Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Mielestäni vähän outoa toimintaa merkkiliikkeeltä.
    Etuiskunvaimentimet laakerointeineen ovat näissä tunnettu korjaustoimenpiteitä edellyttävä kohde ennemmin tai myöhemmin. Olisin tyytyväinen myyjäliikkeen vastaantuloon, sillä valmistajan jälleenmyyjän myöntämä takuu (BPS) käytetyille BMW-autoille ei kata iskunvaimentimien vikoja. Auton valmistajalta on turha odottaa vastaantuloa.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by enins View Post

    Tänään sain auton huollosta. Soittivat päivällä, eivätkä olleet löytäneet mistään klappia. Sanoin, että siellä se varmasti vieläkin on, sen kun ottaa renkaasta kiinni ja heiluttaa. Olivat nosturilla koittaneet tutkia, eivätkä löytäneet. Maassa ollessa oli sitten löytynyt; iskari viallinen. Menee uudestaan korjaukseen.
    Eipä menekään, vaan menee riitelyksi. Ilmoittivat, että maksavat vain 50 % ja penäävät minulta toista puolta (noin 680 €). Silti, vaikka vaativat vaihtoautoa luovutetaessa vakuuden sen katsastuskelpoisuudesta. Tämähän ei olisi mennyt katsastuksesta läpi.

    Onko kukaan saanut näiden iskariongelmien vuoksi gw:n kautta mitään. Tässä kärryssä ei takuu ole enää voimassa, mutta 2021 tehtaalta ulostautunut ja alle 30 tkm ajettu.

    Mielestäni vähän outoa toimintaa merkkiliikkeeltä.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by huupi View Post

    Ihan mielenkiinnosta, kerrohan sitten missä vika oli. Itsellä on kolissu omistamisen alusta asti 17tkm -> 104tkm, mutta ajan myötä muut kolinat ovat tuon peittäneet. Yksi renkaanvaihdon yhteydessä tehtävä remontti on kiristää raidetangon sisä- ja ulkopään ”liitos”, jolla äänet vähenevät huomattavasti. Kertaalleen on pitänyt ulkopää vaihtaa, kun nivel meni väljäksi. Nyt alkaa meno olemaan sen verran ärsyttävää pomppimista, että olisi varmaan syytä alkaa iskariremonttiin, jolloin yläpään vaihdolla luultavasti hiljenisi taas hieman.

    Minun mielestä tuulilasi taas on ollut hämmästyttävän kestävä, sillä menossa on (minulla) neljäs talvi alkuperäisellä lasilla - toki se pari viikkoa sitte halkesi kunnolla, kun _taas_ kerran kolahti. Mutta aiemman kokemuksen mukaan on kestänyt hyvin osumia halkeamatta.

    Tänään sain auton huollosta. Soittivat päivällä, eivätkä olleet löytäneet mistään klappia. Sanoin, että siellä se varmasti vieläkin on, sen kun ottaa renkaasta kiinni ja heiluttaa. Olivat nosturilla koittaneet tutkia, eivätkä löytäneet. Maassa ollessa oli sitten löytynyt; iskari viallinen. Menee uudestaan korjaukseen.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by enins View Post

    Pikkuinen on nyt määräaikaishuollossa ja korjaavat samalla klapin. Korjaus menee tietysti autoliikkeen, tai sitten tehtaan virhevastuun piikkiin.Kai noudettaessa kertovat missä vika oli. Saattaa hyvinkin olla tuo iskarin yläpää, en intoutunut tutkimaan.
    Lisämausteena tuli vielä kivi tuulilasiin, pikku napsahdus ja heti häränsilmä- aika herkkää.
    Ihan mielenkiinnosta, kerrohan sitten missä vika oli. Itsellä on kolissu omistamisen alusta asti 17tkm -> 104tkm, mutta ajan myötä muut kolinat ovat tuon peittäneet. Yksi renkaanvaihdon yhteydessä tehtävä remontti on kiristää raidetangon sisä- ja ulkopään ”liitos”, jolla äänet vähenevät huomattavasti. Kertaalleen on pitänyt ulkopää vaihtaa, kun nivel meni väljäksi. Nyt alkaa meno olemaan sen verran ärsyttävää pomppimista, että olisi varmaan syytä alkaa iskariremonttiin, jolloin yläpään vaihdolla luultavasti hiljenisi taas hieman.

    Minun mielestä tuulilasi taas on ollut hämmästyttävän kestävä, sillä menossa on (minulla) neljäs talvi alkuperäisellä lasilla - toki se pari viikkoa sitte halkesi kunnolla, kun _taas_ kerran kolahti. Mutta aiemman kokemuksen mukaan on kestänyt hyvin osumia halkeamatta.


    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by fraatti View Post

    Itse en ole huomannut navissa mitään erikoista. Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan karttojen päivitystä.

    Etupäässä saattaa olla iskarin yläpää kehnossa kunnossa. Mulla se oli myös huono jo pienillä kilsoilla:
    https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...80#post5494180
    Pikkuinen on nyt määräaikaishuollossa ja korjaavat samalla klapin. Korjaus menee tietysti autoliikkeen, tai sitten tehtaan virhevastuun piikkiin.Kai noudettaessa kertovat missä vika oli. Saattaa hyvinkin olla tuo iskarin yläpää, en intoutunut tutkimaan.
    Lisämausteena tuli vielä kivi tuulilasiin, pikku napsahdus ja heti häränsilmä- aika herkkää.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Tuli ostettua jokunen viikko sitten 05/2021 tuotantolinjalta ulostautunut i3. Suuri hämmästyksen aihe on navin onneton toiminta. Ei tunnista 20 v sitten tehtyjä teitä ja vaikka näyttäisi tien kartalla, niin silti ajattaa ihmeellistä reittiä. Enpä ajatellut ainakaan karttapäivitykseen rahaa laittaa, jos itse firmware on tuota luokkaa. Melkeinpä puhelimen sovellusta tulee jatkossa käytettäväksi. Hiukan oudoksuttaa myös oikeassa eturenkaassa tuntuva klappi, vajaa 30 tkm ajettu.
    Itse en ole huomannut navissa mitään erikoista. Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan karttojen päivitystä.

    Etupäässä saattaa olla iskarin yläpää kehnossa kunnossa. Mulla se oli myös huono jo pienillä kilsoilla:

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by enins View Post

    Kyllä tuo täysimittaisella näytöllä on, mutta typerä firmis silti, saati päivittymättömät kartat.
    Ihan hyvin toimii. Vaikkei olisi uusimpia karttojakaan.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Nyt kuulostaa siltä, että navin asetukset on jotain muuta kuin nopein mahdollinen reitti. Valitsitko auton jossa lasten pikkunavi vai ihan oikea professional versio? Ei sillä pienempikin pitiäisi kyllä paremmin toimia kuin tuo kuvailemasi.
    Kyllä tuo täysimittaisella näytöllä on, mutta typerä firmis silti, saati päivittymättömät kartat.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Tuli ostettua jokunen viikko sitten 05/2021 tuotantolinjalta ulostautunut i3. Suuri hämmästyksen aihe on navin onneton toiminta. Ei tunnista 20 v sitten tehtyjä teitä ja vaikka näyttäisi tien kartalla, niin silti ajattaa ihmeellistä reittiä. Enpä ajatellut ainakaan karttapäivitykseen rahaa laittaa, jos itse firmware on tuota luokkaa. Melkeinpä puhelimen sovellusta tulee jatkossa käytettäväksi. Hiukan oudoksuttaa myös oikeassa eturenkaassa tuntuva klappi, vajaa 30 tkm ajettu.
    Nyt kuulostaa siltä, että navin asetukset on jotain muuta kuin nopein mahdollinen reitti. Valitsitko auton jossa lasten pikkunavi vai ihan oikea professional versio? Ei sillä pienempikin pitiäisi kyllä paremmin toimia kuin tuo kuvailemasi.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Tuli ostettua jokunen viikko sitten 05/2021 tuotantolinjalta ulostautunut i3. Suuri hämmästyksen aihe on navin onneton toiminta. Ei tunnista 20 v sitten tehtyjä teitä ja vaikka näyttäisi tien kartalla, niin silti ajattaa ihmeellistä reittiä. Enpä ajatellut ainakaan karttapäivitykseen rahaa laittaa, jos itse firmware on tuota luokkaa. Melkeinpä puhelimen sovellusta tulee jatkossa käytettäväksi. Hiukan oudoksuttaa myös oikeassa eturenkaassa tuntuva klappi, vajaa 30 tkm ajettu.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Jos jotain kiinnostaa 12v akun kunto, niin tuollainen bluetoothin yli toimiva battery monitor pelittää siinä hommassa hyvin. Mulla on moinen myös ostettuna, mutta ei ole tullut vielä laitettua sitä kiinni.

    Tuolla hyvä postaus asiasta.
    A 12 V battery can fail without much warning. Installing a 12 V battery monitor could provide some advance notice of a failing battery. For those who have installed a 12 V battery monitor, I would like to ask for some installation advice. I already have a 12 V battery charging harness...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Jahas, tuli vaihdettua tasauspyörästöön öljyt. Jos olisi tiennyt että mitä sieltä tulee ulos, niin olisin vaihtanut jo aikaisemmin. Tällä rullattu noin 57tkm.

    Tyhjennys roppu löytyy tuolta pohjasta. Mitään ei tarvi purkaa edestä pois.


    Itse tyhjennyspropun magneetti näytti näin herkulliselle.


    Lirautin öljyt tuollaiseen läpinäkyvään mitta-astiaan ihan muiden iloksi.


    Alkuun öljyn mukana tuli todella epämääräisen näköistä tavaraa. Siitä jäi tuollaisia värikiehkuroita tuonne öljyn pohjalle. Valoa vasten ne erottuvat vielä täydestäkin astiasta.


    Kun kaadoin öljyt pois, niin astian pohjalle jäi tuollaista metalliherkkua.


    Täyttö onnistuu kun ottaa takaboksin pohjan pois. Se irtoaa muutamilla torxeilla. Sen jälkeen sieltä löytyy jakoastin huohotin. Sen saa irti puristamalla tuosta muovitötterön reunoista ja nyppäämällä ylöspäin. Mulla ruutta oli noin 10mm ulkohalkaisijalla olevaa putkea ja se ei mahtunut tuosta sisään. Öljyä sai valutella hissukseen, ettei se tule yli. Ehkä jos tekisin tuon uudestaan niin sovittaisin suoraan sopivan putken tuonne sisään, jotta öljy menisi suoraan "perille".


    Tämä kokemuksen puolesta voin suositella kaikille operaatiota. Itse tuuppasin sisään Redlineä mitä löytyy motonetistä. Tuolta tuli tasan 5dl ulos.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Duplikaatti…
    Kun lähetin vastauksen, tuli joku virheilmoitus tyyliin että toisen parametrin pitäisi olla array.
    Ehdin painella nappia muutaman kerran ennen kuin tajusin että olihan se vastaus onnistunut viheilmoituksesta huolimatta.
    Last edited by ekaBMW; 30-07-2024, 22:40.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Duplikaatti
    Last edited by ekaBMW; 30-07-2024, 22:37.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    En tiedä i sarjalaisista mutta siihen on erikseen sovellus jolla itse paketti tiputetaan.
    Siellä valitaan minkä karttapaketin haluaa tiputtaa.(itä- tai länsi-eurooppa tms)

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎