E31 sisävalaistuksen polttimot
Collapse
X
-
Ostan sitten varmaan orkkis valokytkimen samalla vaivalla, haittaa vähän mieltä viritellä ylimääräisiä releitä tuonne roikkumaan
-
Tee se kytkentä tuon moutinen ohjeen mukaan. Siinä ne parkit himmenee 5w kun luukut nousee ylös. Ainakin minulla on nuo alkuperäiset päivävalot niin kirkkaat etten niitä pimeällä kyllä polttelisi. Se saattaa tosin johtua siitä että valoni ovat aivan tehdas uudet joten minkäänlaista himmentymää tmv ei lampuissa ole.Originally posted by Perlenbacher View PostJuu, täytyy tehä noin. Just tänään meinaan nätti naispoliisi kehui bimmerin nätiksi mutta käski nostaa luukut ylös
ja tietty kaikki teiden ritarit välkyttelee valoja..
Mutta emmeköhän me uskalla luottaa siihen ettei siellä mikään kärvenny vaikka niitä käyttää. Kysyin Wolfilta (Wokke.de) ja hänkin on omiaan poltellut 1,5v molempia lankoja yhtä aikaa eikä mitään ongelmia kuulemma ole tullut!
Leave a comment:
-
Juu, täytyy tehä noin. Just tänään meinaan nätti naispoliisi kehui bimmerin nätiksi mutta käski nostaa luukut ylös
ja tietty kaikki teiden ritarit välkyttelee valoja..
Leave a comment:
-
Mulla on nastat kolvattu yhteen. Kukaan ei ole senjälkeen väläytellyt valoja. Ei edes poliisitOriginally posted by Perlenbacher View PostTaidanpa itsekin kolvata vaan nastat yhteen. Eihän nuo ole niin kirkkaat pimeällä että häikäisevät lähivalojen kanssa? Onko kellään kytketty siten ettei vaihdu viiteen wattiin kun lähivalot on päällä?
Ovat mielestäni just sopivan kirkkaat mutta tuskin häikäisevät. Viimesyksynä leimasin auton näillä samoilla valoilla.
Leave a comment:
-
Taidanpa itsekin kolvata vaan nastat yhteen. Eihän nuo ole niin kirkkaat pimeällä että häikäisevät lähivalojen kanssa? Onko kellään kytketty siten ettei vaihdu viiteen wattiin kun lähivalot on päällä?
Leave a comment:
-
Kyllä. Vaihtoreleellä senkin hoitaisi, mutten näe tarpeelliseksi.Originally posted by mikae34 View PostVilkasin tuota sinun relekytkentä kaaviotasi jonka olit omaan topicciisi laittanut niin onko tosiaan niin että sinulla on otettu se päivävalojen ohjaus parkkien signaalista? Sehän tarkoittaa sitä että sinulla palaa siellä silloin 26w polttimo edessä parkkiasennossa kun polttimista palaa molemmat langat yhtäaikaa.
Leave a comment:
-
Niin mullakin palaa molemmat langat. Nyt 1,5 vuotta ja mikään ei ole hajonnut / muuttunut.Originally posted by mikae34 View PostVilkasin tuota sinun relekytkentä kaaviotasi jonka olit omaan topicciisi laittanut niin onko tosiaan niin että sinulla on otettu se päivävalojen ohjaus parkkien signaalista? Sehän tarkoittaa sitä että sinulla palaa siellä silloin 26w polttimo edessä parkkiasennossa kun polttimista palaa molemmat langat yhtäaikaa.
Leave a comment:
-
Vilkasin tuota sinun relekytkentä kaaviotasi jonka olit omaan topicciisi laittanut niin onko tosiaan niin että sinulla on otettu se päivävalojen ohjaus parkkien signaalista? Sehän tarkoittaa sitä että sinulla palaa siellä silloin 26w polttimo edessä parkkiasennossa kun polttimista palaa molemmat langat yhtäaikaa.Originally posted by MouTine View PostMiksikään ei ole menneet. Tosin en nyt tiedä onko ne nyt niiiin kauheen monta käyttötuntia palaneet. Lähinnä sillon kun sataa tai hämärtää. Auringossa päivällä en polta mitään ja luukut nostan vasta kun tarvii itse nähdä jotain.
Leave a comment:
-
Miksikään ei ole menneet. Tosin en nyt tiedä onko ne nyt niiiin kauheen monta käyttötuntia palaneet. Lähinnä sillon kun sataa tai hämärtää. Auringossa päivällä en polta mitään ja luukut nostan vasta kun tarvii itse nähdä jotain.Originally posted by mikae34 View PostMoutinellahan on ollut nuo jo kytkettynä jonkin aikaa ja ilmeisesti ovat palaneetkin aika paljon? Jos mahdollista niin viitsisitkö kurkata että onko lämpö tehnyt mitään muutoksia lampun muoviosiin, joissa polttimo on, olisin hyvin kiitollinen
Leave a comment:
-
Ymmärrän hyvin ongelmasi, täsmälleen sama asia mietinnässä. Itse en halua laittaa ledejä niiden ulkonäön ja tuon vastusongelman takia. Alkuperäinen 21w polttimo näyttää hyvälle mutta hieman askarruttaa myös se lämpöohgelma.Originally posted by _chris_ View PostEi tässä ainkaan omaan autoon virrankulutuksen takia noita laitetakaan vaan valotehon. Jos orkkispolttimolla ei olisi sitä umpion kärvennysvaaraa, niin pistäisin ne alkuperäiset DRL-valot samantien. Säästyisi samalla tästä "tuuninkiongelmasta" noiden LED-valojen värin suhteen. Toisaalta noiden LED-valojen kanssa pitää sitten käyttää vastusta ja kärventymisongelma vain siirtyy umpion ulkopuolelle
. Hankala tästä on voittajana maaliin selviytyä...
Noiden valojen kanssa näprätessä muuten huomasin, että sieltä umpiosta tulee kyllä tuuletusreikä sen valomoduulin taakse. Löytyyköhän vastaavaa jenkkivaloista? Voisiko tuo tuuletusaukko olla tarkoitettu nimenomaan DRL-jäähdytykseen? Mikäli oikein bmwfans-kuvastoa tulkitsin, niin Nordic-version moduuli tulee eri numerolla kuin muut. Mitkähän ne erot mahtaa olla?
Moutinellahan on ollut nuo jo kytkettynä jonkin aikaa ja ilmeisesti ovat palaneetkin aika paljon? Jos mahdollista niin viitsisitkö kurkata että onko lämpö tehnyt mitään muutoksia lampun muoviosiin, joissa polttimo on, olisin hyvin kiitollinen
Huomasin itsekin saman että realoem:n mukaan "nordic" autoihin myydään tuo valopaneeli eri osanumerolla, aivan kuten valokatkaisinkin joka on siis neliasentoinen niissä. Tiedä sitten mitä eroa niissä on. Jenkkien valoissa on myös se tuuletusreikä ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin se ongelma on se että se polttimon lämpeneminen pehmentää niitä muovipintoja joissa se on ja ajan mittaan ei enää asettuisi kunnolla kantaansa.Last edited by mikae34; 24-08-2012, 14:32.
Leave a comment:
-
Enpä tiedä tuosta vastushommasta. Ajotietokonehan ei vingu jos ledin teho on 5w tai yli. Paljon alle tuon tehoisilla ledeillä taas ei oikein päivävaloina viitsi mun mielestä ajaa, ja jos vähän jää ledin virta liian pieneksi niin tehovastustahan ei tarvitse grillata kuin watilla-kahdella. Noita on oikean värisiä (4000k) saatavilla oikealla kannalla mutta teho ei ole mielestäni ihan riittävä. Tässä on työn alla kolvata itse pienen jäähdytyslevyn kanssa pari sopivaa 4000k lediä oikeaan kantaan.. Ilmoittelen miten onnistuu.
Leave a comment:
-
Ei tässä ainkaan omaan autoon virrankulutuksen takia noita laitetakaan vaan valotehon. Jos orkkispolttimolla ei olisi sitä umpion kärvennysvaaraa, niin pistäisin ne alkuperäiset DRL-valot samantien. Säästyisi samalla tästä "tuuninkiongelmasta" noiden LED-valojen värin suhteen. Toisaalta noiden LED-valojen kanssa pitää sitten käyttää vastusta ja kärventymisongelma vain siirtyy umpion ulkopuolelleOriginally posted by MouTine View PostOnks tuossa nyt mitään mieltä että että ledillä tiputetaan virrankulutus ja sitten keinokuormalla nostetaan se takaisin samaan missä on oltukin? Toki näissä autoissa kulutus missään muodossa ei olekkaan mikään juttu. XD
Lisää kuvia ledi asennuksista? Olen hyvin skeptinen niiden sopivuudesta ja toimivuudesta.
. Hankala tästä on voittajana maaliin selviytyä...
Noiden valojen kanssa näprätessä muuten huomasin, että sieltä umpiosta tulee kyllä tuuletusreikä sen valomoduulin taakse. Löytyyköhän vastaavaa jenkkivaloista? Voisiko tuo tuuletusaukko olla tarkoitettu nimenomaan DRL-jäähdytykseen? Mikäli oikein bmwfans-kuvastoa tulkitsin, niin Nordic-version moduuli tulee eri numerolla kuin muut. Mitkähän ne erot mahtaa olla?
Leave a comment:
-
Onks tuossa nyt mitään mieltä että että ledillä tiputetaan virrankulutus ja sitten keinokuormalla nostetaan se takaisin samaan missä on oltukin? Toki näissä autoissa kulutus missään muodossa ei olekkaan mikään juttu. XD
Lisää kuvia ledi asennuksista? Olen hyvin skeptinen niiden sopivuudesta ja toimivuudesta.
Leave a comment:
-
Muista myös että nuo vastukset lämpenevät sitten aika tavalla joten muovia vasten niitä ei saa asentaa. Bimmerforumin puolelta olen lukenut tapauksista joissa se vastus on sulanut niiden "air boxien" sisään jotka ovat siinä puskurin takana kun on ollut kosketuksissa.Originally posted by _chris_ View PostJoo näyttää virheilmoitus tulevan, tosin n. 10 sekunnin viivellä 2-asennossa. Oliko sulla jokin plug and play-ratkaisu tuohon vastukseen vai joutuuko tässä askarteluhommiin?
Leave a comment:
-
Ei varsinaisesti plug and play mutta 25w vastus + ja - johdon väliin.Originally posted by _chris_ View PostJoo näyttää virheilmoitus tulevan, tosin n. 10 sekunnin viivellä 2-asennossa. Oliko sulla jokin plug and play-ratkaisu tuohon vastukseen vai joutuuko tässä askarteluhommiin?
Leave a comment:
Leave a comment: