E31 sisävalaistuksen polttimot
Collapse
X
-
Ei ole sen enempää kuin että tuolla se on hyllyssä odottamassa asennusta ja että setti sisältää tosiaan kaikki tarvittavat osat oem tyyliseen asennukseen mm. sen neliasentoisen alkuperäisen valokatkaisijan. Mukana tulevissa johdoissa on jopa oikeanlaiset pinnit päissä jotta ne saa lukittua alkuperäisiin liittimiin kiinni täysin alkuperäisen kaltaisesti. Kaikenkaikkiaan mielestäni hyvä ostos.Originally posted by Laku View PostTästä mitään raporttia?
Leave a comment:
-
Muistan, että ensimmäisen kerran kun tuon sarjan näin, niin näytti vähän turhankin kalliilta muutamasta releestä/komponentista. Äkkiäkös tuollaisen väsäisi itsekin muutamalla kympillä. Nyt kun olen miettinyt tarkemmin, niin ei se ole edes niin paha hinta. Boksin lisäksi siinä nimittäin tulee mukana todella se orkkisvalokytkin, mutta ennen kaikkea alkuperäiseen johtosarjaan sopivat liittimet. Niitä saa jonkin aikaa metsästää, että saa itse tehtyä yhtä nätisti johtosarjan väliin istuvan.
Siinä purkissahan on mukana myös saattovalojen ohjaus.
Leave a comment:
-
Tarkoitin sitä että kun siellä palaakin isompi vastus kuin kuuluisi ( 5w -> 21w ). Voipi olla ettei haittaa. Itse ajattelin kuitenkin tilata tuon moduulisarjan jonka linkitin. Siihen sisältyy kaikki mitä tarvitaan mm. se neliasentoinen valokatkaisin.Originally posted by Perlenbacher View PostEi se parkkipolttimo ole ikuna kylmänä tuolla kytkennällä. Paitsi valo 0-asennossa.
Leave a comment:
-
Ei se parkkipolttimo ole ikuna kylmänä tuolla kytkennällä. Paitsi valo 0-asennossa.
Leave a comment:
-
Varmaan ihan toimiva kytkentä mutta itselle tulee ensimmäisenä mieleen mitä obc:n polttimontarkistus sanoo kun parkkipolttimo vaikuttaakin "pimeältä".Originally posted by Perlenbacher View PostVaihtoreleellä itse jos tekisin niin laittaisin sisäänmenoon parkkien virran, lähtöihin (joita on siis 2) molemmat parkkipolttimon navat, ja ohjaukseen lähivalon virran. Tällöin kun vaihtorele on levossa palaa 21w lanka ja kun lyhkäselle tulee virtaa niin vaihtaa rele 5w langan päälle.
Täytyykin perehtyä tuohon neliasentoisen kytkimen anatomiaan, en arvannutkaan että olisi noin hankala... Piruko sen diodin ideakin on..
Leave a comment:
-
Vaihtoreleellä itse jos tekisin niin laittaisin sisäänmenoon parkkien virran, lähtöihin (joita on siis 2) molemmat parkkipolttimon navat, ja ohjaukseen lähivalon virran. Tällöin kun vaihtorele on levossa palaa 21w lanka ja kun lyhkäselle tulee virtaa niin vaihtaa rele 5w langan päälle.
Täytyykin perehtyä tuohon neliasentoisen kytkimen anatomiaan, en arvannutkaan että olisi noin hankala... Piruko sen diodin ideakin on..
Leave a comment:
-
Paljonko tuo ihanuus maksaa?Originally posted by mikae34 View PostSe vaan että orkkiskatkaisin ei riitä. Alkuperäisessä systeemissä on muutakin eroa kuin pelkkä katkaisija. Mm Daytime running light coding diode pitäisi olla vasemman puolen kynnyskotelossa mutta ainakin omaani tarkastellessa siellä ei ole edes ylimääräistä liitintä sille.
Soveltamista tämä väkisinkin vaatii enemmän tai vähemmän kun nuo ottaa käyttöön. Kaikkein alkuperäisin tapa tehdä kytkentä lienee tämä erään sveitsiläisen hemmon valmistama moduulisarja johon sisältyy myös se alkuperäinen 4- asentoinen valokatkaisin. Minä olen tästä jo mieheltä tiedustellut ja saatan hankkia tämän.
http://www.teranet.ch/bmwe31/tagfahrlicht_nordland.pdf
Leave a comment:
-
Se vaan että orkkiskatkaisin ei riitä. Alkuperäisessä systeemissä on muutakin eroa kuin pelkkä katkaisija. Mm Daytime running light coding diode pitäisi olla vasemman puolen kynnyskotelossa mutta ainakin omaani tarkastellessa siellä ei ole edes ylimääräistä liitintä sille.Originally posted by Perlenbacher View PostOstan sitten varmaan orkkis valokytkimen samalla vaivalla, haittaa vähän mieltä viritellä ylimääräisiä releitä tuonne roikkumaan
Soveltamista tämä väkisinkin vaatii enemmän tai vähemmän kun nuo ottaa käyttöön. Kaikkein alkuperäisin tapa tehdä kytkentä lienee tämä erään sveitsiläisen hemmon valmistama moduulisarja johon sisältyy myös se alkuperäinen 4- asentoinen valokatkaisin. Minä olen tästä jo mieheltä tiedustellut ja saatan hankkia tämän.
Last edited by mikae34; 25-08-2012, 19:57.
Leave a comment:
-
En ihan heti keksi kuinka niin viitsisitkö selventää. Saa vääntää vaikka rautalangastakinOriginally posted by MouTine View PostKyllä. Vaihtoreleellä senkin hoitaisi, mutten näe tarpeelliseksi.
Tarkoitan siis kytkentätapaa jolla valokatkaisimen parkkiasennossa palaisi vain 21w lanka ja valot päällä asennossa 5w lanka.
Leave a comment:
Leave a comment: