Enpä tiedä mitä sanoisi, iso pettymys on ehkä kuvaavimmat sanat. Onko koskaan ämmäläiseksi kutsuttu vaisumpaa teosta varsinkin jos vertailu on saman sarjan malli. Todellinen budget-malli, tainut tulla enemmmän kuin kiire Toki voimaa on, mutta kaikki muu puuttuu....
Joo samaa mieltä, tehoa toki reilusti, mut se oli jo tiedossa. Muuten ei mitään kiinnostavaa osu silmään kuvista/tiedoista.. tekstissä verrataan kevyitä materiaaleja johonkin M3 CSL aika kaukana ollaan kuitenkin
Itse olen alkanut päivä päivältä pitämään enemmän iX:n muotoilusta. Etumunuaisten pituudessa voit nähdä yhtäläisyyttä BMW:n 3.0 CSL:ään, samoin takavalojen korkeudessa suhteessa leveyteen. Autossa on myös joko paluuta tai sitten vain muutoin näille jättimaastureille tuttua kulmikkuutta muotoilussa. BMW:thän ovat pyöristyneet sitten e60. Sisusta taas tuttua trendiin kuuluvaa pelkistystä ja tekniikan mahdollistamaan laajaa kaarevaa näyttöä. M60 mallin(?) kullatut yksityiskohdat saaneen veks, eivät oikein monellekaan sovi tänne pohjoismaahan.
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
iX ihan hieno ja erilainen, Suomen M60 konfiguraattorissa ei mielestäni saanut tuota pronssia pois ja ei edes mitään sporttipenkkejä ollut valittavana. Myös tulevassa XM oli muistaakseni tuo pronssinen M-lätkä, ei ainakaan vielä omaan silmään oikein hyvä. Melkein iX 40 tuntuu järkevimmillä, sen verran reilusti on hintaa noissa 50 ja M60..
iX ihan hieno ja erilainen, Suomen M60 konfiguraattorissa ei mielestäni saanut tuota pronssia pois ja ei edes mitään sporttipenkkejä ollut valittavana. Myös tulevassa XM oli muistaakseni tuo pronssinen M-lätkä, ei ainakaan vielä omaan silmään oikein hyvä. Melkein iX 40 tuntuu järkevimmillä, sen verran reilusti on hintaa noissa 50 ja M60..
Tuo IX M60 on vielä epäselvä tapaus, aika moni kallis lisävaruste on siinä vakiona. Saksan eräällä forumilla oli laskettu että varusteet tasattuna M60 olsi noin 10keuria kalliimpi kuin vastavaa iX 50. No hinnasto pitäsi olla tulossa ensi viikolla sitten selviää.
Sportti-penkkejä ei tosiaan ole eikä tule
40:n akku on on tuolle kulutukselle aika pieni. Jos M60 ja 50 ero on tuota 10k luokkaan, ei se tämän hintaisessa auto ole mitenkään valintaa vaikuttava tekijä. Toki käytännössä ero lienee suurempi, sillä eihän niitä kaikkia varusteita ole pakko rastia
Joo kympin hintaero ei olis paha, katselin vaan noita nettiauton tarjontaa, niin 40 -> 50 eroa oli noin 60k. No joo toi ainut 50 taitaa olla saanut vaikean saatavuuden lisää
Joo kympin hintaero ei olis paha, katselin vaan noita nettiauton tarjontaa, niin 40 -> 50 eroa oli noin 60k. No joo toi ainut 50 taitaa olla saanut vaikean saatavuuden lisää
Ongelma iX 50 (ja myös varmaan iX M60 sama) kohdalla on, että nyt tilaamalla saat auton vuonna 2024. Vielä muutama viikko sitten bmw.de näytti heti noin 30kpl iX 50-mallin saatavuutta, nyt ei ole saavilla yhtään kappaletta. Mobile.de on yksi iX 50, joka vapautuu ensi kesäkuussa, käyettynä 10tkm ajettuna ja uuden hinnalla. Tuossa nettiauton IX 50:ssa on 30keur extraa stickerin päälle
En ole koskaan uutta autoa tilannut, mutta miten vaihdokin hyvitys menee jos auton saa vasta esim.vasta vuoden päästä? Onko se tilauspäivän hinta vai…?
En ole koskaan uutta autoa tilannut, mutta miten vaihdokin hyvitys menee jos auton saa vasta esim.vasta vuoden päästä? Onko se tilauspäivän hinta vai…?
Sehän on aika mahdonta hinnoitella se vaihtoauto millään tarkkuudella tuollaisessa tilanteessa jossa toimitusaika on pitkä ja epätarkka. Joko ei hinnoitella ollenkaan tai sitten hinta on niin paljon alakanttiin, että diileri ei häviä ihan sama mitä markkinoilla tapahtuu.
Itsekin tiputin vaihtoauton suoraan pois kaupasta kun i4 tilaus meni viime kesänä "jopa 9kk" eteenpäin. Myyn sitten pois jonnekin kun tiedän milloin uusi auto on luovutuksessa.
En ole koskaan uutta autoa tilannut, mutta miten vaihdokin hyvitys menee jos auton saa vasta esim.vasta vuoden päästä? Onko se tilauspäivän hinta vai…?
Tuskin saat vuoden päähän luovutusajankohtaan hyvityshintaa tai jos saat, lienee se todella varman päälle hinnoiteltu, joka ymmärrettävääkin myyjäliikkeen kannalta.
Voit tietty tehdä kaupan ilman vaihturia ja myydä omasi sitten luovutushetekllä johonkin ja saada siitä jonkun summan x. Sen näkee sitten silloin mitä siitä saat..
Tai tehdä kaupan vaihturin kanssa ja sopia mihin asti saat omasi pitää, eli luovuttaa sen liikkeelle vaikka toimitusajan puolivälissä (6kk) ja ajaa loppuajan jollakin väliakaisratkaisulla tms.
Vaihtoehtoja on monia, jokainen valitsee mieleisensä.
Nyt pitäsi sitten vielä tietää mitä varusteita hintaa sisätyy. Seuraavat nyt ainakin
- sport-paketti ja 21" renkaat
- ilmajousitus ja nelipyöräohjaus
- M sport jarrut ja musta sisäkatto
- Live Cocpit Professional
- Head up näyttö
- B&W diamond äänentoisto
- Laservalot
- comfort Acess
- Parking Assistant Professional (uusi lajennettu)
- Driving Assistant Professional
- Monitoimi-istuimet jäähdytyksellä
- Heat comfort paketti
- Nelipisteilmastointi
- Nahkaverhoilu (suite)
M60:n varusteet olsi kyllä itsellekin ne mitä valkkaisin paitsi nuo B&W systeemit, jotka jäisi itsellä kyllä valtsematta (en yleensä edes avaa radiota saatikka kuuntelin jotain). Itse en havainnut muita lisävarustepuuteita kuin vetokoukun ja kattoikkunan (yht~5keur). Ja sitten tarvitaan väri, tuo ero kapenisi lisää jos M60:n hinta sisältäisi jo metallivärit vakiona.....
Kun ylläolevan lista nakkaa iX 50:een konfiguraattorissa saa vertailuhinnaksi 131 420 eur.
Vielä vaikea tilata, kun ei ole hinnastoa kokonaisuutena. Tuon alkaen hinnan sain viime tiistaina, nyt se nettisivuilla. Samalla myös nuo varusteet jota tuohon kirjoittelin, mutta vakio/lisävarustehinnasto ei vielä ole. Varsinainen tilaaminen ei siis taida onnistua, mutta ainahan sitä voi yrittää. Hinnan liäksi tarvittaisiin toimitusaika.
En oikein tiedä, vaikka iX kiinnostaa, niin kiinnostaa kyllä tuleva 5/7-sarjalaisetkin. IX:ssä, ja varsinkin M60, on kyllä range pieni ongelma käytännössä johtuen isosta otsapinnasta. Toki nopea lataus vähentää paljonkin korkean kulutuksen tuomaa haittaa. Mutta jos täältä ei pääse lataamatta (eli pysähtymättä) Turkuun (~400km) niin kyllä se vähän pitää mietimään. Toki pieni kaffetauko (~10min) on riittävä stoppi. 5/7-sarjan auto isolla akulla takavetoisena tyyliin EQS450+ olisi enemmän sweetspotissa. Näyttää tuo neliveto leikkaavan rangea kuitenkin merkittävasti (esim i4 M50 vs i4 40 tai EQS580 s EQS 450+)
Comment