Mielenkiintoista nähdä, ilmeestyykö tänne foorumille lisää 40e-kohtalotovereita, kun noita vehkeitä pyörii nykyään todella paljon liikenteessä.
Ilmeisesti esim. juuri Ruotsista on tuotu runsaasti 100tkm+ ajettuja, 2016-2017 vuosimallia.
Kiva vehje kun toimii, mutta riskit jäätävän arvokkaille remonteille ovat isot..!
Ennen ostoa suosittelen lämpimästi vikakoodien tarkkaa analysointia (merkkiliikkeen vehkeellä), korkejännitepuolen tutkimista / testausta, jatkotakuuta, erikoisehtoja kauppakirjaan tms..
Kukaan myyjäliike ei suostu noihin erikoisehtoihin. Itse en vaan ymmärrä miten porukka uskaltaa ostaa tommosia +50k€:n autoja, kun on hyvinkin mahdollista että kohta voi tulla jo 5000-10000k€:n remontti eteen. Eihän tossa ole mitään järkeä kuluttajan kannalta.
No..itse tilasin ~120k€:n 45e:n 5-vuoden (200tkm) tehdastakuulla. En tiedä onko tuossakaan järkeä😅😅
Kukaan myyjäliike ei suostu noihin erikoisehtoihin. Itse en vaan ymmärrä miten porukka uskaltaa ostaa tommosia +50k€:n autoja, kun on hyvinkin mahdollista että kohta voi tulla jo 5000-10000k€:n remontti eteen. Eihän tossa ole mitään järkeä kuluttajan kannalta.
No..itse tilasin ~120k€:n 45e:n 5-vuoden (200tkm) tehdastakuulla. En tiedä onko tuossakaan järkeä😅😅
Hullua touhua, myönnetään - itse en löytänyt e40 laitteesta mitään älytöntä itkua netistä, joten luotin että olisi laadukas.. Väärässä taisin olla..
G-sarjalainen 45e olisi helmi, kun on kunnon 3.0litran mosa, sekä parempi akku. Varmaan ovat myös ottaneet oppia e40 sarjasta.. Pakko venata, että hinnat tulisi hiukan käytetyissä alas..ei riitä rahkeet muuten.. Toki mielenrauhasta maksaa sitten rajuhkoa arvonalenemaa..
Ei tuo hybridien ongelma kummempi ole merkistä tai muusta riippuen, se on vaan se syklien määrä mikä akun tappaa ja kun akku on pieni, syklejä on paljon. Onneksi uudemmissa on vähän isompi akku...
Hiukan liioittelua tosin puhua 5-10ke korjauskustannuksista jos akkumodulit ovat uutena 650e/kpl. Suurin ongelma on siinä ettei korjauskapasiteettia oikein ole merkkarin ulkopuolella (joka vaihtaa yleensä tavaraa myös varmuuden vuoksi ja kovaan tuntihintaan), ehkä juuri siksi kannattaa kokeilla tuota Dalan putiikkia.
Hybridien hankaluus on kyllä se että näiden lisäksi voi joutua upottamaan polttispuolellekin ne toimintatonnit...
Hybridien hankaluus on kyllä se että näiden lisäksi voi joutua upottamaan polttispuolellekin ne toimintatonnit...
Vähän ohi aiheen tietysti, mutta tätä samaa olen itekin pohtinut. Jos tilanne on sellainen kuin itellä, eli perheessä jo on polttomoottoriauto (tai useampi) joista ei haluis luopua, mutta kuitenkin tekis mieli tulevaisuudessa saada toiseksi (tai kolmanneksi) autoksi sellainen, jolla lyhyet pävittäiset ajot hoituis edullisemmin sähköllä, niin kyllä ainakin itellä tuntuu että täyssähkö on siinä ainoa mahdollinen vaihtoehto koska toista "riskiryhmään" kuuluvaa polttomoottoria ei haluis omistaa. Ja tässä perusteena se että kyseeseen itellä tulis kuitenkin lähinnä niin vanhat vaihtoehdot joissa ei tehdastakuuta enää ole.
Itellä ollut X5 40e 1,5 vuotta alla käyttiksenä. Nyt mittarissa 69 tkm eikä lainkaan ongelmia tähän asti, vajaa 20tkm itse ajanut ympäri vuoden. Mahtava auto, mutta seuraava on kyllä täyssähkö.
redface: Toki mielenrauhasta maksaa sitten rajuhkoa arvonalenemaa..
Näiden kanssa siitä kärsii muutenkin. Omasta 40e:stä maksoin 21 kuukautta sitten 74000 ja nyt hyvitystä saa maks. 45000. Bensan tai sähkön hinnalla ei ole autoilussa mitään merkitystä........
Näiden kanssa siitä kärsii muutenkin. Omasta 40e:stä maksoin 21 kuukautta sitten 74000 ja nyt hyvitystä saa maks. 45000. Bensan tai sähkön hinnalla ei ole autoilussa mitään merkitystä........
Se kertaluontoinen (helevetin suuri) kustannus menee eri pussista kuin kuukausittaiset autoilun kustannukset.
Yleisellä tasolla on vaikea sanoa mista aloittajan auton ongelmien juurisyy johtuu. Lähtökohtaisesti hybridien ja täyssähköjen kennoja valvotaan ja balansoidaan, eli akun tulisi vanheta tasaisesti iän ja latauskertojen funktiona.
On olemassa esimerkkitapauksia jossa uudessa täys-sähkössä on ollut viallinen kennoryhmä, esim. Nissan ja MB. On mahdollista että aloittajan autossa on ollut myös yksi tai kaksi huonompaa kennoa. Toki on mahdollista että auton rakenne kuormittaa toisia kennoja enemmän ja niiden kesto on huonompi.
Ongelmat täys-sähkön akussa tukevat esiin hyvin nopeasti kun auton toimintamatka romahtaa. Tätä ei tapahdu hybridissä koska polttis toimii aktiivisesti rinnalla.
Mites teillä nyt talven tultua toiminut latausluukku? Itsellä jämähtänyt kiinni ja ei vaan aukea. BMW:n korjausehdotus on että koko yksikkö pitää vaihtaa ja tietäisi mm. lokarin uusimista ja auton maalaamista. Eikö tässä tosiaan muuta keinoa ole?
Mites teillä nyt talven tultua toiminut latausluukku? Itsellä jämähtänyt kiinni ja ei vaan aukea. BMW:n korjausehdotus on että koko yksikkö pitää vaihtaa ja tietäisi mm. lokarin uusimista ja auton maalaamista. Eikö tässä tosiaan muuta keinoa ole?
Totta puhuhuvat, että latauskaapelin vastakappale on osa lokaria, mutta kyllä nyt ensin kai voisi yrittää vaihtaa luukun lukitusmekanismin ja/tai lukkopinnin, kun kyseessä nyt ei ole kuiteskaan ole latausvika . Noiden lukituksen osien hinnat ei nyt montaa kymppiä ole. Toki luukun auki saaminen vaatii varmaan jotain luovuutta, (jos ei muta niin katkaisee tuon pinnin vaikka jos nyt muuta ei keksi)
Mutta olethan jo yrittänyt avata luukun vetämällä sinisestä 'narusta' konetilan puolelta? Ovet ei saa olla lukossa, eikä luukku jäässä Ohessa video
Totta puhuhuvat, että latauskaapelin vastakappale on osa lokaria, mutta kyllä nyt ensin kai voisi yrittää vaihtaa luukun lukitusmekanismin ja/tai lukkopinnin, kun kyseessä nyt ei ole kuiteskaan ole latausvika . Noiden lukituksen osien hinnat ei nyt montaa kymppiä ole. Toki luukun auki saaminen vaatii varmaan jotain luovuutta, (jos ei muta niin katkaisee tuon pinnin vaikka jos nyt muuta ei keksi)
Mutta olethan jo yrittänyt avata luukun vetämällä sinisestä 'narusta' konetilan puolelta? Ovet ei saa olla lukossa, eikä luukku jäässä Ohessa video
Jos tuolla aukee niin sitten vaan voitelua (esim aseöljy) ja luukua ränkkäämään auki/kiinni, jos herkistyisi.
Kiitos kaikille vinkeistä. Ei vaan aukea millään, ei edes narusta vetämällä. Huomenna vien auton Autokeskukseen, pyysin nyt ensin vaihtamaan pinnin ja lukitusmekanismin. Juurisyy lienee tuo huonosti istuva luukku, joka taas johtuu siitä saranasta, joka muovia ja joka vääntyy näissä autoissa helposti.
Kiitos kaikille vinkeistä. Ei vaan aukea millään, ei edes narusta vetämällä. Huomenna vien auton Autokeskukseen, pyysin nyt ensin vaihtamaan pinnin ja lukitusmekanismin. Juurisyy lienee tuo huonosti istuva luukku, joka taas johtuu siitä saranasta, joka muovia ja joka vääntyy näissä autoissa helposti.
Narusta vetäminen vapauttaa jumiutuneen lataustöpselin, ei suojakantta.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Eilen ajelin kotiin ja yhtä äkkiä auto tuntui että ei vastaa enää yhtään kaasuun. Vedot oli tosiaan poissa ja pientä tärinää ilmeni pysähdyn liikennevaloihin ja koko auto tärisi niinkuin olisi käynyt vajaalla sytytyksellä. Tärinä paikallaan seisoessa oli aivan kauhea ja tuntui että kone hypppää kohta paikoiltaan. Moottorin häiriövalo paloi ja voimansiirto antoi jonkin rajoitettu alustan toiminta häiriön. Raahauduin seuraavaan levikkeeseen ja sammutin koneen. Uudelleen käynnistys oli hieman tasaisempi mutta veto puuttui ja kierroksiin kone ei vastannut. Hetken seisottuaan kone kyllä alkoi toimia ja pääsin kotiin.
Illalla kävin vielä testaamassa ja ei tuntunut ensin vaihtavan kunnolla ja puutui noin 4000 kierroksen kohdalla. Hetken päästä se vika poistui mitään vikaa ei jäänyt päälle mutta tänään vein auton huoltoon ja jätin sinne! Onko kenelläkään ajatusta mitä voisi olla vialla?
BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Comment