memebuy23buy

E31 akku / akut (mitat, suositukset)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jaatu
    replied
    Missä GM - rele on? Se voisi olla tutkimisen arvoinen:think

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Jos tää onse rele joka ohjaa keskuslukkoa,ikkunoita ja ties mitä niin se mullakin purkaa akkua, sen verran kerkesin hommaa selvittää.
    Oletko löytänyt tähän korvavan releen jostain?

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Näinhän se on. Eikös yksi vuotopaikka ollut GM:n rele?
    Jos tää onse rele joka ohjaa keskuslukkoa,ikkunoita ja ties mitä niin se mullakin purkaa akkua, sen verran kerkesin hommaa selvittää.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    En ole sen paremmin seuraillut noiden metsästyksiä mutta varmaan se GM on yksi monista mahdollisuuksista sekin.

Leave a comment:

• Laku
    replied

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Kaseissa on näitä virrankulutus ongelmia kyllä vanhemmiten raportoitu maailmalta aikalailla ja se mitä itse olen oppinut on se, että ovat niin saatanan hankalia selvittää. Paljon aikakautensa huipputekniikkaa joka on toteutettu massiivisella määrällä kaapeleita ja komponentteja.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    42 hoitaa kattoluukkua ja kuskinovea muistaakseni. Peräti 30A sulake siinä. Jännä juttu, että tuollaisessa olisi virrankulutusta.

Leave a comment:

• Jaatu
    replied
    Kannattaisi varmaan. On tuota tutkinut minua paljon fiksumpikin aikanaan, muttei ole löytynyt ihan heti vikaa.
    Sama ongelma. Sulakeen, muistaakseni nro 42 ryhmässä mm. keskuslukot, takakontin lukko jne. Joku komponentti kuluttaa virtaa jatkuvasti. Kulutus on muutama kymmenesosa ampeeri. Haasteellinen paikallistettava, purkaa akut muutamassa päivässä. Käytän ctek-laturia jatkuvasti. Sekään ei ole hyvä ratkaisu pidemmän päälle, Akut sulfanisoituu.
    Vika pitäisi löytää, se on vain kovin työlästä.
    Akut kestivät kolme vuotta.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post
    Kai se auto kannattaisi korjata. :think Ootko mitannut purkuvirran?

Luulinpa tuossa aiemmin että E32:ni kuluttaa virtaa, kun ei oikein kestä seisoa pidempään. Kappas kun laittoi uuden akun paskan tilalle niin eipä enää "kuluttanutkaan".
    Kannattaisi varmaan. On tuota tutkinut minua paljon fiksumpikin aikanaan, muttei ole löytynyt ihan heti vikaa.

Leave a comment:

• Tomi T
    replied
    Mikä sellainen syväpurkauksen kestävä akku on? Csi kuluttaa virtaa eli tyhjenee parissa viikossa. Eikä tuo Kasin 10 vuoden ylläpitolatauskaan ole toiminut . Olen miettinyt vaihtaa taktiikkaa ja ottaa miinus irti ja latailla kerran kuukauteen tai kahteen.
    Kai se auto kannattaisi korjata. :think Ootko mitannut purkuvirran?

Luulinpa tuossa aiemmin että E32:ni kuluttaa virtaa, kun ei oikein kestä seisoa pidempään. Kappas kun laittoi uuden akun paskan tilalle niin eipä enää "kuluttanutkaan".
    Last edited by Tomi T; 06-11-2021, 19:39.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Jos ne kerran seisoo vain vuodesta toiseen niin turha niitä akkuja on kiinni pitää. Vie mennessään iskussa olevan akun jos käyntiin joskus koittaa. Tosin pitkien vuosikausien seisokkien jälkeen on odotettavissa kaikkea muutakin murhetta kuin akut näissä.
    Näinhän se varmasti on. Viimeisessä lauseessa olet ikävä kyllä oikeassa.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Tulee halvemmaksi ostaa vaikka joka toinen vuosi uusi akku kuin AGM. Sama juttu Optiman osalta.
    No ehkä kerran, maks kaksi, mutta sitten tasaantuu. Minun mielestäni kasissa paras olisi yksi kunnollisen kokoinen agm akku.

Jos ne kerran seisoo vain vuodesta toiseen niin turha niitä akkuja on kiinni pitää. Vie mennessään iskussa olevan akun jos käyntiin joskus koittaa. Tosin pitkien vuosikausien seisokkien jälkeen on odotettavissa kaikkea muutakin murhetta kuin akut näissä.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Agm akut ovat kestäviä tuollaisissa tarkoituksissa. Muutenkin ovat parempia akkuja. Näitä kannattaa googletella ”syväpurkauksen kestävä akku” jne hakusanoilla. Vanhan liiton optiman akut ovat hemmetin hyviä.

Käytkö sinä säännöllisesti siellä autojesi luona latailemassa vai saattavatko ne olla siellä itsekseen kuukausiakin ? Jonkinlainen ajastettu älylaturi homma voisi olla toimiva..
    Tulee halvemmaksi ostaa vaikka joka toinen vuosi uusi akku kuin AGM. Sama juttu Optiman osalta.

Kasin luona käyn joka viikko tai päivä, se on kotitallissa . Csi on säilössä muualla ja kävin katsomassa varmaan ekaa kertaa kahteen vuoteen viime viikolla .

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Mikä sellainen syväpurkauksen kestävä akku on? Csi kuluttaa virtaa eli tyhjenee parissa viikossa. Eikä tuo Kasin 10 vuoden ylläpitolatauskaan ole toiminut . Olen miettinyt vaihtaa taktiikkaa ja ottaa miinus irti ja latailla kerran kuukauteen tai kahteen.
    Agm akut ovat kestäviä tuollaisissa tarkoituksissa. Muutenkin ovat parempia akkuja. Näitä kannattaa googletella ”syväpurkauksen kestävä akku” jne hakusanoilla. Vanhan liiton optiman akut ovat hemmetin hyviä.

Käytkö sinä säännöllisesti siellä autojesi luona latailemassa vai saattavatko ne olla siellä itsekseen kuukausiakin ? Jonkinlainen ajastettu älylaturi homma voisi olla toimiva..

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Olen miettinyt vaihtaa taktiikkaa ja ottaa miinus irti ja latailla kerran kuukauteen tai kahteen.
    Näinhän se pitäisi tehdä. Ja akut pitäisi olla säilöttynä viileään täyteen ladattuna. Noi älyttömyys laturit tappaa akut muutamassa talvessa jos jatkuvasti pitää kiinni.

Leave a comment:

Working...
X