Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    i3 keskustelua

    Tässä nyt on vähän tuumailtu jospa jostain sattuisi löytymään sopiva yksilö niin tälläinen voisi mennä talouden kauppakassina.

    Siihen liittyen, mitkä näihin ovat varusteita mitä ilman ei pärjää. Akun koko nyt kuitenkin tarvisi olla se 94Ah. Toinen on tuo lataukseen liittyvä asia eli sellainen malli missä lataus onnistuu yli 3.6kW teholla. Entäs mitä muuta? Toki auton hinnassakin raja tulee jossain vastaan.

    Entäs väri, mikä on ollut sopiva silmään omasta mielestä?

    Onkos näitä kukaan käynyt hakemassa Saksasta tai kannattaako se rahallisesti?

    Saakos näihin nastarenkaita?
    Last edited by fraatti; 05-04-2022, 23:42.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1016
    • Pikis

    #2
    Originally posted by fraatti View Post
    Tässä nyt on vähän tuumailtu jospa jostain sattuisi löytymään sopiva yksilö niin tälläinen voisi mennä talouden kauppakassina.

    Siihen liittyen, mitkä näihin ovat varusteita mitä ilman ei pärjää. Akun koko nyt kuitenkin tarvisi olla se 94Ah. Toinen on tuo lataukseen liittyvä asia eli sellainen malli missä lataus onnistuu yli 3.6kW teholla. Entäs mitä muuta? Toki auton hinnassakin raja tulee jossain vastaan.

    Entäs väri, mikä on ollut sopiva silmään omasta mielestä?

    Onkos näitä kukaan käynyt hakemassa Saksasta tai kannattaako se rahallisesti?

    Saakos näihin nastarenkaita?
    Oletan että i3:sta on puhe. Mielestäni 94Ah versiossa on aina sekä AC kolmivaihelataus (11kW) että 50kW DC lataus. Meillä kuunnellaan autossa paljon musiikkia niin HK poppikoneet oli meille "pakolliset". Katso että on penkinlämppärit koska ne kertoo samalla että autossa on akun lämmitys. Vuosi sitten kun me i3 ostettiin niin valikoima oli aika hyvä Suomessa, muutama firma tuntui roudaavan niitä aktiivisesti ulkomailta.

    Ei taida saada nastoja.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • eljas
      BTCF Member
      • Apr 2017
      • 309
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by kooma View Post
      Ei taida saada nastoja.
      Nyt pitää ihan mielenkiinnosta kysyä, että miksei saa? Onko niin erikoinen rengaskoko?
      N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
      Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
      Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1016
        • Pikis

        #4
        Originally posted by eljas View Post
        Nyt pitää ihan mielenkiinnosta kysyä, että miksei saa? Onko niin erikoinen rengaskoko?
        Juu se on tuo kapea ja korkea 155/70-19. Monenkin valmistajan kitkoja mukaanlukien Nokian siihen saa mutta nastaa ei taida olla keneltäkään. Voi olla että markkinatutkimus on osoittanut että menekki olisi huono tuollaiseen autoon.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #5
          Istuinlämmitys niin löytyy myös akuston lämmitysvastukset akusta.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #6
            Originally posted by kooma View Post
            Juu se on tuo kapea ja korkea 155/70-19. Monenkin valmistajan kitkoja mukaanlukien Nokian siihen saa mutta nastaa ei taida olla keneltäkään. Voi olla että markkinatutkimus on osoittanut että menekki olisi huono tuollaiseen autoon.
            Tälläset näyttää löytyvän. Tekeeköhän moisella merkillä yhtään mitään?


            Jossain muualla oli mainittu että suomessa nastotettu suomalaisilla nastoilla. Taitaa olla jotkut kiinagumit.
            Last edited by fraatti; 01-01-2021, 21:52.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              #7
              Originally posted by kooma View Post
              Oletan että i3:sta on puhe. Mielestäni 94Ah versiossa on aina sekä AC kolmivaihelataus (11kW) että 50kW DC lataus. Meillä kuunnellaan autossa paljon musiikkia niin HK poppikoneet oli meille "pakolliset". Katso että on penkinlämppärit koska ne kertoo samalla että autossa on akun lämmitys. Vuosi sitten kun me i3 ostettiin niin valikoima oli aika hyvä Suomessa, muutama firma tuntui roudaavan niitä aktiivisesti ulkomailta.

              Ei taida saada nastoja.
              Osassa autoja on vain tuo hidaslataus. Katselin erästä yksilöä ja siinä tosiaan lataaminen onnistui ainoastaan 3.2kW teholla. Käytännössä pikalaturille autoa on siis turha ajaa.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • kooma
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1016
                • Pikis

                #8
                Originally posted by fraatti View Post
                Osassa autoja on vain tuo hidaslataus. Katselin erästä yksilöä ja siinä tosiaan lataaminen onnistui ainoastaan 3.2kW teholla. Käytännössä pikalaturille autoa on siis turha ajaa.
                Olin siinä käsityksessä että 94Ah autoissa olisi DC pikalataus vakiona mutta eipäs taidakaan olla. Kolmivaihe AC lataus niissä pitäisi olla kaikissa eli lataa 11kW jos vaan AC laturi on kytketty kolmeen vaiheeseen. Läheskään aina AC latureissa näin ei ole vaan lataa sitten yhdestä vaiheesta.
                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                Comment

                • VilleW
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 469
                  • Turku

                  #9
                  Itse pidin pakollisina varusteina pikalaturia, penkin+akunlämmitystä, ja REX:iä. Ei jää ikinä tielle akun loppumisen takia. Etenkin kylmillä keleillä tärkeä varuste. H/K popit on kivat ja iso näyttö.
                  Ex Bemut:
                  i3 REx -14
                  F15 xDrive40e -16
                  E71 X6 3.0 Sport -11
                  F10 525d x-Drive M-Sport -12
                  E70 X5 3.0sd -08
                  F36 418d Gran Coupe
                  F30 316d -12
                  E93 320i -08
                  E70 X5 3.0d Sport -07
                  E53 X5 3.0d Sport -04
                  E61 530dA M-Sport individual -06
                  E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                  E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                  E46 330i touring -01
                  E36 328i Coupe -97
                  E30 325i cabriolet -87
                  E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                  E21 318i -81

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    #10
                    Penkinlämmitys toki täytyy pitää mielessä. Onko akunlämmityskin joku optio?

                    Onkos tuolla sisätilojen lämmitykseeen käytettävällä lämpöpumpulla mitään virkaa käytännössä? Pärjää varmaan ilmankin vai onko oleellisesti parempi?
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      #11
                      Akun lämmitys löytyy jos löytyy penkinlämmittimetkin.

                      Lämpöpumppu tiputtaa akusta tarvittavan lämmitysenergian määrää jonkin verran = rangea jää ajamaiseen enemmän.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • kooma
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1016
                        • Pikis

                        #12
                        Originally posted by fraatti View Post
                        Onkos tuolla sisätilojen lämmitykseeen käytettävällä lämpöpumpulla mitään virkaa käytännössä? Pärjää varmaan ilmankin vai onko oleellisesti parempi?
                        Lämpöpumppu ja REX ovat toisensa poissulkevia joten varmaan se isompi päätös on että ottaako REXin vai ei. VilleW tuossa aiemmin sanoi että hänelle REX on välttämätön, itse taas halusin nimenomaan ilman sitä. Sähköllä range hiukan pidempi ja vähemmän huollettavaa. Mutta jos pelkän sähkön range ei riitä omaan käyttöön niin sitten tietenkin REX.
                        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6711
                          • PK-seutu

                          #13
                          Pro navi nyt kannattaa toki muutenkin olla kun se pieni lasten malli näyttää hölmöltä, mutta sen myötä tulee myös vakiostyrkkareihin vähän enemmän tehoa. Loppupeleissä aika pieni ero Harman Kardoneissa. Eroa siis toki on, mutta vähemmän kuin muissa mallisarjoissa on totuttu. Ja oikeastaan sen voisi tiivistää niin, että HK setti on i3:ssa yllättävän kehno kuitenkin.

                          Fraatille voisi olla hyvä yksilö tarjolla jos tarvetta vielä on? Noita on kaksi eksynyt talliin ja toisesta voisi luopua
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by pyroz View Post
                            Fraatille voisi olla hyvä yksilö tarjolla jos tarvetta vielä on? Noita on kaksi eksynyt talliin ja toisesta voisi luopua
                            Vaimolle tässä on hiukan tuumailtu autoa jo pidemmän aikaa. Hänellä vaan ei satu olemaan mitään autokuumetta niin tämä on kytenyt tässä sitten jo pidemmän aikaa.... Ja hänelle miltei ainoa kriteeri autolle on että sillä pitää päästä paikasta a paikkaan b niin johonkin on kuulemma vedettävä raja että mitä tuo saa maksaa.

                            Oletko uittanut auton itse jostain?
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6711
                              • PK-seutu

                              #15
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Vaimolle tässä on hiukan tuumailtu autoa jo pidemmän aikaa. Hänellä vaan ei satu olemaan mitään autokuumetta niin tämä on kytenyt tässä sitten jo pidemmän aikaa.... Ja hänelle miltei ainoa kriteeri autolle on että sillä pitää päästä paikasta a paikkaan b niin johonkin on kuulemma vedettävä raja että mitä tuo saa maksaa.

                              Oletko uittanut auton itse jostain?
                              Olet varmaan osannut speksata rouvalle mitä i3:lla ajaminen maksaa ja muut käyttökulut on? Nämä on kohtuu tuoreissa sähkökulkineissa käytettynä aika oivia pelejä kun laskee kokonaiskulut. Uuden hinnasta on jo yli puolet sulanut veks ja auto on kuitenkin melkein kuin uusi. Olen ostanut auton itse Saksasta merkkiliikkeestä ja mukaan tulee myös BMW Premium Selection takuuta reilusti. Chattiautoon pitäisi työntää kunhan kelit sallisi kunnon pesut ja myyntikuvat. Mutta jatketaan vaikka privalla ettei sotketa topikkia liikaa
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎