kellään ongelmana sisäkahvan/kahvojen jäätyminen tai jumittaminen. Nyt sunnuntaina oli kuskin kahva sisältä "jäässä" hetken ajonjälkeen alkoi toimia. Ulkopuolelta toimii moitteetta.

    tänään ei kahva pelannut taas sisältä muutenkuin että nuppi nousi ylös tämän jälkeen ei toiminut enään ulkoakaan
    vaijerin vaihdoin kesällä uuteen kun oli haurastunut hieman ja oli "löysä".

    ongelmana on siis ainoastaan kuskin kahvan jumittaminen kylmänä. Autoa ei pesty pakkasten aikaan ja on yöt tallissa vika esiintyy mikäli on ollut pakkasessa useamman tunnin

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    V8 on kyllä hyvä, dieselinä. Ostapa täältä poies moinen, tekis mieli vähän pienempää sporttia..
    Kutos dieselissä on ne omat pikkukommervenkkinsä, mutta aika hyvin dokumentoituja ominaisuuksia ja halpoja ajaa. Ei ne osat siis mitenkään pahanhintaisia ole, vaikka kaikki sattus pahimmassa tuurissa kerralla osumaan omalle kohdalleen.

    Bensan propleemat on vähän paskamaisempia. Vesiletku pamahtaa -> pari kolme päivää pois ajosta.
    Pinnoite lähtee -> viikko pois ajosta

    Hitto, käytettyjä autojahan nämä kaikki on, ja kaikissa vanhoissa on omat pikkupropleemansa. Mikä on vain se taso minkä oma osaaminen / pinkka sallii ?

    Mielummin vähän vettätihkuvalla bensakasilla höröttäs menemään hymyssäsuin kun kahisis tuulipukupäällä uuteen harmaaseen korollaan prisman parkkiksella, monikin meistä.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta onhan dieseleissä aika paljon muutakin...halkeavat pakosarjat, suutinongelmat, turbot, mitä ihmeellisemmät öljyvuodot ym ym ym...kyllä noistakin äkkiä muutaman tuhannen laskut saa aikaan.
    No on toki, noin esimerkiksi nuo nyt otin. Laskun summa remonteissa riippuu monesti myös mitä tekee itse vai tekeekö mitään. Oli vain minun mielipide etten tuollaista N62 v8 moottorista autoa hommaa enää, ja on ko. moottoria haukkunut ulkomaan foorumeilla aika moni muukin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎