Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 renkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vonSpecht
    Newbiemmer
    • Jun 2024
    • 3
    • Vantaa, Finland

    #61
    Originally posted by PNM2 View Post

    Katso, onko vakiokesärengastuksen takavanne kuinka leveä. Edelleen todella erikoiselta vaikuttaa 195 leveän laittaminen ainakaan perusvanteelle.
    Ovat käsittääkseni seuraavat nuo orkkisvanteiden speksit:

    20: 5.5Jx20 ET33 / 6Jx20 ET39
    19: 5Jx19 ET43 / 5.5Jx19 ET53

    Jonkun näkemäni taulukon mukaan 195mm rengas olis levein suositeltu koko 5.5" vanteelle, 185mm 5" vanteelle jne. Mutta 185 taitaa taitaa olla vähän harvinaisempi renkaan leveys, ainakin 19-tuumaisena?​​

    Comment

    • jizaster
      BTCF Member
      • May 2022
      • 9
      • Pk-seutu

      #62
      Laitatin juuri Continental Viking Contact 7 kitkarenkaat orggis Style 431 20" i3s:ään. Donilla taitaa olla samat.

      Toivottavasti on enemmän pitoja, kuin viime talvena olleella 155/70 19" kärrynpyörillä (nekin oli Contin VC7).
      -----
      I01 i3s '19 LCI Imperial Blau
      F33 440i '18 LCI Estoril Blau
      F20 116i '12
      ex: F30 330e '16

      Comment

      • S`ebu
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 62
        • Kotona

        #63
        Originally posted by vonSpecht View Post

        Ovat käsittääkseni seuraavat nuo orkkisvanteiden speksit:

        20: 5.5Jx20 ET33 / 6Jx20 ET39
        19: 5Jx19 ET43 / 5.5Jx19 ET53

        Jonkun näkemäni taulukon mukaan 195mm rengas olis levein suositeltu koko 5.5" vanteelle, 185mm 5" vanteelle jne. Mutta 185 taitaa taitaa olla vähän harvinaisempi renkaan leveys, ainakin 19-tuumaisena?​​
        Mulla on ollu pari vuotta i3s:ssä kunnon kiinat, Tristar Snowpower HP:t, 195/55 koossa noilla i3s:n vakio 20". Hyvin mahtuu pyörimään vakio korkusella alustalla ja iha hyvin on pärjännyt eteläsuomen parina talvena. Edessä tulee aikalailla kaarelle tolla kumilla, mut takana jää vielä sisää et pitäs laitta 10-15 mm spacer, ni olis suunnille samannäköinen.

        Nyt ne alkaa olla loppu ja miettiny kans et mahtusko noille 19" vanteille noi 195/55 kumit, kun niissä olis vähä enemmän kumia verrattuna 175 ja 155, joten vois olettaa kestävän vähä pidemmän matkan. Ei niitä 195 himuvalikoimmaa ole, mut samoissa hinnoissa kaikki kolme 19" kokoa.

        Haluisin noi 20" takasin kesäkäyttöön kesäkumeille, niin siks en haluaisi laittaa enää niille seuraavia 195/55 kitkoja.

        Se on ainakin varmaan et, jos ton 195 saa laitettua tolle 19" etuvanteelle, niin on siinä vääntämistä, ja tulevaisuudessa sen pois vääntäminen voi olla haastavaa varsinki, jos ei oo ajettu ihan loppuun ja kunnon rengaskoneet käytössä Toisekseen tolla ET43 oleva etuvanne ja 195 kumi, niin ottaa varmasti etutoppaan kiinni ilman vähintää 5-10 mm spaceriä. Takana ei pitäs olla ongelmia, mut ehkä sinneki sit haluaa vähintää yhtä leveen spacerin ku eteen, ettei jään niin sisälle. Takana muutenki valmiiks jo sisemmällä vakiona.

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1196
          • Tyrnävä

          #64
          Originally posted by S`ebu View Post

          Mulla on ollu pari vuotta i3s:ssä kunnon kiinat, Tristar Snowpower HP:t, 195/55 koossa noilla i3s:n vakio 20". Hyvin mahtuu pyörimään vakio korkusella alustalla ja iha hyvin on pärjännyt eteläsuomen parina talvena. Edessä tulee aikalailla kaarelle tolla kumilla, mut takana jää vielä sisää et pitäs laitta 10-15 mm spacer, ni olis suunnille samannäköinen.

          Nyt ne alkaa olla loppu ja miettiny kans et mahtusko noille 19" vanteille noi 195/55 kumit, kun niissä olis vähä enemmän kumia verrattuna 175 ja 155, joten vois olettaa kestävän vähä pidemmän matkan. Ei niitä 195 himuvalikoimmaa ole, mut samoissa hinnoissa kaikki kolme 19" kokoa.

          Haluisin noi 20" takasin kesäkäyttöön kesäkumeille, niin siks en haluaisi laittaa enää niille seuraavia 195/55 kitkoja.

          Se on ainakin varmaan et, jos ton 195 saa laitettua tolle 19" etuvanteelle, niin on siinä vääntämistä, ja tulevaisuudessa sen pois vääntäminen voi olla haastavaa varsinki, jos ei oo ajettu ihan loppuun ja kunnon rengaskoneet käytössä Toisekseen tolla ET43 oleva etuvanne ja 195 kumi, niin ottaa varmasti etutoppaan kiinni ilman vähintää 5-10 mm spaceriä. Takana ei pitäs olla ongelmia, mut ehkä sinneki sit haluaa vähintää yhtä leveen spacerin ku eteen, ettei jään niin sisälle. Takana muutenki valmiiks jo sisemmällä vakiona.
          Eikö noille kannattaisi jo katsella lähtökohtaisesti leveämpää vannetta, mitä varmasti löytyy sopivilla spekseillä ihan valmistajan mallistosta? Esim. i8:n 20” vanteet sopivat 12mm lätyillä ässän kaariin. Tämä ei ehkä ole se ujon valinta. Pienempiä tuumakokoja löytyy varmasti myös, mutta tokihan se rangea rokottaa, kun alkaa leveyttä ja painoa lisäämään. Itse laitoin päin vastoin kapeampaa suvikumia orkkis 20” vanteille, kun tuntuu oudolta laittaa 195:sta 6” vanteelle, vaikka kuten sanottua, meneehän se korkeammallakin profiililla.
          I01 i3s 94

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #65
            Originally posted by huupi View Post

            Eikö noille kannattaisi jo katsella lähtökohtaisesti leveämpää vannetta, mitä varmasti löytyy sopivilla spekseillä ihan valmistajan mallistosta? Esim. i8:n 20” vanteet sopivat 12mm lätyillä ässän kaariin. Tämä ei ehkä ole se ujon valinta. Pienempiä tuumakokoja löytyy varmasti myös, mutta tokihan se rangea rokottaa, kun alkaa leveyttä ja painoa lisäämään. Itse laitoin päin vastoin kapeampaa suvikumia orkkis 20” vanteille, kun tuntuu oudolta laittaa 195:sta 6” vanteelle, vaikka kuten sanottua, meneehän se korkeammallakin profiililla.
            Minulla oli e21:ssä 6x14 vanteella 195/60 -90 luvulla.

            Comment

            • Marduk
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 129
              • -

              #66
              Onko vertailukohtaa Nokian Tyres Hakkapeliitta R5: 155/70R19 88Q XL Kitkarenkaat Vs Continental Vikingcontact 7 155/70r19

              Comment

              • ekaBMW
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 427
                • Oulu

                #67
                Originally posted by jr66 View Post

                Minulla oli e21:ssä 6x14 vanteella 195/60 -90 luvulla.
                Mikähän tuossa oli vakio koko?

                70-luvulla yleisin koko taisi olla 155/13. Profiili taisi olla 80 tai 82.
                Tuunaajat laittoi sitten 175/13/70 tai jotain sinnepäin.
                Tommone 60 sarjalainen oli jo extreme….
                F11 530d xDrive 09/16
                Ex E60 530d xDrive A 10/08
                Ex E60 520dA 09/08 liisari
                Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                Ex Opel Kadett 1.6 -89

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎