Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 40e luotettavuus..??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    #31
    Olehan yhteyksissä tuonne yllämainittuun firmaan ja kerro mitä sieltä sanotaan. Josko löytyisi näihin hybrideihin apua .

    Comment

    • torso1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 372

      #32
      Originally posted by barcisto View Post
      Mielenkiintoista nähdä, ilmeestyykö tänne foorumille lisää 40e-kohtalotovereita, kun noita vehkeitä pyörii nykyään todella paljon liikenteessä.

      Ilmeisesti esim. juuri Ruotsista on tuotu runsaasti 100tkm+ ajettuja, 2016-2017 vuosimallia.

      Kiva vehje kun toimii, mutta riskit jäätävän arvokkaille remonteille ovat isot..!

      Ennen ostoa suosittelen lämpimästi vikakoodien tarkkaa analysointia (merkkiliikkeen vehkeellä), korkejännitepuolen tutkimista / testausta, jatkotakuuta, erikoisehtoja kauppakirjaan tms..
      Kukaan myyjäliike ei suostu noihin erikoisehtoihin. Itse en vaan ymmärrä miten porukka uskaltaa ostaa tommosia +50k€:n autoja, kun on hyvinkin mahdollista että kohta voi tulla jo 5000-10000k€:n remontti eteen. Eihän tossa ole mitään järkeä kuluttajan kannalta.

      No..itse tilasin ~120k€:n 45e:n 5-vuoden (200tkm) tehdastakuulla. En tiedä onko tuossakaan järkeä😅😅

      Comment

      • barcisto
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 25
        • Raisio

        #33
        Originally posted by torso1 View Post
        Kukaan myyjäliike ei suostu noihin erikoisehtoihin. Itse en vaan ymmärrä miten porukka uskaltaa ostaa tommosia +50k€:n autoja, kun on hyvinkin mahdollista että kohta voi tulla jo 5000-10000k€:n remontti eteen. Eihän tossa ole mitään järkeä kuluttajan kannalta.

        No..itse tilasin ~120k€:n 45e:n 5-vuoden (200tkm) tehdastakuulla. En tiedä onko tuossakaan järkeä😅😅
        Hullua touhua, myönnetään - itse en löytänyt e40 laitteesta mitään älytöntä itkua netistä, joten luotin että olisi laadukas.. Väärässä taisin olla..

        G-sarjalainen 45e olisi helmi, kun on kunnon 3.0litran mosa, sekä parempi akku. Varmaan ovat myös ottaneet oppia e40 sarjasta.. Pakko venata, että hinnat tulisi hiukan käytetyissä alas..ei riitä rahkeet muuten.. Toki mielenrauhasta maksaa sitten rajuhkoa arvonalenemaa..

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Ei tuo hybridien ongelma kummempi ole merkistä tai muusta riippuen, se on vaan se syklien määrä mikä akun tappaa ja kun akku on pieni, syklejä on paljon. Onneksi uudemmissa on vähän isompi akku...

          Hiukan liioittelua tosin puhua 5-10ke korjauskustannuksista jos akkumodulit ovat uutena 650e/kpl. Suurin ongelma on siinä ettei korjauskapasiteettia oikein ole merkkarin ulkopuolella (joka vaihtaa yleensä tavaraa myös varmuuden vuoksi ja kovaan tuntihintaan), ehkä juuri siksi kannattaa kokeilla tuota Dalan putiikkia.

          Hybridien hankaluus on kyllä se että näiden lisäksi voi joutua upottamaan polttispuolellekin ne toimintatonnit...
          Last edited by Cell; 10-09-2021, 12:49.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7434
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Cell View Post
            Hybridien hankaluus on kyllä se että näiden lisäksi voi joutua upottamaan polttispuolellekin ne toimintatonnit...
            Vähän ohi aiheen tietysti, mutta tätä samaa olen itekin pohtinut. Jos tilanne on sellainen kuin itellä, eli perheessä jo on polttomoottoriauto (tai useampi) joista ei haluis luopua, mutta kuitenkin tekis mieli tulevaisuudessa saada toiseksi (tai kolmanneksi) autoksi sellainen, jolla lyhyet pävittäiset ajot hoituis edullisemmin sähköllä, niin kyllä ainakin itellä tuntuu että täyssähkö on siinä ainoa mahdollinen vaihtoehto koska toista "riskiryhmään" kuuluvaa polttomoottoria ei haluis omistaa. Ja tässä perusteena se että kyseeseen itellä tulis kuitenkin lähinnä niin vanhat vaihtoehdot joissa ei tehdastakuuta enää ole.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 10-09-2021, 13:09.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • RiiQuu
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1367

              #36
              Itellä ollut X5 40e 1,5 vuotta alla käyttiksenä. Nyt mittarissa 69 tkm eikä lainkaan ongelmia tähän asti, vajaa 20tkm itse ajanut ympäri vuoden. Mahtava auto, mutta seuraava on kyllä täyssähkö.
              "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
              - - -
              E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
              Cäbi©

              E36 M3 Coupé 1996
              G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

              Comment

              • volvostabemariin
                Bimmer Rookie
                • Sep 2019
                • 83
                • Kanta-Häme

                #37
                Originally posted by barcisto View Post
                redface: Toki mielenrauhasta maksaa sitten rajuhkoa arvonalenemaa..
                Näiden kanssa siitä kärsii muutenkin. Omasta 40e:stä maksoin 21 kuukautta sitten 74000 ja nyt hyvitystä saa maks. 45000. Bensan tai sähkön hinnalla ei ole autoilussa mitään merkitystä........

                Comment

                • torso1
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 372

                  #38
                  Originally posted by volvostabemariin View Post
                  Näiden kanssa siitä kärsii muutenkin. Omasta 40e:stä maksoin 21 kuukautta sitten 74000 ja nyt hyvitystä saa maks. 45000. Bensan tai sähkön hinnalla ei ole autoilussa mitään merkitystä........
                  Se kertaluontoinen (helevetin suuri) kustannus menee eri pussista kuin kuukausittaiset autoilun kustannukset.

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    #39
                    Yleisellä tasolla on vaikea sanoa mista aloittajan auton ongelmien juurisyy johtuu. Lähtökohtaisesti hybridien ja täyssähköjen kennoja valvotaan ja balansoidaan, eli akun tulisi vanheta tasaisesti iän ja latauskertojen funktiona.

                    On olemassa esimerkkitapauksia jossa uudessa täys-sähkössä on ollut viallinen kennoryhmä, esim. Nissan ja MB. On mahdollista että aloittajan autossa on ollut myös yksi tai kaksi huonompaa kennoa. Toki on mahdollista että auton rakenne kuormittaa toisia kennoja enemmän ja niiden kesto on huonompi.

                    Ongelmat täys-sähkön akussa tukevat esiin hyvin nopeasti kun auton toimintamatka romahtaa. Tätä ei tapahdu hybridissä koska polttis toimii aktiivisesti rinnalla.
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • Matlock
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 254
                      • Turku

                      #40
                      Mites teillä nyt talven tultua toiminut latausluukku? Itsellä jämähtänyt kiinni ja ei vaan aukea. BMW:n korjausehdotus on että koko yksikkö pitää vaihtaa ja tietäisi mm. lokarin uusimista ja auton maalaamista. Eikö tässä tosiaan muuta keinoa ole?

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1571

                        #41
                        se luukun keppi meinasi hieman tarttuilla, mutta wurthin silikonirasva on toistaiseksi pitänyt paikat liukkaina... -25c oli aamulla...

                        Comment

                        • tiko4tiko
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2020
                          • 812
                          • Lappeenranta

                          #42
                          Originally posted by Matlock View Post
                          Mites teillä nyt talven tultua toiminut latausluukku? Itsellä jämähtänyt kiinni ja ei vaan aukea. BMW:n korjausehdotus on että koko yksikkö pitää vaihtaa ja tietäisi mm. lokarin uusimista ja auton maalaamista. Eikö tässä tosiaan muuta keinoa ole?
                          Totta puhuhuvat, että latauskaapelin vastakappale on osa lokaria, mutta kyllä nyt ensin kai voisi yrittää vaihtaa luukun lukitusmekanismin ja/tai lukkopinnin, kun kyseessä nyt ei ole kuiteskaan ole latausvika . Noiden lukituksen osien hinnat ei nyt montaa kymppiä ole. Toki luukun auki saaminen vaatii varmaan jotain luovuutta, (jos ei muta niin katkaisee tuon pinnin vaikka jos nyt muuta ei keksi)

                          Mutta olethan jo yrittänyt avata luukun vetämällä sinisestä 'narusta' konetilan puolelta? Ovet ei saa olla lukossa, eikä luukku jäässä Ohessa video



                          Jos tuolla aukee niin sitten vaan voitelua (esim aseöljy) ja luukua ränkkäämään auki/kiinni, jos herkistyisi.
                          Mini, E24, E90, G70
                          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                          Comment

                          • Matlock
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2008
                            • 254
                            • Turku

                            #43
                            Originally posted by tiko4tiko View Post
                            Totta puhuhuvat, että latauskaapelin vastakappale on osa lokaria, mutta kyllä nyt ensin kai voisi yrittää vaihtaa luukun lukitusmekanismin ja/tai lukkopinnin, kun kyseessä nyt ei ole kuiteskaan ole latausvika . Noiden lukituksen osien hinnat ei nyt montaa kymppiä ole. Toki luukun auki saaminen vaatii varmaan jotain luovuutta, (jos ei muta niin katkaisee tuon pinnin vaikka jos nyt muuta ei keksi)

                            Mutta olethan jo yrittänyt avata luukun vetämällä sinisestä 'narusta' konetilan puolelta? Ovet ei saa olla lukossa, eikä luukku jäässä Ohessa video



                            Jos tuolla aukee niin sitten vaan voitelua (esim aseöljy) ja luukua ränkkäämään auki/kiinni, jos herkistyisi.
                            Kiitos kaikille vinkeistä. Ei vaan aukea millään, ei edes narusta vetämällä. Huomenna vien auton Autokeskukseen, pyysin nyt ensin vaihtamaan pinnin ja lukitusmekanismin. Juurisyy lienee tuo huonosti istuva luukku, joka taas johtuu siitä saranasta, joka muovia ja joka vääntyy näissä autoissa helposti.

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              #44
                              Originally posted by Matlock View Post
                              Kiitos kaikille vinkeistä. Ei vaan aukea millään, ei edes narusta vetämällä. Huomenna vien auton Autokeskukseen, pyysin nyt ensin vaihtamaan pinnin ja lukitusmekanismin. Juurisyy lienee tuo huonosti istuva luukku, joka taas johtuu siitä saranasta, joka muovia ja joka vääntyy näissä autoissa helposti.
                              Narusta vetäminen vapauttaa jumiutuneen lataustöpselin, ei suojakantta.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • Toppelius
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 124
                                • Keski-Suomi

                                #45
                                Eilen ajelin kotiin ja yhtä äkkiä auto tuntui että ei vastaa enää yhtään kaasuun. Vedot oli tosiaan poissa ja pientä tärinää ilmeni pysähdyn liikennevaloihin ja koko auto tärisi niinkuin olisi käynyt vajaalla sytytyksellä. Tärinä paikallaan seisoessa oli aivan kauhea ja tuntui että kone hypppää kohta paikoiltaan. Moottorin häiriövalo paloi ja voimansiirto antoi jonkin rajoitettu alustan toiminta häiriön. Raahauduin seuraavaan levikkeeseen ja sammutin koneen. Uudelleen käynnistys oli hieman tasaisempi mutta veto puuttui ja kierroksiin kone ei vastannut. Hetken seisottuaan kone kyllä alkoi toimia ja pääsin kotiin.

                                Illalla kävin vielä testaamassa ja ei tuntunut ensin vaihtavan kunnolla ja puutui noin 4000 kierroksen kohdalla. Hetken päästä se vika poistui mitään vikaa ei jäänyt päälle mutta tänään vein auton huoltoon ja jätin sinne! Onko kenelläkään ajatusta mitä voisi olla vialla?
                                BMW G05 e45 -22
                                BMW F11 525d xdrive
                                BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                                Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                                ex:
                                BMW e46 325 cabrio -00
                                BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                                BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                                BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                                BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                                BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                                BMW e91 320d /e90 318d
                                Volvo xc60 2,4D AWD
                                Fiat 500 1.4 Sport
                                Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎