Originally posted by Kolmio
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ohjauksessa hieman väljää. Kustannusarvio 1850e !!
Collapse
X
-
Ei niitä raidetankoja tarvitse sen takia irrottaa, ottaa kädellä kiinni siitä suojakumin päältä niin että tuntee sen sisäpään nivelen. Sitten kaveri heiluttelee rattia niin tuntee, että onko väljyys siinä raidetangon sisäpäässä vai hammastangossa.
Siinä hammastangossa on se "taikamutteri" josta voi kokeilla kiristää hammstankoa, mutta se on sitten aika herkkä kiristää, menee helposti liian kireälle ja ohjaus ei palauta ollenkaan. Mitään isoja välyksiä ei sillä mutterilla saa poistettua.
Tarkista myös se rattiakselin nivel joka on siellä hammastangon ja akselin liitoskohdassa, kuvauksesi passaa aika hyvin tähän. Se kumilimppu on voinut repeytyä ja siitä väljyys. Vähän vastaava osa kuin kardaanin rättinivel. http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...oint_assembly/
osa nro.2Last edited by Antsah; 04-05-2011, 16:51.
Comment
-
-
Originally posted by ilke View PostSain vihdoin aikaiseksi hankkia ja vaihtaa ohjausvaihteen. Kaikki kolinat ja välykset hävis sen vaihdolla.
Tosiaan pienissä montuissa kuului kolinaa ja ratissa oli n. sentin tyhjä liike. Kolinat tuntui ratissa asti..
Comment
-
-
Originally posted by wta View PostHankin tuolloin sisemmät raidetangon päät jotka ovat vieläkin myynnissä, jos joku tarvitsee.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=195439
Comment
-
-
Nostetaanpas tätä ketjua, kun omassa autossa on hieman vastaavia oireita havaittavissa.
Eli kun kylmällä autolla lähtee ajamaan, tuntuu ohjaus kiinteältä ja välyksemättömältä. Kuitenkin auton lämmettyä noin 30min ajon jälkeen, alkaa ohjauksessa tuntua pieni välys. Välys on hyvin pieni ja sen tuntee vain, jos sitä osaa etsiä. Tämä ongelma on ollut jo ainakin pari vuotta havaittavissa, eikä ole muuttunut miksikään tänä aikana. Vikaa ei ole raidetangoissa eikä ohjausakselin "rättinivelessä", sillä ne ovat uusia. Onkohan vika siis hammastangossa, jossa alkava välys? Mitään vuotoja hammastangossa ei kuitenkaan ole.
Autona e46 320i vm.98f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by hoputi View PostKuten Dumppi epäili,mul oli 32:n ratissa väljää n. sentti tai pual,vaikee sanoo.Kaveri ruuvas jottai ruuvii(hänel samanlaine pirssi) ja väljät lähti samantien.Aikaa meni toimitukseen n. 5min.Annoin kundille 10e.
Kyl siä joku säätö on.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postjos vaikka laittaisit valot päälle. sulla on siinä 32:ssa simpukka, jossa on säätö ja keskustelun aikaisemmissa e36 ja e46 malleissa on hammastanko joissa ei ole säätöä
Last edited by Antsah; 18-09-2011, 22:14.
Comment
-
-
Missäpäi e46ses tämä ns kiristys on? Omassa on joko väljä ohjausakselin kumilätty tai hammastanko. Raidetangot just vaihdettu tukivarren kans. Lemföderiä iham ja kulmat säädetty.
Parkissa kolahtaa kuskipuolella jossai, ku vatkaa rattia ja ajaessa joutuu 80-luvun bondimaisesti heiluttelee rattia että löytyy tuntuma. Mitä oireita ajoon väljä hammastanko voisi ton väljyyde lisäks aiheuttaa? Tärinää ratis?Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Väärällä mallialueella?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostMissäpäi e46ses tämä ns kiristys on? Omassa on joko väljä ohjausakselin kumilätty tai hammastanko. Raidetangot just vaihdettu tukivarren kans. Lemföderiä iham ja kulmat säädetty.
Parkissa kolahtaa kuskipuolella jossai, ku vatkaa rattia ja ajaessa joutuu 80-luvun bondimaisesti heiluttelee rattia että löytyy tuntuma. Mitä oireita ajoon väljä hammastanko voisi ton väljyyde lisäks aiheuttaa? Tärinää ratis?
MUTTA VAROITUKSEN SANA!
Se säätöruuvimutterisysteemin on tarkoitettu säädettäväksi, kun simpukka on UUSI!
Jos erehtyy kiristämään vanhan simpukan kiristysruuvia nälyksen poistamiseksi, niin tuomitsee vanhan simpukan kuolemaan nuorempana. Sillä ruuvilla EI SAA lisättyä metallia simpukan kuluneisiin rattaisiin, vaan ainoastaan lisättyä kulutusta lisäävää pintapainetta hampaissa.
Jos kuitenkin on kiima pyörittää sitä ruuvia, niin momentin pitää olla höyhenenkevyt erittäin pienellä momentilla. Ja tämäkin vain siinä tapauksessa, että lukitusmutteri on löystynyt.
Uusia simpukoita ei taida enää saada, mutta tehdaskunnostettu vastaa uutta (ja maksaa paljon). Oikotietä onneen ei ole kotikonstein olemassa. Toki sinne simpukkaan voi laittaa banaania ja sahajauhoakin välysten poistamiseksi.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostE31:ssä on simpukkaohjaus ja siinä simpukan päällä on todellakin ruuvi säätämistä varten. Hammastankoja Kaseissa ei ole ollut, joten hammastankokysymykset ovat väärässä paikassa.
MUTTA VAROITUKSEN SANA!
Se säätöruuvimutterisysteemin on tarkoitettu säädettäväksi, kun simpukka on UUSI!
Jos erehtyy kiristämään vanhan simpukan kiristysruuvia nälyksen poistamiseksi, niin tuomitsee vanhan simpukan kuolemaan nuorempana. Sillä ruuvilla EI SAA lisättyä metallia simpukan kuluneisiin rattaisiin, vaan ainoastaan lisättyä kulutusta lisäävää pintapainetta hampaissa.
Jos kuitenkin on kiima pyörittää sitä ruuvia, niin momentin pitää olla höyhenenkevyt erittäin pienellä momentilla. Ja tämäkin vain siinä tapauksessa, että lukitusmutteri on löystynyt.
Uusia simpukoita ei taida enää saada, mutta tehdaskunnostettu vastaa uutta (ja maksaa paljon). Oikotietä onneen ei ole kotikonstein olemassa. Toki sinne simpukkaan voi laittaa banaania ja sahajauhoakin välysten poistamiseksi.
E31 Bemmissä muistan olleen väljää ratissa jonnin verrankin, mutta välys hävisi kun laittoi koneen käyntiin, eli pumppu paineisti simpukan. Outoa.
Eli onhan näitä mahdollisuus säätää, mutta vain hieman. Horoa simpukkaa ei pysty säätämällä pelastamaan. Jumiin sen saa kyllä.Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
Originally posted by MouTine View PostTällön keskialueella ollut välys hävisi ja simpukka ei takerrellut laidoissa ollenkaan, joka on siis tyypillistä liian paljon kiristetylle simpukalle.
Eli onhan näitä mahdollisuus säätää, mutta vain hieman. Horoa simpukkaa ei pysty säätämällä pelastamaan. Jumiin sen saa kyllä.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
Comment