Announcement

Collapse
No announcement yet.

Countryman PHEV 2017->

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThemeJ
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 997
    • Turku/Raahe

    #16
    Originally posted by tth78 View Post
    Jostain se tosiaan tulee, mutten ole vielä keksinyt mistä. Tuskin 4v/33tkm ajetussa enää säilytysrasvojakaan on jäljellä... Päivittäin kun polttiksella ajaa sport-moodi päällä vaihdekepistä niin polttis ei sammu edes liikennevaloissa. Auto käryää jo 7-10km ajon jälkeen...
    Eipä se tuolla matkalla vielä mitään hiukkasloukkuja pitäs tyhjentää. Kyllähän se jostain tulevasta murheesta vähän kielii.
    Bmw E30
    Bmw 2000Touring Scrap
    Ex. Bmw E30 316
    Ex. Bmw E36

    Comment

    • tth78
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 346
      • Turku

      #17
      Se tuossa on jännä, ettei green- tai mid-ajomoodeilla käryä…

      Autokeskukselta laittoivat asian eteenpöin maahantuojan tekniseen tukeen, että tehdäänkö nokille mitään.
      Mini Countryman PHEV 2018
      -
      ex. Primera 05
      ex.E36 318iS coupe ´92

      Comment

      • tth78
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 346
        • Turku

        #18
        Countryman lähti pajalle; nokka-akselit+hilut menevät vaihtoon. Autolla ikää siis 3v/33tkm kun havaitsin nokassa syöpymiä&uurteita.

        Kuulemma normaalia lataushybridille ja noita näkee paljon, siksi työnjohtaja ohjeisti joka kerta liikkeelle lähtiessä ajamaan ensin polttiksen kuumaksi ja sen jälkeen loput sähköllä/hybridinä.

        Pelkkää sähkö-/hybridiajoa pitää kuulemma välttää kun kondenssivesi moottorin sisällä ruostuttaa&syövyttää paikat.

        Enpä tiedä onko muilla merkeillä tällaista, mutta BMW jaksaa aina yllättää…
        Mini Countryman PHEV 2018
        -
        ex. Primera 05
        ex.E36 318iS coupe ´92

        Comment

        • tth78
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 346
          • Turku

          #19
          Rempan maksoi auton myyjäliike, joka sai Mini:n merkkiorganisaatiolta goodwillina 50% rempan korjauksista, ei paha. Jos itse olisi teettänyt, olisi tuo homma maksanut pari tonnia...
          Mini Countryman PHEV 2018
          -
          ex. Primera 05
          ex.E36 318iS coupe ´92

          Comment

          • ThemeJ
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 997
            • Turku/Raahe

            #20
            Originally posted by tth78 View Post
            Rempan maksoi auton myyjäliike, joka sai Mini:n merkkiorganisaatiolta goodwillina 50% rempan korjauksista, ei paha. Jos itse olisi teettänyt, olisi tuo homma maksanut pari tonnia...
            Eli lienee kohtuu yleinen ongelma...
            Bmw E30
            Bmw 2000Touring Scrap
            Ex. Bmw E30 316
            Ex. Bmw E36

            Comment

            • tth78
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 346
              • Turku

              #21
              Kyllä tuo vaikuttaisi olevan arkinen juttu.
              Attached Files
              Mini Countryman PHEV 2018
              -
              ex. Primera 05
              ex.E36 318iS coupe ´92

              Comment

              • skt
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 345
                • Etelä-Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by tth78 View Post
                Autolla ikää siis 3v/33tkm kun havaitsin nokassa syöpymiä&uurteita.
                Miten tämä tuli esille? Otitko harrastuksen vuoksi kantta auki?
                F11 LCI 520d -14
                F45 225xe -17
                Ex. E61 LCI 520d -08,
                Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                Comment

                • tth78
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 346
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by skt View Post
                  Miten tämä tuli esille? Otitko harrastuksen vuoksi kantta auki?
                  Kun 2kk huollon jälkeen tuli ilmoitus, että auto on vietävä korjaamolle ja moottorin vikavalo syttyi, avasin öljyntäyttöaukon korkin ja havaitsin sen sisäpinnalla kahvikermaa ja siitä tiesin öljyn seassa olevan liikaa kosteutta ja se vahvistettiin merkkihuollossa.

                  Jos öljyn sekaan pääsee liikaa kosteutta/bensaa, tietää se voitelun heikentymistä, kuten se ottamistani kuvista näkee.

                  Tuossa liitteenä vanha ja uusi nokka, eron näkee aika selvästi.

                  (sinänsä huikea juttu, että parissa kuukaudessa ja 1tkm aikana ehtii kosteutta kertyä öljyn sekaan kun olin 1kk ennen vikavalon syttymistä ajanut Turusta Vantaalle, jossa pöllytin yhden tankillisen jääradalla ja sieltä takaisin Turkuun, joten luulisi kosteuden ehtineen haihtua öljyistä)
                  Attached Files
                  Mini Countryman PHEV 2018
                  -
                  ex. Primera 05
                  ex.E36 318iS coupe ´92

                  Comment

                  • tth78
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 346
                    • Turku

                    #24
                    8kk/7tkm jälkeen nokassa naarmut. Autokeskuksen mielestä kaikki on kunnossa:

                    Kuvista voi kuitenkin todeta, että nokka-akseli ei ole ainakaan leikkautunut kiinni, joten siihen perustimme lausuntomme: ”meidän mielestämme ei ole syytä huoleen”.

                    Eli pitänee ajaa kunnes leipoo kiinni ja sitten saada huolto-organisaatiolta naurut:”Mitäs ostit”…
                    Attached Files
                    Mini Countryman PHEV 2018
                    -
                    ex. Primera 05
                    ex.E36 318iS coupe ´92

                    Comment

                    • skt
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 345
                      • Etelä-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by tth78 View Post
                      Countryman lähti pajalle; nokka-akselit+hilut menevät vaihtoon. Autolla ikää siis 3v/33tkm kun havaitsin nokassa syöpymiä&uurteita.

                      Kuulemma normaalia lataushybridille ja noita näkee paljon, siksi työnjohtaja ohjeisti joka kerta liikkeelle lähtiessä ajamaan ensin polttiksen kuumaksi ja sen jälkeen loput sähköllä/hybridinä.

                      Pelkkää sähkö-/hybridiajoa pitää kuulemma välttää kun kondenssivesi moottorin sisällä ruostuttaa&syövyttää paikat.

                      Enpä tiedä onko muilla merkeillä tällaista, mutta BMW jaksaa aina yllättää…
                      Kysyn ehkä tyhmiä, mutta oliko käyntiäänessä vikaa? Mitä haittaa noista on? Olisiko voinut jättää uusimatta, jos autossa ei olisi ollut takuuta?
                      F11 LCI 520d -14
                      F45 225xe -17
                      Ex. E61 LCI 520d -08,
                      Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                      Comment

                      • tth78
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 346
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by skt View Post
                        Kysyn ehkä tyhmiä, mutta oliko käyntiäänessä vikaa? Mitä haittaa noista on? Olisiko voinut jättää uusimatta, jos autossa ei olisi ollut takuuta?
                        Ei ollut käyntiäänessä eroa.Moottori-lehdessä juttu 225xe:stä ja aika hurjan näköiseksi voi sisuskalut mennä:



                        Ja tuossa on jatkojuttu minun Ministä:

                        Mini Countryman PHEV 2018
                        -
                        ex. Primera 05
                        ex.E36 318iS coupe ´92

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎