Announcement

Collapse
No announcement yet.

e65 730d -02 webastosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #16
    No voi kiesus, no mihis mä nyt sitte ton vien? Supaaa!!!??? Koitahan Voitto johki väliä saaha Terveisin: vakio asiakas
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • heiskate
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 424
      • Tammela

      #17
      Tuli tuollainen -05 E65 facelift hommattua. Onko tämän ajonaikaisen weban joku jo siis muuttanut toimimaan myös esilämmittimenä ja tietysti myös sisätilat lämmittäväksi...?

      Jos on, niin oliko iso/kallis projekti ja missä tehty?

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #18
        Originally posted by heiskate View Post
        Tuli tuollainen -05 E65 facelift hommattua. Onko tämän ajonaikaisen weban joku jo siis muuttanut toimimaan myös esilämmittimenä ja tietysti myös sisätilat lämmittäväksi...?

        Jos on, niin oliko iso/kallis projekti ja missä tehty?
        minä olen omaani tehnyt ja vaatii hiukan hankintoja ja koodausta. Mulla on yksi ylimääräinen sarja millä sen voi rakentaa.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • heiskate
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 424
          • Tammela

          #19
          Originally posted by exautisti View Post
          minä olen omaani tehnyt ja vaatii hiukan hankintoja ja koodausta. Mulla on yksi ylimääräinen sarja millä sen voi rakentaa.
          Mitäs tuo sarja sisältää ja minkä hintainen? Oletko laittanut kaukosäädöllä vai miten? Et taida Oulusta lähteä tänne asentelemaan

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #20
            Eli nyt jos on 730d vuosimallia 2004 jossa tehtaan esilämmitys eli Standheizung, mitä vaatii että saa moottorinkin lämpenemään sisätilojen lisäksi?

            E60-sarjalaisiin väki on viritellyt vesiventtiiliin jotain vastuksia, käykö sama näihin?:think
            EDIT: eli tällalailla http://www.btcf.fi/forum/showthread....webasto+vastus

            Vai onko niin että "Standheizung" lämmittää näissä E65 seiskoissa myös moottorin?
            Last edited by Gonzalez; 27-10-2012, 15:14.
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #21
              Originally posted by Gonzalez View Post
              Eli nyt jos on 730d vuosimallia 2004 jossa tehtaan esilämmitys eli Standheizung, mitä vaatii että saa moottorinkin lämpenemään sisätilojen lisäksi?

              E60-sarjalaisiin väki on viritellyt vesiventtiiliin jotain vastuksia, käykö sama näihin?:think
              EDIT: eli tällalailla http://www.btcf.fi/forum/showthread....webasto+vastus

              Vai onko niin että "Standheizung" lämmittää näissä E65 seiskoissa myös moottorin?

              Ei kai tuo kummoinen ole testata lämpeneekö moottori vai ei.Kortilta ainakin venttiilin ohjaus löytyy,joten eiköhän se ohitettavaksi ole tarkoitettu.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #22
                E65 Webaston muutos

                Originally posted by Gonzalez View Post
                Eli nyt jos on 730d vuosimallia 2004 jossa tehtaan esilämmitys eli Standheizung, mitä vaatii että saa moottorinkin lämpenemään sisätilojen lisäksi?

                E60-sarjalaisiin väki on viritellyt vesiventtiiliin jotain vastuksia, käykö sama näihin?:think
                EDIT: eli tällalailla http://www.btcf.fi/forum/showthread....webasto+vastus

                Vai onko niin että "Standheizung" lämmittää näissä E65 seiskoissa myös moottorin?
                Vaatii käsitöitä eli
                Sama "ongelma" kuin E60/61 kanssa. Eli vesiventtiili pois ja sähköpistokkeen päähän tehovastus.
                vesiletkujen muutos saman periaatteen mukaan kuin E60/61: ssä.

                3 tie vesiventtiilin tilalle 19mm suora letkukara.
                25mm 90 asteen kurvi lyhyillä letkukaroilla siihen T-haaran tilalle joka on tulipeltiä vasten.
                T-haarasta vesiventtiilille lähtevä letku pois. Eli 1 kpl niistä alumiiniputkista jää sitten käyttämättömäksi
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by e46touring View Post
                  Vaatii käsitöitä eli
                  Sama "ongelma" kuin E60/61 kanssa. Eli vesiventtiili pois ja sähköpistokkeen päähän tehovastus.
                  vesiletkujen muutos saman periaatteen mukaan kuin E60/61: ssä.

                  3 tie vesiventtiilin tilalle 19mm suora letkukara.
                  25mm 90 asteen kurvi lyhyillä letkukaroilla siihen T-haaran tilalle joka on tulipeltiä vasten.
                  T-haarasta vesiventtiilille lähtevä letku pois. Eli 1 kpl niistä alumiiniputkista jää sitten käyttämättömäksi
                  Tällä kaavalla toteutan homman, vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.

                  Mutta voiko tuon venttiilin jättää "tyhjänä" paikalleen? Tällöinhän mitään vastusta ei tarvitse ollenkaan? Liikkukoon omia aikojaan niin kuin haluaa, imusarjan läppien alipainekellon kaverina? Jos tukkii vain aukot ettei pöly ym. pääse venttiiliin ja vaikka voitelee läpän niin ettei kuivuuttaan jumita, eikö tämä olisi varmempi kuin vastuspatentti?:think

                  Ps.Mistä muuten olette saaneet 25mm 90ast. kurveja? Yksikään varaosaliike täälläpäin ei tunne kuin 19mm asti. Löytyykö marmorilta?
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    #24
                    Originally posted by Gonzalez View Post
                    Tällä kaavalla toteutan homman, vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.

                    Mutta voiko tuon venttiilin jättää "tyhjänä" paikalleen? Tällöinhän mitään vastusta ei tarvitse ollenkaan? Liikkukoon omia aikojaan niin kuin haluaa, imusarjan läppien alipainekellon kaverina? Jos tukkii vain aukot ettei pöly ym. pääse venttiiliin ja vaikka voitelee läpän niin ettei kuivuuttaan jumita, eikö tämä olisi varmempi kuin vastuspatentti?:think

                    Ps.Mistä muuten olette saaneet 25mm 90ast. kurveja? Yksikään varaosaliike täälläpäin ei tunne kuin 19mm asti. Löytyykö marmorilta?
                    En näe mitään ongelmaa tuossa VASTUS asiassa 47 ohmin 25 W tehovastus johtojen päähän on periaatteessa parempi vaihtoehto kuin jättää vesiventtiili (n.15 ohmia )
                    enemmän ohmeja vähemmän virtaa piirissä = pitempi kestoikä ??
                    Lisäksi se suora letkukara parantaa vedenvirtausta kennolle.

                    90 ast. kurvit on pitänyt tehdä itse ei niitä tuntunut mistään löytyvän.
                    22mm / 90 ast. kurvi olisi ihanne koko tuohon T- haaran tilalle.
                    mutta 22 mm 90 ast. kurvit ne vasta tiukassa on 25mm niinkin löytyy RST putkipuolelta
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #25
                      No niin, nyt on webasto modattu. Muutin letkut, poistin vesiventtiilin suoralla jatkolla ja laitoin vastuksen.

                      Letkujen muuttamista varten ostin Motonetistä sarjan puristimia/sulkijoita, joilla sai hyvin puristettua tukkoon kaksi letkuista konehuoneen puolella operaation ajaksi. Webastolta vesiventtiilille tulevan letkun päähän laitoin hetkeksi M20 pultin että sain venttiilin pois paikaltaan ja kaksi muuta letkua irti, jonka jälkeen "peukalotulpalla" sujautin 19mm jatkon klemmarien kanssa paikalleen. Nesteitä en siis laskenut pois ja tälle tekniikalla ulos tuli maks. puoli litraa.

                      90-asteista mutkaa en löytänyt mistään, mutta tulppasin sen T-haaralta tulevan "ylimääräisen" letkun vesiventtiilin päästä. Hain 40mm pitkän M20-pultin, putsasin letkun jarrusprayllä liiman tartunnan maksimoimiseksi, junttasin pultin reilun tiivisteliiman kanssa letkuun ja puristin tuplaklemmareilla kiinni. Ei takuulla petä tuo tulppaus.

                      Vastusta laittaessa katkaisin venttiilin johdon venttiilin luota, en lähtenyt siis purkamaan johtonippuja konehuoneesta ja arpomaan oikeita johtoja vaan tinasin jatkojohdon 2x1,5mm parikaapelista ja toin lokarin takaa konehuoneen puolelle webaston polttoaineputkien kyljessä. Vastukselle tein alumiini L-profiilista pidikkeen ja sille sopiva paikka/"tyhjä" M6 kiinnityspultin pää löytyi mukavasti paisuntasäiliön ja etutolpan välistä.

                      Komeasti webasto höpisee, kone lämpeää myös enkä tällä pikkupakkasella ainakaan havainnut mitään eroa sisätilojen lämpenemisnopeudessa.

                      Toimii!
                      Last edited by Gonzalez; 15-12-2012, 12:26.
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • Vipervs
                        Newbiemmer
                        • Dec 2011
                        • 10
                        • Helsinki

                        #26
                        Etsitään SSS progman osaajaa pääkaupunkiseudulta, joka pystyisi E65:ssani koodaamaan webaston ajastuksen käyttöön. Maksan toki pienen korvauksen vaivasta.
                        Jostain syystä en saa SSS:ää kommunikoimaan autoni kanssa. Inpa ja DIS toimii kuitenkin hyvin...

                        Saa mailata: vipervs ät hotmail.com

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1327
                          • Tornio

                          #27
                          Originally posted by Vipervs View Post
                          Etsitään SSS progman osaajaa pääkaupunkiseudulta, joka pystyisi E65:ssani koodaamaan webaston ajastuksen käyttöön. Maksan toki pienen korvauksen vaivasta.
                          Jostain syystä en saa SSS:ää kommunikoimaan autoni kanssa. Inpa ja DIS toimii kuitenkin hyvin...

                          Saa mailata: vipervs ät hotmail.com
                          Tiedätkö varmasti kumman mallin Webasto autossasi on paikoillaan ?
                          E65:n on saanut lisälämmitin ja tauko/lisälämmitin mallin Webastoa.
                          Webastolle menevien letkujen määrästä VOI päätellä/arvailla Webaston mallia.
                          ts. 2 letkulla oleva malli on lisälämmitin malli
                          3 letkulla/vesiventtiilillä oleva malli on tauko/lisälämmitin malli.
                          JOS auto on tehtaalta tullut ao. varusteella.
                          Retrofit asennukset jälkikäteen ovat sitten asia erikseen eli riippuu mikä satsi on mahd. tilattu/asennettu. Varaosana BMW:n kautta näyttäisi nyt olevan VAIN tauko/lisälämmitin Webastoa saatavana. JOS autosi Webasto on lisälämmitin kortilla niin taitaa jäädä koodaus tekemättä taukolämmittimeksi.

                          Koodaus onnistuu NCS:llä
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • Vipervs
                            Newbiemmer
                            • Dec 2011
                            • 10
                            • Helsinki

                            #28
                            Konepellin alla lukee Thermo Top Z/C. Webaston kyljessä lukee pelkkä Z. Vesipumppua ei ole. Oli tarkoitus laittaa siihen myöhemmin vesipumppu ja tarvittaessa tehdä muuta vaadittavaa modausta. Kortilla on liitin valmiina vesipumpulle. Eli pystyykö tämän nyt koodamaan vai ei?

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              #29
                              Originally posted by Vipervs View Post
                              Konepellin alla lukee Thermo Top Z/C. Webaston kyljessä lukee pelkkä Z. Vesipumppua ei ole. Oli tarkoitus laittaa siihen myöhemmin vesipumppu ja tarvittaessa tehdä muuta vaadittavaa modausta. Kortilla on liitin valmiina vesipumpulle. Eli pystyykö tämän nyt koodamaan vai ei?
                              kuulostaa siltä että EI onnistu kun tuossa lisälämmitin kortissa on eroavaisuus jota EI saanut koodamallakaan toimimaan. Kysy Exautisti:lta hän luultavasti tietää tuosta kortin sielun elämästä enemmän.
                              BMW:n varaosa nro:lla vois yrittää selvittää vielä kumpiko malli siellä on asennettuna.
                              esim. tästä http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...tional_heater/
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • Gonzalez
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 2632
                                • Seinäjoki

                                #30
                                No niin, tänä aamuna auto ei sitten ollut lämmin mutta tällä ei ole yhteyttä modaukseen millään tavalla. Viikonloppuna kun pelasi täysin moitteetta.

                                -Heti kun starttasi auton lähti höpisemään ja naksuttelemaan, täysin normaalisti.
                                -Virtaa riitti varmasti, starttasi kuin "palmun alta". Autossa on uusi viikon vanha akku ja ladattu myös täyteen
                                -Tankissa 80 litraa ainetta

                                Onko veikkauksia mistä mahtoi johtua että ei vain ollut lähtenyt omin avuin pakkasesta päälle, vaikka virtaa riitti ja tankki täynnä?:think Saman toki teki muutaman kerran ennen modausta vanhalla akulla, epäilin akkua syypääksi aiemmin.

                                Ps.Ajastin aamulla uudestaan kun pääsin töihin ja pitäis olla taas lämmin kun töistä lähtee, saa nähdä...
                                530d GT F07 2010
                                325i E30 Cabriolet 1987

                                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎