E31 sisävalaistuksen polttimot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MouTine
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Makuasioitahan nämä. Itse kun en taas aja metriäkään ajovalot päällä kesäisin omalla E31:llä, joten aika yhdentekevää, minkälaiset valot siellä luukkulamppujen alla on.

En kyllä koskaan ostaisi sellaista autoa itselleni, jossa on jälkiasennetut xenon-valot. Joten omassa kieroutuneessa ajatusmaailmassani nuo jälkiasennetut xenonit on auton arvoa alentava tekijä. Tiedän kyllä, ettei kaikki näin ajattele. Eihän noita jälkiasennussarjoja muuten myytäisi.

Valotehoahan ammattitaitoisesti tehdyillä asennuksilla varmasti saa lisää, mutta suurin osa tavallisten ihmisten virityksistä kun ei tahdo edes toimia kunnolla. Lieneekö näistä "amisvirityksistä" sitten jäänyt itsellä huono maku suuhun. Tehdasasenteiset xenonit minulla on ollut useissa autoissa ja niistä ei mitään pahaa sanottavaa. Mutta ne onkin sellaiset, kuin autovalmistaja on niiden tarkoittanut olevan ja toimivat kuin junan vessa. Samoin katsastuksessa tai luotettavuudessa ei mitään ongelmia.

Ugh olen puhunut. Ei herneitä kenellekään, tämä on vain minun vanhan pierun mielipide asiaan..
    Ei'jei'jei mitään herneitä. Näähän on ihan täysin makuasioita. Tykkäähän mobilistit hehkulankapolttimoista ja ranskikset keltaisista halogeneista.

Sama täälä. Luukut on ylhäällä vain pimeällä. Itseasiassa en missään autossa polta valoja päivisin.

Jälkiasennus-xenoneita on paljon eri laatuisia, joista tietysti halvimpia myydään eniten. Ja sitten kun asennukset tehdään miten sattuu eikä ymmärretä perus sähkötekniikan päälle, niin'niin... Ja kaiken kruunaa vielä jos käytetään vanhanmallista rihlatulla lasilla olevaa umpiota, ei projektoria, niin soppa on valmis. Kunnollisilla osilla tehtynä jälkiasennuksen voi tehdä ihan yhtä laadukkaasti kuin OEM:n.

Originally posted by P-J View Post
    Pitkälti samaa mieltä. Mutta makuasioita ja jokainen tehköön omalle autolleen mitä tykkää. Tuolta löytyy muutama kuva vertailun vuoksi, jos kiinnostaa: http://peejii.1g.fi/kuvat/omakasi/
    Kamera jostain syystä tuppaa "huijaamaan" ja vääntä sinisemmäksi kuin livenä silmä näkee.
    Hieno auto!

Leave a comment:

• Juhis
    replied
    Makuasioitahan nämä. Itse kun en taas aja metriäkään ajovalot päällä kesäisin omalla E31:llä, joten aika yhdentekevää, minkälaiset valot siellä luukkulamppujen alla on.

En kyllä koskaan ostaisi sellaista autoa itselleni, jossa on jälkiasennetut xenon-valot. Joten omassa kieroutuneessa ajatusmaailmassani nuo jälkiasennetut xenonit on auton arvoa alentava tekijä. Tiedän kyllä, ettei kaikki näin ajattele. Eihän noita jälkiasennussarjoja muuten myytäisi.

Valotehoahan ammattitaitoisesti tehdyillä asennuksilla varmasti saa lisää, mutta suurin osa tavallisten ihmisten virityksistä kun ei tahdo edes toimia kunnolla. Lieneekö näistä "amisvirityksistä" sitten jäänyt itsellä huono maku suuhun. Tehdasasenteiset xenonit minulla on ollut useissa autoissa ja niistä ei mitään pahaa sanottavaa. Mutta ne onkin sellaiset, kuin autovalmistaja on niiden tarkoittanut olevan ja toimivat kuin junan vessa. Samoin katsastuksessa tai luotettavuudessa ei mitään ongelmia.

Ugh olen puhunut. Ei herneitä kenellekään, tämä on vain minun vanhan pierun mielipide asiaan..

Leave a comment:

• P-J
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    Kyllä xeenonit oikeilla projektoreilla päivittää vanhankin auton hienosti. Itse ainakaan aja metriäkään kusisilla halogeneilla, kun vaihtoehtokin on.
    Pitkälti samaa mieltä. Mutta makuasioita ja jokainen tehköön omalle autolleen mitä tykkää. Tuolta löytyy muutama kuva vertailun vuoksi, jos kiinnostaa: http://peejii.1g.fi/kuvat/omakasi/
    Kamera jostain syystä tuppaa "huijaamaan" ja vääntä sinisemmäksi kuin livenä silmä näkee.

Leave a comment:

• MouTine
    replied
    Kyllä xeenonit oikeilla projektoreilla päivittää vanhankin auton hienosti. Itse ainakaan aja metriäkään kusisilla halogeneilla, kun vaihtoehtokin on.

Leave a comment:

• JTMD
    replied
    Originally posted by hrajasso View Post
    Njoo, onhan ne aika mauttomia tälläiseen autoon. Ledejä toki saa myös hehkun sävyllä. Virrankulutuksen kannalta nyt ei minusta ole väliä, koska sähköt on suunniteltu hehkuille. Valotehoa saa hyvillä ledeillä lisää, jos sitä nyt on jotenkin liian vähän.
    Kyllä noista "karttavaloista" ja takakontin valoista voisi enempi valoa saada.
    Mielessä kävi laittaa takakonttiin, karttavaloihin ja ovipahvien valoihin LED valot. Tuskin vaihdan C-pilareiden ja keskivalon lamppuja kuitenkaan ledeihin, mutta haluan nähdä miltä ne näyttää ja minkä sävyisellä ledillä.

Edit:
    Tehdään sillälailla että voin ottaa pari fotoa kun olen tilannut ja asennellut noita, niin sitten siirtyy se epäilyksien harmaa verho silmienne edestä jotta pääsette näkemään ilman mielikuvaharjoittelua, että miltä näyttää.
    Last edited by JTMD; 06-05-2012, 21:53.

Leave a comment:

• hrajasso
    replied
    Njoo, onhan ne aika mauttomia tälläiseen autoon. Ledejä toki saa myös hehkun sävyllä. Virrankulutuksen kannalta nyt ei minusta ole väliä, koska sähköt on suunniteltu hehkuille. Valotehoa saa hyvillä ledeillä lisää, jos sitä nyt on jotenkin liian vähän.

Leave a comment:

• Juhis
    replied
    Itse en erityisemmin syty edellisessä viestissä mainittujen asioiden lisäksi noista jälkiasennus xenon-valoistakaan.. :think

Leave a comment:

• MouTine
    replied
    Ledit menee vielä, mutta noita jälkiasennus angle-eyes valoja vihaan melkein yhtä paljon kuin jääkiekkoa. Ja halvan ulkonäön lisäksi valoteho harvemmin noissa tuning valoissa päätä huimaa. Anteeksi OT. Jatkakaa...

Leave a comment:

• JTMD
    replied
    Kiitos,

Joo katsotaan miltä tulos ensin näyttää. Helppo tuo on takaisin muuttaa hehkuilla toimimaan.
    Oikean sävyinen LED valaistus saa aikaan erilaisia asioita ja eri fiiliksen, joten katsotaan mitä saan aikaiseksi. Vaihtoehtoja on

Älkää heti tältä istumalta hommaa tyrmätkö. Lamput kun ei ole samat kuin esim 5 vuotta sitten tehdyt teknovalot.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Jotenkin en ole raaskinut vaihtaa omaan kasiin ledit sisään, ei oikein sopi auton tyyliin/ aikakauteen...mutta nämä ovat ne makuasioita...
    +1, koska olen vanha .

Originally posted by P-J View Post
    Näinhän se on. Siinä mielessä kuitenkin hyvä kohde, että on tarvittaessa palautettavissa originaaliksi.
    Totta tämäkin, mutta kehtaako tässä iässä nousta autosta illalla, kun nuo palaa ?

Leave a comment:

• P-J
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Jotenkin en ole raaskinut vaihtaa omaan kasiin ledit sisään, ei oikein sopi auton tyyliin/ aikakauteen...mutta nämä ovat ne makuasioita...
    Näinhän se on. Siinä mielessä kuitenkin hyvä kohde, että on tarvittaessa palautettavissa originaaliksi.

Leave a comment:

• EPDM
    replied

Leave a comment:

• P-J
    replied
    Originally posted by JTMD View Post
    Mikäs on polttimokannan malli noissa ovipahvien lampuissa mitkä valaisee maahan tai sitten jalkatilaan?

Entäpä mikä on kannan malli sitten näissä pienissä kohdevaloissa taustapeilin yläpuolella?

- Terveisin ledihirviö
    Ovissa SV8.5 putkipolttimo, 41 millinen on passeli: Tämmönen
    Sama menee sisävaloksi eteen ja taakse, hanskalokeroon sekä konttiin ja konehuoneen valoksi.

Kohdevalot on 9 mm:n peltikannalla (Ba9s): Eli tämä

Leave a comment:

• JTMD
    replied
    Mikäs on polttimokannan malli noissa ovipahvien lampuissa mitkä valaisee maahan tai sitten jalkatilaan?

Entäpä mikä on kannan malli sitten näissä pienissä kohdevaloissa taustapeilin yläpuolella?

- Terveisin ledihirviö

Leave a comment:

• P-J
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Keskikonsolin vaihteenvalitsimen polttimosta ei ole tietoa löytynyt. Lieneekö sekin tuollainen 1,2w polttimo?
    Sinne meni muistaakseni normi T5-polttimo (W1.2W), eli se pieni lasikantainen painettuna muoviseen paikalleenpyöräytettävään olisikohan ollut B8.3D -kantaan.

Leave a comment:

Working...
X