memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |foder|
    replied
    Appari istu penkillään ja lämppäri päällä.
    Jonkin ajan päästä alko huuto. "Polttaa!"



    Vähän tehokkaampi persgrilli.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Mulla on oma ollut todella vähän liikenteessä. Yhden tai kaksi mekanismia oon uusinut, tarkemmin ei muista Joskus kattelin että lukon liikkuva lukko-osa vähän kanittais, tää oli joku talvi 5 vuotta sitten. Kai se sitten helpotti tai jotain. Mutta suosiolla pistelisin noille paikkeille uutta laatuosaa, varsinkin jos alkaa usko loppumaan kun väkertää "turhaan"
    Ei oo ihan nollabudjettiauto tai mikään Toyota, joka vaan pelaa ja pelaa.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Ei auttanut lukkomekanismin mälväys silikonilla. Jäätyy auki ihan kuin ennenkin.

    Aivan loistava talviauto, mikä ei sovi talveen.

    Pitäisikö avata uudestaan ja upottaa öljyyn kokonaan?
    Sisä ja ulkokahva liikkuu, sekä palautuu. Niistä ei ole kiinni.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Eikö nuo korvata yleensä vanhemman mallin valurautaisilla?
    Joo siis valurautainen itselläni. Oli ehkä turha vaihto itselläni kun siellä oli jo valurautainen, joka vuoti... Mutta vaan siksi että edellinen remontoija oli jättäny takapäästä vaikeimmat mutterit löysälle/pois kokonaan.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Eikö nuo korvata yleensä vanhemman mallin valurautaisilla?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Pakosarja vuotaa. E53 3.0d, eli ilmeisesti M57N tyyppivikaa... Uusi alkuperäinen BMW autopartsilla 500 euroa. Aerolla halvin tarvike 75 euroa. Onko noista tarvikkeista kokemuksia?
    Ebayn maxspeedingrods on nyt mennyt usiamman vuoden jo ongelmitta. Maksoiko 60-70€ väliin juurikin. Ehjä alkuperäinen m57 pakosarjakin tallista löytyy jos ongelmia ilmenee.
    Last edited by zener; 09-01-2023, 05:52.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Pakosarja vuotaa. E53 3.0d, eli ilmeisesti M57N tyyppivikaa... Uusi alkuperäinen BMW autopartsilla 500 euroa. Aerolla halvin tarvike 75 euroa. Onko noista tarvikkeista kokemuksia?
    Last edited by MPV; 08-01-2023, 21:54.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Asia selvä.

    Ostoskoriin sitten termari, vesipumppu, moniurahihnat, kiristin- ja vapaarulla(t).

    Mitäs muuta? :think

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Tyhmä kysymys.

    Edellä puhuttiin päätermarista. Onko sigun kulkineessa useampi termari?

    Menisi vaihtoon samalla kaikki mitä kannattaa vaihtaa samalla.
    Pre-facelift M57:ssa ei ole EGR-jäähdytintä, eikä siten myöskään EGR-termaria. Laatikkoöljyille on lämmönvaihdin ja sille oma termari paisarin pohjassa, mutta tämän vikaantuminen varsin epätodennäköistä.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Varmaan termari kaupoille mentävä.
    Weba mykkä, ei lähde päälle edes ajossa.
    Tyhmä kysymys.

    Edellä puhuttiin päätermarista. Onko sigun kulkineessa useampi termari?

    Menisi vaihtoon samalla kaikki mitä kannattaa vaihtaa samalla.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 330Driver View Post
    Interaktiivisuus tulee sitten ihkalta käskynä joten se jää toiminaan?
    Kuten alkuperäinen weban kauko-ohjauksen jänniteohjaus: Jännite weban 1-pinniin. Weba lähettää K-väylällä IHKA:lle tiedon aktivointitoiveesta ja IHKA lähettää väylällä weballe käynnistyskäskyn. Eli se varsinainen aktivointi toimii aina väyläohjauksella. Ilman toimivaa K-väylää ja IHKAa pelkkä jännitekäsky ei auta.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Originaali kauko-ohjauskin toimii jännitteellä. Kurkkaa, onko Weban 6-pinnisessä liittimessä 1-pinnissä valk./vihr. johto. Jos tuo johto on valmiina, niin sen toinen pää löytyy kontista vararengaspoteron takareunasta alkuperäisen vastaanottimen lokaatiosta. Siihen voi sitten laittaa minkä tahansa jännitteen antavan ohjauksen.
    Interaktiivisuus tulee sitten ihkalta käskynä joten se jää toiminaan?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 330Driver View Post
    Kaverin on tarkotus asentaa e53seen jälkiasennus radio alkuperäisen 2din navin tilalle. Mites tämän asennuksen jälkeen ohjataan orkkis webastoa? Saako orkkis webastoon lisättyä jälkiasennus käynnistimen vai onko se täysin väyläohjattu?
    Originaali kauko-ohjauskin toimii jännitteellä. Kurkkaa, onko Weban 6-pinnisessä liittimessä 1-pinnissä valk./vihr. johto. Jos tuo johto on valmiina, niin sen toinen pää löytyy kontista vararengaspoteron takareunasta alkuperäisen vastaanottimen lokaatiosta. Siihen voi sitten laittaa minkä tahansa jännitteen antavan ohjauksen.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Päätermari ekaks? Toimiiko webasto muuten?
    Varmaan termari kaupoille mentävä.
    Weba mykkä, ei lähde päälle edes ajossa.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Webasto

    Kaverin on tarkotus asentaa e53seen jälkiasennus radio alkuperäisen 2din navin tilalle. Mites tämän asennuksen jälkeen ohjataan orkkis webastoa? Saako orkkis webastoon lisättyä jälkiasennus käynnistimen vai onko se täysin väyläohjattu?

    Leave a comment:

Working...
X