Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 ahtaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    #16
    Originally posted by haneski View Post
    värinä löytyy bmw lagunengruen metallic, sisusta vaihdettu lci:stä joka musta nahkasisusta. vin olis CB13630. teiltäpäin tuli auto vähän aikaa sitten haettua lentokentän kupeesta vanhalta herrasmieheltä
    Taidan tietää auton. Taisi olla ei ajokunnossa, kytkin sökö ja hinta jotain 6000 luokkaa?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • MouTine
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2011
      • 803
      • Pori

      #17
      Originally posted by Skunkki^ View Post
      Et mitään, mutta joku muu ilmeisesti on... :think
      Ahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli 20% pitää edelleen.
      Eli sinä? Nykyään saa euro2:sen eli siis varhaiset vähäpäästöiset ahtaa ilman kallista pussitestiä pelkällä muutoskatsastuksella kunhan teho- ja päästörajat säilyvät. Pointti mun heitossa oli että vähäpäästöisyys ei ole enää ylitsepääsemätön este jälkiahtamiselle.
      Nykyiset...
      '14 E500 Coupe

      Ollut joskus...
      '07 MB CL63 AMG
      '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
      '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
      '94 Audi A8 4.2i V8
      '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
      '92 BMW 850i 5.0i V12
      '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
      '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
      '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
      '77 Ford Capri 2.8i V6

      ...Ja pienet sille!

      Comment

      • rgaweer
        BTCF Member
        • May 2012
        • 1670
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by MouTine View Post
        Eli sinä? Nykyään saa euro2:sen eli siis varhaiset vähäpäästöiset ahtaa ilman kallista pussitestiä pelkällä muutoskatsastuksella kunhan teho- ja päästörajat säilyvät. Pointti mun heitossa oli että vähäpäästöisyys ei ole enää ylitsepääsemätön este jälkiahtamiselle.
        Mutta lainasit silti osan jossa oli puhe 20% tehon ylittämisestä mikä ei ole muuttunut mihinkään.
        E34 x2, E12 x2, E30
        E28 520i -82 & 520iA -86
        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

        Comment

        • hrajasso
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 213
          • Järvenpää

          #19
          Se 20%:han nyt menee ihan paineita pudottamalla. Perinteisesti ei ainakaan ole ollut ongelma.

          Tuo säädösmuutos kieltämättä avasi ihan eriluokan ovet 90-luvun vehkeille. Ei tarvitse enää olla 80-luvun leimaa, että saa tehdä jotain.
          Last edited by hrajasso; 18-10-2015, 20:27.

          Comment

          • MouTine
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2011
            • 803
            • Pori

            #20
            Originally posted by rgaweer View Post
            Mutta lainasit silti osan jossa oli puhe 20% tehon ylittämisestä mikä ei ole muuttunut mihinkään.
            Jaajuu. Nyt hokasin. Juujuu, ootte oikeessa. Tekstasin vähän eri asiasta, kun ei yleensä jälkiahtaessa ole tuo tehoraja ylittynyt paperilla.
            Nykyiset...
            '14 E500 Coupe

            Ollut joskus...
            '07 MB CL63 AMG
            '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
            '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
            '94 Audi A8 4.2i V8
            '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
            '92 BMW 850i 5.0i V12
            '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
            '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
            '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
            '77 Ford Capri 2.8i V6

            ...Ja pienet sille!

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #21
              Originally posted by Laku View Post
              Taidan tietää auton. Taisi olla ei ajokunnossa, kytkin sökö ja hinta jotain 6000 luokkaa?
              Ja tällaiseen pommiin suunnitellaan nyt ahdinta?

              Tuohon jenkkien 8500$ hintaan rahti, tullit ja alvit päälle, niin pelkkä ahdinsarja maksaa jo 2 x auton verran.

              Jos tuon sarjan hinta on jo liikaa, niin ihan turha kysellä "turbo firmoilta suomen hintoja". Teettämällä ei varmaan tule halvemmaksi.


              Comment

              • haneski
                Newbiemmer
                • Jan 2012
                • 13
                • keitele

                #22
                oli enmmän kun 6000e, ajokunnossa on ja nyt on uus kytkinkin paikallaan. hyvä että tiedetään jo olevan pommi asiallinen foorumi

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by haneski View Post
                  oli enmmän kun 6000e, ajokunnossa on ja nyt on uus kytkinkin paikallaan. hyvä että tiedetään jo olevan pommi asiallinen foorumi
                  Joo, taisi pyynti ollakin 8000€. Ihan sama. Kuka tässä pommista on puhunut? Eikö siinä ollut jotain käynnistyksenesto-ongelmaakin?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Sakkeri
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 307
                    • Oulu

                    #24
                    Eikös Bullitt tuossa yllä puhunut pommista? Täysin aivopieru kommentti mielestäni.

                    Jaa sitten meillekkin miten homma onnistuu, apinoin sitten omaan seiskaani.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      #25
                      Ei ollut pommi, kytkin vaan luisti...aidot csi etu ja takapuskimet ja toisiaan vaihdettu kangas sisustus myöskin sen oilisin csi'stä aikoinaan. Ajonesto meni päälle minuutin välein...mutta tuskin mitään hirveän iso homma korjata..aika lähellä oli että olisin itsekin hankkinut.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • haneski
                        Newbiemmer
                        • Jan 2012
                        • 13
                        • keitele

                        #26
                        Juu jälkiasennus ajonesto temppuili, se on jo deaktivoitu raidetanko vielä saksasta matkalla, sen kun vielä vaihtaa niin on pommi purettu

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17529
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by haneski View Post
                          raidetanko vielä saksasta matkalla, sen kun vielä vaihtaa niin on pommi purettu


                          Showroom/projektitopikkia pystyyn?
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Morriz
                            BTCF Member
                            • Nov 2005
                            • 1611
                            • Honkajoki

                            #28
                            Originally posted by Laku View Post

                            Showroom/projektitopikkia pystyyn?
                            Ehdottomasti samaa mieltä
                            -NO FARMS NO FOOD-

                            M5 -93 Diamantschwarz
                            525i -86 Diamantschwarz
                            528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                            X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                            Comment

                            • Hantte
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 350
                              • Helsinki

                              #29
                              Miten tämä turboprojekti jakselee?

                              Itse innostuin penkomaan noita tehonnostovaihtoehtoja 91-malliseeni.

                              Wokken lastuilla saa tehoa ja vääntöä noin 10% lisää. Netistä löytyy jopa nättejä dynokäppyröitä eri valmistajien lastuille ja Wokke taitaa olla paras vaihtoehto euro-versioon. Onko kenelläkään vertailudataa pidemmältä ajalta, jossa näkyisi myös kulutuksen muutos?

                              Ahtamisessa on kuulemma katsastussedät ottaneet tiukemman linjan ja jos ahdinvalmistajalta ei ko. moottoriin saa tehokäppyröitä, niin joutuu itse hommaamaan, kertoo puskaradio.
                              Samainen puskaradio kertoi, että kiitos tästä tiukentuneesta ahdinlinjasta kuuluu noille valopäille, jotka menivät leimalle 0,2 barin ahtopaineilla ja sitten ruuvattiin paineet tappiin ja auto ylitehoisena hatelikkoon... Mene ja tiedä?
                              Hantte
                              Z4 sDRIVE 35i, -09
                              ex: E31, 850i, -91

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17529
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by Hantte View Post
                                Miten tämä turboprojekti jakselee?

                                Itse innostuin penkomaan noita tehonnostovaihtoehtoja 91-malliseeni.

                                Wokken lastuilla saa tehoa ja vääntöä noin 10% lisää. Netistä löytyy jopa nättejä dynokäppyröitä eri valmistajien lastuille ja Wokke taitaa olla paras vaihtoehto euro-versioon. Onko kenelläkään vertailudataa pidemmältä ajalta, jossa näkyisi myös kulutuksen muutos?
                                Jorilla taitaa olla pitkäaikaisin kokemus. Minulla Wokken lastu yhä asentamatta, koska auto ei ole ollut vuosiin ajossa...
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎