BMW:n mukaan (mihin e31.net väittää perustuvansa) 8 on tullut Suomeen uutena.
Oma veikkaus on Suomeen uutena rekisteröityjä tai myyty Suomen maahantuojan kautta muuttoautoksi ja ehkä myöhemmin päätynyt Suomeen. Tuohon aikaan sai muuttoautot tuotua niin väljillä säännöillä kun koskaan autoveron 50 vuotisen historian aikana.
Totta, lista on vain suuntaa antava. Ja listan ajankohta on E31:n kannalta huono, keskellä talvea päivätty, jolloin moni E31 on talviunilla.
Ja Trafin listan käsittely on ison kokonsa takia aivan pirullista masokismia. :think
Muistaakseni uusi ajo on tulossa taas syksykesällä. Siinä on mahdollisesti mukana myös VIN:in alkuosa. Porsche porukoissa noita on kanssa myllätty läpi. Helpottaisi kummasti auton mallin tunnistusta jos saisi vaikka VIN:in 13 ensimmäistä merkkiä. Se mitä auton VIN on ja mitä Trafin mallimerkintä kertoo ei ole läheskään aina sama asia. Etenkin muuttoautoja on rekisteröity aivan ihmeellisillä tiedoilla.
Plus kaikki käytettynä ennen vuotta 2004 tuodut. Trafin listalla on 5 kpl rekisteröitynä (saattavat toki olla kaikki sun listalla).
BMW:n mukaan (mihin e31.net väittää perustuvansa) 8 on tullut Suomeen uutena.
Kuinka moni noista n. 70:stä E31:stä on vielä hengissä?
Duunikaveri muisteli, että ex-kolleegallakin olisi ollut 2 kpl, joista toinen purettuna...
Siinä on vähän ristiriitaista tietoa. Toiset lähteet sanovat, että 7 tuli virallisen maahantuojan kautta. Toiset, että 8, joista 4 venäläisille...
Kyllä saat LAKU muutaman kilven vielä bongailla. Veikkaisin e31 suomessa kuitenkin olevan noin 150kpl, jos lasketaan kaikki.
Uskon, että olet oikeassa. Saattaa hyvinkin määrä olla jotain 100-150 välillä tosiassa plus muutama romutettu ja purettu varaosa-auto. Niihinkin olen törmännyt useampaan viimeisen 5 vuoden aikana.
Ihan vaan tämmösenä talliharrastajana (säilytän ja rassaan tallissa, en aja) vilkutan että olenko (FHU-134) listalla?
Mikset aja ? Sama vika kuin minulla. Olet pitkän linjan E31-harrastaja, arvostan ! Olen aloittanut homman selaamalla tämän foorumin E31:t läpi ja kirjaamalla ne, joten sinun autosi on listalla. Silti puuttuu näitä varmasti, esim. jorin eka E31, jossa oli aikanaan ollut erityiskilpikin?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Siinä on vähän ristiriitaista tietoa. Toiset lähteet sanovat, että 7 tuli virallisen maahantuojan kautta. Toiset, että 8, joista 4 venäläisille...
Uskon, että olet oikeassa. Saattaa hyvinkin määrä olla jotain 100-150 välillä tosiassa plus muutama romutettu ja purettu varaosa-auto. Niihinkin olen törmännyt useampaan viimeisen 5 vuoden aikana.
Mikset aja ? Sama vika kuin minulla. Olet pitkän linjan E31-harrastaja, arvostan ! Olen aloittanut homman selaamalla tämän foorumin E31:t läpi ja kirjaamalla ne, joten sinun autosi on listalla. Silti puuttuu näitä varmasti, esim. jorin eka E31, jossa oli aikanaan ollut erityiskilpikin?
Siinä mun ensimmäisessä 850 oli ollut vuoteen 1998 muistaakseni rekisteri TON-1, mulla oli MIM-871. Ja tämähän oli ihan se Suomi-auto Ja olihan jälkimmäinenkin E31 ollut Suomessa jo vuodesta 1994 eli molemmilla mun kaseilla on ollut suomi historiaa aika hyvin sekä erikoiskilvet kummassakin.
Siinä mun ensimmäisessä 850 oli ollut vuoteen 1998 muistaakseni rekisteri TON-1, mulla oli MIM-871. Ja tämähän oli ihan se Suomi-auto Ja olihan jälkimmäinenkin E31 ollut Suomessa jo vuodesta 1994 eli molemmilla mun kaseilla on ollut suomi historiaa aika hyvin sekä erikoiskilvet kummassakin.
Kirjanpitoani varten muutama kysymys tuosta MIM-871:stä:
- Oliko ennen erityiskilpiä jotkin muut kilvet alunperin?
- Paljonko oli ajettu sinun aikanasi ja minä vuosina omistit?
- Kilometrit sinun aikanasi?
- Sanoit, että on "työn alla" jossain Etelärannikolla, missä?
- Väri punainenko?
- Vuosimalli 1991?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Kirjanpitoani varten muutama kysymys tuosta MIM-871:stä:
- Oliko ennen erityiskilpiä jotkin muut kilvet alunperin?
- Paljonko oli ajettu sinun aikanasi ja minä vuosina omistit?
- Kilometrit sinun aikanasi?
- Sanoit, että on "työn alla" jossain Etelärannikolla, missä?
- Väri punainenko?
- Vuosimalli 1991?
En enää ole täysin varma mutta ei ollut muita kilpiä kuin nuo kaksi
Kun ostin auton 6/2006 oli ajettu n.150tkm ja vaihdoin pois sen 1/2007 n.160tkm ajettuna eli 10tkm sillä tuli ajettua kun auto tykkää että sillä ajetaan
Joku Loviisalainen sen osti ja on sillä edelleen, oliko niin että 2008 yritetty viimeksi katsastaa ja hylsy tullut ja poistettu liikenne käytöstä
Sen verran vielä, tarkistin ja päivitin E31-Excelini. Minulla on tiedossa 69 (!) Suomen kilvissä olevaa tai OLLUTTA E31:tä. Tiedot on kerätty viimeisen kolmen vuoden aikana.
Pitipä aivan kirjautua kun huomasin tämän.
Eli meikäläisen kasi on. En tiedä mitä autosta löytyy trafin tiedoista, kun tässäkin taitaa olla turvakielto.
Pitipä aivan kirjautua kun huomasin tämän.
Eli meikäläisen kasi on. En tiedä mitä autosta löytyy trafin tiedoista, kun tässäkin taitaa olla turvakielto.
Tervetuloa! Kerropa vähän lisää autosta ja sen historiasta. Kauanko olet omistanut sen?
Tervetuloa! Kerropa vähän lisää autosta ja sen historiasta. Kauanko olet omistanut sen?
Mun täytyy melkein kotona papereista kaivaa tarkempia tietoja. Kun en vuosilukuja muista ulkoa
On siis 840:n. N. 170tkm ajettu.
Setäni toi jokunen vuosi sitten saksasta ja ollut sen jälkeen "perheessä". Hänellä myös 850:nen niin ei tarvinut kahta kasia. Minulla ollut nyt noin vuoden.
Auto tietääkseni muuten orkkis, mutta
-Ylimaalattu muutama vuosi sitten suomessa, ei kolarin takia vaan ihan siistimisen takia.
-putkisto on marteliuksen tekemä kun orkkis oli laho
-keskikonsolin puut on teipattu yli.
Nämä kasit vaihtaa omistajaa melko hitaasti, joten ei tiedä, mutta perheeseen tarvittaisiin edes yksi perheauto ja näyttää että tämä kasi joutuu olemaan se joka vaihtuu. Toisaalta en ole vielä saanut autoa edes myyntiin asti että...
Kyllä saat LAKU muutaman kilven vielä bongailla. Veikkaisin e31 suomessa kuitenkin olevan noin 150kpl, jos lasketaan kaikki.
150 tuntuu aika isolta määrältä (5% kaikista) verrattuna niihin noin 30 000 valmistettuun täällä peräpohjolan tundravyöhykkeellä. Varsinkin jos Trafin talvirekisterissä on vain murto-osa tuosta määrästä. Ja jos Lakullakin on listoillaan vain noin "puolet" tuosta arvioidusta 150 oliosta, niin herää ajatus, että kuinkakohan monta uudestaaan uudelleen rekisteröityä seisontajakson jälkeen täällä Suomennniemellä oikeasti on? Kilpiä tuplaten automäärään nähden?...
Tullin papereistahan näkisi jokaisen laillisesti tuodun ja viedyn E31:n, mutta saako niitä tullitilastoja vuodesta 1990 alkaen luettavaksi? (-90 tulik siis Bemarin mukaan 4 kpl.)
150 tuntuu aika isolta määrältä (5% kaikista) verrattuna niihin noin 30 000 valmistettuun täällä peräpohjolan tundravyöhykkeellä. Varsinkin jos Trafin talvirekisterissä on vain murto-osa tuosta määrästä. Ja jos Lakullakin on listoillaan vain noin "puolet" tuosta arvioidusta 150 oliosta, niin herää ajatus, että kuinkakohan monta uudestaaan uudelleen rekisteröityä seisontajakson jälkeen täällä Suomennniemellä oikeasti on? Kilpiä tuplaten automäärään nähden?...
Tullin papereistahan näkisi jokaisen laillisesti tuodun ja viedyn E31:n, mutta saako niitä tullitilastoja vuodesta 1990 alkaen luettavaksi? (-90 tulik siis Bemarin mukaan 4 kpl.)
Tuo sinun % ei ole ihan oikein. kyllä tuo 150kpl on täysin realistinen ja uskon vahvasti, että sen verran ainakin näitä 800-sarjalaisia on tänne suomeen kulkeutunut vuosien aikana.
Ennen vuoden 2002 alkanutta tuontia määrä oli noin 20kpl.(siis rekisterissä olevat)
2002- jälkeen tähän maahan on helposti tuotu se 130 kasia. Jonkinlaista faktaa asiaan myös löytyy.
Se, että montako on tuhoutunut, kolaroitu, viety takaisin ulkomaille, niin sitä en voi tietää.
2015 vuoden alussa suomessa oli 317 kuntaa, eli edes joka toisessa kunnassa ei ole kasia Suomi on iso ja ihmeellinen maa, mistä löytyy vaikka mitä ja paljon.
Olen samaa mieltä, että 150 kpl on mahdollista. Itsekin olen tuonut kaksi maahan ja kumpaakaan ei löydy nyt esim. Bilteman sivuilta ja varmaan TraFinkin listasta, kun eivät olleet talvella liikenteessä.
Pitkästä aikaa tuli nähtyä kasi tienkin (VEE-12) päällä. Tuli tajuttua, että aika harvoin näitä näkee.
Itäväylällä ajeli perässä. Ja minä kun luulin, että itse vedin aika pirun vanhoilla liikennevaloihin, mutta aina se vain pysyi vauhdissa... Ja omalla ajokilla nyt kuitenkin oli sen about 8m pituutta
Comment