Olen harkitsemassa hankkimista joko f10 tai X6 e71? Miten nuo X6 kestävät. Onko pommimoottoreita. Mitkä on typpivikoja. Onko ihmeellisiä osia mitkä maksaa maltaita. Kummankin ostaa. Olisihan tuo X6 hieno ja iso mutta saako siihen samat varusteet Saksasta kun f10....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X6 yleistä keskustelua
Collapse
X
-
Originally posted by TAP View PostOlen harkitsemassa hankkimista joko f10 tai X6 e71? Miten nuo X6 kestävät. Onko pommimoottoreita. Mitkä on typpivikoja. Onko ihmeellisiä osia mitkä maksaa maltaita. Kummankin ostaa. Olisihan tuo X6 hieno ja iso mutta saako siihen samat varusteet Saksasta kun f10....
Jakolaatikoita on mennyt, tosin huhun mukaan taitaa valtaosa olla turhaan vaihdettuja, huhu kertoo että jakolaatikon öljyt kun vaihtaa kahteen kertaan (ajaa välillä 1000 km) niin nyppiminen loppuu...
sama jakolaatikko tosin löytyy myös F-sarjalaisista.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Parin vuoden verran tuli kokemusta E71 35d:sta silloin kun ne olivat tuoreita (2009-2011). Toin kaverille vajaan vuoden vanhan '08:n ja ajelin sillä itse paljon tuona aikana.
Öbaut joka kolmas viikko piti käydä takuukorjauksissa. Välillä oli suutinvikaa, välillä vaihdekeppi ei tunnistanut asemaansa, välillä mittaristo temppuili, välillä peilimuisti temppuili yms. Yleensä kertakäynti merkkiliikkeen takuuhuollossa poiki yhden poistuneen vian sijaan kaksi uutta ja lähes aina ohjelmointi muutti tilannetta jotenkin eli bittiä riitti poikittain.
Lavetti vei auton tien päältä merkkiliikkeeseen ainakin 2 kertaa noiden parin vuoden aikana.
Mutta samaa tekniikkaa se oli kuin X5 ja itse asiassa moottorinsa ja monen muun paikan osalta identtinen monen samanikäisen henkilömallin kanssa. Siksi tuo vikaherkkyys ei ole X6 ongelma vaan BMW yleisesti. Olen törmännyt ihan samoihin vikoihin esim E60-autoissa. Joskus ajattelin hankkia X6:n activehydridina mutta jos kouralliseen myytävistä autoista puoleen on vaihdettu moottori takuuaikana, ei se herätä luottamusta. Samoin 35i-mallien suuttimien yms anturien osanumeroversio 11 kertoo keskeneräisestä testityöstä karua kieltään. Dieselien ongelmat ovatkin sitten kaikkien yleisessä tiedossa. X6 tosin ei kärsi samassa mittakaavassa termostaattiongelmista kuin henkilömallit.
X6 on kuitenkin omaan makuun todella onnistunut kokonaisuus ja kun perinteiset pakettiautotyyppiset maasturit (lessuvankkurit) herättävät puistatusta niin se on se ainoa korimalli jonka edelleen suunnittelen vielä hankkivani. Kaikkine vikoineenkin.Last edited by -Tapi; 30-07-2016, 11:29.---
Comment
-
-
Olikos kenelläkään muulla kokemusta näistä kutosista? Kaverilla on 35d mallinen tällainen, ja ikävän paljon on siinäkin mun mielestä probleemaa ollut. Tämähän on sinällään mielenkiintoista kun eikös auton nyt pitäis olla aikalailla 1:1 tekniikan suhteen E70 kanssa, ja ne mielletään vähemmän vammaisiksi kuin saman aikakauden E60/61 kulkineet?
Omakohtaisia E70 kokemuksia ei ole kuin vajaalta vuodelta vasta, niin siitä ei ole omalta kohdalta saanut vielä muodostettua käsitystä sen kummemmin. Toki ensitöiksi sai vaihtaa hehkut bokseineen + termarit, eli ihan perus meininkiä niiltä osin.
Jossain kohtaa olisi haaveissa saada oman perseen alle tollanen E71 vaikka samaan hintaan alkaa saamaan tuoreempaa F10/11 sarjaa, mutta ne nyt tuntuisi olevan sellaisia miinoja että jää kyllä kyseinen generaatio pois omilta listoilta kokonaan. Ja ylhäällä on muutenkin kiva matkustaa eikä tartte pelätä että pakoputki kolisee maahan näillä hienoilla Suomen autobaanoilla...
Comment
-
-
Eikös BMW:t ole laatuautoja?
Sellainen kuva kyllä on, mutta ei näillä juuri 3 vuotta kauempaa voi ajella, jos haluaa välttyä ylläpito vaivoilta ja ihmettelyltä. Toki vanha auto on edullinen, mutta bmw tulee siinä ylläpito kuluissa sitten kylmällä suihkulla vastaan. Edullisia uusia autoja ei sitten taida olla kuin dacia. Sen voi sitten ajaa romikselle tai mökille metsäautoksia 3 vuoden päästä.
Eli aika paskoja nämä saksalaiset.Limits in life
Comment
-
-
E70 vm. -12 mallista kokemusta nyt 95tkm -> 160tkm ja eipä tuosta valittamista löydy. Todella luotettava ollut, etujarrulevyt ja palat kertaalleen vaihdettu sekä uudet jouset joka nurkkaan, kun toinen takajousi oli mennyt yläpäästä poikki, muuten normihuollot huolto-ohjelman mukaan. Automaattivaihteiston ja jakolaatikon öljyt kertaalleen vaihdettu noin 115tkm kohdalla ns. ylimääräisenä huoltona.Tesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
Comment
-
-
Tiedä hänestä, tänään kävi asiakas vaihdattelemassa E70 2008:ia ja oli ajanut 70-> 270 tkm tjsp. ja ainuita vikoja oli ollut etujousen katkeaminen 27 asteen pakkassa akun ajoi liian lujaa hidastustöyssyyn. Samalla olivat vaihtaneet etuiskarit vähän niin kuin varmuuden vuoksi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
X6 50i active hybrid, onkos noissa tekniikan suhteen mitään murheita? Vai katonko suosiolla ei hybrid malleja...Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by Marduk View PostOnko tuota E71 mahdollista saada Suomessa laillisesti 5-paikkaiseksi malliksi, rekisteriröintikatkastuksen kautta.
esim. F01:ssä ei onnistunut vastaava muutos,
ko. variantilla ja versiolla löytyvä tyyppihyväksyntä oli vain 4 paikkaiselle
ja BMW kieltäytyi toimittamasta dokumenttia vaadittavista muutoksista joilla auton olisi saanut 5 paikkaiseksi.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Marduk View PostOnko tuota E71 mahdollista saada Suomessa laillisesti 5-paikkaiseksi malliksi, rekisteriröintikatkastuksen kautta.
Sellainen (5-paikkainen) olisi itselläkin haussaAjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostOnhan niitä myynnissäkin ihan 5-paikkaisena, Nettiautostakin löytyy useita, ja Saksasta vielä enemmän
Sellainen (5-paikkainen) olisi itselläkin haussa
Mulla oli aikoinaan kuvan mukainen keski istuin tilattu ebaysta jonka asensin 4 paikkaseen x6 2vuotta kerkisi olemaan eikä katsastuksessa kukaan mitään asiasta huomauttanut..:think/// M G30 530e
/// M E30 325i
Comment
-
-
Käsittääkseni faceliftin myötä auto muuttui 5-paikkaiseksi.Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15
Ex:
Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
BMW 530d xDrive A F11 -11
BMW X5 M-Sport individual E70 -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring E39 -02
BMW 525 tdsa Touring E34 -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Comment
-
-
Originally posted by PVBasstard View PostKäsittääkseni faceliftin myötä auto muuttui 5-paikkaiseksi.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment