tuli tuossa hommattua 850i manuaali vm 91, onko kokemusta ja vinkkejä kyseisen m70 ahtamisesta kenelläkään. näytti löytyvän jopa kohtuu hintaista bolt on ahdinsarjaa, mitäpä olette mieltä?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
850 ahtaminen
Collapse
X
-
Originally posted by haneski View Posttuli tuossa hommattua 850i manuaali vm 91, onko kokemusta ja vinkkejä kyseisen m70 ahtamisesta kenelläkään. näytti löytyvän jopa kohtuu hintaista bolt on ahdinsarjaa, mitäpä olette mieltä?:think
http://chargertech.nl/index.php?id_p...duct&id_lang=1
Laitapa enemmän tietoa autostasi.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by haneski View Posttuli tuossa hommattua 850i manuaali vm 91, onko kokemusta ja vinkkejä kyseisen m70 ahtamisesta kenelläkään. näytti löytyvän jopa kohtuu hintaista bolt on ahdinsarjaa, mitäpä olette mieltä?:think
http://chargertech.nl/index.php?id_p...duct&id_lang=1
Puskaradio kertoo, että M70:stä saa hetkellisesti irti liki tuhat apinaa, mutta elinikä laskee samassa tahdissa jyrkällä miinusmerkkisellä k-kertoimella. :(
Tuo 0,4 barin puristus on vielä ihan inhimillinen ja sata lisäapinaa piristää varmasti, eikä vielä tipauta kampiakselia öljypohjan pohjalle. Paljon enemmän lisätehoa kuin Wokken lastuilla, mutta niin on hintaakin enemmän.
Ja pitkään
Mutta mitä sanoo katsastussetä, kun se 20% teholisäys ylittyy?
Ja mitä sanoo voimansiirto (manuaalissa ei liene samanlaillaa "älyä" kuin automaatissa)?
Ja kaikki kaikessa, jos ahtaminen ei ole tuttu juttu, niin kannattaa olla nöyrä ja mennä kysymään Turbotekniikan tai muun alaan erikoistuneen firman tyypeiltä, ettei lähde mopo käsistä ennen ensimmäistä ajometriä.
Ainakin itse odotan jatkotarinaa tälle, jos ahtaminen toteutuu. 300 heppaa ja 450 Nm on alakanttiin tälle liki 2-tonniselle ajonautinnolle.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostMutta mitä sanoo katsastussetä, kun se 20% teholisäys ylittyy?Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
nyt on kiinnostava aihe, alustavia tutkimuksia ollut täälläkin käynnissäLast edited by kasiviiskytä; 16-10-2015, 09:25.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postmitäs mä nyt olen missannut lakiuudistuksista?
Ahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli 20% pitää edelleen.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Harmi kun Rotrex:lle ei kai kukaan ole tehnyt kannatinrautaa näille koneille. Esim. C15 olisi moderni ja pieni ahdin. Raptor:t on kooltaan aika massiivisia verrattuna Rotrex:iin joka tuottaa saman tehon.
Superchargers with superior combination of compactness, efficiency, reliability and low noise. The inventor of the traction drive supercharger.
Kannattaa harkita välijäähyn käyttämistä vaikka tehoja ei hirveästi nostaisi eikä kitissä sellaisia tulisi mukana. Jos ilma-ilma jäähylle ei ole riittävästi tilaa voi laittaa ilma-vesi kennon ja siirtää ahtoilman lämmön lasinpesunesteeseen. Kuullostaa ensialkuun hullulta ajatukselta mutta on toimivaksi todettu. Esim. 928:ssa käytetään BMW:n lämppärin sähköistä lisäpumppua pesunesteen pyöritykseen ilma-vesi ja vesi-ilma kennojen välillä. Tuolla saadaan ilma-vesi kenno sijoitettua ahtimen ja koneen väliin eikä ilmaa tarvitse kierrättää pitkiä matkoja keulalla olevan ilma-ilma kennon kautta. Lisäksi pienemmän vesi-ilma kennon voi sijoittaa matalaan keulaan niin, että syylärin kennoa ei tarvitse peittää samalla tavalla kun ilma-ilmalla pitäisi. Lisäksi käyttämällä lasinpesunestettä on säiliö autossa jo valmiina ja neste sellaista, että se soveltuu käyttöön eikä ole normaalisti lämpöistä kuten moottorin jäähdytysneste joten lämmönsiirto on mahdollisimman hyvä. Valmiit kennot on kohtuu halpoja joten systeemin rakentaa alle tonnilla jossa koneeseen sisään menevä ilma pysyy kohtuu kylmänä.
-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Aloituksessa mainitun kitin sisältöön nähden hinta on minusta kova, kun se ei ole bolt-on-ja-ajoa-vaan -paketti. Jos se remmiahtimen kannakkeen ja ahtoputkien tekeminen on ylivoimainen juttu, kannattanee koko projekti haudata ilman sen isompia suunnitteluja.
Tuossa pannussa on niin matala viritysaste ja paljon sylintereitä, että täytyyhän sen kestää tuplasti vakiotehot ilman isompia kikkailuita. Karkeasti manuaaliaski kestää vaikka mitä, automaatti taas ei mitään. Pitävän kytkimen järjestely ei aiheuttane isompaa ongelmaa. Alkup kahdennetun moottorinohjauksen säädöistä ei varmaan kovin monella ole kokemusta (nimim Saku lisäksi). Välijäähy ehdottomasti, sen suhteen 928 GTS:llä olikin jo hyviä ajatuksia.
Comment
-
-
samaan rahaan se s62b50 sinne keulalle jos +100hv oli tavoitteena.
samalla saa kevyemmän koneen.
ei tarvi murehtia imulämpöjä.
haljenneita ja kieroja kansia
4 mukia vähemmän huollettavaakin
ja jos nyt vielä jäi rahaa haitaksi asti niin siihen s62:een saa bolt on remmipaketteja joissa on jäähy mukanaLast edited by Tonton; 16-10-2015, 13:40.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
moottorinohjauksen lastut ja rajoittemen poisto lastu tuli jo auton matkassa kunhan näpäyttää paikalleen, mutta nälkä varmaan kasvaa syödessä ja ahtaminen tulee jossain vaiheessa eteen, katsotaan nyt budjetin mukaan mitä ekana tulee, ahdin vai ilma-alustatäytynee ruveta turbo firmoilta kyselemään suomen hintoja. orginelli v12 on ja pysyy keulalla
täältä löytyi bolt on sarja mutta hinta oli hunajaa, stage2 8500$
huomenna olisi tarkoitus aloittaa kytkimen vaihto kun entinen repii viimeisiään....
mitäpä tietoa laku olisit vailla?Last edited by haneski; 16-10-2015, 18:55.
Comment
-
-
Originally posted by haneski View Postmoottorinohjauksen lastut ja rajoittemen poisto lastu tuli jo auton matkassa kunhan näpäyttää paikalleen, mutta nälkä varmaan kasvaa syödessä ja ahtaminen tulee jossain vaiheessa eteen, katsotaan nyt budjetin mukaan mitä ekana tulee, ahdin vai ilma-alustatäytynee ruveta turbo firmoilta kyselemään suomen hintoja. orginelli v12 on ja pysyy keulalla
täältä löytyi bolt on sarja mutta hinta oli hunajaa, stage2 8500$
huomenna olisi tarkoitus aloittaa kytkimen vaihto kun entinen repii viimeisiään....
mitäpä tietoa laku olisit vailla?
Minun mielestäni kasiin ei vain yksinkertaisesti sovi ahdin missään muodossa. Tekee vaparina mitä tekee jos tekee ja kunnioittaa auton luonnetta muuten. Nämä ovat oman aikakautensa suorituskykyisiä eivätkä muuksi kovinkaan helpolla muutu. Suurella todennäköisyydellä pilaa vain auton. Jos menohaluja pitää saada niin lähtökohtaisesti ihan väärä auto. Wokken lastu ja vaikka kikkailua perän kanssa ja sillä siisti.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by haneski View Postmitäpä tietoa laku olisit vailla?
Itsekin olen sitä mieltä, että näiden keulalla pitää olla vapaastihengittävä V12.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postsamaan rahaan se s62b50 sinne keulalle jos +100hv oli tavoitteena.
samalla saa kevyemmän koneen.
ei tarvi murehtia imulämpöjä.
haljenneita ja kieroja kansia
4 mukia vähemmän huollettavaakin
ja jos nyt vielä jäi rahaa haitaksi asti niin siihen s62:een saa bolt on remmipaketteja joissa on jäähy mukana
Pituuden kanssa toki voittaa kaksi mukiriviä, mutta sitten se on "vain" V8. :thinkHantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
Comment