Originally posted by E39Fin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F01 nelipyöräohjaus ja takapää jumissa.
Collapse
X
-
Originally posted by Krampus View PostSaisikohan #Remotion näitä tehtyä?
Tällähetkellä piirtelen kauppakeskus/kerrostalo hässäkkää 3D-cadilla.
Tosin jos tässä pitää suunnitella osa millä korjautuu F01 nelipyöräohjaus ja takapään jumitus niin hinta voi hieman pompsahtaa.
Mutta laittakaa vaikka privalla tarkempaa viestiä tai tähän joku selventävä kuva että mitä tarvitsee suunnitella / printata.
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostMulta saa hakea tutkimuskäyttöön F01 vanhan takahammastangon. Ei ole purettu, mutta luultavimmin juurikin sama muoviosa hajalla. Yyveellä saa kiinni.
Comment
-
-
Isot kiitokset vaan E39Fin joka teki tänään kaksikin reissua tänne ja toi kulahtaneen malliksi.
Eka proto on nyt printattu ja huomenna koesovituksessa.
Magneetin orkkiskiinnitys toimii loistavasti sen tiedän jo nyt, mutta metalliosa on huulellinen ja pysyy valumuovin takia alkuperäisessä osassa kiinni, nyt yritetään taklata sitä hieman erilaisella tyylillä. Huomenna se sitten selviää voisiko se toimia. Lisäksi katsotaan mitkä aukot palikassa on ylimääräisiä.
Alkuperäinen muovilaatu menee ikääntyessään tai lämpösyklitellessä varsin helposti halkeilevaksi. Tuossa kun sivareilla sitä napsin vähän pienemmiksikin paloiksi.
Last edited by Remotion; 18-03-2022, 00:18.
Comment
-
-
Ja tosiaan, mullakin oli tuo rikuhilla ja penarilla hajonnut pieni muoviosa mennyttä. Remotion tuohon värkkäili mulle demoversiota, jota lähden mallailemaan irtonaiseen hammastankoon.
Multa kuitenkin puuttuu tällä hetkellä F01, joten oma testailu asian suhteen jää pitkälti palikan fyysisen sopivuuden toteamiseen, joten jos jollain on konkreettista akuuttia tarvetta asian tiimoilta, niin sopii ottaa yhteyttä.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Pitäkää ajantasalla miten edistyy . Itekseen toi omakaan ei korjaannu niin ennemmin tai myöhemmin tälläselle tarvetta .- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment
-
-
Hienoa jos tästä tulee menestys voisin ostaa hyllyy moisen.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Itse mallinutin ja 3D-tulostutin espoolaisella nuorella miehellä (yhteystiedot saa privalla) alkuvuodesta magneetin pitimen, kun alkuperäinen oli mennyt kappaleiksi. Päädyttiin suosiolla jättämään tuo metallinen osio kokonaan pois, eli sekin osuus on tulostusmateriaalia. Autolla (F07) on ajettu remontin jälkeen muutama tuhat kilometriä ja tuntuu toimivan.
Samalla sai huollettua ohjausvaihteen muutenkin, kun vesi oli tehnyt vasemmanpuoleisen akselin läpiviennin molemmin puolin tuhojaan. Vesihän menee sisään anturin läpiviennistä nimenomaan vasemmalle puolelle. Ensin alkaa narina ja sitten lopulta rajoittuu kääntyminenkin. Kuviakin tuli otettua ja tarkoitus on ollut kirjoitella aiheesta jonkinlainen tarina jeesaamaan kohtalotovereita.530d GT F07 -10
ex 530d e61 -04
ex 325i cabrio e36 -94
ex 320d e46 -02
ex 525 tds E34 -94
ex 315 E21 -83
Comment
-
-
Originally posted by TimoK76 View PostItse mallinutin ja 3D-tulostutin espoolaisella nuorella miehellä (yhteystiedot saa privalla) alkuvuodesta magneetin pitimen, kun alkuperäinen oli mennyt kappaleiksi. Päädyttiin suosiolla jättämään tuo metallinen osio kokonaan pois, eli sekin osuus on tulostusmateriaalia. Autolla (F07) on ajettu remontin jälkeen muutama tuhat kilometriä ja tuntuu toimivan.
Samalla sai huollettua ohjausvaihteen muutenkin, kun vesi oli tehnyt vasemmanpuoleisen akselin läpiviennin molemmin puolin tuhojaan. Vesihän menee sisään anturin läpiviennistä nimenomaan vasemmalle puolelle. Ensin alkaa narina ja sitten lopulta rajoittuu kääntyminenkin. Kuviakin tuli otettua ja tarkoitus on ollut kirjoitella aiheesta jonkinlainen tarina jeesaamaan kohtalotovereita.- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment
-
-
En vaihtanut. Holkit oli täysin ehjä, mutta tanko oli vasemmalta täysin kuiva, hiukan alkanut pinnasta ruostuakin ja lisäksi syöpymisen aiheuttamaa pääosin alumiini-irtomujua oli jo niin paljon, että se rajoitti tangon liikerataa.
En löytänyt mistään riittävän kapeita klemmareita suojakumille, mutta varovasti irroitellen pystyin kasaamaan vanhoilla ja sain ne kiristymään suojakumin ympärille.
Narinaa koitin korjailla viime keväänä tekemällä pikku reiän suojakumiin ja suihkuttelemalla siitä jotain spray voiteluainetta. Sitten sikaliimaa reiän päälle. Auttoi muutamaksi päiväksi narinaan, mutta mielestäni täysin turha homma, kun näki ongelman oikean syyn. Näissä isommissahan (F01/02/07) ei tarvitse edes tiputella taka-akselia ohjausvaihteen irroittamiseksi, vaikka vähän ahdasta onkin. Ymmärtääkseni F10/11 joutuu tiputtamaan, jolloin edessä on hiukan isompi savotta?530d GT F07 -10
ex 530d e61 -04
ex 325i cabrio e36 -94
ex 320d e46 -02
ex 525 tds E34 -94
ex 315 E21 -83
Comment
-
-
Magneetinpidike on nyt mallinnettu loppuun ja parhaasta materiaalista tehty proto tehdään tässä viikon sisään ja sitten testikäyttöön.
E389Fin kanssa mallailtiin tota koko systeemiä tässä pöydällä ja toi on kohtuu huonosti suunniteltu kun se sisältää noin kymmenkunta samalla akselilla sijaitsevaa kierrettä, ja sitten koko mekanismia liikuttaa sähkömoottorilla myöskin samalla akselilla pyörittäen, mutta liike pitäiskin tapahtua pelkästään vetona ja työntönä edestakaisin, eikä pyörien. Mikä tahansa noista pyörivistä tai liukuvista osista kun ruostuu kiinni tai muuten kanittaa, niin tottakai se yrittää ensimmäiseksi pyöräyttää koko konstruktiota tai jostain matkan varrella kierteistä, ja silloin kun tuossa osassa ei ole mitään metallista keywayta mikä pakottaisi liikkumaan oikeassa suunnassa, niin kaikki rasitus tulee tuohon muovinpalaan. Mutta siitä on nyt orkkis osan heikkoudet otettu pois ja tehdään vahvimmasta materiaalista. Saa sen silti siitä hajalle jos se jumahtaa, mutta vähintään yhtähelposti hajoaisi silloin se orkkispalikkakin...Jos taasen pitää kaikki rasvattuina ja hoonattuina niin tuo on ns ikuinen. Pääasia on siis huoltaa jumit pois koko rakennelmasta, joka on se syyllinen hajoamisiin. Anturin ympäriltä kannattaa tiivisteet varmasti uusia samalla.
Last edited by Remotion; 07-04-2022, 22:47.
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by RoniV View PostKaikki on tervetullutta tietoa! Itse diagnosoin omaks ongelmaks tuon takertelun. Signaalitieto ei tietääkseni häviä mutta tanko liikkuu kankeasti. Uusitko myös ne päätyjen muoviholkit? Itselläkin ongelma korostuu vasemmalle käännettäessä.
Itsellä aikoinaan F01 nelipyöräohjauksen temppuilu alkoi, kun auto seisoi marras-joulukuun +-0 keleissä kaksi kuukautta paikoillaan. Toimi sitten satunnaisesti ja välillä löi häiriöt päälle, kunnes tosiaan yhden pyörät linkussa tehdyn hidastetöyssyn ylityksen seurauksena hajosi lopullisesti. Ja muovi säpäleinä.
Tuo muovinen osa on nyt hienosäädetty sopivaksi enkä usko, että hammastangon elvytys jäisi siitä enää kiinni. Jos RoniV:tä kiinnostaa, niin multa voi tulla noutamaan leikkikaluksi tai miksei varaosakäyttöönkin tuon mun ylimääräisen hammastangon. Remotion tosiaan printtailee vielä kestävämmästä muovista tuon osan, niin ei varmastikaan jää enää siitä kiinni.Last edited by E39Fin; 07-04-2022, 22:20.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Huolsin tänään tuon tangon ja tldr kaikki muoviosat ehjiä ja ei vaadi toimenpiteitä . Huolellinen putsaus ja rasvaus ja nippuun ja pelittää
Showroomissa enemmän kuvia ja tekstiä.- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment
-
Comment