Mä otin ensisavut viime torstaina kun piti siirtää ajokki messukeskukseen. Eipä viitti vielä kauheesti ajella ennenkuin alustasta on kaikki säädöt tehty, vapun jälkeen menee säädettäväksi ja sitten pääsee nautiskelemaan uuden alustan mukavuudesta!
Laitetaanpas tännekin selvittelyjen tuloksia, jos vaikka jollekin olisi hyötyä:
Akut porsi talven aikana (tai ehkä jo ennen sitä), mutta tuli nuo tässä tsekattua ja vaihtoon menee. Starttaamisen kanssa ongelmia ollut, jos auto vähänkään pidempään seissyt. Siispä samalla tuli tutkiskeltua, josko jossakin vuotovirtaa vaiko pelkästään akut, joissa vikaa ollut. Ettei nyt heti uusia akkuja rikkoisi.
Törmäsin sellaisiin, kuin "consumer cut-off" releet, 2 kpl: K72 ja K73. Toimivat siten, että kun auto ajettu parkkiin, niin katkaisevat virran sisä- ja kontinvaloilta yms. 16 min. kuluttua, jos vaikka vahingossa kattovalo jäänyt päälle. Toiminnan voi testata vaikkapa jättämällä takakontin auki, 16 min kuluessa valojen pitäisi sammua.
Vuotovirta oli 0,56 A ennen ja 0,28 A jälkeen releen, eli kaikki ok ja akuissa vain vika. Löytyi hyvä ja kattava BMW:n tietopaketti akuista ja tuosta löytyi tieto, että alle 0,5 A pitäisi vuotovirran olla.
Sainpa sitten auton alustan säädöistä ja täytyy kyllä sanoa että tuntuu aikas mukavalta ajella...ja nyt toi stancekin on sitten kohdallaan! Muutama muutos täytyy vielä takapäähän laitella niin eiköhän kaikki sitten ala olemaan aikaslailla kohdallaan.
Kasimiittiä odotellessa...ei enää kahtakaan vuorokautta!!!
Tuli tänään riipaistua surullisen kuuluisa kompuutteri pois, kun ei enää meinannut saada selvää paljon mistään. Siellähän on tämä pehmeä nauha, joka painaa näytölle menevää johdinlirpaketta kiinni piirilevyyn. Miksi juuri sen alla on reikiä? Eihän tuo voi mitenkään painaa tasaisesti, niinkuin pitäisi? Laitoin sinne väliin ohkasen jäykän muovisoiron ja sai ainakin suurimman osan pikseleistä takaisin. Yksi pystyrivi taisi jäädä pimeäksi, mitä nopeasti testasin. Saa nyt sitten nähdä, onko miten pitkäaikainen fiksasu.
Edit: Palaako teillä vaihdekepin luona valot (P, R, N jne)?
Tuli tänään riipaistua surullisen kuuluisa kompuutteri pois, kun ei enää meinannut saada selvää paljon mistään. Siellähän on tämä pehmeä nauha, joka painaa näytölle menevää johdinlirpaketta kiinni piirilevyyn. Miksi juuri sen alla on reikiä? Eihän tuo voi mitenkään painaa tasaisesti, niinkuin pitäisi? Laitoin sinne väliin ohkasen jäykän muovisoiron ja sai ainakin suurimman osan pikseleistä takaisin. Yksi pystyrivi taisi jäädä pimeäksi, mitä nopeasti testasin. Saa nyt sitten nähdä, onko miten pitkäaikainen fiksasu.
Edit: Palaako teillä vaihdekepin luona valot (P, R, N jne)?
Mullakin on ajotietokone irti ja sama ongelma...
Vaihdekepin luona palaa valot kyllä, ostaessa nekin oli pimeänä.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Vaihdekepin luona palaa valot kyllä, ostaessa nekin oli pimeänä.
Aika kettumainen avattava ainakin tuo mikä itellä (ilmeisesti näitä kahta eri sorttia). Mutta ei nyt ihan turha vaiva, kun suurin osa kadonneista lampaista palasi.
Muistatko sen vaihdekepin valon, että millainen oli? Onko joku erikois-polttimo, vai puuttuuko multa joku osa?
Aika kettumainen avattava ainakin tuo mikä itellä (ilmeisesti näitä kahta eri sorttia). Mutta ei nyt ihan turha vaiva, kun suurin osa kadonneista lampaista palasi.
Muistatko sen vaihdekepin valon, että millainen oli? Onko joku erikois-polttimo, vai puuttuuko multa joku osa?
Tuo taidettiin korjata jo syksyllä 2009, mutta muistelisin, että ihan vakiopolttimo olisi ollut...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tuo taidettiin korjata jo syksyllä 2009, mutta muistelisin, että ihan vakiopolttimo olisi ollut...
Oukei, tänks. Pitänee käydä ostamassa ihan liikkeestä sitten tuo.
Ei se näköjään ihan putkeen mennytkään, kun ei valot pala. Tekstit näkyy kyllä muuten hyvin, testi antoi neljä pimeetä pystyriviä, kun aiemmin oli varmaan kolmasosa pois pelistä. Harjotukset jatkuu...
Itse purkasin kahden napin korjausta varten ja vähän aikaa sai miettiä kyllä, että miten saa sisälmykset irti. Kulutus ja CHECK näppäin olivat toimimattomina. Vissiin pari vikailmoitusta nahkahousulla joskus tullut, kun check pitänyt naputella loppuun
Noita on tosiaan aavistuksen erilaisia olemassa. Ongelma itsellä oli saada ne yhdysjohdot piirilevyjen välillä antamaan riittävästi periksi, että näyttöosa mahtuu ulos ennen näppäimistöosaa. Yhden kerran kun sai irti, niin sitten se alkoikin jo sujumaan, kun uskalsi vääntää riittävästi. Ekalla kerralla muiluttelin kaikki piirilevyt kerralla ylös. Vaati kirurgisia taitoja.
Itsellä oli valojen kanssa pari ongelmaa myös, kun ensimmäisellä purkukerralla kolvailin suotta ne valojen pellitkin irti, kun luulin kanittavan. Unohdin kolvata alapuolelta ja yläpuolelta en tajunnut, että ne pikkunastat läpivientien vieressä kuului kolvat myös yhteen.
Saa nähdä kauanko kestää nappikorjaus, kun vika oli melko hankala. Tarpeettoman monimutkainen muovinen keinuvivustosysteemi muutenkin. Napin painallus painaa muovitappia, joka painaa muovikeinua, joka vasta painaa sitä kumiliuskaa piriilevyyn. Muovikeinun nanokoon "saranat" olivat poikki.
Eilen mökiltä kotiutuessa taisin muuten diagnosoida, miksi cruise ei aina toimi. Silloin kun toimii, ei tarvitse kuin höyhenen kevyt hipaisu jarrulle, kun jo putoaa pois. Vähän turhan ylhäällä anturi vissiin. Toivotaan, toivotaan
Niko saa luvan muuten selittää mitä tarkoittaa "Myydään ajanpuutteen vuoksi." Ainoa hyväksytty syy on Mobilesta jo bongattu uusi
Niko saa luvan muuten selittää mitä tarkoittaa "Myydään ajanpuutteen vuoksi." Ainoa hyväksytty syy on Mobilesta jo bongattu uusi
Ainoa hyväksytty syy on JO ostettu aito ALPINA-Kasi .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment