Announcement

Collapse
No announcement yet.

e65 730d -02 webastosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #31
    Ei, ei se vaan starttaa. Ajastimesta kun ajastaa käynnistymisen, punanen propellinkuva vaan sammuu kojetaulussa sillon kun pitäs lähtee käyntiin. Naksahdustakaan ei mistään kuulu, ei webastosta eikä ilmastoinnin läpistä. valo vaan sammuu.

    Moottorin kun käynnistää niin välittömästi lähtee naksuttelemaan ja pöhisemään.

    Mikähän mahtaa vaivata?

    Pitää ens yöksi nyt varmuuden vuoksi laittaa vielä laturi kiinni ja ajastaa aamuksi, jos ei sittenkään lähde niin kai siinä oikeasti jotain vikaa on...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #32
      Näissä on ärsyttävän ylhäällä jänniterajat.Noin niinku autonpuolella. Koitappa laittaa weba suoralla käyntiin sillä konstin,että autossa on virrat kakkosasennossa,sitten täppä aux heatiin ja sitten virrat pois....
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #33
        Puskee herjan "Recharge battery", eli ei jännite sitten weban mielestä piisaa.

        Eilen 120km ajolenkki takana eli luulisi akunkin latautuneen riittävästi kun uusi on, mutta ei vain näköjään jaksa tuollakaan latauslenkillä lähteä aamulla enää weba päälle.

        Mitenkähän ihmeessä nämä saa sellaseksi että suostuu vähänkään kovemmalla pakkasella käyntiin, täysi mahdottomuushan se on jos tuo noin nuuka on jännitteestä jo näillä keleillä...

        Ei muuta kuin laturia taas yöksi kiinni ja toivoa että aamulla saisi edes sen yhden kerran taas toimimaan...

        Joutuuko sitä vaan nostamaan lompakon otsalle ja hakemaan säteilijän+sisähaaran, vai saako tuota jotenkin huijaamalla käyntiin kun virran määrästä akussa toiminta ei kerran ole kiinni?

        Edit: Mittasin jännitteen akulta: 11,9 volttia. Mikähän on jänniteraja näissä? Laitoin nyt 6A laturin yöksi ja ajastin lämpenemään aamuksi, saa nähdä. Pakkasta ei ole nyt kun -6 astetta.
        Last edited by Gonzalez; 17-12-2012, 19:01.
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #34
          Originally posted by Gonzalez View Post
          Puskee herjan "Recharge battery", eli ei jännite sitten weban mielestä piisaa.

          Eilen 120km ajolenkki takana eli luulisi akunkin latautuneen riittävästi kun uusi on, mutta ei vain näköjään jaksa tuollakaan latauslenkillä lähteä aamulla enää weba päälle.

          Mitenkähän ihmeessä nämä saa sellaseksi että suostuu vähänkään kovemmalla pakkasella käyntiin, täysi mahdottomuushan se on jos tuo noin nuuka on jännitteestä jo näillä keleillä...

          Ei muuta kuin laturia taas yöksi kiinni ja toivoa että aamulla saisi edes sen yhden kerran taas toimimaan...

          Joutuuko sitä vaan nostamaan lompakon otsalle ja hakemaan säteilijän+sisähaaran, vai saako tuota jotenkin huijaamalla käyntiin kun virran määrästä akussa toiminta ei kerran ole kiinni?

          Edit: Mittasin jännitteen akulta: 11,9 volttia. Mikähän on jänniteraja näissä? Laitoin nyt 6A laturin yöksi ja ajastin lämpenemään aamuksi, saa nähdä. Pakkasta ei ole nyt kun -6 astetta.
          Tuo on syvältä,mulla on ihan samanlainen. Tuo recharge battery kun lävähtää tauluun,niin lataa akku ja vielä vaikka battery reneval inpalla.Akku pitää olla tikissä ja mielellään vielä ylläpitolaturissa kiinni niin toimii kyllä. Tuon kanssa pitää oppia pelaan.

          Weban jänniteraja on sama kuin muissa,mutta ihka tai joku muu moduuli ton katkaisee jo siellä 12v kantturoissa.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #35
            Jep...

            Kyllä sitä joutuu ylläpitolaturin ostoon, ei auta mikään. Tuntuu vaan typerältä laitella autoa piuhan päähän kaiken aikaa, kun webastolla siitä yleensä pääsee eroon. Vaan ei näköjään näissä vehkeissä... Ihan sama sitten vaikka olisi säteilijä+sisälämppäri, sama vaiva. Ja toiseksi työmaan päässä ei ole kuin 2h kello tolpassa joten takuulla odottaa kylmä auto ruudussa kun kunnon pakkaset tulee, varmasti ei löydy niin paljoa virtaa akusta vaikka olisi kuinka ylläpitolaturin päässä pidetty tuo 2h että puoli tuntia pysyisi webasto päällä.

            Kun olis ylimäärästä niin puskis jatkoksi koko paketin defalta, niin säteilijän+sisähaaran kun ylläpitolaturinkin niillä kunnon kaapeleilla niin sais fiksummaksi tuon piuhojen kanssa pelleilynkin, pistoke puskuriin niinkuin ennenkin eikä pelleilyä jatkoroikkien kanssa konepellin alle tai takaluukun välistä akulle. Sais jättää koko webaston virittelyn vaan kauppareissujen iloksi.

            Sen verran sapettaa että pakko avautua, mutta eiköhän tuossa ole hitunen totuuttakin...
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • jopeh
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 694
              • Tampere

              #36
              Kyllästyin siihen, että onko koppi lämmin vai ei. Päätin asentaa Defan ylläpitolaturin ja en oo katunut kertaakaan. Itseasentamalla aikaa meni alle kaksi tuntia.
              "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #37
                Originally posted by jopeh View Post
                Kyllästyin siihen, että onko koppi lämmin vai ei. Päätin asentaa Defan ylläpitolaturin ja en oo katunut kertaakaan. Itseasentamalla aikaa meni alle kaksi tuntia.
                Laitoitko tämän?



                vai tämän



                Jälkimmäinen vaikuttais fiksummalta, mutta on toki kalliimpikin.

                Olis kyllä kaapelien puolesta fiksumpi kuin nuo ctekit, kunnolliset defan kaapelit ja pistoke keulaan.

                Edit: No nyt löyty valmis settikin http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=970
                Last edited by Gonzalez; 17-12-2012, 21:40.
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

                  #38
                  Tehokas akkulaturi

                  Originally posted by Gonzalez View Post
                  Laitoitko tämän?



                  vai tämän



                  Jälkimmäinen vaikuttais fiksummalta, mutta on toki kalliimpikin.

                  Olis kyllä kaapelien puolesta fiksumpi kuin nuo ctekit, kunnolliset defan kaapelit ja pistoke keulaan.

                  Edit: No nyt löyty valmis settikin http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=970
                  Älä suotta sorru noihin alle 10A latureihin. Kylmän akun lataaminen vaatii "voimaa"/ampeereita.
                  Calix:lta löytyy BC1217A malli joka TOIMII !! Todettu USEAMPAAN eri kertaan toimivaksi
                  akkulaturiksi.
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #39
                    Originally posted by e46touring View Post
                    Älä suotta sorru noihin alle 10A latureihin. Kylmän akun lataaminen vaatii "voimaa"/ampeereita.
                    Calix:lta löytyy BC1217A malli joka TOIMII !! Todettu USEAMPAAN eri kertaan toimivaksi
                    akkulaturiksi.
                    http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI
                    Miksei varmasti hyvä ole, mutta löysin tuon halvimmillaan tarjouksessa 352e (ovh.400e) joka on pikkusen suolanen hinta akkulaturista...:think
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • Vipervs
                      Newbiemmer
                      • Dec 2011
                      • 10
                      • Helsinki

                      #40
                      Ei välttämättä oikea aihe, mutta kertokaas paljon pitäisi olla ajossa lämmöt tällä hetkellä, kun ulkona on n. 6-10c pakkasta?
                      Vaihoin EGR thermarin ja webaston voimin lämmöt nousevat nyt 65:een asteeseen ajossa (ilman webaa 55c). Onko tämä ok, vai tarviiko vaihtaa vielä varsinainen thermari?

                      Comment

                      • heiskate
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 424
                        • Tammela

                        #41
                        Kyllä ne pitäs siellä lähellä 90:iä olla, kaikkien termareiden kunnossa ollessa. Päätermari myös vaihtoon ja sitten vielä laatikon lauhdutin jollei tuo auta.

                        Vie aika paljon enemmän polttoainetta jos noin kylmänä käy vrt. oikeat lämmöt.

                        Originally posted by Vipervs View Post
                        Ei välttämättä oikea aihe, mutta kertokaas paljon pitäisi olla ajossa lämmöt tällä hetkellä, kun ulkona on n. 6-10c pakkasta?
                        Vaihoin EGR thermarin ja webaston voimin lämmöt nousevat nyt 65:een asteeseen ajossa (ilman webaa 55c). Onko tämä ok, vai tarviiko vaihtaa vielä varsinainen thermari?

                        Comment

                        • jopeh
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 694
                          • Tampere

                          #42
                          Tuon asensin. Kyllä kelillä kuin kelillä on ladannut akkua tarpeeksi paljon. Auto käynnistyy kuin palmun alta kovillakin pakkasilla.

                          Lisäksi mulla on säteilylämmitin asennettuna.
                          "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                          Comment

                          • Gonzalez
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2632
                            • Seinäjoki

                            #43
                            Webaston starttiongelmat ajastuksella jatkuvat. Nyt on kaverina jo Defan 10A ylläpitolaturikin, eli ei takuulla ole enää kiinni jännitteestä eikä polttoaineen määrästä.

                            -Auton kun starttaa kylmästä, lähtee webasto aina pyörimään täysin normaalisti lisälämmittimenä moottorin rinnalle.

                            -Lämpimän auton kun sammuttaa, ja ajastaa webaston starttaamaan muutaman minuutin päästä niin aina lähtee ja toimii.

                            Mutta omin päin kun pitäisi jaksaa lähteä pakkasesta ajastuksella päälle niin ei vain lähde ja aamuisin odottaa kylmä auto, vaikka lämpöisellä koneella päivällä lähtee kyllä päälle juuri samanlailla ajastamalla. Koko viime yönkin oli vielä tuo 10A ylläpitolaturikin päällä, joten uskon että virtaongelman saa nyt jättää laskuista.

                            Mitähän keksisi seuraavaksi?
                            530d GT F07 2010
                            325i E30 Cabriolet 1987

                            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #44
                              Originally posted by Gonzalez View Post
                              Webaston starttiongelmat ajastuksella jatkuvat. Nyt on kaverina jo Defan 10A ylläpitolaturikin, eli ei takuulla ole enää kiinni jännitteestä eikä polttoaineen määrästä.

                              -Auton kun starttaa kylmästä, lähtee webasto aina pyörimään täysin normaalisti lisälämmittimenä moottorin rinnalle.

                              -Lämpimän auton kun sammuttaa, ja ajastaa webaston starttaamaan muutaman minuutin päästä niin aina lähtee ja toimii.

                              Mutta omin päin kun pitäisi jaksaa lähteä pakkasesta ajastuksella päälle niin ei vain lähde ja aamuisin odottaa kylmä auto, vaikka lämpöisellä koneella päivällä lähtee kyllä päälle juuri samanlailla ajastamalla. Koko viime yönkin oli vielä tuo 10A ylläpitolaturikin päällä, joten uskon että virtaongelman saa nyt jättää laskuista.

                              Mitähän keksisi seuraavaksi?
                              Ja mitään vikakoodia ei webalta tietenkään tule.... koitasta tehdä battery reneval inpalla. Mulla loppu kaiken sorttiset häröilyt kun laiton uuden agm akun.Ei ole edes ylläpitolaturia ja aina lähtee.
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • Gonzalez
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 2632
                                • Seinäjoki

                                #45
                                Käyn Thupulla tänään piuhassa, katsotaan jos jotain löytyisi ja tehdään tuo "akunvaihto" samalla. Toivotaan että auttaa...
                                530d GT F07 2010
                                325i E30 Cabriolet 1987

                                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎