memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |foder|
    replied
    Äkxsä tuli ja jo toisena päivänä täytyy alkaa remppaa suunnittelemaan.

    Ongelmana jäähdytinnesteen haju kabiinissa. Ei haise ulkopuolella, vain kabiinissa.
    Onko näissä jotain perus paikkaa mistä hajoavat?

    Lähinnä onko jotain mitä kannattaa hankkia valmiiksi kun ryhdyn purkamaan sisätilan lämppärinkennoa esiin?

    Käry on sen verran voimakas että tuntuu tunnin ajolla nousevan hitusen hattuun.

    Kyseessä sigun prefacelift.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Mulla on thermoconnect käytössä ja siitä pystyy säätämään jännitteen millon katkaisee virran. Säädin sen 11v.

    Mulla volkkarissa teki ohjainkortti tota. Samoin puhaltimen rele toimii välillä ja välillä ei... korjaamisen jälkeen kaikki ok. Paitsi tuo jännite piti säätää kovenmilla pakkasilla alemmaksi niin kun clavurion sano.
    Last edited by _Bäri_; 12-02-2021, 07:42.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Nythän se myrkyn lykkäsi... Kukas ymmärtää Webaston päälle? Mistä nyt kiikastaa?

    Kohde on siis 2004 x5 E53 diesel, jossa webasto (alkuperäinen?) ja siihen lisäohjaimeksi laitettu Remuc.

    Tänään aamulla pakkasta -25. Laitoin kännykällä webaston päälle ja parinkymmenen minuutin kuluttua totea, että sisälämpötila ei ole noussut yhtään. Remuc kertoo akun jännitteeksi 12,3 V. Marssin pihalle, eikä webasto näytä olevan päällä, vaikka Remucin ohjaus kännykässä, sekä käyttönapin merkkivalo ilmoittavat ainakin ohjauksen olevan päällä. Webaston ohjaus pois päältä ja käytän jopa Webaston liittimiä irti hetkisen. Kokeilen uudestaan tuosta Remucin käsikäyttöohjauksesta (= pelkkä nappi valokatkaisimen vieressä), eikä Webasto reagoi asiaan yhtään mitenkään. Ainoastaan napin merkkivalo syttyy ohjauksen päälläolon merkiksi.

    Käynnistänpä sitten auton, joka lupailee vaivalloisesti (hehkut?), mutta käynnistyy toki. Auton ollessa käynnissä näyttää Webastokin heräävän, sillä Webaston pakoputkesta alkaa tulla savua.

    Ajan kaupunkiin ja menen asioille. Jätän webaston päälle asioinnin ajaksi, ja ainakin sisäpuhallin jäi päälle autosta poistuessani. Parinkymmenen minuutin kuluttua autolle palatessani, ei webasto olekaan päällä, vaikka Remucin mukaan aikaa pitäisi olla vielä kymmenisen minuuttia jälkellä.

    Myöhemmin samana päivänä kokeilen vielä ajon jälkeen uudestaan webastoa päälle. Sisäpuhallin lähtee päälle heti, kohta kuuluu polttoainepumpun napsutus ja webaston pakoputkestakin tuleee taas höyryä. Pakkasta edelleen -24. Kymmenen minuutin kulutta webasto on edelleen päällä ja lämmintä tulee ohjaamoon. Jatkan matkaa.

    Äskettäin kokeilin webastoa päälle uudestaan. Lähtötilanteessa ulkolämpötila -21, Remucin mukaan autossa sisälämpö -1 ja akun jännite 12,4 V. Näköjään lähti päälle, ja 20 minuutin kuluttua sisälämpö jo +7 ja akun jännite 11,8V. Edelleen pöhisee.

    Mikä ihme tuon aamuisen käynnistymättömyyden nyt sitten oikein aiheutti? Taisi muuten tehdä saman tuossa pari viikkoa sitten, kun aamun lämpötila oli -28. Jos Remucin ohjaimelta ei mene ohjauskäskyä webastolle, niin tietenkin jää käynnistymättä, vaikka ohjauksen merkkivalo palaakin. Silloin vika olisi Remucin ja webaston välillä, esim kylmästä johtuva kontaktihäiriö. Toisaalta kaupan pihassa sisäpuhallin kuitenkin lähti ensin päälle, vaikka autolle palatessa ei enää päällä ollutkaan.

    Saako tuota webastoa päälle jostakin muualta? Ison navin ohjauksesta löytyy on aux.ventilation. Eikö sen pitäisi olla aux.heating, jos ohjaisi webastoakin? Autohan on manuaalisella ilmastoinnilla, jos sillä on mitään merkitystä.
    Näillä keleillä Weban jänniterajoitus se yleisin syy käynnistymättömyyteen. Voi käydä niinkin, että Webasto lähtee päälle ja hetken kuluttua sisäpuhaltimen käynnistyessä jännite sen verran kyykkää, että Weba sammuu. Helpoin tietysti poissulkea kytkemällä ylläpitolaturin, jossa virranantokyky mielellään 10 A tai enemmän.

    Esilämmitysominaisuuden saa kyllä koodattua, niin Weban saa käynnistettyä myös navinäytöltä suoraan tai ajastimella.

    Ohjainkorttiongelmat E53:ssa harvinaisempia kuin E39:ssä, kun Weban sijainti paremmin suojassa.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by _Bäri_ View Post
    Häiriö ohjauskortissa? Päässy kosteutta ja aiheuttaa kovalla pakkasella ongelmia.
    Luulisin, että jos Webaston ohjauskortti juonittelee, niin Webasto ei lähtisi käyntiin ajossakaan. Nytkin olin illalla liikenteessä. Kotoa lähtiessä ei taaskaan Webasto lähtenyt päälle. Auto käyntiin ja webasto alkaa käymään. Pari kilometriä ajoa, auto sammuksiin ja napista Webasto päälle ylläpitämään lämpöä. Kymmenen minuutin kuluttua autolle palatessa ei se Webasto ole päällä. Käyntiin kun auton laittaa, niin Webastokin lähtee päälle.

    Taas pari kilometriä ajoa, ja parkissa pari tuntia. Kokeilen laitta Webaston taas Remucilla päälle. Eipä se lähtenyt. Auton kun käynnistää, niin taas lähti Webasto päälle. Ihan kuin Remucin käsky ei nyt mene Webastolle asti. Mihinhän liittimeen ja nastaan sen ohjauksen pitäisi tulla? Lienee ihan 12V heräte, vai?

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Häiriö ohjauskortissa? Päässy kosteutta ja aiheuttaa kovalla pakkasella ongelmia.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Webaston toiminta

    Nythän se myrkyn lykkäsi... Kukas ymmärtää Webaston päälle? Mistä nyt kiikastaa?

    Kohde on siis 2004 x5 E53 diesel, jossa webasto (alkuperäinen?) ja siihen lisäohjaimeksi laitettu Remuc.

    Tänään aamulla pakkasta -25. Laitoin kännykällä webaston päälle ja parinkymmenen minuutin kuluttua totea, että sisälämpötila ei ole noussut yhtään. Remuc kertoo akun jännitteeksi 12,3 V. Marssin pihalle, eikä webasto näytä olevan päällä, vaikka Remucin ohjaus kännykässä, sekä käyttönapin merkkivalo ilmoittavat ainakin ohjauksen olevan päällä. Webaston ohjaus pois päältä ja käytän jopa Webaston liittimiä irti hetkisen. Kokeilen uudestaan tuosta Remucin käsikäyttöohjauksesta (= pelkkä nappi valokatkaisimen vieressä), eikä Webasto reagoi asiaan yhtään mitenkään. Ainoastaan napin merkkivalo syttyy ohjauksen päälläolon merkiksi.

    Käynnistänpä sitten auton, joka lupailee vaivalloisesti (hehkut?), mutta käynnistyy toki. Auton ollessa käynnissä näyttää Webastokin heräävän, sillä Webaston pakoputkesta alkaa tulla savua.

    Ajan kaupunkiin ja menen asioille. Jätän webaston päälle asioinnin ajaksi, ja ainakin sisäpuhallin jäi päälle autosta poistuessani. Parinkymmenen minuutin kuluttua autolle palatessani, ei webasto olekaan päällä, vaikka Remucin mukaan aikaa pitäisi olla vielä kymmenisen minuuttia jälkellä.

    Myöhemmin samana päivänä kokeilen vielä ajon jälkeen uudestaan webastoa päälle. Sisäpuhallin lähtee päälle heti, kohta kuuluu polttoainepumpun napsutus ja webaston pakoputkestakin tuleee taas höyryä. Pakkasta edelleen -24. Kymmenen minuutin kulutta webasto on edelleen päällä ja lämmintä tulee ohjaamoon. Jatkan matkaa.

    Äskettäin kokeilin webastoa päälle uudestaan. Lähtötilanteessa ulkolämpötila -21, Remucin mukaan autossa sisälämpö -1 ja akun jännite 12,4 V. Näköjään lähti päälle, ja 20 minuutin kuluttua sisälämpö jo +7 ja akun jännite 11,8V. Edelleen pöhisee.

    Mikä ihme tuon aamuisen käynnistymättömyyden nyt sitten oikein aiheutti? Taisi muuten tehdä saman tuossa pari viikkoa sitten, kun aamun lämpötila oli -28. Jos Remucin ohjaimelta ei mene ohjauskäskyä webastolle, niin tietenkin jää käynnistymättä, vaikka ohjauksen merkkivalo palaakin. Silloin vika olisi Remucin ja webaston välillä, esim kylmästä johtuva kontaktihäiriö. Toisaalta kaupan pihassa sisäpuhallin kuitenkin lähti ensin päälle, vaikka autolle palatessa ei enää päällä ollutkaan.

    Saako tuota webastoa päälle jostakin muualta? Ison navin ohjauksesta löytyy on aux.ventilation. Eikö sen pitäisi olla aux.heating, jos ohjaisi webastoakin? Autohan on manuaalisella ilmastoinnilla, jos sillä on mitään merkitystä.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Originally posted by einolatu View Post
    Onkos ne Depot toiminut hyvin? Vois sellaisia harkita keulalle, kun omassa prefl toinen orggis xenonumpio alkoi vetämään kosteutta sisäänsä. Samalla alkoi henkisesti haittaamaan myös todella heikko valoteho. Polttimot vaihdoin syksyllä Osramin Xenarc Night Brakereihin, mutta niistä ei kyllä apua ollut, pelkillä sumuvaloilla näkee paremmin . Samoin ne umpion linssit on hinkattu, but no go.

    Meillä on kahdessa ollut depot eikä niistä oo ollu valittamista. Hinta laatu enenmän kuin hyvä.

    Leave a comment:


  • mjr68
    replied
    3.0d moottorin vikavalo

    No niin, kertokaapa tietämättömälle, kuuluisiko moottorin vikavalon syttyä kun virrat kääntää päälle?
    Valo ei siis syty, ja auto on siis vm 2003 prefacelift X5 135kw koneella, EU3 päästöluokka

    Leave a comment:


  • einolatu
    replied
    Onkos ne Depot toiminut hyvin? Vois sellaisia harkita keulalle, kun omassa prefl toinen orggis xenonumpio alkoi vetämään kosteutta sisäänsä. Samalla alkoi henkisesti haittaamaan myös todella heikko valoteho. Polttimot vaihdoin syksyllä Osramin Xenarc Night Brakereihin, mutta niistä ei kyllä apua ollut, pelkillä sumuvaloilla näkee paremmin . Samoin ne umpion linssit on hinkattu, but no go.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Facelift orkkis webastolla. Miten sais lämmittämään myös sisätilaa, eli puhallin pyörimään? Koodaus laitteet löytyy, jos tarvetta. Oem soitin vaihdettu Androidiin, joten webastoa ohjataan nyt puhelimella.
    Ilmeisesti ei siis ole tehtaalta lähtenyt esilämmittävänä versiona (536 Standheizung)? Koodaat tuon sinne.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Facelift orkkis webastolla. Miten sais lämmittämään myös sisätilaa, eli puhallin pyörimään? Koodaus laitteet löytyy, jos tarvetta. Oem soitin vaihdettu Androidiin, joten webastoa ohjataan nyt puhelimella.

    Leave a comment:


  • Hene
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tarkista, että vaihdelaatikon ohjaimelle tulee virrat ja maat kuten kuuluu.
    Ohjainboksista on yksi pinni hapettunut poikki, liittyy juurikin diagnostiikkaan. Pitää viritellä tilapäisesti hyppylangalla kunhan selvitän ensin suuremmat murheet.

    Tomaatin öljypohja oli kuorrutettu metallihileellä. Pihasta löytyy elimenluovuttajaksi 530d jossa ehjä vaihteisto, siihen huoltokirjan mukaan tehty remontti 160tkm sitten. Öljyt vaihdettu viimeksi n. 100tkm sitten. Öljypohja puhdas magneettia myöten. Puntaroin, lyönkö paikoilleen jo olemassa olevalla turbiinilla (LUK-merkkinen), vai kannattaako laittaa uudella.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Hene View Post
    Jostain syystä inpalla ei pääse kiinni e53 3.0d -02 vaihdelaatikkoon, ilmoittaa no response. Olisi ollut kiva kurkata mitä löytyy, kun tänään vaihdelaatikko päätti hajota. Käytetty akunkenkä irti jos väylä tiltissä, ei apua. Ideoita?

    Pihassa myös 530d ja sen vaihteiston löysi heti, joten diagnostiikka ohjelmassa ei vikaa.
    Tarkista, että vaihdelaatikon ohjaimelle tulee virrat ja maat kuten kuuluu.

    Leave a comment:


  • Hene
    replied
    Jostain syystä inpalla ei pääse kiinni e53 3.0d -02 vaihdelaatikkoon, ilmoittaa no response. Olisi ollut kiva kurkata mitä löytyy, kun tänään vaihdelaatikko päätti hajota. Käytetty akunkenkä irti jos väylä tiltissä, ei apua. Ideoita?

    Pihassa myös 530d ja sen vaihteiston löysi heti, joten diagnostiikka ohjelmassa ei vikaa.

    Leave a comment:


  • _Jubi_
    replied
    Manuaali säätöisten penkkien tilalle sähkösportit. En oo vielä tutkinut löytyykö piuhat valmiina, mutta jos löytyy niin lähteekö toimimaan ilman koodauksia?

    Leave a comment:

Working...
X