Originally posted by |foder|
View Post
X5 e53 yleistä keskustelua.
Collapse
X
-
Ja oli siellä ennenkin käyty. Kosteussulku oli aika monesta kohtaa revennyt. Korjasin kunnon tahmealla teipillä.
Eli kertaalleen jo luultavimmin vaihdettu. Ei siis kovin pitkä ikäisiä nää mekanismit.
Yritin estää uudelleen jäätymistä suihkimalla silikonisprayta koko lukkomekanismiin. Purin siis koko lukkomekanismin käsiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostKahvan mekanismi vaihdettu ja toimii.
Lukkopatruunan ruuvi on sitten todella tarkka missä kulmassa menisi kierteille. Alkuun lähti väärässä kulmassa ja siitähän soppa syntyi. Ei halunnut oikeassa asennossa enää mennä vaan pyrki kokoaika väärille kierteille. Lopulta kuitenkin sai menee oikein.
Nyt jopa sisäkahvasta vetäessä tuntuu aivan erilaiselle. Nyt muut ovet tuntuu kuin olisivat ihan just hajoamassa.Luulen kuitenkin että syynä oli se että se oli joskus ennestään pyöritelty väärin, olen aika hellävarainen noiden kanssa. Tosin toisaalta, auto on ollut mulla jo 8 vuotta. Liekö kaikkea edes muistaa
Leave a comment:
-
-
Kahvan mekanismi vaihdettu ja toimii.
Lukkopatruunan ruuvi on sitten todella tarkka missä kulmassa menisi kierteille. Alkuun lähti väärässä kulmassa ja siitähän soppa syntyi. Ei halunnut oikeassa asennossa enää mennä vaan pyrki kokoaika väärille kierteille. Lopulta kuitenkin sai menee oikein.
Nyt jopa sisäkahvasta vetäessä tuntuu aivan erilaiselle. Nyt muut ovet tuntuu kuin olisivat ihan just hajoamassa.
Leave a comment:
-
-
Matkahuolto kuskaa jo uutta osaa. Täytyykin tsuumata vanhaa rikkinäistä osaa, mistä hajosi. Jos pystyisi jotenkin ehkäisemään sopivilla vahvikkeilla/toimenpiteillä vastaavaa tulevaisuudessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MPV View PostTyypillisesti tuo kahvan runko murtuu jostain saranan tienoilta, jolloin ei vedä enää vaijeria riittävästi avatakseen oven.
Yhdessä tapauksessa olikin vain tuo saranan tappi päässyt liikkumaan sivusuunnassa, jolloin saranan toisen pään osat eivät enää niveltyneet oikein.
Kerran olin kaiketi asentanut uuden kahvarungon vaijerin pään huolimattomasti ja parin kuukauden käytön jälkeen tuo vaijerin pää irtosi vastakappaleestaan. Kunnolla paikalleen napsauttamisen jälkeen on toiminut.
Tuon vaijerin ja toiminnankin näkee kohtuu hyvin, kun oven päädystä irrottaa sen muovitulpan. Sisäkahvan ja ulkokahvan vaijereille on lukkolaitteessa oma linkkunsa, eli niillä ei ole toiminnallisesti oikein mitään yhteyttä keskenään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostOvet jäässä ja kas kummaa kun tyyppivikaisesti ulkokahva meni tunnottomaksi. Liikkuu mutta tuntui kuin jokin olisi antautunut. Eli ulkokahva eliikkuu tyhjää mutta ei avaa ovea. Sisäkahvasta saa oven auki.
Mikä antautui ja mitä täytyy tilata uutta? Kuvia kattellessa ei ymmärrystä mikä hajosi.
E: kuva tosi sekava: http://bmwfans.info/parts-catalog/E5...rol_door_lock/
Yhdessä tapauksessa olikin vain tuo saranan tappi päässyt liikkumaan sivusuunnassa, jolloin saranan toisen pään osat eivät enää niveltyneet oikein.
Kerran olin kaiketi asentanut uuden kahvarungon vaijerin pään huolimattomasti ja parin kuukauden käytön jälkeen tuo vaijerin pää irtosi vastakappaleestaan. Kunnolla paikalleen napsauttamisen jälkeen on toiminut.
Leave a comment:
-
-
Kiitos.
Tuota osanumeroa kun kuuklaili, tuli vahvasti mieleen E36 ajat.
Näyttäisi bemariosilla olevan hyllyssä, joten tilausta sisään ja odottamaan.
Leave a comment:
-
-
Ovet jäässä ja kas kummaa kun tyyppivikaisesti ulkokahva meni tunnottomaksi. Liikkuu mutta tuntui kuin jokin olisi antautunut. Eli ulkokahva eliikkuu tyhjää mutta ei avaa ovea. Sisäkahvasta saa oven auki.
Mikä antautui ja mitä täytyy tilata uutta? Kuvia kattellessa ei ymmärrystä mikä hajosi.
E: kuva tosi sekava: http://bmwfans.info/parts-catalog/E5...rol_door_lock/
Leave a comment:
-
-
Vielä adapteriin muutama sana.
Ainakin e53 alkuperäinen sovitin vie polttimoa todella syvälle umpioon. Täten ledipolttimo adapterilla ei suoraan sovi syvyyden puolesta. Ero joitain senttejä.
Olettaisin että on merkitystä missä kohtaa heijastinta se kirkkain piste on.
Ledipolttimon kaulus on samassa kohtaa kuin halogeenin, nähden kirkkaimpaan kohtaan polttimossa. Eli jos umpio ei käyttäisi adapteria, olisi asennus plug'n'play.
Täytyy mennä tallille räpeltämään, josko saisi sopimaan.
Leave a comment:
-
-
Itse tilasin kiinakaupasta jotkut halvat. Merkillä ei siellä ole väliä. Itse sain 4kpl/10e.
Ainakin vaikuttavat asiallisilta alumiinisine kuorineen ja jäähdytysripoineen. Piuhoissakin käytin ja näytti todella kirkkailta. Vieläpä kaikki toimi.
Vain aika näyttää kuinka kauan toimivat.
Toki voi maksaa osram leimasta ja ostaa ylihinnoiteltuja ledejä. Itse ajattelin lähinnä, jos ei toimi tai hajoaa nopeasti, ei menetä montaa euroa.
Adaptereja useita erilaisia. Katso missä muussa saman aikakuden eniten myydyssä autossa on samanlaisia adaptereita ja hae siihen ledi adapterit.
Itse hain sinnikkäästi e53 adaptereita ja eihän niitä tahtonut löytyä. Tajusin sitten että e39 on samat ja vaihdoin hakusanaksi "bmw e39 h7 led adapter". Sit löyty miljoona eri linkkiä. Nekin muutamia euroja joten jos jännittää, tilaa useasta eri paikasta niin saa lopulta tyydyttävän lopputuloksen.
Muista maksella paypalilla. Saa rahat takas jos ei pakettia kiinasta kuulukkaan.
Leave a comment:
-
-
Millasia polttimoita noihin uskaltaa laitella, toimivia siis? Entäs millaset adapterit? Mietin noita X3, siinä on vakio halogeenit.
Leave a comment:
-
Leave a comment: