Kyllä aiheuttaa, ei saa ollenkaan yhteyttä autoon.
Oman kokemuksen perusteella saa yhteyden autoon, mutta aiheuttaa juurikin noita purkkien yhteysongelmia. Mutta siitä on nyt turha varmaan jauhaa tämän enempää kun aloittaja jo muutama viesti aikaisemmin totesi ettei vika ole siinä
Ennen icomin hommaamista kun k+dcan piuhalla väsäilin, niin väärälläkin latenssilla aina sai jonkinlaisen yhteyden, mutta se oli sitten tähtien asennosta kiinni, että mihin sai yhteyden ja mihin ei.
Eikös tuo latencyn virhe aiheuta, ettei saada lainkaan yhteyttä autoon? Ts. silloin ei voi edes yrittää lukea virhekoodeja, kun ei ole mitään yhteyttä mihinkään.
Kyllä aiheuttaa, ei saa ollenkaan yhteyttä autoon.
Tarkasta k+dcan kaapelin "latency" asetus tietokoneen laitehallinnasta, pitäisi olla 1ms. Joskus windows muuttaa sen itsestään 16ms:iin, ja tuo aiheuttaa juurikin esim. kommunikointiongelmia modulien kanssa.
Eikös tuo latencyn virhe aiheuta, ettei saada lainkaan yhteyttä autoon? Ts. silloin ei voi edes yrittää lukea virhekoodeja, kun ei ole mitään yhteyttä mihinkään.
Tarkasta k+dcan kaapelin "latency" asetus tietokoneen laitehallinnasta, pitäisi olla 1ms. Joskus windows muuttaa sen itsestään 16ms:iin, ja tuo aiheuttaa juurikin esim. kommunikointiongelmia modulien kanssa.
Nämä on kunnossa, en luota win11:seen niin paljoa etten tarkistaisi ennen kuin kokeilen yhteyttä
Potilas -06 X5 3,0i ja istalla ei pääse dsc-moduuliin. Mikään vikavalo ei pala, ajonvakautus toimii mitä kerkesin paripäivää sitten jäätiköllä kokeilla.
Inpalla kokeilin myös mutta sama homma, ei saa moduuliin yhteyttä. Ideoita kellään?
Tarkasta k+dcan kaapelin "latency" asetus tietokoneen laitehallinnasta, pitäisi olla 1ms. Joskus windows muuttaa sen itsestään 16ms:iin, ja tuo aiheuttaa juurikin esim. kommunikointiongelmia modulien kanssa.
Mulla on itselläni aina silloin tällöin tilanne, että johonkin moduliin ei saa yhteyttä. Sitten kun taivaalla tähdet hiukan liikahtaa, niin taas toimii. Just tässä on tänäänkin muutaman kerran koodeja luettu ja siivottu ja kerran jäi jokin moduleista punaiseksi. Kun sitten myöhemmin luki uudestaan, niin kaikki taas toimi.
Tosin pari vuotta sitten oli vähän hankalampi tapaus kun useampi moduli oli punaisella, eikä meinannut yhteyttä niihin saada toistuvista yrityksistä huolimatta.
Potilas -06 X5 3,0i ja istalla ei pääse dsc-moduuliin. Mikään vikavalo ei pala, ajonvakautus toimii mitä kerkesin paripäivää sitten jäätiköllä kokeilla.
Inpalla kokeilin myös mutta sama homma, ei saa moduuliin yhteyttä. Ideoita kellään?
X5 -01 manuaali ilmastoinnilla. Puhaltaa todella huonosti ilmaa sisälle. Puhallin pyörii ja reagoi nopeuden säätöön normaalisti, eli uskoakseni vika ei ole puhaltimessa. Raittari uus. Ilmanjako toimii tuulilasi/koelauta/jaloille. Joku ilmanjakoläppä jumissa? Onko ruvettava suosiolla purkaan koelautaa pois?
Minä varmaan kokeilisin ekaksi toisella siilellä. Ja jos ei riitä, sitten toinen puhallin. Riippuen tietenkin onko vaihtelua puhalluksessa vai ei, ja onko se joka suuntaan samanlainen vai "tuntuuko vaan siltä"
Sen enempää varustetasoa tietämättä jos autossa on takakontissa cd- vaihtaja, navigaation boksi jne niin kokeileppa nyppiä niistä johdot irti ja katso mitä tapahtuu.
Otin cd boxin ja navigaattorin boxin irti ja ajelinkin jonkun aikaa ne pois. Yksi mikä pisti miettimään oli home niitten boxien takana,eli oisko saanu vettä joskus ja vararengaskotelossahan on kaikenmaailman sähköjohtoja mitkä aika paksujakin.Nyt ei toki pala kuin airbagin valo ja muita oireita että pyyhkijät ei toimi,keskuslukitus,eika kaukosäädin sekä sisävalot.Niin ja takakontista aukeaa vaan lasi.
Leave a comment: