memebuy23buy

F01 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The Other
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 36
    • Welthauptstadt Germania

    Originally posted by v4rjo View Post
    Kuinkas kalliiks tälläisen F01 730d omistaminen tulee?

    Onko merkittävää eroa huolto/korjaus/luotettavuudessa F10 nähden?

    Lukenu aika paljon kitinää ja kauhutarnoita Redditistä ja muualta internetistä.

    Tosin taitaa sielläpäin enemmän olla v8/bensakoneet ajossa, olettaen että suurin osa kommentoijista jenkkilästä.

    Tarkoituksena siis ostaa kyseinen malli hieman enemmän ajettuna ja alkupään vuosilla. Itse/kaverin tekemänä tehdään huollot ja korjaukset.

    Itsellä -09 730d ollut nyt 3 vuotta 150 tkm. -> 192 tkm

    Perushuoltojen lisäksi vaihtoon mennyt:
    - toisen puolen etujousi en muista hintaa ja pari tukivartta 69e & 89e
    - hehkurele 74e
    - agm akku 199e
    - sähköinen lisävesipumppu n. 60e
    - Xenonit Osram 94e
    - toinen sivukamera antaa vikakoodin ylijännitteestä, pitää vielä avata ja katsoa, ei mikään hullun kallis vaikka uuden ostaisi

    Tilailen osat ebaystä ja vaihtelen itse, pl. kaikki nosturia vaativat hommat. Koodaukset ja karttojen päivitykset jne. teen myös itse

    Kulutus matka-ajossa n. 5,7l, sekalaisessa alle 8l

    En keksi pahaa sanottavaa autosta, oikein mukava kärry jokapäiväisessä ajossa.
    F01 730d -09
    E34 M5 3.8 -93: Kesäauto.

    Comment

    • Vmatti
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 329
      • Espoo

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Muistaako tai tiettääkö kukaan mikä sulake on jakolaatikolle tai missä sijaitsee liitin ?
      Olisi helppo nypätä pois ja koeajaa ilman etuvetoa.
      Jakolaatikkoa tässä on epäilty ja vaihdatettu öljyt.
      Mites tämän kanssa kävi - löytykö vika ja tuliko kaupat?
      F01 740D xDrive Individual LCI
      Kawasaki H2SX SE

      Exät:
      F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
      Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

      "Trust your instincts, be yourself"

      Comment

      • Thmas
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 533
        • HEL

        Tässä enemmän "kokemuksia seiskasta" -osastoa, mutta nyt on puoli vuotta tullut täyteen F01:sen kanssa, 13 tkm huoletonta menoa takana. Heti alkuun käytin auton kulmien säädössä kuten lähes kaikille hankituille autoille on tullut tehtyä. Lisäksi syksyllä tehtiin ilmastointihuolto varoiksi kun tuttu oli hankkinut laitteet, ei puuttunut juurikaan kylmäaineita. Talven tullen laitoin uudet Hankookin kitkat käytettynä hankituille 19" M Sport vanteille, meno on aika mukavaa. Ainiin, ja pyyhkijänsulat uusittu..

        150 tkm huollon (öljyt, öljysuodatin, aktiivihiilisuodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, jarrunesteet, tarkastukset) lähestyessä kyselin tarjouksia kolmesta paikasta PK-seudulta:

        Bemarihuolto Espoo 500 e
        Helsinki Motor Company 649 e
        Autokeskus Airport 835 e (sis sijaisauton ja pesun)

        Kohtuu isoja eroja tarjouksissa mielestäni.
        Audi e-tron 55

        Exiä:
        1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

        Comment

        • Turder
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 467
          • Suomi

          Autokuumetopicissa kun pohdiskelin niin ehdotettiin F01 seiskaa ja se olikin hyvä ehdotus ja mieleinen. Käytiin koeajamassa yhtä ja muuten oli asiallinen peli, ei pahemmin kilsat näkynyt tai tuntunut jne. Tosin en kyllä sitä osta muutamien varustepuutteiden vuoksi. Mutta jäi askarruttamaan auton aika rankka uraherkkyys tai vetely urissa. Alla oli 19" orkkiskokoiset kesärenkaat. Moottoritiellä auto tuntui todella hankalalta kun halusi koko ajan "kiivetä" pois urasta, tai sitten "valahtaa" uraan, riippuen missä kohtaa kaistaa ajoi, ja vaikka miten auton yritti asetella kaistalla niin toinen puoli hakeutui uraan. Mietin, että onko sen verran leveämpi raideleveys, että on koko ajan urien reunalla ja siitä hakee?
          Last edited by Turder; 26-12-2020, 11:19.

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1762
            • HKI/Orimattila

            Oliko aktiiviohjauksella?

            Ainakaan aktiiviohjauksellinen ei vedellyt edes 20” kiinalaisella sekarengastuksella vaan menee sinne mihin ratti näyttää. Huomattavasti vakaampi kulkemaan kuin mitä kaikki edeltävät bmw:t mitä ollut lähipiirissä. X5 hyvänä kakkosena.

            Veikkaanpa, että koeajetun auton pyöränkulmissa tai alustassa on huomautettavaa.
            Last edited by E39Fin; 26-12-2020, 12:10.
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • Turder
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 467
              • Suomi

              Epäilin ensin ajaessa että onko aktiiviohjauksesta kyse, mutta ei autossa sitä ollut. Sen verran "vikaa" sai toistettua, että urista se aina lähti...

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1762
                • HKI/Orimattila

                Voipa olla että aktiiviohjaus siis parantaa tätä. Itsellä ei ole kokemusta autosta ilman aktiiviohjausta.
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • Tofu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 515
                  • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                  Originally posted by Turder View Post
                  Autokuumetopicissa kun pohdiskelin niin ehdotettiin F01 seiskaa ja se olikin hyvä ehdotus ja mieleinen. Käytiin koeajamassa yhtä ja muuten oli asiallinen peli, ei pahemmin kilsat näkynyt tai tuntunut jne. Tosin en kyllä sitä osta muutamien varustepuutteiden vuoksi. Mutta jäi askarruttamaan auton aika rankka uraherkkyys tai vetely urissa. Alla oli 19" orkkiskokoiset kesärenkaat. Moottoritiellä auto tuntui todella hankalalta kun halusi koko ajan "kiivetä" pois urasta, tai sitten "valahtaa" uraan, riippuen missä kohtaa kaistaa ajoi, ja vaikka miten auton yritti asetella kaistalla niin toinen puoli hakeutui uraan. Mietin, että onko sen verran leveämpi raideleveys, että on koko ajan urien reunalla ja siitä hakee?
                  Oman ostin reilu pari vuotta sitten. Silloin alla oli suht loppuun ajetut 20” kesärenkaat. Tuntui että vetelee ihan hirveästi urissa. Rengaspaineet kun laittoi oikein, niin vetely loppui, vaikka alla samat huonot renkaat . Jos oikein muistan, nii painetta oli joku 2k per rengas. Autossa aktiivi- ja 4pyöräohjaus.
                  F01 730d -13

                  Comment

                  • Newbie
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 497
                    • Pargas

                    Originally posted by Turder View Post
                    Autokuumetopicissa kun pohdiskelin niin ehdotettiin F01 seiskaa ja se olikin hyvä ehdotus ja mieleinen. Käytiin koeajamassa yhtä ja muuten oli asiallinen peli, ei pahemmin kilsat näkynyt tai tuntunut jne. Tosin en kyllä sitä osta muutamien varustepuutteiden vuoksi. Mutta jäi askarruttamaan auton aika rankka uraherkkyys tai vetely urissa. Alla oli 19" orkkiskokoiset kesärenkaat. Moottoritiellä auto tuntui todella hankalalta kun halusi koko ajan "kiivetä" pois urasta, tai sitten "valahtaa" uraan, riippuen missä kohtaa kaistaa ajoi, ja vaikka miten auton yritti asetella kaistalla niin toinen puoli hakeutui uraan. Mietin, että onko sen verran leveämpi raideleveys, että on koko ajan urien reunalla ja siitä hakee?



                    Omastani luopumisesta on jo kuusi - seitsemän vuotta aikaa, mutta 2011 vuoden auto kyseessä, jolla ajoin noin 100 tkm, aktiiviohjaus ja nelipyöräohjaus varusteina, kun rengaspaineet ja kulmat oli kunnossa, eikä mitään väljää, niin kyllä se suoraan meni uraisellakin tiellä, jopa sysikamalilla pirellin 19" runflat nastarenkailla. Mutta kun sen vaihdon W222 mersuun, niin olihan se ihan eri maailma ajomukavuudessa, nyt kolmas sellainen menossa, G12 oli kyllä harkinnassa ennen tätä kolmatta, mutta mersuun päädyin. Yleisellä tasolla tässä näkee hyvin sen, kun on koko kaari facelifteineen menty, niin kuinka palon auto paranee. (elämäni eka kerta kun saman mallin sisällä vaihdan uuteen samanlaisen kolmannen kerran , olen siis jo selkeästi vanha ihminen, nykyinen on vuosi sitten käyttöönotettu ja en nyt ole oikein syytä keksinyt, miksi seuraava ei olisi w223, jos EQS ei ole saatavana).
                    "When the facts change, I change my mind."

                    Comment

                    • Vmatti
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2012
                      • 329
                      • Espoo

                      En ole kyllä omassa huomannut mitään tuollaista uraherkkyyttä ollenkaan - päinvastoin ihmetelly miten hienosti toi motarilla menee.

                      Renkaina normi 19" 245/45 sekä kesällä että talvella. Rengaspaineet kannattaa etsiä kohdilleen.

                      Auto tosin nelikko, eli ilman nelipyöräohjausta. Dynamic drive löytyy.
                      F01 740D xDrive Individual LCI
                      Kawasaki H2SX SE

                      Exät:
                      F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                      Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                      "Trust your instincts, be yourself"

                      Comment

                      • Thmas
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 533
                        • HEL

                        Menin ja myin omani, löytyy nyttemmin täältä:



                        Varsin hyvä yksilö ja hyvin vastinetta rahalle, mukava oli matkaa taittaa
                        Audi e-tron 55

                        Exiä:
                        1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                        Comment

                        • RRR77
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2016
                          • 232
                          • Tuusula

                          740d hankittu. Tällanen olis pitäny ostaa jo ajat sitten

                          Ihan mukavasti tuntus olevan kulkua noin isoksi autoksi. Harmi kun xhp ei tue 730d/740d-malleja.
                          535d F07
                          120d M-Sport F20

                          Comment

                          • RRR77
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2016
                            • 232
                            • Tuusula

                            200 km takana. Helevettiläinen mikä laite

                            On nuita autoja tullu vaihettua jos jokunen, mahtaa olla 70kpl täynnä. Eipä oo kertaakaan tullu vastaan laitetta joka herättäs tällasia fiiliksiä.

                            Sunnuntaina täytyy käydä kattoo kulmat, suuntavakaus ei oo ihan sitä mitä pitäis. Reaktiotangon puslat on pehmeenä ja vaikuttanee asiaan eikä oikeastaan ole varmaan edes yllätys kun kyseessä on kuitenki BMW.

                            Onko kukaan asentanu koukkua ite?
                            535d F07
                            120d M-Sport F20

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1187
                              • lahti

                              Originally posted by RRR77 View Post
                              200 km takana. Helevettiläinen mikä laite

                              On nuita autoja tullu vaihettua jos jokunen, mahtaa olla 70kpl täynnä. Eipä oo kertaakaan tullu vastaan laitetta joka herättäs tällasia fiiliksiä.

                              Sunnuntaina täytyy käydä kattoo kulmat, suuntavakaus ei oo ihan sitä mitä pitäis. Reaktiotangon puslat on pehmeenä ja vaikuttanee asiaan eikä oikeastaan ole varmaan edes yllätys kun kyseessä on kuitenki BMW.

                              Onko kukaan asentanu koukkua ite?
                              Olen asentanut koukun, ebayn joku irrotettava koukkusetti en muista merkkiä ja sit jaegerin sähköt niin tuli kyllä rahalle vastinetta, omaa vaihdoin pelkät reaktiotangon puslat jossai 170tkm kohalla olivat ihan loppu, lemförderit ei montaa kymppiä maksanut, oma ei ainakaa hae yhtää urii vaikka oli viimekesänä 285 ja 245x20 pyörät alla

                              Ja sitte valmiiks vastaus ens talvelle jos ei webastoa löydy eikä aijo laittaa niin tt thermo vaan sinne todella helppo asentaa ja pelittää hyvi
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5138
                                • Paimio

                                Originally posted by mige95 View Post
                                Ja sitte valmiiks vastaus ens talvelle jos ei webastoa löydy eikä aijo laittaa niin tt thermo vaan sinne todella helppo asentaa ja pelittää hyvi
                                Mitä nyt tuppaa palamaan aina silloin tällöin.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X