Olen itse ihmetellyt E53 3.0d M57n moottorin huonoa lämpenemistä. Avasin aiheesta jo aiemmin topicin tekniikkaosioon, mutta ei ole herättänyt kovin paljon keskustelua:
Vaikka pakkaset hellittivät 0-keliksi, niin maantiejossa moottori saavuttaa 90 asteen lämmön vasta 40 minuutin ajon jälkeen. Vaikka lähtö oli lämpimästä hallista tai 30min esilämmitys webastolla. Heti kun tiputtaa kaupunkiajoon tai tyhjäkäynnille, lämpötila alkaa tippumaan n. 80 asteen tietämille. Kaikki kolme termaria on uusittu orggisosilla ilman vaikutusta.
Itse olen edelleen sitä mieltä, että tällainen käyttäytyminen ei ole normaalia, vaan lämmöt pitäisi saavuttaa 90-95 astetta ja pysyä siinä kaikissa olosuhteissa. Miten muilla E53 M57 omistajilla lämmöt käyttäytyvät?
Vaikka pakkaset hellittivät 0-keliksi, niin maantiejossa moottori saavuttaa 90 asteen lämmön vasta 40 minuutin ajon jälkeen. Vaikka lähtö oli lämpimästä hallista tai 30min esilämmitys webastolla. Heti kun tiputtaa kaupunkiajoon tai tyhjäkäynnille, lämpötila alkaa tippumaan n. 80 asteen tietämille. Kaikki kolme termaria on uusittu orggisosilla ilman vaikutusta.
Itse olen edelleen sitä mieltä, että tällainen käyttäytyminen ei ole normaalia, vaan lämmöt pitäisi saavuttaa 90-95 astetta ja pysyä siinä kaikissa olosuhteissa. Miten muilla E53 M57 omistajilla lämmöt käyttäytyvät?
Comment