TT-Thermo
Collapse
X
-
Onko lämmitin mahdollista asentaa ilman imusarjan pois ottamista? Eeei millään jassais toistamiseen irrottaa, mutta jos ei muuten mahdu/pysty asentaa lämmitintä niin sitten ei muu auta. Samalla täytyy sisähaara ja lämppäri heittää sisätilaan.. ylläpitolaturia suunnittelen vielä että laittaisko vaiko ei...
Originally posted by humala View PostMoro,
Tässä on minun suorittama versio asennuksesta.
Hommaa alkuun 16mm letkua, mielellään 90asteen kulmassa, 2kpl 19-->16mm letkun supistuspalat, lämmittimessä on 16mm liitos ja auton letkut ovat 18-19mm. Sopiva määrä puristus klemmareita.
1kpl DEFA sisähaaroitinsarja noin 1,5m.
1.
Imusarja pois edestä. Samalla läpät voi poistella jos siltä tuntuu.
2.
Purista sisälämmittimen kennolta moottoriin tuleva letku niin ettei jäähdytinnesteitä mene hukkaan.
Pistä letku sopivasta kohtaa poikki. Itse asensin lämmittimen rattiakselin kannattimen ruuvin alle, niin mittailee letkut sen mukaan.
3.
Nykäise sisähaaran johto lämmittimelle, lisää nesteet ja muista ettet käynnistä lämmitintä ennenkuin olet ajellut autolla sopivan lenkin. Kuivana ei kestä käyttää yhtään --> palaa vastus!
Leave a comment:
-
-
BMW X5 E70 3.0d
Olisiko kenelläkään heittää vinkkiä tai kuvia mitä kautta olisi helpoin asentaa sisätilanhaara?
Eilen asensin 1500w TT-thermon ja aamulla testasin laitetta, hyvin tuntui toimivan.
Leave a comment:
-
-
X3 E83 3.0iA -04
[QUOTE=Spetke;3868362]Ensinäkin koko lämmitin on väärinpäin, siis ylösalaisin...
Mulla TT 1000W KLD asennusta odottamassa X3 E83 3.0iA -04. Aikomus lämppärin kennolta paisarille menevän letkun väliin myötäkarvaan, koska en haluaisi ahistaa kennolle menevää kiertoa. Ajossa ei meinaa lämpö riittää (salavalikossa 91 astetta), kennolle menevä letku kuuma, mutta paluu ei niinkään. Huuhtelin letkujen kautta kennon, ei sakkaa, vesi kiersi hyvin läpi. Ei omaa kv-pumppua, niinpä asensin testiin vesiventtiilin, jossa myös kv-pumppu. Sillä kennon paluunesteen sai kuumaksi ja sen huomasi kabiinissakin.
Voiko paisari ahdistaa kennolta palaavan nesteen kiertoa?
Pöydällä uusi termari Mahle/Behr 97 astetta. Onko tuo jo liian kuuma?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hazaal View PostVarsin tyhjentävä kommentti. Silti rohkene esittää vielä yhden kysymyksen - Miksi?
Lisäksi lämmittimen neste kierto pitää laittaa menemään saman suuntaisesti auton nestekierron kanssa.
Eiköhän tuossa ole jo riittävästi korjattavaa. Kyseisellä asennuksella lämmittimessä ei ole enään takuukaan voimassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostEn perehtynyt asiaan sen kummemmin, mutta toi on ainakin ihan väärin asennettu lämmitin.
Tuollaista ei pitäisi käyttää / kytkeä sähköihin ollenkaan. Eikä kyllä käyttää auton moottoriakaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by EsaX5 View PostTossa muutama huonohko kuva. Sieltä se pilkottaa kaikkien piuhojen ja letkujen seasta.
http://i181.photobucket.com/albums/x...pst1fgm4uy.jpg
Tuollaista ei pitäisi käyttää / kytkeä sähköihin ollenkaan. Eikä kyllä käyttää auton moottoriakaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hujulka View PostNäin uutena X3 kuskina kyselen että minkälainen homma tuo on asentaa bensakoneiseen E83 bemariin? Ilmanputsari ja imusarja pitää ilmeisesti irrottaa että pääsee lämppäriletkuun kiinni? Ei taida imusarjassa vesi kiertää? Ei kellään kuvaa olis?
Letkuihinhan pääsee käsiksi imusarjaa irroittamatta,toinen letku on vesiventtiilillä, toinen paisarin alaosassa. Olisikohan lämmittimelle hyvä paikka se vasemmassa etukulmassa oleva tyhjä kolonen:think.
Leave a comment:
-
-
Näin uutena X3 kuskina kyselen että minkälainen homma tuo on asentaa bensakoneiseen E83 bemariin? Ilmanputsari ja imusarja pitää ilmeisesti irrottaa että pääsee lämppäriletkuun kiinni? Ei taida imusarjassa vesi kiertää? Ei kellään kuvaa olis?
Leave a comment:
-
Leave a comment: