Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 teknistä turinaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4581
    • Tampere

    #31
    Moni on höpissyt että ajettavuus paranee selkeästi 15mm levikepaloilla.

    Täältä löytyy 15mm lätyt joihin on saatavilla TUV sertifikaatit eli pitäisi mennä listassa olevilla vanteilla(orggis vanteet) läpi konttorilla. 43mm pultti on sopiva 15mm levikepalan kanssa.




    Sertifikaatti: http://intra.scc-group.eu/uploads/ce...0ef802208b.pdf
    Last edited by fraatti; 20-10-2022, 22:52.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17407
      • Turku

      #32
      Auttaako Tüv-hyväksynnät, kun Suomessa spacerit ovat kategorisesti laittomia?

      Tosin adapterivanteissa ovat laillisia :think...
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6704
        • PK-seutu

        #33
        Originally posted by Laku View Post
        Auttaako Tüv-hyväksynnät, kun Suomessa spacerit ovat kategorisesti laittomia?

        Tosin adapterivanteissa ovat laillisia :think...
        Eikös se Tüv nimenomaan auta? Yleensä vaan katsurit olettaa, että ei voi missään olla sellaista comboa, että spacerit olisi hyväksytty juuri kyseiseen autoon
        Last edited by pyroz; 21-10-2022, 12:43.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4581
          • Tampere

          #34
          Tuolla on vielä toinen lappu i3:lle.



          Mulla on tuttu joka omistaa katsastusaseman. Haluan ihan mielenkiinnosta kuulla sen mielipiteen aiheeseen.

          Tuolla kaikki lupalaput: https://spurverbreiterung.de/de/guta...ugen/bmw-8778/
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17407
            • Turku

            #35
            Olisikin kiva kuulla faktaa näiden arveluiden sijaan.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17807
              • PKS

              #36
              Tuo on kyllä äärimmäisen mielenkiintoinen kysymys, ja olisi kiva tietää onko spacereihin muuttunut jo kanta Suomessa.

              Minullakin on tästä oma kokemus kun toin Saksasta 2014 E46 Compactin jossa oli alla H&R:n spacerit, ja hanskalokerossa niistä TÜV lappu missä kerrottiin että nämä sopivat juuri kyseiseen E46/5 malliin kun vanne- ja rengaskoko on xxxx. Sekä lisähuomiona että eivät vaadi korimuutoksia. Olivat toki sitten saksalaisessa otteessakin mainittu eli siellä muutoskatsastettu onnistuneesti.

              Suomessa en ole edes viitsinyt kokeilla niiden kanssa katsastamista.

              Mutta oikeastaan mielenkiintoisempi kysymys on että täytyykö spacerit muutoskatsastaa Suomessa vaikka olisi kuinka hienot laput esittää? :think
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring
              ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28
              ///M535i '87 zinnoberrot
              ½ E46 316ti Compact
              ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3047

                #37
                Originally posted by Dualfun View Post
                Tuo on kyllä äärimmäisen mielenkiintoinen kysymys, ja olisi kiva tietää onko spacereihin muuttunut jo kanta Suomessa.

                Minullakin on tästä oma kokemus kun toin Saksasta 2014 E46 Compactin jossa oli alla H&R:n spacerit, ja hanskalokerossa niistä TÜV lappu missä kerrottiin että nämä sopivat juuri kyseiseen E46/5 malliin kun vanne- ja rengaskoko on xxxx. Sekä lisähuomiona että eivät vaadi korimuutoksia. Olivat toki sitten saksalaisessa otteessakin mainittu eli siellä muutoskatsastettu onnistuneesti.

                Suomessa en ole edes viitsinyt kokeilla niiden kanssa katsastamista.

                Mutta oikeastaan mielenkiintoisempi kysymys on että täytyykö spacerit muutoskatsastaa Suomessa vaikka olisi kuinka hienot laput esittää? :think
                Mulla on sigun F06 Hamannin vanne/rengassarja alla ja siinä tulee mukana 5mm spacerit etusiin. Samoin on laput mukana, että kuuluvat pakettiin.
                Olen katsastanut niiden kanssa kaksi kertaa auton. En ole tietenkään erikseen mainostanut, että autossa on sellaiset. En tiedä onko sitten edes huomannut niitä.
                Tässä paketissa on sikäli mielenkiintoista, että ko. vanne/rengas ei edes mene eteen hankaamatta tolppaan ilman noita spacereita.
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • Das_Bimmer
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 142
                  • Espoo

                  #38
                  Eka talvi tulossa I3:lla ja alle meni 19" orkkisvanteille uudet Contin 7 kitkat.

                  Mukava huomio oli että auto hiljeni huomattavasti, kesärenkaiden kova jurina muuttui pehmeään taustahuminaan. Mutta ohjaus hieman raskaampi, ei palauta enää samalla tavalla ja moottorijarrutuksen teho puolittui. Nyt on pakko koskea jarruun, auto ei enää hiljennä riittävästi poljinta nostaessa.

                  Mistähän voisi johtua? Pehmeämpi kumiseos, alhaiset paineet vai jotain muuta, onko samoja kokemuksia?:think
                  ___________________
                  E61 535D ja reilusti rompetta
                  E36 M3 Coupe

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6704
                    • PK-seutu

                    #39
                    Originally posted by Das_Bimmer View Post
                    Eka talvi tulossa I3:lla ja alle meni 19" orkkisvanteille uudet Contin 7 kitkat.

                    Mukava huomio oli että auto hiljeni huomattavasti, kesärenkaiden kova jurina muuttui pehmeään taustahuminaan. Mutta ohjaus hieman raskaampi, ei palauta enää samalla tavalla ja moottorijarrutuksen teho puolittui. Nyt on pakko koskea jarruun, auto ei enää hiljennä riittävästi poljinta nostaessa.

                    Mistähän voisi johtua? Pehmeämpi kumiseos, alhaiset paineet vai jotain muuta, onko samoja kokemuksia?:think
                    i3:ssa on todella herkkä luistonesto, joka myös vähentää regenin voimakkuutta varsinkin liukkailla keleillä. Ja kyllä, kunnon kitkat on niin pehmeät, että sen huomaa. Itse koodannut aina jokaisesta i3:sta Eco pro:n defaultiksi niin tottuu jo kesällä siihen vähemmän agressiiviseen regeniin ja sehän on myös pisimmän rangen ajomoodi.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0

                    Comment

                    • Das_Bimmer
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 142
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by pyroz View Post
                      i3:ssa on todella herkkä luistonesto, joka myös vähentää regenin voimakkuutta varsinkin liukkailla keleillä. Ja kyllä, kunnon kitkat on niin pehmeät, että sen huomaa. Itse koodannut aina jokaisesta i3:sta Eco pro:n defaultiksi niin tottuu jo kesällä siihen vähemmän agressiiviseen regeniin ja sehän on myös pisimmän rangen ajomoodi.
                      Okei ominaisuus siis, hyvä tietää
                      ___________________
                      E61 535D ja reilusti rompetta
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4581
                        • Tampere

                        #41
                        Tuossa kun oli aikaisemmin puhetta tasauspyörästön öljynvaihdosta niin tuossa joku on tehnyt sen.

                        Это ознакомительная, вступительная, подготовительная часть, где мы перечислим полный список используемых деталей, а также обсудим вопрос, нужно ли вообще всё это затевать и куда делось заливное отверс…


                        Alemmassa linkissa autolla on tuupattu 70tkm ja omaan silmään öljy on se näköistä että kaipaa vaihtamista.

                        Всем привет! В предыдущей части, мы немного порассуждали о целесообразности замены масла в редукторе, а также ознакомились с полным списком используемого арсенала. В этой части приступаем непосредстве…
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • S`ebu
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 58
                          • Kotona

                          #42
                          Originally posted by fraatti View Post
                          .....

                          Usein hyötysuhde on heikompi alhaisemmalla latausvirralla. Netistä näytti löytyvän käppyrät 32A i3 latauslaitteen hyötysuhteesta josta asian voi myös nähdä. Näemmä tuossa hyötysuhteessa ei tapahdu mitään aivan dramaattista hyötysuhteen osalta.



                          Ilmeisesti i3:ssa on yksi latauspiiri EME:ssä ja loput 2 vaihetta KLE:ssä jos autossa on kolmivaihelataus. Lisäksi taitaa olla olemassa optio "SA4U8 AC
                          Fast Charging" ainakin joillain markkina-alueilla jolla voi ottaa yhdestä vaiheesta ottaa tehoa aina 7,4kW (32A asti). Ylläolevassa kuvassa on juuri tälläinen latauspiiri.

                          Tuollaisia versioita näyttää ainakin löytyvän:
                          -Single-phase AC charging at 3.7 kilowatt (basic version)
                          -Single-phase AC charging at 7.4 kilowatt (optional equipment SA4U8)
                          -Combined single-phase AC charging at 3.7 kilowatt and direct current at 50 kilowatt (optional equipment SA4U7)
                          -Combined single-phase AC charging at 7.4 kilowatt and direct current at 50 kilowatt (optional equipment SA4U7 and SA4U8)
                          -Combined three-phase AC charging at 11 kilowatt and direct current at 50 kilowatt (optional equipment SA4U7 and SA4U6)

                          ......
                          Pari viikkoa sitten tuli ladattua 7,4 kW 1-vaihelaturista omaa 2020 i3s 120 Ah tietämättä tätä ennakkoon ja yllätyin positiivisesti, että lataus todellakin onnistuu omassa i3s ainaki 1x32A täydellä teholla, vaikka autossa on varusteina nämä:

                          -Combined three-phase AC charging at 11 kilowatt and direct current at 50 kilowatt (optional equipment SA4U7 and SA4U6)

                          Onko jotkut muut huomanneet saman?
                          Ei puuttus, ku et latais kaikista 3-vaiheesta 32A 😁

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎