Tuli tuollainen -05 E65 facelift hommattua. Onko tämän ajonaikaisen weban joku jo siis muuttanut toimimaan myös esilämmittimenä ja tietysti myös sisätilat lämmittäväksi...?
Jos on, niin oliko iso/kallis projekti ja missä tehty?
Tuli tuollainen -05 E65 facelift hommattua. Onko tämän ajonaikaisen weban joku jo siis muuttanut toimimaan myös esilämmittimenä ja tietysti myös sisätilat lämmittäväksi...?
Jos on, niin oliko iso/kallis projekti ja missä tehty?
minä olen omaani tehnyt ja vaatii hiukan hankintoja ja koodausta. Mulla on yksi ylimääräinen sarja millä sen voi rakentaa.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Vai onko niin että "Standheizung" lämmittää näissä E65 seiskoissa myös moottorin?
Vaatii käsitöitä eli
Sama "ongelma" kuin E60/61 kanssa. Eli vesiventtiili pois ja sähköpistokkeen päähän tehovastus.
vesiletkujen muutos saman periaatteen mukaan kuin E60/61: ssä.
3 tie vesiventtiilin tilalle 19mm suora letkukara.
25mm 90 asteen kurvi lyhyillä letkukaroilla siihen T-haaran tilalle joka on tulipeltiä vasten.
T-haarasta vesiventtiilille lähtevä letku pois. Eli 1 kpl niistä alumiiniputkista jää sitten käyttämättömäksi
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Vaatii käsitöitä eli
Sama "ongelma" kuin E60/61 kanssa. Eli vesiventtiili pois ja sähköpistokkeen päähän tehovastus.
vesiletkujen muutos saman periaatteen mukaan kuin E60/61: ssä.
3 tie vesiventtiilin tilalle 19mm suora letkukara.
25mm 90 asteen kurvi lyhyillä letkukaroilla siihen T-haaran tilalle joka on tulipeltiä vasten.
T-haarasta vesiventtiilille lähtevä letku pois. Eli 1 kpl niistä alumiiniputkista jää sitten käyttämättömäksi
Tällä kaavalla toteutan homman, vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.
Mutta voiko tuon venttiilin jättää "tyhjänä" paikalleen? Tällöinhän mitään vastusta ei tarvitse ollenkaan? Liikkukoon omia aikojaan niin kuin haluaa, imusarjan läppien alipainekellon kaverina? Jos tukkii vain aukot ettei pöly ym. pääse venttiiliin ja vaikka voitelee läpän niin ettei kuivuuttaan jumita, eikö tämä olisi varmempi kuin vastuspatentti?:think
Ps.Mistä muuten olette saaneet 25mm 90ast. kurveja? Yksikään varaosaliike täälläpäin ei tunne kuin 19mm asti. Löytyykö marmorilta?
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Tällä kaavalla toteutan homman, vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.
Mutta voiko tuon venttiilin jättää "tyhjänä" paikalleen? Tällöinhän mitään vastusta ei tarvitse ollenkaan? Liikkukoon omia aikojaan niin kuin haluaa, imusarjan läppien alipainekellon kaverina? Jos tukkii vain aukot ettei pöly ym. pääse venttiiliin ja vaikka voitelee läpän niin ettei kuivuuttaan jumita, eikö tämä olisi varmempi kuin vastuspatentti?:think
Ps.Mistä muuten olette saaneet 25mm 90ast. kurveja? Yksikään varaosaliike täälläpäin ei tunne kuin 19mm asti. Löytyykö marmorilta?
En näe mitään ongelmaa tuossa VASTUS asiassa 47 ohmin 25 W tehovastus johtojen päähän on periaatteessa parempi vaihtoehto kuin jättää vesiventtiili (n.15 ohmia )
enemmän ohmeja vähemmän virtaa piirissä = pitempi kestoikä ??
Lisäksi se suora letkukara parantaa vedenvirtausta kennolle.
90 ast. kurvit on pitänyt tehdä itse ei niitä tuntunut mistään löytyvän.
22mm / 90 ast. kurvi olisi ihanne koko tuohon T- haaran tilalle.
mutta 22 mm 90 ast. kurvit ne vasta tiukassa on 25mm niinkin löytyy RST putkipuolelta
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
No niin, nyt on webasto modattu. Muutin letkut, poistin vesiventtiilin suoralla jatkolla ja laitoin vastuksen.
Letkujen muuttamista varten ostin Motonetistä sarjan puristimia/sulkijoita, joilla sai hyvin puristettua tukkoon kaksi letkuista konehuoneen puolella operaation ajaksi. Webastolta vesiventtiilille tulevan letkun päähän laitoin hetkeksi M20 pultin että sain venttiilin pois paikaltaan ja kaksi muuta letkua irti, jonka jälkeen "peukalotulpalla" sujautin 19mm jatkon klemmarien kanssa paikalleen. Nesteitä en siis laskenut pois ja tälle tekniikalla ulos tuli maks. puoli litraa.
90-asteista mutkaa en löytänyt mistään, mutta tulppasin sen T-haaralta tulevan "ylimääräisen" letkun vesiventtiilin päästä. Hain 40mm pitkän M20-pultin, putsasin letkun jarrusprayllä liiman tartunnan maksimoimiseksi, junttasin pultin reilun tiivisteliiman kanssa letkuun ja puristin tuplaklemmareilla kiinni. Ei takuulla petä tuo tulppaus.
Vastusta laittaessa katkaisin venttiilin johdon venttiilin luota, en lähtenyt siis purkamaan johtonippuja konehuoneesta ja arpomaan oikeita johtoja vaan tinasin jatkojohdon 2x1,5mm parikaapelista ja toin lokarin takaa konehuoneen puolelle webaston polttoaineputkien kyljessä. Vastukselle tein alumiini L-profiilista pidikkeen ja sille sopiva paikka/"tyhjä" M6 kiinnityspultin pää löytyi mukavasti paisuntasäiliön ja etutolpan välistä.
Komeasti webasto höpisee, kone lämpeää myös enkä tällä pikkupakkasella ainakaan havainnut mitään eroa sisätilojen lämpenemisnopeudessa.
Etsitään SSS progman osaajaa pääkaupunkiseudulta, joka pystyisi E65:ssani koodaamaan webaston ajastuksen käyttöön. Maksan toki pienen korvauksen vaivasta.
Jostain syystä en saa SSS:ää kommunikoimaan autoni kanssa. Inpa ja DIS toimii kuitenkin hyvin...
Etsitään SSS progman osaajaa pääkaupunkiseudulta, joka pystyisi E65:ssani koodaamaan webaston ajastuksen käyttöön. Maksan toki pienen korvauksen vaivasta.
Jostain syystä en saa SSS:ää kommunikoimaan autoni kanssa. Inpa ja DIS toimii kuitenkin hyvin...
Saa mailata: vipervs ät hotmail.com
Tiedätkö varmasti kumman mallin Webasto autossasi on paikoillaan ?
E65:n on saanut lisälämmitin ja tauko/lisälämmitin mallin Webastoa.
Webastolle menevien letkujen määrästä VOI päätellä/arvailla Webaston mallia.
ts. 2 letkulla oleva malli on lisälämmitin malli
3 letkulla/vesiventtiilillä oleva malli on tauko/lisälämmitin malli.
JOS auto on tehtaalta tullut ao. varusteella.
Retrofit asennukset jälkikäteen ovat sitten asia erikseen eli riippuu mikä satsi on mahd. tilattu/asennettu. Varaosana BMW:n kautta näyttäisi nyt olevan VAIN tauko/lisälämmitin Webastoa saatavana. JOS autosi Webasto on lisälämmitin kortilla niin taitaa jäädä koodaus tekemättä taukolämmittimeksi.
Koodaus onnistuu NCS:llä
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Konepellin alla lukee Thermo Top Z/C. Webaston kyljessä lukee pelkkä Z. Vesipumppua ei ole. Oli tarkoitus laittaa siihen myöhemmin vesipumppu ja tarvittaessa tehdä muuta vaadittavaa modausta. Kortilla on liitin valmiina vesipumpulle. Eli pystyykö tämän nyt koodamaan vai ei?
Konepellin alla lukee Thermo Top Z/C. Webaston kyljessä lukee pelkkä Z. Vesipumppua ei ole. Oli tarkoitus laittaa siihen myöhemmin vesipumppu ja tarvittaessa tehdä muuta vaadittavaa modausta. Kortilla on liitin valmiina vesipumpulle. Eli pystyykö tämän nyt koodamaan vai ei?
kuulostaa siltä että EI onnistu kun tuossa lisälämmitin kortissa on eroavaisuus jota EI saanut koodamallakaan toimimaan. Kysy Exautisti:lta hän luultavasti tietää tuosta kortin sielun elämästä enemmän.
BMW:n varaosa nro:lla vois yrittää selvittää vielä kumpiko malli siellä on asennettuna.
esim. tästä http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...tional_heater/
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
No niin, tänä aamuna auto ei sitten ollut lämmin mutta tällä ei ole yhteyttä modaukseen millään tavalla. Viikonloppuna kun pelasi täysin moitteetta.
-Heti kun starttasi auton lähti höpisemään ja naksuttelemaan, täysin normaalisti.
-Virtaa riitti varmasti, starttasi kuin "palmun alta". Autossa on uusi viikon vanha akku ja ladattu myös täyteen
-Tankissa 80 litraa ainetta
Onko veikkauksia mistä mahtoi johtua että ei vain ollut lähtenyt omin avuin pakkasesta päälle, vaikka virtaa riitti ja tankki täynnä?:think Saman toki teki muutaman kerran ennen modausta vanhalla akulla, epäilin akkua syypääksi aiemmin.
Ps.Ajastin aamulla uudestaan kun pääsin töihin ja pitäis olla taas lämmin kun töistä lähtee, saa nähdä...
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment