Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?
Kulutus riippuu ajonopeudesta, mutta ei se ihan noin paljon kyllä ole. Itsellä näyttää n.150km rexin rangeksi yleensä. Ei ole tullut sillä ajeltua juurikaan mutta välillä joitakin kymmeniä kilometrejä kun ei viitsi mennä lataamaan välillä mihinkään
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Piti ihan ihmetellä mikä toi rex on, mutta googlehan auttoi siihen. Jäin sitä vaan ihmettelemään, että kun rexin polttoainetankki on 9l, niin jossain todettiin sen kasvattavan rangea vain 100km:llä. Onko se polttoaineen kulutus todellakin noin iso rexillä?
Motarilla tai muussa maksimitilanteessa 100 km on ihan realistinen minimiarvo, mutta yleensä range on 140 ja 180km välissä kun ajellaan hitaampia 80 ja 100kmh teitä.
Autossa ei tällä hetkellä kuin kellahtavat lamput katossa, ei kartturin valoja eikä jalkatilassa midn.
Onko tietoa minkälainen dome light sinne uppoaa, ja netistä käsitin huhuista että sitten vain johdotusta joka ehkä pätisi footwell-valoihinkin?
Alkuun ajattelin vaihtaa vain katon lamput, mutta netti sanoo 194lamppua, ja jäi vähän epäselväksi meneekö esim. Tälläinen sinne?;
Philips Ultinon Pro3000 W5W T10 LED-polttimopari valkoinen https://m.motonet.fi/fi/tuote/431859...MaAqIJEALw_wcB
I3 94Ah REX -16
F31 316d -13
Ex E90 318d -06
Ex E46 320iA Touring - 00
Ex E36 320 Coupé -93
Ex E36 318 Sedan -94
Ex E46 316 Sedan -00
Ex E36 325 Coupé -94
Ex E39 520 Touring -98
Ex E46 316 Compact -03
Katsotaanko REX-malli ladattavaksi hybridiksi vai sähköautoksi?
Mitataanko REX:n pakokaasupäästöt katsastuksessa?
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Katsotaanko REX-malli ladattavaksi hybridiksi vai sähköautoksi?
Mitataanko REX:n pakokaasupäästöt katsastuksessa?
Veroteknisesti ja Traficomin silmin se on hybridi. Siitä virheellisestä tulkinnasta ei sinänsä kannata pahastua kun se tarkoittaa sähköautoa pienempää vuosittaista ajoneuvoveroa
Onko kellään kokemusta coilovereista i3:ssa? Maailmalta löytyy keskusteluja, joissa kerrotaan ajomukavuuden parantuneen (pehmentyneen), kun vaimennus säädetään minimiin. Olisi kiva kuulla tarkempia analyysejä aiheesta ja toisaalta, tuleeko autosta vähäisemmän vaimennuksen myötä liian "lullamainen" ajettava.
En ole madaltamassa autoa, mutta i3S:n vakioalusta on näille (kuoppaisille) teille omaan makuuni vähän turhan jämäkkä.
Onko kellään kokemusta coilovereista i3:ssa? Maailmalta löytyy keskusteluja, joissa kerrotaan ajomukavuuden parantuneen (pehmentyneen), kun vaimennus säädetään minimiin. Olisi kiva kuulla tarkempia analyysejä aiheesta ja toisaalta, tuleeko autosta vähäisemmän vaimennuksen myötä liian "lullamainen" ajettava.
En ole madaltamassa autoa, mutta i3S:n vakioalusta on näille (kuoppaisille) teille omaan makuuni vähän turhan jämäkkä.
BC Racingit löytyy ja hain jämäkkyyttä vakio ei S alustaan nähden. Melkein ylimmässä asennossa eli varmaan lähellä S korkeutta. 15/30 kliksua laitoin ja kesällä ok, mutta tavella vähän liian jämäkkä. Melkein tekis mieli tuota 1/30 kokeilla, mutta ei millään viittisi tolppia irrottaa kun säädöt yläpäissä. En usko että tulee lullamainen kun jousivoima pysyy samana. Rebound vaan hidastuu ja tuntuu pehmeemmältä. Toisaalta mitä ajanut S:llä niin sopiva kompormissi mukavuutta ja jämäkkyyttä etten lähtis vaihteleen.
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi-- BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
BC Racingit löytyy ja hain jämäkkyyttä vakio ei S alustaan nähden. Melkein ylimmässä asennossa eli varmaan lähellä S korkeutta. 15/30 kliksua laitoin ja kesällä ok, mutta tavella vähän liian jämäkkä. Melkein tekis mieli tuota 1/30 kokeilla, mutta ei millään viittisi tolppia irrottaa kun säädöt yläpäissä. En usko että tulee lullamainen kun jousivoima pysyy samana. Rebound vaan hidastuu ja tuntuu pehmeemmältä. Toisaalta mitä ajanut S:llä niin sopiva kompormissi mukavuutta ja jämäkkyyttä etten lähtis vaihteleen.
Kiitos tiedosta! Muistatko, mikä jousivakio BC Racingeissä on?
Kyllä tuo S näin talvella on aika kivireki kuoppaisilla kaduilla.
Kiitos tiedosta! Muistatko, mikä jousivakio BC Racingeissä on?
Kyllä tuo S näin talvella on aika kivireki kuoppaisilla kaduilla.
4kg/mm mitä lie sitten vakiot. Voisin veikata että S jouset saattas olla jopa löysemmät, mutta kuinka toi takaisinvaimennuksen säätö hitaimmilleen vaikuttaa paha sanoa. Kattoo jos kesällä innostuis testaan.
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi-- BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment