Olisko jollain tietoa miten tehdaswebaston saa tuossa F15:ssa helpoiten lämmittämään myös moottoria? Ilmeisesti laittamalla sen 'vastusmodin' ? Onko kokemusta missäpäin autoa se webaston vaihtoventtiili sijaitsee?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F15 tehdaswebasto vastusmodaus
Collapse
X
-
Vesiventtiili löytyy kuskinpuolen sisälokasuojan sisästä ohjaamon puoleisen muovin takaa. Sinne vain vastus johtoon niin alkaa motti lämmetä.
Sisälokasuojan irroittaminen on tehty F15:ssa kohtuuttoman hankalaksi verrattuna esim. F11:seen.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
-
-
Originally posted by atcc View PostVesiventtiili löytyy kuskinpuolen sisälokasuojan sisästä ohjaamon puoleisen muovin takaa. Sinne vain vastus johtoon niin alkaa motti lämmetä.
Sisälokasuojan irroittaminen on tehty F15:ssa kohtuuttoman hankalaksi verrattuna esim. F11:seen.
Mitenkähän ton tehdaswebaston teho riittää kovalla pakkasella lämmittää moottorin/sisätilat, kun sen teho on varmaan mitoitettu lämmittää pelkästään sisätilat..
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostTarviiko softalle tehdä myös jotain samalla kun laittaa tuon vastuksen?
Mitenkähän ton tehdaswebaston teho riittää kovalla pakkasella lämmittää moottorin/sisätilat, kun sen teho on varmaan mitoitettu lämmittää pelkästään sisätilat..
Lämmön riittävyyttä kovilla pakkasilla ei ole tullut itsellä vielä testattua. Sama 5kw lämmitin siellä on millä kyllä lämmitetään hyvin moottoria ja sisätilaa muissa autoissa. Suurin ongelma varmasti on tuo rajoitettu 30min lämmitysaika. Mulla edellisessä f11 oli jäkiasenettu lämmitin niin sai säädettyä lämmitysajan tarpeen mukaan. Siinä ei ollut mitään ongelmaa lämmön rittävyydessä sisälle kuin myös moottoriin. Eikä siinäkään koskaan tarvinnut yli tuntia lämmittää, 45min oli aika sopiva kovallakin pakkasella.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Eilen tein omaani saman operaation. En ole vielä noin työlästä sisälokasuojan irroitusta tavannut, mutta ei se hankala ole, töisevä vain. Lokasuojan kaaren puoli on sitten muovisilla pop niiteillä kiinni, eli niitä pitää varata valmiiksi.Tällähetkellä:
- F15 30D M-Sport
- F31 316D vaimon säästöpossu
- E32 750 ial
Ennen:
-4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11
Comment
-
-
Originally posted by t-o-m-i View PostEilen tein omaani saman operaation. En ole vielä noin työlästä sisälokasuojan irroitusta tavannut, mutta ei se hankala ole, töisevä vain. Lokasuojan kaaren puoli on sitten muovisilla pop niiteillä kiinni, eli niitä pitää varata valmiiksi.
Oliko se tuo kuvan osa nro 2 mikä vain pitää irroittaa että pääsee vesiventtiiliin käsiksi? Kurkistelin tänään lokasuojan alle ja äkkiseltään se ei näyttänyt työläältä hommalta... Vai mitä kaikkea sieltä pitää irroittaa?
Comment
-
-
Originally posted by sampel View PostOliko se tuo kuvan osa nro 2 mikä vain pitää irroittaa että pääsee vesiventtiiliin käsiksi? Kurkistelin tänään lokasuojan alle ja äkkiseltään se ei näyttänyt työläältä hommalta... Vai mitä kaikkea sieltä pitää irroittaa?Tällähetkellä:
- F15 30D M-Sport
- F31 316D vaimon säästöpossu
- E32 750 ial
Ennen:
-4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostOletko varma että tämä toimii myös Euro6 -koneissa?
Eli jos lämmittää alle 35 astetta lämpimämmäksi kuin polttoaineen lämpötila, ei mitään hätää tämän suhteen. Tuota mittausta ei tehdä enää yli -7 pakkasilla, niin silloin voi ero olla suurempikin.
Itsellä on juuri euro6 ja tarkoitus olisi sada nostettua tuota lämpötilaa moottorin softasta jossain vaiheessa. Kun on tehokas letkulämmitin niin aika herkästi paukkuu tuo raja.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
Comment