Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torso1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354

    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Keinutaan isolla tiellä auttaa aika paljon, jos tipautat jousitusta napsun alas päin -10 mm (automaatisesti kun nopeus >yli 140km/h) tai kaksi napsua -20mm (automaattisesti >200km/h tai sportilla).

    Itse pidän isommilla teillä (päätiet ja motarit) jousituksen aina tuossa -10mm asennossa, jolloin laiva fiilis vähenee oleellisesti ja käytännön mukavuudessa ei ole eroa, ainakin ajaminen on hauskempaa (jos näin voi tälläisesta autosta sanoa )

    Puuskaisessa tuulessa ja kovemmilla nopeuksilla >150km/h (lähinnä Saksan baanalla ) olen käyttänyt sport-asentoa. Muuten 'sportilla' tulee ajettua hyvin harvoin, yleensä käytössä on 'adaptive', jolloin jousitusta pitää säätää manuaalilla. ( en ole ainakaan löytänyt miten sinne saisi omat asetukset jousituksen korkeudelle).
    Ei sinne varmaan saa omaa asetusta jousituksen korkeudelle.

    Tuo jousituksen automaattinen tason lasku (-10mm) ei näy missään vaikka ajaa yli 140km/h. Ainakin se jousituksen tasonsäädön merkkivalo pysyy samassa ”keskiasennossa” riippumatta vauhdista. Mistäs sen tietää et laskeeko jousitus vai ei..

    Comment

    • torso1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 354

      Originally posted by volvostabemariin View Post
      Tähän vahva sama! Ei enää ikinä runflatteja. Nyt taas kun omaan 45e:hen perjantaina vaihdetaan kitkat niin muuttuu paremmaksia autoksi saman tien...
      Kylläpä taas muuttui oma 45e hurjasti mukavammaksi ajaa kun vaihtoi alkuperäisen talvirengassetin (748m+Nokian R3) alle. Auto tuntuu taas kaikinpuolin juuri niin luxukselta kuin tämän hintaisen pitääkin. Jäykkärunkoiset Nokian kitkat toimivat hienosti tässä 2500kg painoisessa möhkäleessä. Vierintävastus, ketteryys, uraherkkyys (näillä sitä ei ole ollenkaan), mukavuus jne. on paljon parempi kuin kesärenkaissa��.
      Ainut asia missä oem tähtimerkatut RFT kesärenkaat toimivat paremmin on suurempi motarivauhti. Leveämmällä takarenkaalla lienee myös vaikutusta asiaan.
      Kummaa kyllä myös rengasmelu on pienempi runfläteissä. Nokiat tuottavat myös hieman cavity noisea (eivät kuitenkaan häiritsevän paljon), jota tähtimerkatut eivät ollenkaan.

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 787
        • Lappeenranta

        Miten iX on toiminut talvessa? Ikkunat kiinnostaa eniten. Onko pidemmässä käytössä tullut yllätyksiä, ylimääräisiä huoltokäyntejä? Saksassa joissakin on ollut moottoriongelmia, samoin lämmityslaitteen (ILP?) kanssa on ollut probleemaa. Muista mekaanista ongelmista en ole kuullut. Vaikka takuu onkin, niin korvaavan osan saamisessa on näinä aikoina melkoisia haasteita. Softan kanssa on sitten kai enemmän jumppaa, mutta se paranee päivityksissä pikku hiljaa.

        Sähköautovaihtoehtoja on tullut plarattua ees taas, niin eipä sopivaa tarjontaa aivan hurjasti ole - mm. tilat 4:lle henkilölle (>175cm), mukava takapenkki (eli riittävän korkea), riittävä tavaratila (+450l, monikäyttöisyys plussaa), pitkä range ja/tai nopea lataus, vetokyky +2tn, huolto lähellä. iX on omalla suosikkilistalla korkealla. Kun käytettyjen 50-mallien hinnat ovat tipahtaneet selvästi Saksassa autojen saatavuuden lisääntyessä, iX ei ole enää niin ylihintainen, mitä se oli uutena ja käytetyn toimitus aika ei ole yli vuotta

        Itselle iX osalta suurin 'jarru' on karmittomat ikkunat ja niistä syntyvät ongelmat talvella. (Auto on ulkona sään arrmoilla ilman suojaa.) Lisäksi oven rämähdys suljettaessa ei vastaa hintaluokkaa, mutta tuon saa häivytettyä softclose varusteella. Onko muita pakollisia lisävarusteita? Toki nuo Saksan käytetyt '50'on täysillä varusteilla, erona on lähinnä sterot HK tai B&W.

        Uusimmista iX 50:stä puuttuu nelipyöräohjaus ja ilmajousitus. Jälkimmäisen puute ei ole vakava, mutta 4p-ohjauksen puute olisi jo harmi. Ilman 4p:tä iX on ärsyttävän kankea ahtaissa tiloissa. Ilma ja 4p taitavat olla jotenkin yhdistettyjä, en ole ainakaan nähnyt varusteita erikseen.

        Saksan käytettyjen hintaan vaikuttaa voimakkaasti verhoilu - kangas on halvin, vaikka uutena siitä sai maksamaan extraa, samoin tekonahkaversiot on selvästi halvempia kuin nahkasisustukset (ero on isompi kuin verhoilun hinta uutena), miksiköhän? Onko tekonahoissa jotain ongelmaa käytössä. Kangas on sen verran aneemisen näköinen, että hyljeksintä on ymmärettävää, vaikka kangassohvilla kyllä pysyy paikoillaan paremmin kuin näillä kahdella muulla vaihtoehdolla.

        Etupenkien muotoilemattomuus on yksi, tosin pieni, jarru lähteä ostoksille. Miten etupenkki toimii käytännössä? Jostain luin että apparin sohvassa olisi säätöjä ja ominaisuuksia selvästi vähemmän, muun muassa ristiseläntuki puuttuu, pitääkö paikkansa?
        Mini, E24, E90, G70
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • volvostabemariin
          Bimmer Rookie
          • Sep 2019
          • 83
          • Kanta-Häme

          Originally posted by tiko4tiko View Post
          Miten iX on toiminut talvessa? Ikkunat kiinnostaa eniten. Onko pidemmässä käytössä tullut yllätyksiä, ylimääräisiä huoltokäyntejä? Saksassa joissakin on ollut moottoriongelmia, samoin lämmityslaitteen (ILP?) kanssa on ollut probleemaa. Muista mekaanista ongelmista en ole kuullut. Vaikka takuu onkin, niin korvaavan osan saamisessa on näinä aikoina melkoisia haasteita. Softan kanssa on sitten kai enemmän jumppaa, mutta se paranee päivityksissä pikku hiljaa.

          Sähköautovaihtoehtoja on tullut plarattua ees taas, niin eipä sopivaa tarjontaa aivan hurjasti ole - mm. tilat 4:lle henkilölle (>175cm), mukava takapenkki (eli riittävän korkea), riittävä tavaratila (+450l, monikäyttöisyys plussaa), pitkä range ja/tai nopea lataus, vetokyky +2tn, huolto lähellä. iX on omalla suosikkilistalla korkealla. Kun käytettyjen 50-mallien hinnat ovat tipahtaneet selvästi Saksassa autojen saatavuuden lisääntyessä, iX ei ole enää niin ylihintainen, mitä se oli uutena ja käytetyn toimitus aika ei ole yli vuotta

          Itselle iX osalta suurin 'jarru' on karmittomat ikkunat ja niistä syntyvät ongelmat talvella. (Auto on ulkona sään arrmoilla ilman suojaa.) Lisäksi oven rämähdys suljettaessa ei vastaa hintaluokkaa, mutta tuon saa häivytettyä softclose varusteella. Onko muita pakollisia lisävarusteita? Toki nuo Saksan käytetyt '50'on täysillä varusteilla, erona on lähinnä sterot HK tai B&W.

          Uusimmista iX 50:stä puuttuu nelipyöräohjaus ja ilmajousitus. Jälkimmäisen puute ei ole vakava, mutta 4p-ohjauksen puute olisi jo harmi. Ilman 4p:tä iX on ärsyttävän kankea ahtaissa tiloissa. Ilma ja 4p taitavat olla jotenkin yhdistettyjä, en ole ainakaan nähnyt varusteita erikseen.

          Saksan käytettyjen hintaan vaikuttaa voimakkaasti verhoilu - kangas on halvin, vaikka uutena siitä sai maksamaan extraa, samoin tekonahkaversiot on selvästi halvempia kuin nahkasisustukset (ero on isompi kuin verhoilun hinta uutena), miksiköhän? Onko tekonahoissa jotain ongelmaa käytössä. Kangas on sen verran aneemisen näköinen, että hyljeksintä on ymmärettävää, vaikka kangassohvilla kyllä pysyy paikoillaan paremmin kuin näillä kahdella muulla vaihtoehdolla.

          Etupenkien muotoilemattomuus on yksi, tosin pieni, jarru lähteä ostoksille. Miten etupenkki toimii käytännössä? Jostain luin että apparin sohvassa olisi säätöjä ja ominaisuuksia selvästi vähemmän, muun muassa ristiseläntuki puuttuu, pitääkö paikkansa?
          Itsellä on toiminut täydellisesti, mutta onko katoksessa. Ja softclosella varustettu niin "Lada-ovet" eivät haittaa. Sitten tuo viimeinen --> vähän oon tuurista kiinni kai. Itsellä sattui marraskuussa sellaisen tuotantorakoon ettei ollut YHTÄÄN poistoja. Molemmissa penkeissä kaikki säädöt, jalalla avattava takaluukku jne. tulivat

          Comment

          • tiko4tiko
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2020
            • 787
            • Lappeenranta

            Originally posted by volvostabemariin View Post
            Itsellä on toiminut täydellisesti, mutta onko katoksessa. Ja softclosella varustettu niin "Lada-ovet" eivät haittaa. Sitten tuo viimeinen --> vähän oon tuurista kiinni kai. Itsellä sattui marraskuussa sellaisen tuotantorakoon ettei ollut YHTÄÄN poistoja. Molemmissa penkeissä kaikki säädöt, jalalla avattava takaluukku jne. tulivat
            Hyvä tsäkä käynyt, että osuit tuommoseen väliin Jos iX:ää lähtee käytettynä Saksasta hakemaan, olisi miltei pakko raahatua paikan päälle, jotta voi tsekata puutteet, sen verran paljon linjalta on tullut vaajalla spekseillä tavaraa.
            Mini, E24, E90, G70
            exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6712
              • PK-seutu

              Originally posted by tiko4tiko View Post
              Hyvä tsäkä käynyt, että osuit tuommoseen väliin Jos iX:ää lähtee käytettynä Saksasta hakemaan, olisi miltei pakko raahatua paikan päälle, jotta voi tsekata puutteet, sen verran paljon linjalta on tullut vaajalla spekseillä tavaraa.
              Kyllä kauppias ne kertoo kun kysyt.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • tiko4tiko
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2020
                • 787
                • Lappeenranta

                Originally posted by pyroz View Post
                Kyllä kauppias ne kertoo kun kysyt.
                Jees, saksalainen on perustarkka, kokemukset vaan ei aivan 100% ole.....mutta alkuun ja aika pitkällekin pääsee kyselemällä, joskus jopa päätyyn asti.

                Lämmitellään nyt ensin, jos aito kuume nousisi ja sitä ennen seuraillaan rauhassa mobile.de:n hintatasoa. Käytettyjen hinnat ovat laskeneet näissä melkoisella vauhdilla, kyse lienee enemminkin käytettyjen kaupan normalisoitumisesta. Ensimmäiset oman speksin mukaiset yksilöt ovat jo 100k rajalla, kun muutamia kuukausia sitten oikein mitään ei tahtonut löytyä alle 125k. Nyt ei noiden kauppa kovin hanakasti käy, pitkään ovat myynnissä ja hinta valuu alaspäin pikku hiljaa. Ero on valtava aiempaan, kun korkeaan hintaan (=ñoin uuden hinta tai jopa korkeampi) auto oli myynnissä ehkä viikon ennenkuin poistui listoilta.
                Mini, E24, E90, G70
                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                Comment

                • bittivirhe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 481
                  • Pohjois-Savo

                  Kävin oman auton pajoitusta odotellessa taas iX:ää kokeilemassa. Nelikymppinen malli on edelleen aika laiska, mutta mikä lie päässä pehmennyt, kun ei se nyt enää NIIN pahalta tuntunut (iX yleisesti) kuin ensimmäisellä kerralla. iDrive on kyllä sekava aloittelijalle, rattinappulat halvan oloisia ja käsi etsi vaihdekeppiä suuntaa vaihtaessa .. mutta ties vaikka tässä vielä vanha oppisi nykyajan kotkotuksille.
                  G05 45e
                  ex: F11 530d xDrive
                  ex: E84 X1 xDrive 25d

                  Comment

                  • jori
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1010
                    • Vantaa

                    Originally posted by bittivirhe View Post
                    Kävin oman auton pajoitusta odotellessa taas iX:ää kokeilemassa. Nelikymppinen malli on edelleen aika laiska, mutta mikä lie päässä pehmennyt, kun ei se nyt enää NIIN pahalta tuntunut (iX yleisesti) kuin ensimmäisellä kerralla. iDrive on kyllä sekava aloittelijalle, rattinappulat halvan oloisia ja käsi etsi vaihdekeppiä suuntaa vaihtaessa .. mutta ties vaikka tässä vielä vanha oppisi nykyajan kotkotuksille.
                    Samat fiilikset oli kun ajoin ensimmäisenkerran iX 40 mallia. Kyllä se täytyy olla 50 malli jotta range ja suorityskyky on omaan mieleen. Omassa Teslassa toimintamatka kuitenkin lähellä 600km niin ahditus alkoi sen suhteen iX40 ratissa.

                    iDrive/käyttöliittymä sekava G05 verrattuna, mutta äkkiä siihen tottuu. Ajoin tällä viikolla Saksassa/Tanskassa n.600km G70 740d jossa sama iDrive ja kyllä sen äkkiä oppii tälläinen keski-ikäinen junttikin.
                    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                    Comment

                    • tiko4tiko
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2020
                      • 787
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by jori View Post
                      Samat fiilikset oli kun ajoin ensimmäisenkerran iX 40 mallia. Kyllä se täytyy olla 50 malli jotta range ja suorityskyky on omaan mieleen. Omassa Teslassa toimintamatka kuitenkin lähellä 600km niin ahditus alkoi sen suhteen iX40 ratissa.

                      iDrive/käyttöliittymä sekava G05 verrattuna, mutta äkkiä siihen tottuu. Ajoin tällä viikolla Saksassa/Tanskassa n.600km G70 740d jossa sama iDrive ja kyllä sen äkkiä oppii tälläinen keski-ikäinen junttikin.
                      Tuo range asia on varmasti käyttäjäkohtianen juttu kuten on suorituskykykin. '40' kulkee Suomen rajoituksille aivan riittävästi. '50' on taas Saksan baanalle hidas, vaatis m60:n. Itselle '40' kulkupuoli riittäisi aivan mainiosti, mutta range on liian pieni, varsinkin kun '40' latausnopeuskin on selkeästi isompaa mallia matalampi.

                      iX on kyllä ristiriitinen auto kokonaisuutena. Uutena auto ('50') oli ominaisuuksiinsa nähden järkyttävän hintanen. Nyt Saksassa pääsee jo valkaamaan 100k vähän ajetun pitkällä lisätakuulla. Ei pääse kyllä ensimmäinen omistaja sanomaan, että sähköautolla ajaminen on ollut halpaa

                      Kysymys kuuluu miten iX:n arvonlasku rauhoittuu vai rauhoittuuko ollenkaan? Autosta ei tule seuraavaa sukupolvea vaan se häviää kuin i3:n, kun bemari siirtyy 800V tekniikaan => iX jää erikoisuudeksi. Vuoden kahden sisään markkinoille tulee ensimmäiset SUVit 800V tekniikaan - Audi, Porsche eurooppalaisista ekana?, minkä jälkeen tämä hybridien jännitejärjestelmään perustuva sähköautotekniikka on muutamassa vuodessa 'museokamaa'. Bemarilta saa 800V kulkinetta odottaa kauemmin. Tässä koko luokassa se taitaa olla sähköinen X5 ja sen esittelyyn on vielä lähes puolivuosikymmentä. Tosin X3 tullee muutaman vuoden päästä.

                      Huono juttu, mutta ihan yhtä paskassa jamassa on Mersukin, EQE/EQS SUVit tulivat juuri uunista ulos. Volvo on vielä hankalammassa välissä, auto vasta tulossa ja se on 400-volttinen Ovat siis noin yhden generaation Audi/Porschea myöhässä. Toki näyttää ladunavaajillakin kestävän. Sekä Q6:sta että Macania lykätään koko ajan eteenpäin. Possu taitaa olla jo kohta vuoden myöhässä. Ja miten lauchin jälkeen, toimitusaika 1-2 vuotta, niin kyllähän siinäkin vuosia vierii. Kia/Hyundai pääsevät sitten ensimmäisinä apajille uudella tekniikalla, myynnin pitäisi Korean SUVeilla alkaa vielä tämän vuoden aikana.

                      BTW. Millanen oli G70 ajaa ja matkustaa? Onko paras bemari ikinä? Liikeessä koko ei varmaan haitaa, mutta miten parkkipaikalla jne kömpelö?
                      Mini, E24, E90, G70
                      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                      Comment

                      • kimmon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1461
                        • Tuusulantien päässä...

                        Originally posted by tiko4tiko View Post
                        Tuo range asia on varmasti käyttäjäkohtianen juttu kuten on suorituskykykin. '40' kulkee Suomen rajoituksille aivan riittävästi. '50' on taas Saksan baanalle hidas, vaatis m60:n. Itselle '40' kulkupuoli riittäisi aivan mainiosti, mutta range on liian pieni, varsinkin kun '40' latausnopeuskin on selkeästi isompaa mallia matalampi.

                        iX on kyllä ristiriitinen auto kokonaisuutena. Uutena auto ('50') oli ominaisuuksiinsa nähden järkyttävän hintanen. Nyt Saksassa pääsee jo valkaamaan 100k vähän ajetun pitkällä lisätakuulla. Ei pääse kyllä ensimmäinen omistaja sanomaan, että sähköautolla ajaminen on ollut halpaa

                        Kysymys kuuluu miten iX:n arvonlasku rauhoittuu vai rauhoittuuko ollenkaan? Autosta ei tule seuraavaa sukupolvea vaan se häviää kuin i3:n, kun bemari siirtyy 800V tekniikaan => iX jää erikoisuudeksi. Vuoden kahden sisään markkinoille tulee ensimmäiset SUVit 800V tekniikaan - Audi, Porsche eurooppalaisista ekana?, minkä jälkeen tämä hybridien jännitejärjestelmään perustuva sähköautotekniikka on muutamassa vuodessa 'museokamaa'. Bemarilta saa 800V kulkinetta odottaa kauemmin. Tässä koko luokassa se taitaa olla sähköinen X5 ja sen esittelyyn on vielä lähes puolivuosikymmentä. Tosin X3 tullee muutaman vuoden päästä.

                        Huono juttu, mutta ihan yhtä paskassa jamassa on Mersukin, EQE/EQS SUVit tulivat juuri uunista ulos. Volvo on vielä hankalammassa välissä, auto vasta tulossa ja se on 400-volttinen Ovat siis noin yhden generaation Audi/Porschea myöhässä. Toki näyttää ladunavaajillakin kestävän. Sekä Q6:sta että Macania lykätään koko ajan eteenpäin. Possu taitaa olla jo kohta vuoden myöhässä. Ja miten lauchin jälkeen, toimitusaika 1-2 vuotta, niin kyllähän siinäkin vuosia vierii. Kia/Hyundai pääsevät sitten ensimmäisinä apajille uudella tekniikalla, myynnin pitäisi Korean SUVeilla alkaa vielä tämän vuoden aikana.

                        BTW. Millanen oli G70 ajaa ja matkustaa? Onko paras bemari ikinä? Liikeessä koko ei varmaan haitaa, mutta miten parkkipaikalla jne kömpelö?
                        Taycan on 800 voltin järjestelmällä...
                        Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                        Comment

                        • torso1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 354

                          Onhan tämä hyvän täyssähköauton miettiminen aika berberistä. Vanhetunutta tekniikkaa kohta kaikki. Taidan ajaa nykyisellä 45e:llä vielä pari vuotta ja maksaa sitten itseni kipeäksi jostain muusta…

                          Polestar 3 SUV:ssa ois kanssa aika iso akku ja hyvä range mut muuten en kyllä tykkää tuosta minimalistisesta nykyautojen sisustuksesta. No makunsa kullakin mutta paremman näköisiä autot ennen oli sisältä.

                          Comment

                          • jori
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1010
                            • Vantaa

                            Originally posted by tiko4tiko View Post
                            Tuo range asia on varmasti käyttäjäkohtianen juttu kuten on suorituskykykin. '40' kulkee Suomen rajoituksille aivan riittävästi. '50' on taas Saksan baanalle hidas, vaatis m60:n. Itselle '40' kulkupuoli riittäisi aivan mainiosti, mutta range on liian pieni, varsinkin kun '40' latausnopeuskin on selkeästi isompaa mallia matalampi.

                            iX on kyllä ristiriitinen auto kokonaisuutena. Uutena auto ('50') oli ominaisuuksiinsa nähden järkyttävän hintanen. Nyt Saksassa pääsee jo valkaamaan 100k vähän ajetun pitkällä lisätakuulla. Ei pääse kyllä ensimmäinen omistaja sanomaan, että sähköautolla ajaminen on ollut halpaa

                            Kysymys kuuluu miten iX:n arvonlasku rauhoittuu vai rauhoittuuko ollenkaan? Autosta ei tule seuraavaa sukupolvea vaan se häviää kuin i3:n, kun bemari siirtyy 800V tekniikaan => iX jää erikoisuudeksi. Vuoden kahden sisään markkinoille tulee ensimmäiset SUVit 800V tekniikaan - Audi, Porsche eurooppalaisista ekana?, minkä jälkeen tämä hybridien jännitejärjestelmään perustuva sähköautotekniikka on muutamassa vuodessa 'museokamaa'. Bemarilta saa 800V kulkinetta odottaa kauemmin. Tässä koko luokassa se taitaa olla sähköinen X5 ja sen esittelyyn on vielä lähes puolivuosikymmentä. Tosin X3 tullee muutaman vuoden päästä.

                            Huono juttu, mutta ihan yhtä paskassa jamassa on Mersukin, EQE/EQS SUVit tulivat juuri uunista ulos. Volvo on vielä hankalammassa välissä, auto vasta tulossa ja se on 400-volttinen Ovat siis noin yhden generaation Audi/Porschea myöhässä. Toki näyttää ladunavaajillakin kestävän. Sekä Q6:sta että Macania lykätään koko ajan eteenpäin. Possu taitaa olla jo kohta vuoden myöhässä. Ja miten lauchin jälkeen, toimitusaika 1-2 vuotta, niin kyllähän siinäkin vuosia vierii. Kia/Hyundai pääsevät sitten ensimmäisinä apajille uudella tekniikalla, myynnin pitäisi Korean SUVeilla alkaa vielä tämän vuoden aikana.

                            BTW. Millanen oli G70 ajaa ja matkustaa? Onko paras bemari ikinä? Liikeessä koko ei varmaan haitaa, mutta miten parkkipaikalla jne kömpelö?
                            Ihan hyviä mietteitä sinulta, mutta milloin vaihto muuvi kannattaa tehdä...? Vauhti on kovaa kehityksessä ja kokoajan tulee uutisia uusista vaihtoehdoista autojen ja voimalähteiden suhteen. Itselle tuo iX50 olisi aika täydellinen pakkaus.

                            G70 oli paras auto ikinä jolla olen ajanut. Ylistys sanoja ei ole liikaa. Toki ajoin sitä pääasiassa Saksassa minne se täydellisesti istuu. Vakkariin 190Km/h, ajoavustimet päälle ja B&W äänentoistosta musiikkia. Ei voisi olla parempaa ajokokemusta.

                            Ja kaikki autot pois lukien yhtä Porschen Taycania olivat polttomoottori autoja jotka ajoivat kovaa vasemmalla kaistalla. Ei tuolla tee sähköautolla mitään jos haluat mennä lujaa ja pitkään. Itse ajoin uudehkon Camaron ja Porsche Cayenne Turbon kanssa Felnsburg-Hampurin välin sen minkä liikenne salli ja mukavaa oli
                            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                            Comment

                            • tiko4tiko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2020
                              • 787
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by kimmon View Post
                              Taycan on 800 voltin järjestelmällä...
                              Joo niin on, samoten etronGT eli tekniikka on saatavilla. Taitaa vaan tulla voluumissa sellanen hyppy, kun tekniikka laitetaan keskikoiseen SUViin että hosunpuntti vähän tututisee ja jänskättää, että milloin olisi toimitusketjussa puhtia riittävästi. Hinta Q6/Macanilla on kuitenkin selkeästi alempi, joten kysyntää varmasti on.
                              Mini, E24, E90, G70
                              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                              Comment

                              • tiko4tiko
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2020
                                • 787
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by jori View Post
                                Ihan hyviä mietteitä sinulta, mutta milloin vaihto muuvi kannattaa tehdä...? Vauhti on kovaa kehityksessä ja kokoajan tulee uutisia uusista vaihtoehdoista autojen ja voimalähteiden suhteen. Itselle tuo iX50 olisi aika täydellinen pakkaus.

                                G70 oli paras auto ikinä jolla olen ajanut. Ylistys sanoja ei ole liikaa. Toki ajoin sitä pääasiassa Saksassa minne se täydellisesti istuu. Vakkariin 190Km/h, ajoavustimet päälle ja B&W äänentoistosta musiikkia. Ei voisi olla parempaa ajokokemusta.

                                Ja kaikki autot pois lukien yhtä Porschen Taycania olivat polttomoottori autoja jotka ajoivat kovaa vasemmalla kaistalla. Ei tuolla tee sähköautolla mitään jos haluat mennä lujaa ja pitkään. Itse ajoin uudehkon Camaron ja Porsche Cayenne Turbon kanssa Felnsburg-Hampurin välin sen minkä liikenne salli ja mukavaa oli
                                Tämän hintanen auto ostetaan pääosin tunteella. Eli jos/kun tuntuu että iX50 vastaa huutoon ja unelma on taloudellsessa mielessä mahdollista totetuttaa, niin mikä ettei. Itse olin aluksi iX:stä enemmän innoissani ja mitä enemmän olen sillä ajanut sen viileämäksi tunteet ovat muuttuneet. Täytyy sanoa, että yksi parhaimpia päätöksiä oli olla ostamatta ko. autoa uutena, olisi ollut melkoista rahan haaskausta.

                                Jos autoa vaihtaa usein, iX50 on oiva hankita Saksasta käytettynä. Näyttäisi olevan että auto kallistuu tänne tuotuna 15-20k€, ainakin hintapyynnön osalta. Jos auton ostaa Saksasta ja ottaa siihen tuon Bemarin vaihtoautotakuun, ajelee vuoden puoli toista niin aika pienellä arvonalennuksella saa iX50:stä nauttia.

                                Saksassa diesel on edelleen menopeli jos baanalla asuu. Sähköautolla ei pitkälle pötki ja bensa(hybridi) on suht janonen. Viime kesä käytiin etelä-Saksassa, matkanopetena pidin 180km/h molemmin puolin, 14l/100km meni bensaa keskimäärin. Sähköautoja en nähny muuta kuin tankkauspaikoilla johdon perässä, kai ne siellä baanalla jossakin rekkojen seassa coastaavat.

                                Tuon mukava kuulla että seiska on erinomainen ajaa, se tarkoittaa, että uusi 5-sarja tulee myös olemaan myös onnistunut.
                                Mini, E24, E90, G70
                                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎