Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7004
    • Forssa

    #61
    Tyhmänä kyselen kun en tajua.

    i3:ssa rex poissulkee ilpin?

    Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?

    Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?

    Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?

    Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.

    Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?

    Kiitos.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1016
      • Pikis

      #62
      Originally posted by |foder| View Post
      Tyhmänä kyselen kun en tajua.

      i3:ssa rex poissulkee ilpin?

      Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?

      Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?

      Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?

      Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.

      Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?

      Kiitos.
      Juu on joko rex tai ilppi ja ilman ilppiä lämpiää vastuksella, ihan kuten ilpillinenkin jos on kylmempää kuin -10. Ilpillä lämmön tuottoon menee vähempi sähköä, ei siinä muuta eroa ole. Rexillinen on hyvä jos on hiukankaan oma tarve semmoista että tarvii edes joskus rangea enempi. Meillä on i3 vain lähiajossa niin silloin ei-rexillinen on mun mielestä parempi koska jää kokonaan polttomoottorin huolet ja paino pois.
      Last edited by kooma; 04-02-2022, 18:06.
      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6704
        • PK-seutu

        #63
        Originally posted by |foder| View Post
        Tyhmänä kyselen kun en tajua.

        i3:ssa rex poissulkee ilpin?

        Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?

        Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?

        Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?

        Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.

        Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?

        Kiitos.
        Jos REX:n tarviit niin sen tarviit se on selvä. Silloin ei ILPpiä jää kaipaamaan. Mutta jos taas muutenkin on ostamassa BEV mallia eli ilman REXiä, niin onhan se vähän hölmöä ollut jättää ruksaamatta se ILP.

        Mutta mitään järisyttävää vaikutusta siinä ei ole rangeen.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2083
          • Naantali

          #64
          Originally posted by |foder| View Post
          Tyhmänä kyselen kun en tajua.

          i3:ssa rex poissulkee ilpin?

          Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?

          Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?

          Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?

          Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.

          Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?

          Kiitos.
          Itsellä Rex vaikka periaatteessa ei tarvetta sille kun työmatka 26 km edestakaisin ja muutenkin auto pelkässä nurkka-ajossa. Mutta tuo toi Rex hiukan turvallisuuden tunnetta kun sillä saa kuitenkin rangea lisää sen 100-150 km kelistä riippuen, varsinkin jos tulee tiukka paikka pelkän sähkörangen suhteen. Huoltokuluja sitten tosiaan tästä skootterin moottorista tietysti tulee jonkun verran. Ei näissä moottoreissa vissiin ainakaan mitään isompia vikoja ole ollut.

          Nää on ihan makuasioita kumman haluaa, itsellä painoi oikeastaan hyvät varusteet kaikista eniten valintaan. Ilpillinen taitaa olla hiukan taloudellisimpi kulutuksen suhteen, mutta Rexissä käyttömaksu n.50€ vuodessa pienempi. Mulla 90€/vuosi ja kesällä kulutus 14kw ja nyt talvella 20 kW paikkeilla, joten halpaa ajoa on.
          Last edited by miyli; 04-02-2022, 19:11.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7004
            • Forssa

            #65
            Kiitos vastauksista.

            Kyllä se rexillinen on pakko olla, varoiksi koska tulisi olemaan mun ainut kulkine.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              #66
              Nämä tosi vähän yksilökohtaisia hommia, joku ei voisi istua 20-30 minuuttia pikalaturilla, kun rexiin kai saisi 2 minuutissa löpöä tankkiin.

              Mutta näkökulmana, pikalaturista saa 120 isoakkuiseen 35 minuutissa talvellakin 150km lisää rangea ja näitä pikalatureita pääteiltä löytyy pohjoisen yksittäisiä tienpätkiä lukuunottamatta (esim. kuusamo-sodankylä) noin 50-100km välein.

              Tilanne pikalatureiden määrän suhteen muuttunut hyvin paljon vuodessa.

              Nimimerkillä: etelästä pohjoiseen 700km i3s:llä.
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6704
                • PK-seutu

                #67
                Originally posted by |foder| View Post
                Kiitos vastauksista.

                Kyllä se rexillinen on pakko olla, varoiksi koska tulisi olemaan mun ainut kulkine.
                Sitten se on sitä myöten selvä. Tuon REXin tarpeen kun selvittää niin ILP jää sitten sivuseikaksi jokatapauksessa.

                Yritä ainakin välttää ihan alkupään autot muutamine ongelmineen ja kohta päättyvine akkutakuineen. Ja sitten ei kun nauttimaan halvasta ajosta ja kolmossarjan sisätiloista kompaktissa koossa
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7004
                  • Forssa

                  #68
                  Tulee käytyä etelähelsingissä ja siellä maaseudulla niin tämä on se rexin tarve, varoiksi.

                  Pikalaturin sähkö yhtä kallista kuin tankkaaminenkin. No näin kärjistäen.
                  Muuten menisi 99% ajoista omasta töpselistä ladaten, nou problemo.

                  Tänään koeajoin i3 ja onhan se metka laite.
                  Netissä peloteltu vaikka ja millä eri tarinoilla.
                  En oikeastaan yhtyisi niihin tarinoihin ja olin positiivisesti yllättynyt. Ainut mikä edelleen rassaa on ulkonäkö. Olisivat tehneet edes jotenkin konservatiivisemman ulkonäön eikä noin pöljää koska-voitiin-tehdä-näin. Olisi voinut myydäkin enemmän.

                  Tähän mennessä omat kriteerit: pitää olla i3S, rex, penkinlämppärit, h/k hifit. Ei saa olla: nahkapenkkejä (onneksi ei kovin monessa olekaan).

                  Jo noilla hakutuloksia 0kpl.

                  Kaikkea lisähilavitkutinta olisi kiva olla mutta sitten ei ainakaan löydy ikinä nettiautosta.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1281
                    • HKI

                    #69
                    Pikalaturilla sähkö 0,25snt/kwh (K-lataus ja Abc-lataus). 30min saa sen 100-200km lisää rangea. Kannattaa pohtia rex jättämistä pois, i3s kun ei rex kai kovin. Latureita ihan hyvin, latauskartta.fi näkee. Tuolla taas voi kattoo miltä matka käytännössä näyttää, kun laittaa matkatiedot https://abetterrouteplanner.com/
                    Last edited by ///Jone; 10-02-2022, 12:51.
                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • isolohko
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 900
                      • Kymenlaakso

                      #70
                      Originally posted by ///Jone View Post
                      Pikalaturilla sähkö 0,25snt/kwh (K-lataus)[/url].
                      Tämä olisi hyvä juttu, luulin nimittäin, että pikalaturit maksaa k-latauksella n. 90snt per minuutti, 25snt per kWh olisi ollut 22kWh laturilla, joka ei liene pikalaturin tittelin väärtti.

                      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                      Comment

                      • ///Jone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2009
                        • 1281
                        • HKI

                        #71
                        Originally posted by isolohko View Post
                        Tämä olisi hyvä juttu, luulin nimittäin, että pikalaturit maksaa k-latauksella n. 90snt per minuutti, 25snt per kWh olisi ollut 22kWh laturilla, joka ei liene pikalaturin tittelin väärtti.

                        K-lataus 50kw on tosiaan 0,20€/min. 22kw on 0,20€/kwh. Käytännössä kun i3s menee laturille 10-15% varauksella, niin loppuhinnaksi jää 0,25..0,27€/kwh. Tosin kylmään akkuun voi olla sitten 0,30€/kwh, mutta mutta, summittain se menee aika samaan kuin abc-latauksen kiinteä hinta. Irtikytkentä kannattaa tehdä jossain 85%..90%, sitten latauskäyrä laskee melko jyrkästi. Tämä isoakkuisella 120ah:lla.
                        Last edited by ///Jone; 10-02-2022, 17:08. Reason: Sentit euroiksi ettei ihan kakkaa tule foorumille
                        ______________________
                        Nykyinen:
                        Model 3

                        BMW:t vuodesta 2009:
                        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                        Comment

                        • isolohko
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 900
                          • Kymenlaakso

                          #72
                          Originally posted by ///Jone View Post
                          K-lataus 50kw on tosiaan 0,20snt/min. 22kw on 0,20snt/kwh. Käytännössä kun i3s menee laturille 10-15% varauksella, niin loppuhinnaksi jää 0,25..0,27snt/kwh. Tosin kylmään akkuun voi olla sitten 0,30snt/kwh, mutta mutta, summittain se menee aika samaan kuin abc-latauksen kiinteä hinta. Irtikytkentä kannattaa tehdä jossain 85%..90%, sitten latauskäyrä laskee melko jyrkästi. Tämä isoakkuisella 120ah:lla.
                          Hieno homma, olisiko kuitenkin 0,20€/min? Joka tapauksessa, hinta on laskenut tuolla minuuttipohjaisella k-latauksella hienosti, varmaankin ABC:n vaikutuksesta, S-marketin pihalta kun saattaa saada auton niin salliessa 150 kWh laturista 0,25€/kWh.

                          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7004
                            • Forssa

                            #73
                            Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?

                            Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2083
                              • Naantali

                              #74
                              Originally posted by |foder| View Post
                              Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?

                              Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
                              BMW i3 CHARGED EDITION

                              Charged edition varustelu sisältää mm.

                              Monitoimiohjaimet ohjauspyörässä
                              Vakionopeussäädin
                              Automaattisesti himmentyvät taustapeili ja kuljettajan ulkopeili
                              LED-valoelementit
                              Keskikyynärnoja
                              Navigointijärjestelmä Business
                              Säilytystilapaketti
                              Ilmastointiautomatiikka
                              BMW 3-vaiheinen AC pikalatauskaapeli
                              Sadetunnistin
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • Danukos
                                Alueaktiivi
                                • Feb 2011
                                • 1091
                                • pks

                                #75
                                Originally posted by |foder| View Post
                                Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?

                                Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
                                Varmaan joku fancy nimi karvanoppa mallille. Veikkaus.


                                Edit. ylempänä tulikin parempi vastaus.
                                E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                                Ex - E34
                                ///M5 -90 Alpin Weiss II

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎