Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e70 SD hiukkassuodatin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vexu524tdic
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 776
    • Gallia = Kinnula

    X5 e70 SD hiukkassuodatin

    Tuli käytettyä pönttö pöydällä X5 e70 3.0 SD mallista ja siitä pientä tarinaa samaa suunnitteleville.

    Konehuoneesta kannattaa/joutuu purkamaan ilmansuodattimen kokonaan ja raitisilmansuodattimen sekä kotelon pois edestä, että pääsee käsiksi antureiden pistokkeisiin.

    Pistokkeista ongelmallisin on lambda-anturin, sitä ei tahdo saada irti jollei irrota koko pistoketelinettä moottorista (3xM6 mutteri).

    Ensin pitää saada johtosuoja irti telineen päältä jotta pääsee keskimmäiseen mutteriin käsiksi.
    Lambdan pistoke ei aukea ennenkuin se on pois telineestään ja anturin johto on telineessä alapuolella muovilenkissä kiinni, sitä ei taida rikkomatta saada irti.

    Alapuolelta moottorin ja laatikon suojamuovit ja panssari pois. pakoputki irti dpf:stä ja laatikon kannakkeesta sekä taka-akselin kannakkeesta.

    Dpf:ää löysälle ahtimesta ja kannakkeista, tunkilla konetta ylöspäin, vetoakseli osuu ensimmäisenä koriin suojakumin kohdalta.

    Moottorin korvake sekä kumityyny pois, yksi korvakkeen pultti (yht 4kpl) on pöntön alla ja sinne ei mahdu kuin pönttöä löysäämällä / irrottamalla ja nostamalla. Tämä on muistettava myös kasatessa...

    Seuraavaksi löysätään apurunkoa alaspäin, riitti kun otti kaikki oikeanpuoleiset löysälle (3kpl) ja takimmaisen vasemmalta. Pultit on pitkät ja löysäysvaraa on senttejä.

    Rungossa/korissa oleva lämpösuojapelti on irroitettava jotta pöntön anturit ja
    paine-eroputki mahtuvat tulemaan pois.

    Tilaa ei ole yhtään ylimääräistä ja koko ajan saa varoa antureiden murjoutumista pilalle.

    Aikansa kun pönttöä kääntelee se mahtuu muljahtamaan pois paikoiltaan.

    Kasatessa muistaa sommitella pönttöä, moottorinkorvaa ja kumityynyä yhtäaikaa paikoilleen ja se yksi pultti ei sitten mahtunut enää kun pönttö on kiinni.

    Varalle kannattaa hommata pakoputken klemmari dpf liitokseen ja ahtimen/dpf:n V-pantaklemmari.

    Kannattaa varata aikaa reilusti projektiin.
    Last edited by vexu524tdic; 25-10-2015, 09:53.
    e70 X5 3.0sd -08
    f30 320i xdrive -16
    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
    e30 316 -88 2,2TIC M10
    e21 323i -81 ruostekasa...
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    #2
    Tarina ei kerro miksi käytit pönttöä pöydällä?
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • vexu524tdic
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 776
      • Gallia = Kinnula

      #3
      Mitäs luulet?
      e70 X5 3.0sd -08
      f30 320i xdrive -16
      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
      e30 316 -88 2,2TIC M10
      e21 323i -81 ruostekasa...

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3447
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by vexu524tdic View Post
        Mitäs luulet?
        En luule mitään, siksi kysynkin kun seppiä on joka junaan ja kukin tekee tyylillään
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • tjhoo
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 85
          • Lappeenranta/Taipalsaari

          #5
          Itsellä myös edessä DPF:n pesu tai vaihto uuteen. RealOem kuvassa näkyy tiivisteet ja pannat, mitkä näistä pitäisi uusia? Näkyykö nuo Vexun mainitsemat osat tässä kuvassa: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0625

          Kysyn, jotta osaa tilata etukäteen kaikki tarvittavat osat?
          Nykyiset:
          E70 3.0sd (2008)

          Exät:
          F87 M2 (2016)
          F11 520xd (2013)
          F11 525xd (2012)
          E39 530i (2002)
          E39 540i (1999)
          E39 523i (2000)
          E39 520d (2001)

          Comment

          • Munanjatke
            BTCF Member
            • May 2014
            • 170
            • Keski-Suomi

            #6
            Entä jos vaan tyhjentää koko pöntön, ja ohjelmalla lisää voimaa samalla
            BMW X3 3.0SD 2007

            Comment

            • tjhoo
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 85
              • Lappeenranta/Taipalsaari

              #7
              Originally posted by Munanjatke View Post
              Entä jos vaan tyhjentää koko pöntön, ja ohjelmalla lisää voimaa samalla
              No olishan sekin mutta kun tuntuu maksavan aika reilusti näissä "kaupallisissa optimointilafkoissa" bittien veivaaminen. Jos joku haluaa tehdä tätä enemmän harrasteena, niin asiallinen korvaus kyllä maksetaan kulutetusta ajasta. Liikun Lpr-kouvola-helsinki/vantaa akselilla, YV tavoittaa
              Nykyiset:
              E70 3.0sd (2008)

              Exät:
              F87 M2 (2016)
              F11 520xd (2013)
              F11 525xd (2012)
              E39 530i (2002)
              E39 540i (1999)
              E39 523i (2000)
              E39 520d (2001)

              Comment

              • Happosetä
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 171
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by tjhoo View Post
                No olishan sekin mutta kun tuntuu maksavan aika reilusti näissä "kaupallisissa optimointilafkoissa" bittien veivaaminen. Jos joku haluaa tehdä tätä enemmän harrasteena, niin asiallinen korvaus kyllä maksetaan kulutetusta ajasta. Liikun Lpr-kouvola-helsinki/vantaa akselilla, YV tavoittaa
                Suosittelen kysymään tarjousta bemuexpertin Janilta.

                Comment

                • jano85
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 176
                  • Kauhava

                  #9
                  Vikakoodit 452A ja 4D4A

                  Onkos nämä otsikon koodit nyt vaan pelkästään siitä että kilometrit tullu täyteen dpf:ssä?
                  Muistaakseni nuo koodit on ennemminki näkyny, mutta tänään tuli i-driveen ilmoitus.
                  Ja osaisko joku kertoa miltä nuo arvot näyttää?Click image for larger version

Name:	_20190508_200041.JPG
Views:	1
Size:	115.4 KB
ID:	4837214
                  Last edited by jano85; 08-05-2019, 20:22.
                  F06 640d X-drive M-sport -16


                  exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by jano85 View Post
                    Onkos nämä otsikon koodit nyt vaan pelkästään siitä että kilometrit tullu täyteen dpf:ssä?
                    Muistaakseni nuo koodit on ennemminki näkyny, mutta tänään tuli i-driveen ilmoitus.
                    Ja osaisko joku kertoa miltä nuo arvot näyttää?[ATTACH]153498[/ATTACH]
                    DPF laskennallinen ikä täynnä. Eli DPF vaihdon nollaus esim. ISTA:lla ja kovaa ajoa, jos vastapaineet on ok.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      #11
                      Alle 10 mbar nuo vastapaineet näyttäis tyhjäkäynnillä olevan.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • jano85
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 176
                        • Kauhava

                        #12
                        Joo perjantaina vaihdon nollauksen tein ja sillähän se lähti. Eikä ole sen jälkeen ilmoituksia tullut. Missäs rajoissa nuo vastapaineet kuuluisi pyöriä?
                        F06 640d X-drive M-sport -16


                        exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                        Comment

                        • samson76
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2018
                          • 114
                          • Liminka

                          #13
                          Carlylla kun katselee parametrejä, niin mikä se vastapaine olikaan? Pitääkö tuon before dpf olla alle 10 mbar?

                          Comment

                          • eemi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 297
                            • Heinola

                            #14
                            Kertokaahan viisaammat missä kunnossa dpf on tuon Carlyn raportin mukaan?



                            Autoon on n. 500km sitte vaihdettu termarit, sitä ennen lämmöt pyöri 60-70 asteen tienoilla eli polttoa ei ole varmaankaan vähään aikaan tapahtunut. Termareiden vaihdon jälkeen laitoin Carlyllä pakko polttoa päälle muttei ilmeisesti lähtenyt polttamaan, koska sen jälkeen ilmestyi tuo vikakoodi. Olen nollannut koodeja, mutta tuo vikakoodi ilmestyy heti nollauksen jälkeen.
                            Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                            ex:
                            e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                            e91 320d -11 Alpinweiss III
                            e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                            e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                            e39 520i -97 touring Schwarz II
                            e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                            e34 520i -89 Diamantschwarz

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by eemi View Post
                              Kertokaahan viisaammat missä kunnossa dpf on tuon Carlyn raportin mukaan?


                              Autoon on n. 500km sitte vaihdettu termarit, sitä ennen lämmöt pyöri 60-70 asteen tienoilla eli polttoa ei ole varmaankaan vähään aikaan tapahtunut. Termareiden vaihdon jälkeen laitoin Carlyllä pakko polttoa päälle muttei ilmeisesti lähtenyt polttamaan, koska sen jälkeen ilmestyi tuo vikakoodi. Olen nollannut koodeja, mutta tuo vikakoodi ilmestyy heti nollauksen jälkeen.
                              Herjailee, että DPF laskennallinen ikä on täynnä. Käytännössä seuraavaksi pitäisi ilmoittaa autolle DPF vaihdetuksi. Sen jälkeen sitten koittamaan uudelleen pakkopolttoa. Kun onnistunut pakkopoltto on tehty, niin sitten tekemään vastapainetesti. En tiedä osaako Carly edellä mainitut tehdä, ISTA:lla nuo ainakin onnistuu.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎