Originally posted by tth78
View Post
Countryman PHEV 2017->
Collapse
X
-
Countryman lähti pajalle; nokka-akselit+hilut menevät vaihtoon. Autolla ikää siis 3v/33tkm kun havaitsin nokassa syöpymiä&uurteita.
Kuulemma normaalia lataushybridille ja noita näkee paljon, siksi työnjohtaja ohjeisti joka kerta liikkeelle lähtiessä ajamaan ensin polttiksen kuumaksi ja sen jälkeen loput sähköllä/hybridinä.
Pelkkää sähkö-/hybridiajoa pitää kuulemma välttää kun kondenssivesi moottorin sisällä ruostuttaa&syövyttää paikat.
Enpä tiedä onko muilla merkeillä tällaista, mutta BMW jaksaa aina yllättää…Mini Countryman PHEV 2018
-
ex. Primera 05
ex.E36 318iS coupe ´92
Comment
-
Eli lienee kohtuu yleinen ongelma...Originally posted by tth78 View PostRempan maksoi auton myyjäliike, joka sai Mini:n merkkiorganisaatiolta goodwillina 50% rempan korjauksista, ei paha. Jos itse olisi teettänyt, olisi tuo homma maksanut pari tonnia...Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Miten tämä tuli esille? Otitko harrastuksen vuoksi kantta auki?Originally posted by tth78 View PostAutolla ikää siis 3v/33tkm kun havaitsin nokassa syöpymiä&uurteita.
Comment
-
Kun 2kk huollon jälkeen tuli ilmoitus, että auto on vietävä korjaamolle ja moottorin vikavalo syttyi, avasin öljyntäyttöaukon korkin ja havaitsin sen sisäpinnalla kahvikermaa ja siitä tiesin öljyn seassa olevan liikaa kosteutta ja se vahvistettiin merkkihuollossa.Originally posted by skt View PostMiten tämä tuli esille? Otitko harrastuksen vuoksi kantta auki?
Jos öljyn sekaan pääsee liikaa kosteutta/bensaa, tietää se voitelun heikentymistä, kuten se ottamistani kuvista näkee.
Tuossa liitteenä vanha ja uusi nokka, eron näkee aika selvästi.
(sinänsä huikea juttu, että parissa kuukaudessa ja 1tkm aikana ehtii kosteutta kertyä öljyn sekaan kun olin 1kk ennen vikavalon syttymistä ajanut Turusta Vantaalle, jossa pöllytin yhden tankillisen jääradalla ja sieltä takaisin Turkuun, joten luulisi kosteuden ehtineen haihtua öljyistä)Mini Countryman PHEV 2018
-
ex. Primera 05
ex.E36 318iS coupe ´92
Comment
-
8kk/7tkm jälkeen nokassa naarmut. Autokeskuksen mielestä kaikki on kunnossa:
Kuvista voi kuitenkin todeta, että nokka-akseli ei ole ainakaan leikkautunut kiinni, joten siihen perustimme lausuntomme: ”meidän mielestämme ei ole syytä huoleen”.
Eli pitänee ajaa kunnes leipoo kiinni ja sitten saada huolto-organisaatiolta naurut:”Mitäs ostit”…Mini Countryman PHEV 2018
-
ex. Primera 05
ex.E36 318iS coupe ´92
Comment
-
Kysyn ehkä tyhmiä, mutta oliko käyntiäänessä vikaa? Mitä haittaa noista on? Olisiko voinut jättää uusimatta, jos autossa ei olisi ollut takuuta?Originally posted by tth78 View PostCountryman lähti pajalle; nokka-akselit+hilut menevät vaihtoon. Autolla ikää siis 3v/33tkm kun havaitsin nokassa syöpymiä&uurteita.
Kuulemma normaalia lataushybridille ja noita näkee paljon, siksi työnjohtaja ohjeisti joka kerta liikkeelle lähtiessä ajamaan ensin polttiksen kuumaksi ja sen jälkeen loput sähköllä/hybridinä.
Pelkkää sähkö-/hybridiajoa pitää kuulemma välttää kun kondenssivesi moottorin sisällä ruostuttaa&syövyttää paikat.
Enpä tiedä onko muilla merkeillä tällaista, mutta BMW jaksaa aina yllättää…
Comment
-
Ei ollut käyntiäänessä eroa.Moottori-lehdessä juttu 225xe:stä ja aika hurjan näköiseksi voi sisuskalut mennä:Originally posted by skt View PostKysyn ehkä tyhmiä, mutta oliko käyntiäänessä vikaa? Mitä haittaa noista on? Olisiko voinut jättää uusimatta, jos autossa ei olisi ollut takuuta?
Ja tuossa on jatkojuttu minun Ministä:
Mini Countryman PHEV 2018
-
ex. Primera 05
ex.E36 318iS coupe ´92
Comment
Comment