i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • huupi
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Mistä ja mitä öljyä laitoit?
    Mitä puuilosta sattui hyllystä löytymään, eli jotain Mobil1 80W-90 vaihteistoöljyä. Vinkkinä letkuksi sopivaa on 16mm sisähalkaisijalla oleva paineilmaletku, jota lämmittämällä sujahtaa nätisti huohotinnipan huullokseen, ja on tiivis.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Tuo pitää tehdä omaan talven aikana kun pääsee halliin, nyt mittarissa 91tkm. Raportoin sitten tänne.

    Mistä ja mitä öljyä laitoit?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Miltä muilla on näyttänyt voimansiirron öljyn tyhjennyspropun magneetti? Omasta mielestä aika paljon piikkiä tuossa. Ajettu 124tkm eikä varmuudella ole aiemmin öljyä vaihdettu.



    Vaihto oli kyllä niin helppo homma, kun pari tutorial-videota katsoi alkuun, että olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Noh, litran törpöstä jäi puolet yli, joten vaihdetaan vaikka keväällä uudelleen.


    Leave a comment:


  • holopaa
    replied
    Originally posted by Laapander View Post

    Itsellä oli lämmitin rikki viime syksynä. Tässä kärryssä oma kierto/lämmitin kabiinin lämmitykseen. Helppo vaihtaa. Tarvii hiukan erikoisempaa jäähdytinnestettä litran tjsp. Oma tuli OVOKO:lta tilattua. Samalla vaihtui uudempaan reviisioon lämmittimestä. Ei tarvi koodausta.

    Muoks. Juu mitään vikailmoitusta ei tosiaan tullut näyttöön. Insinöörien mielestä ei käyttäjän tarvitse moista tietää.
    Ok. Hyvä tietää. Nyt ilmeisesti oli kuitenkin vikana kännyn applikaatio. Se ei laittanut lämmitystä päälle. Kun asensin appin tabletiin nii näyttäis toimivan. Tarkkaillaan

    Leave a comment:


  • Laapander
    replied
    Originally posted by holopaa View Post
    I3 rex ei lämmitä. Puhallin pyörii mut ei tuu lämpöön. Onks hajuu.
    Itsellä oli lämmitin rikki viime syksynä. Tässä kärryssä oma kierto/lämmitin kabiinin lämmitykseen. Helppo vaihtaa. Tarvii hiukan erikoisempaa jäähdytinnestettä litran tjsp. Oma tuli OVOKO:lta tilattua. Samalla vaihtui uudempaan reviisioon lämmittimestä. Ei tarvi koodausta.

    Muoks. Juu mitään vikailmoitusta ei tosiaan tullut näyttöön. Insinöörien mielestä ei käyttäjän tarvitse moista tietää.
    Last edited by Laapander; 02-12-2025, 13:31.

    Leave a comment:


  • holopaa
    replied
    I3 rex ei lämmitä. Puhallin pyörii mut ei tuu lämpöön. Onks hajuu.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Oma i3s 94ah näyttää nyt 17kwh/100km, mutta jos lasken latauksista niin 26-28kwh/100km esilämmityksen kanssa. Työmatka ~10km suunta, 4km 80-aluetta ja loput taajamaa.

    Silti varsin edullista ajamista, viimekuussa 26€ latauksiin kotona ja 680km.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Mitä muilla i3 kulutus on näillä keleillä. Meillä on vuoden 2021 120 Ah malli ja kulutus 12 km työmatkalla (5 km 80 km/h ja loput pikkukaupungissa ajelua ilman ruuhkaa) 19,5…20 kWh/100 km. Ilman esilämmitystä. Kesäkelillä sama matka meni.noin 12 kWh/100 km.

    Maantiellä 80 km/h alueella kulutus vähän reilu 16 kWh/100 km.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by holopaa View Post
    i3 rex i drive näyttö ja radio sammuu n. 4-5 minuutin jälkeen. Hetken päästä tulee näyttöön tuo i logo ja vähän ajan kuluttua palaa normaaliksi ja radiokin toimii. Tämä toistuu n. 5 min välein ja reistailee lopuu n 1/2 tunnin kuluttua. Kunnes sama toistuu seuraavalla lähtökerralla. Onkohan se vika tuo radio ym. keskusyksikkö? Jos sen vaihtaa ni pitääks tehhä jotain temppuja voi ons se plug and play?
    Oman vanhan bemarin idrive teki juurikin tuota ja se kyllä tuli kuntoon kun paikallinen bmw koodivelho ajoin idriven softan uudelleen autoon...eli ei ensimmäisenä rautaa vaihtoon

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Onko kokemuksia vakiosta poikkeavista iskunvaimentimissa i3s:ssä? 119tkm taulussa, joista itse ajanut yli satkun, ja hiljalleen meno on muuttunut töksähteleväksi, kun tuntuu kaikki tien epätasaisuudet lyövän käsille tai hanuriin. Työmatkalla on muutaman kilometrin makea 80kmh mutkapätkä, jossa on kuitenkin verrattain huono asfaltti, ja tuossa kaikki maailman tilapösöt ja pakut alkaa hiillostamaan, kun ei vaan uskalla/pysty/tunnu mukavalta ajaa yli 70kmh, kun heittelee ja lyö läpi.

    En tosiaan muista millainen auto oli ”uutena”, mutta kovahko se on tainnut aina olla. Olisiko jokin muu kuin alkuperäiset Sachsit pehmeämmät? Ainakin Monroeta tuntui löytyvän, sekä Bilsteiniä.

    Leave a comment:


  • holopaa
    replied
    No niin. Tein päivityksen . Kesti vain pari minsaa. Tän jälkeen kuuntelin musaa n 11 min. Toimi normaalisti. Vaatinee vielä pidemmän testijakson mut noin ekatuntuma on et päivitys auttoi

    Leave a comment:


  • holopaa
    replied
    Ohessa ohjeet.
    1. Valitse connected drive
    2. Paina option
    3. Valitse päivitä bmw palvelut
    4. Tiedonsiirron jälkeen Valitse ok

    Leave a comment:


  • holopaa
    replied
    Sain eilen s- postin. En oo viel avannut mut luulen et on monimutkaisempi prosessi. Palaan ku oon lukenu ja testannu

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by holopaa View Post
    Kiitos vinkistä. Otin yhteyttä conected driveen. Lupasivat lähettää ohjeen s-postiin miten resetoidaan idrive. Ja jos ri auta niin pyysivät vastaamaan s-postiin niin tällöin lähettävät ongelman tekniseen tukeen
    Siis onks tässä jotain muuta kuin pitää volumea 30 sekuntia pohjassa?

    Leave a comment:


  • holopaa
    replied
    Kiitos vinkistä. Otin yhteyttä conected driveen. Lupasivat lähettää ohjeen s-postiin miten resetoidaan idrive. Ja jos ri auta niin pyysivät vastaamaan s-postiin niin tällöin lähettävät ongelman tekniseen tukeen

    Leave a comment:

Working...
X